Діагностичні роботи з біології 7 клас

Про матеріал
Діагностичні роботи розроблені за групами результатів до підручника П.Балан, О.Козленко, Л.Остапченко, О.Кулініч.
Перегляд файлу

 

 (розроблені за групами результатів)

За підручником:  Автори: Павло Балан, Олександр Козленко, Людмила Остапченко, Ольга Кулініч, Людмила Юрченко

Відповідає модельній навчальній програмі «Біологія, 7–9 кл.» для закладів загальної середньої освіти  (автори: Балан П.Г., Кулініч О.М., Юрченко Л.П.)

Автор: Денисюк Юлія Іванівна

2024

Групи споріднених результатів

Група споріднених результатів №1. Пізнання світу природи засобами наукового дослідження.

1.1. Виявлення та формулювання проблеми дослідження.

  • виявлення протиріч в інформації щодо ознак, будови і властивостей об’єктів природи, умов виникнення і перебігу природних явищ (самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб);
  • формулювання проблеми, доступної для дослідження, та пояснення свого вибору. 

1.2. Визначення мети та завдання дослідження, формулювання гіпотези.

  • визначення мети і завдання дослідження відповідно до сформульованої проблеми;
  • формулювання  гіпотезу дослідження.

 1.3. Планування дослідження.

  • визначення та пояснення необхідних етапів дослідження з урахуванням умов його виконання;
  • самостійне прогнозування результатів кожного етапу дослідження відповідно до умов його виконання; 
  • самостійне складання плану дослідження.

1.4. Дослідження (спостереження, експериментування, моделювання)

  • самостійне або групове спостереження, дослідження об’єктів за складеним планом з використанням математичних, реальних, комп’ютерних моделей; 
  • самостійний вибір  інструментарію, необхідного для виконання дослідження;
  • фіксація результатів дослідження у самостійно визначений спосіб;
  • дотримання правил безпеки життєдіяльності під час дослідження.

1.5. Аналіз результатів, формулювання висновків, презентація результатів дослідження.

  • встановлення причинно-наслідкових зв’язків між будовою і властивостями об’єктів на основі результатів дослідження;
  • підтвердження /спростування гіпотези дослідження  самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб;
  • самостійне формулювання висновків відповідно до мети дослідження;
  • оцінювання можливості використання результатів дослідження для розв’язання навчальної / життєвої проблеми; 
  • презентація результатів дослідження у самостійно обраний спосіб, зокрема з використанням цифрових пристроїв.

1.6. Здійснення самоаналізу дослідницької діяльності

  • пояснення важливості різних видів, типів і форм дослідження природи на основі особистого досвіду;
  • пропонування різних способів досягнення мети дослідження (самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб);
  • передбачення варіативних способів виконання дослідження з урахуванням впливу різних чинників;
  • самостійний аналіз доцільності визначених етапів і складеного плану дослідження; 
  • пояснення ризиків виконання дослідження та усвідомлення потреби їх врахування;
  • обґрунтування значущості набутих дослідницьких навичок для пізнання природи.

 

Група №2. Опрацювання, систематизація та представлення інформації природничого змісту.

2.1. Здійснення пошуку  інформації, її оцінка та систематизація.

  • самостійний аналіз і систематизація опрацьованої інформації природничого змісту, здобутої з різних джерел;
  • самостійне використання сукупності даних для оцінювання природних об’єктів, явищ і процесів;
  • зіставлення наукового і псевдонаукового пояснення тієї самої інформації природничого змісту з допомогою вчителя чи інших осіб;
  • самостійне оцінювання достовірності здобутої інформації та її необхідності/важливості для розв’язання життєвої / навчальної проблеми.

2.2. Представлення інформації у різних формах

  • самостійний опис явищ і процесів із використанням наукової термінології;
  • відбір та інтеграція  інформації природничого змісту, представленої в різних формах, зокрема у символьній, та знаходження зв'язків між нею та реальними об’єктами та явищами (самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб); 
  • самостійна презентація здобутої інформації у формі текстової, відео-, аудіо-, графічної, табличної інформації або інфографіки, зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв;
  • самостійне формулювання словесних описів об’єктів, явищ і процесів на основі нетекстової інформації (табличної, графічної / інфографіки);
  • розробка  відповідних продуктів (проєктів, буклетів, колажів,  постерів, моделей тощо) на основі опрацьованої інформації природничого змісту, зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв (самостійно або в групі); 
  • презентація створених продуктів в обраний спосіб, зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв 

 

Група №3. Усвідомлення розмаїття і закономірностей природи, ролі природничих наук і техніки в житті людини, відповідальна поведінка для сталого розвитку суспільства.

3.1.Усвідомлення розмаїття природи.

  • самостійна характеристика властивостей об’єктів природи, пояснення природних явищ і процесів на основі законів природи з використанням мови природничої науки та відповідної термінології;
  • визначення властивостей об’єктів / явищ природи, що є істотними для розв’язання життєвої / навчальної проблеми (самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб);
  • оцінка довкілля як джерела здоров’я, добробуту та безпеки людини і суспільства.

3.2.Класифікація об’єктів/явищ природи.

  • визначення декількох ознак / властивостей, за якими об’єкти / явища природи об’єднано в окремі групи;
  • вирізнення з-поміж об’єктів / явищ природи ті, що мають кілька спільних ознак / властивостей;
  • самостійне розрізнення / систематизація / упорядкування об’єктів / явищ природи за визначеними ознаками / властивостями.

3.3. Виявлення взаємозв’язків об’єктів і явищ природи.

  • самостійне встановлення причинно-наслідкових зв’язків між певними явищами і процесами та їх наслідками;
  • використання дослідницьких навичок і базових знань про взаємозв’язки у природі для прогнозування змін природних об’єктів, явищ і процесів;
  • обґрунтування впливу діяльності людини / власної діяльності на збереження / порушення взаємозв’язків у природі;
  • дотримання правил поводження у природі для збереження здоров’я і довкілля.

3.4. Усвідомлення значення природничих наук, технологій, техніки.

  • пояснення причин глобальних проблем людства і наведення прикладів використання здобутків природничих наук, технологій і техніки для їх розв’язання (самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб);
  • оцінювання внеску природничих наук, технологій і техніки  в забезпечення сталого розвитку суспільства; 
  • висловлювання суджень щодо значення науково-природничих знань і діяльності учених-природничників і винахідників для забезпечення суспільного прогресу і покращення якості життя.

Діагностична робота 1.

Тема 1. Клітина – структурно-функціональна одиниця

Тема 2. Одноклітинні евкаріоти – цілісні організми

Група результатів 1. Оцінюється за практичною роботою  “Виготовлення тимчасових мікропрепаратів та їхнє дослідження за допомогою оптичного мікроскопа”

Оцінка досягнень учня по І групі результатів ____________________

 

Група результатів 2.

Завдання 1- 6 з однією  правильною відповіддю (кожне завдання по 0,5 б, разом 3 бали)

  1. Наука, яка вивчає клітину, називається: а) біологія;   б) цитологія;  в) ботаніка;  г) гістологія.
  2. Першим етапом наукового дослідження є: а) спостереження;  б) гіпотеза;  в) експеримент;  г) висновок.
  3. Біосистематику як науку про різноманітність організмів започаткував видатний шведський учений: а) Роберт Гук; в) Чарльз Дарвін; в) Карл Лінней; г) Антоні ван Левенгук.
  4. Найголовнішою структурою клітини є: а) цитоплазма;  б) мітохондрії;  в) вакуолі;  г) ядро.
  5. До прокаріотів належать: а) ціанобактерії;  б) рослини;  в) тварини;  г) гриби.
  6. Одноклітинна тварина, яка має 2 ядра:  а) амеба протей;  б) інфузорія туфелька;м  в) євглена зелена;  г) хламідомонада.

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 7  Проаналізуйте  інформацію. Встановіть  відповідність.  Визначіть  тварини за їх характерними ознаками. (6 балів)

А. Амеба протей

Б. Гіардія (лямблія)

В. Євглена зелена

Г. Євглена зелена

Д. Форамініфери

Е. Амеба дизентерійна

  1. Паразитує у дванадцятипалій кишці та жовчних протоках печінки людини, а також собак, котів та овець, які здатні поширювати збудника.
  2. Здатна до фотосинтезу, має вічко і хлоропласти.
  3. Здатна до фагоцитозу, має псевдоподії.
  4. Із черепашок відмерлих особин на дні морів формуються  породи – вапняки.
  5. Має змішаний тип живлення.
  6. Мешкає у товстій кишці людини, живиться еритроцитами, може проникати у печінку, легені.

А

Б

В

Г

Д

Е

 

 

 

 

 

 

 

 Завдання 8 Заповніть таблицю (3 бали)

Характерні ознаки

Інфузорія туфелька

Євглена зелена

Амеба протей

Органели руху

 

 

 

Розмноження

 

 

 

Де поширена

 

 

 

Тип живлення

 

 

 

 

Оцінка досягнень учня по ІІ групі результатів ____________________

Група результатів 3.

  1. Яких правил слід дотримуватись для профілактики кишкових інфекцій? (4 бали) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  2. Які правила особистої гігієни слід застосовувати для профілактики зараження протозойними інвазіями? (4 бали) ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Встановіть взаємозв’язки між одноклітинними, багатоклітинними . та колоніальними організмами. (4 бали) ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Оцінка досягнень учня по ІІІ групі результатів ____________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінка за діагностичну роботу №1 _____________________________________  (визначається на основі середнього арифметичного оцінок  ГР1+ГР2+ГР3/3)

 

Діагностична робота 2.  

Тема 3. Середовища мешкання та різноманітність водоростей

Тема 4. Характерні риси та будова вищих рослин

Група результатів 1. Оцінюється за лабораторними роботами і лабораторними дослідженнями.

Оцінка досягнень учня по І групі результатів ____________________

 

Група результатів 2.

Завдання 1- 6 з однією  правильною відповіддю (кожне завдання по 0,5 б, разом 3 бали)

  1. Наука, яка вивчає водорості, називається: а)  мікологія:  б) альгологія;  в) цитологія;  г)  ботаніка.
  2. Ламінарія належить до: а) зелених;  б) бурих;  в) червоних;  г) діатомових.
  3. Багрянковий крохмаль запасають водорості: а)  зелені;  б) червоні;  в) бурі;  г) діатомові.
  4. Тканини, які забезпечують ріст, відновлення частин рослин, які зазнали ушкоджень, вегетативне розмноження: а) покривна,  б) основна;  в) твірна;  г) механічна.
  5. До вегетативних органів рослин належить: а) листки;  б) квітка;  в) насінина;  г) плід.
  6. Видозміною листка є: а) дихальні корені;  б) вуса;  в) цибулина;   г) колючки.

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 7  Проаналізуйте  інформацію. Встановіть  відповідність.  Визначіть  тканини за їх характерними ознаками. (6 балів)

А. Твірна

Б. Покривна

В. Механічна

Г. Провідна

Д.Основна

1. Надають рослині пружності та міцності, підтримують її частини

в певному положенні.

2. Тканини забезпечують ріст, відновлення частин рослин, які зазнали ушкоджень, вегетативне розмноження.

3. Складаються з живих клітин, мають хлоропласти і здійснюють фотосинтез.

4. Забезпечують низхідний і висхідний рух речовин.

5. Складається з живих і мертвих клітин, забезпечує захист від впливів несприятливих зовнішніх чинників.

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

Завдання 8 Встановити відповідність між зоною кореня і її характерними ознаками(3 бали)

№ п/п

Зона кореня

Характерні ознаки

1.

Кореневий чохлик

 

А. клітини видовжуються,

забезпечуючи просування кореня в глиб ґрунту.

2.

Зона поділу

Б.Щільно вкрита кореневими волосками

3.

Зона розтягування

В. Забезпечує рух мінеральних речовин до надземної частини рослини

4.

Всисна зона

Г.Вкриває верхівку кореня

5.

Провідна зона

Д. Складається з клітин твірної тканини

 

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

Оцінка досягнень учня по ІІ групі результатів ____________________

Група результатів 3.

1.Які органи рослини зображені на малюнку? Як  вони взаємопов’язані з процесами життєдіяльності рослини? (4 бали) ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Як, на вашу думку, кактус карнегія гігантська пристосувався до посушливих умов? (4 бали) ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Як пов’язана здатність до вегетативного розмноження рослини з перспективою її вирощування людиною? (4 бали) ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Оцінка досягнень учня по ІІІ групі результатів ____________________

 

 

 

 

Оцінка за діагностичну роботу №2 _____________________________________  (визначається на основі середнього арифметичного оцінок  ГР1+ГР2+ГР3/3)

 

Діагностична робота 3.

Тема 5. Різноманітність вищих рослин

Група результатів 1. Оцінюється за практичною роботою « Порівняння будови різних представників насінних рослин» (голонасінних та покритонасінних (квіткових)).

Оцінка досягнень учня по І групі результатів ____________________

 

Група результатів 2.

Завдання 1- 6 з однією  правильною відповіддю (кожне завдання по 0,5 б, разом 3 бали)

  1. Які рослини НЕ належать до вищих спорових рослин?  а) мохи;  б)  папороті;  в) голонасінні;  г) хвощі.
  2. Зозулин льон належить до:  а) мохів;  б) папоротей;  в) хвощів;  г) плаунів.
  3. На фото зображено: а) мох сфагнум;  б) плаун булаво видний;  в) мох сфагнум;  г) щитник чоловічий.
  4. Укажіть, у яких вищих спорових рослин домінуючим поколінням є гаметофіт: а) мохи;  б)  папороті;  в) голонасінні;  г) хвощі.
  5. Які представники вищих спорових рослин мають два види пагонів (весняні та літні): а) мохи;  б)  папороті;  в) голонасінні;  г) хвощі.
  6. Видозмінений пагін, який розвивається на верхівках гілок голонасінних: а) шишка;  б) брунька;  в) живиця;  г) хвоя.

 

 

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 7  Проаналізуйте  інформацію. Вкажіть основні частини квітки (6 балів)

СРОЧНО!!!!!!ДАЮ 50 БАЛЛОВ!!!!!!!!!!!!!!! 11. Вкажіть на малюнку основні частини  квітки - Школьные Знания.com

 

Завдання 8 Встановити відповідність між типом плоду і рослиною, якій він належить (3 бали)

№ п/п

Тип плоду

Рослини

1.

Кістянка

А. Мак

2.

Горіх

Б.Кавун

3.

Коробочка

В. Вишня

4.

Гарбузина

Г. Помідори

5.

Ягода

Д. Ліщина

6.

Стручок

Е. Редька

 

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

Оцінка досягнень учня по ІІ групі результатів ____________________

Група результатів 3.

  1. Яке значення для пасльонових мають отруйні речовини, що накопичуються в різних органах (плоди, листки тощо)? (4 бали) ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  2. Учитель запропонував учням і ученицям провести домашнє дослідження вмісту жирів (олії) у насінинах різних рослин. (4 бали)

Методика проведення досліду була такою:

1. Взяти подвійний аркуш у клітинку, на внутрішній сторінці другого листка намалювати 3–6 квадратиків однакової площі.

2. Покласти аркуш на дошку для нарізання продуктів або килимок для різання.

3. Взяти наявні вдома насінини, розкласти їх у цих квадратиках так, щоб заповнити контури в один шар.

4. Підписати кожен з квадратиків.

5. Закрити насінини другим аркушем і через нього за допомогою товкача від ступки або товкачки для картоплі притиснути й розчавити насінини. Біля насінин, до складу яких входить багато жирів, утворяться виразні олійні плями.

1. З якою метою вчитель запропонував проводити дослідження саме з квадратиками однакової площі, намальованими на аркушах паперу в клітинку?

(Оберіть одну або кілька правильних відповідей.)

А Щоб можна було взяти приблизно однакову за масою кількість насінин без зважування.

Б Щоб уникнути впливу на результати сторонніх факторів (температури, вологості повітря).

В Щоб спонукати учнів ретельніше поставитися до проведення дослідження.

Г Щоб простіше було порівняти кількість олії, що виділиться.

Д Щоб здешевити виконання дослідження.

 

2. Оцініть правильність наведених тверджень про методику проведення досліду Вікою, Олегом і Тарасом. Обведіть Так або Ні. (4 бали)

1) Порівнювати насінини й вівсяні пластівці в досліді Віки не дуже коректно :                                                                                   Так / Ні

 2) Пляма від волоського горіха в досліді Олега найбільша тому, що

горіх важить більше, ніж насіння в інших комірках.             Так / Ні

                    3) Те, що плями в дослідах Віки частково поза намальованими

квадратиками, заважає порівняти вміст олії в насінинах.      Так / Ні

4) У досліді Тараса у верхньому ряду всі горіхи: кедр (сосна сибірська), мигдаль.                                               Так / Ні

Оцінка досягнень учня по ІІІ групі результатів ___________________

Оцінка за діагностичну роботу №3 _____________________________________  (визначається на основі середнього арифметичного оцінок  ГР1+ГР2+ГР3/3)

Діагностична робота 4.

Тема 6. Характерні риси тварин

Група результатів 1. Оцінюється за практичною роботою  “Визначення різних форм поведінки тварин.

Оцінка досягнень учня по І групі результатів ____________________

Група результатів 2.

Завдання 1- 6 з однією  правильною відповіддю (кожне завдання по 0,5 б, разом 3 бали)

  1. Як називається система клітин та міжклітинної речовини, об'єднаних спільною функцією, будовою та походженням:  а)тканина;   б) орган;  в)  клітина;  г) організм.
  2. Яка з тканин НЕ є тканиною тварин?  а) епітеліальна;   б) провідна;

 в) м'язова;   г) нервова.

 

  1. Клітини якої тканини мають щільне розташування та характеризуються   

невеликою кількістю міжклітинної речовини?   а) епітеліальна;   

б) внутрішнього середовища;   в) м'язова;  г) нервова.

      4. Явище розвитку організму з незаплідненої яйцеклітини називається:

         а)  партеногенез; б) гомеостаз;  в) внутрішнє запліднення;  г) ембріогенез.

      5. Який тип поведінки належить до індивідуальної поведінки?

         а) батьківська;   б) шлюбна;  в) харчова;  г)  соціальна.

      6. Інстинкт повернення тварин додому: а) комунікація;  б) хомінг;  в)  

        рефлекс;  г) ехолокація.

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 7  Проаналізуйте  інформацію. Встановіть  відповідність між системами органів тварин та  їх функціями. (6 балів)

А.Дихальна система

Б. Травна система

В. Кровоносна система

Г. Видільна система

Д. Імунна система

Е. Статева система

 

  1. Забезпечує  надходження, оброблення, перетравлювання їжі та всмоктування поживних речовин.
  2. Призначена для виведення з організму кінцевих продуктів обміну речовин, надлишків води, солей та деяких отруйних сполук.
  3. Забезпечує  газообмін: надходження в організм кисню та виведення з нього вуглекислого  газу.
  4. Призначена  для транспортування різних речовин, зокрема газів і поживних речовин, а також захисту організму від хвороботворних організмів і шкідливих речовин.
  5. Призначена  для розмноження, відтворення собі подібних особин.
  6. слугує для захисту організму від різноманітних збудників захворювань або чужорідних для нього хімічних сполук.

А

Б

В

Г

Д

Е

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 8 Заповніть таблицю  (3 бали).

 Впишіть у порожні комірки необхідну за змістом інформацію про тканини, органи і системи органів у стовпчиках таблиці.

Тканина, що переважає

 

Нервова тканина

 

Війчастий епітелій

Орган

Стегнова  кістка

 

Серце

 

Система органів

 

Нервова система

 

Дихальна система

 

Оцінка досягнень учня по ІІ групі результатів ____________________

Група результатів 3.

1. Як розмножуються морські черепахи? Вони пливуть до узбережжя, риють у

піску нори й відкладають яйця, після чого пливуть назад у море. Черепашенята,

що вилупилися з яєць, орієнтуються на відблиск моря і повзуть до води. На їхньому шляху трапляються хижаки – птахи та ссавці. А ще людина, що використовує яйця як продукт харчування.

Виберіть три твердження, що відповідають особливостям розмноження і розвитку черепах. (3 бали)

А Морські черепахи мають непрямий розвиток зі стадією личинки.

Б У черепах зовнішнє запліднення, яке відбувається в піску.

В Для черепах характерне яйценародження – розвиток малят усередині

яйця.

Г Орієнтація черепашенят повзти до води є інстинктом (вроджена поведінка).

Д.Мама-черепаха вчить малят, куди повзти після вилуплення з яйця (набута

поведінка).

Е Черепашенята слугують кормом для хижих птахів, що є їх природними

ворогами.

 

 

 

 

2.Поміркуйте. У чому переваги та недоліки групового способу життя тварин? (4 бали) ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Деякі  тварини здатні подорожувати великі відстані, щоб знайти кращі умови для життя або для розмноження. Наприклад, птахи можуть летіти тисячі кілометрів, щоб дістатися до своїх місць гніздування. Для більшості тварин важливим є захист їхнього потомства. Наприклад, суроки будують складні тунелі та камери для своїх молодих, щоб захистити їх від хижаків та погодних умов.

1) Про який вид безумовних рефлексів розповідається у тексті? (1 бал) _____________________________________________________________ .

2) Яке значення даного виду рефлексів  для тварин? (2 бали) ____________________________________________________________________________________________________________________________________

3) Поясніть! Чому інстинкти специфічні для кожного виду? (2 бали) ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Оцінка досягнень учня по ІІІ групі результатів ____________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінка за діагностичну роботу №4 _____________________________________  (визначається на основі середнього арифметичного оцінок  ГР1+ГР2+ГР3/3)

Діагностична робота 5.

Тема 7. Різноманітність тварин. (Безхребетні)

Група результатів 1. Оцінюється за практичною роботою « Виявлення прикладів пристосувань до середовища та способу життя в комах».

Оцінка досягнень учня по І групі результатів ____________________

 

Група результатів 2.

Завдання 1- 6 з однією  правильною відповіддю (кожне завдання по 0,5 б, разом 3 бали)

  1. Які тварини  НЕ формують тканин організму? А) комахи;м  б) амфібії;  в) губки;  г) черви.
  2. Вкажіть тварини, які є фільтраторами: а) губки;  б) кільчасті черви;  в) риби;  г) комахи.
  3. Тіло членистоногих зовні має покрив, утворений кутикулою. Міцності кутикулі надає особлива органічна речовина :

 а) целюлоза;    б) клітинна стінка;  в) хітин;  г) глікокалікс.

                4. Скільки пар ходильних ніг у павукоподібних:  а) 3;  б) 4;  в)6;  г) 8.

                5. Ногощупальці наявні у: а) павуків;  б) комах;  в) червів;  г)  

                    молюсків.

6.Тварина, яка має тіло у вигляді мішка чи келиха, пронизане порами, через які проходить вода з частинками їжі і кисень для дихання:  

а) бодяга прісноводна;  б) ціп’як свинячий;  в) сонечко семи крапкове; г) лангуст.

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 7  Установіть відповідність між групою безхребетних тварин та характеристикою будови їх тіла. (6 балів)

1) тіло має вигляд мішка чи келиха, пронизане порами, через які проходить вода з частинками їжі і киснем для дихання

А.Черви

2) тіло має вигляд мішка, всередині

якого є кишкова порожнина; є

щупальці, жалкі клітини для

нападу на здобич чи захисту;

Б. Ракоподібні

3) тіло вкрите восковою плівкою, є головогруди і черевце; немає вусиків; є хеліцери з кігтиком для захисту і нападу, ногощупальці для дотику; вісім простих очей; 4 пари ходильних ніг, дихають легеневими мішками і трахеями; будують з павутини ловильну сітку;

В. Губки

4) тіло вкрите восковою плівкою, є голова, груди і черевце; одна пара вусиків; двоє складних очей; 3 пари ходильних ніг; мають 4 або 2 крила, або вони відсутні; дихають трахеями;

Г. Комахи

5) тіло вкрите панциром, є головогруди і черевце; дві пари вусиків; двоє складних очей; 5 пар ходильних ніг; дихають зябрами;

Д.Ракоподібні

6) тіло м ає вигляд листка, стрічки (плоске) чи веретена (кругле), може бути поділене на багато кілець; укрите шкірою з м’язами;

Е. Жалкі

 

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

8.Заповніть таблицю (3 бали)

 

Назва тварини

 

 

 

Відділи тіла

 

 

 

Кількість ходильних ніг

 

 

 

Наявність вусиків

 

 

 

Наявність крил

 

 

 

 

Оцінка досягнень учня по ІІ групі результатів ____________________

Група результатів 3.

1.  Поміркуй! Учениці висловили свої припущення щодо особливостей певних мушель. (2 бали)

Світлана: «Мушлі з довгими відростками належали молюскам, що мали захищатися від хижаків».

  •          Таня: «У морських молюсків мушлі мають більш товсті стінки порівняно з прісноводними».
  •          Яна: «Мушлі будь-якого з молюсків нашої колекції можна розчинити в кислоті».

Хто з них має рацію?

а)  тільки Світлана;  б)  тільки Таня;  в) Світлана та Яна;  г) Яна і Таня;  д)  усі помиляються.

2. Поясни! Чому в личинки метелика (гусені) ротовий апарат гризучого типу, а у дорослого метелика – сисного? (4 бали) ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Обгрунтуй! Чому ветеринари рекомендують давати котам і собакам рибу та м’ясо, попередньо обробивши його термічно або проморозивши? (4 бали) ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________4. Спрогнозуй! Під час шторму тіло губки розбилось на 8 частин. Спрогнозуйте, що може бути далі.(2 бали)  ________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Оцінка досягнень учня по ІІІ групі результатів ____________________

 

Оцінка за діагностичну роботу №5 _____________________________________  (визначається на основі середнього арифметичного оцінок  ГР1+ГР2+ГР3/3)

Діагностична робота 6.

Тема 7. Різноманітність тварин.(Хребетні)

Група результатів 1. Оцінюється за практичною роботою «Практична робота  “Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів».

Оцінка досягнень учня по І групі результатів ____________________

 

Група результатів 2.

Завдання 1- 6 з однією  правильною відповіддю (кожне завдання по 0,5 б, разом 3 бали)

  1. Тварини, які перейшли до існування на суходолі, але залишили тісні зв’язки з водним середовищем: а) птахи;  б) амфібії;  в) рептилії,  г) ссавці.
  2. Виберіть правильне твердження. Назвіть вид кровоносної системи у риб: а) замкнена, серце трикамерне;   б) незамкнена, серце двокамерне;           в) замкнена, серце двокамерне;   г) незамкнена, серце трикамерне.
  3. Виберіть правильне твердження. Кількість хребців шийного відділу хребта у ссавців:  а) 7;   б) 8;  в) 4;  г) 12.
  4. Виберіть правильне твердження. У птахів хребці грудного відділу хребта

з'єднані між собою:  а) нерухомо;   б) у різних птахів по-різному;

в) напіврухомо;   г) рухомо.

5. Хто з представників рептилій належить до змій : а) саламандра;  б) хамелеон;  в) вуж;   г) жовтопуз.

6.  Для якої групи хребетних тварин характерні такі ознаки: живуть у наземно-повітряному середовищі, мають суху шкіру вкриту лусками, холоднокровні :  а) амфібії;  б) рептилії;   в) птахи;   г) ссавці.

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 7 

Виберіть ознаки, які відповідають характеристикам тварин, зображених у

таблиці, та впишіть цифри у відповідну комірку. (6 балів)

А У складі скелета лише хрящова тканина.

Б У складі скелета є як хрящова, так і кісткова тканина.

В Температура тіла залежить від температури середовища.

Г Мають хвостовий відділ тіла.

Д Передні п’ятипалі кінцівки вкорочені, задні кінцівки відсутні.

Е Дихають легенями.

Є Відкладають яйця.

Ж Мають зяброві щілини.

З Мають зуби

1

2

 

 

 

Завдання 8.  Підписати частини зовнішньої будови жаби озерної  (3 бали)

 

Оцінка досягнень учня по ІІ групі результатів ____________________

Група результатів 3.

  1. Поміркуй! Яка подібність і відмінність у будові тіла та пристосуванні до життя у парнокопитних та непарнокопитних?  (3 бали)

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Сумчасті в Австралії займають такі самі екологічні ніші у природі, як у нас плацентарні ссавці. Наведіть приклади таких пар за способом життя між плацентарними ссавцями і сумчастими. (3 бали) _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  2. Знайди тінь пташки: дидактичне завдання для дошкільнят1) З’єднай птахів за їх тінню. (3 бали)

 

 2) Чи варто підгодовувати птахів узимку? Чому? ( 2 бали)_________________________

______________________________________

______________________________________

______________________________________

2. Чому пінгвіни, втративши здатність до польоту, не втратили кіль? ( 1 бал) ______________________________________

______________________________________

______________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Оцінка досягнень учня по ІІІ групі результатів ____________________

 

 

 

 

Оцінка за діагностичну роботу №6 _____________________________________  (визначається на основі середнього арифметичного оцінок  ГР1+ГР2+ГР3/3)

Діагностична робота 7.

Тема 8. Середовища існування тварин.

Тема 9. Гриби – гетеротрофні організми.

Група результатів 1. Оцінюється за практичною роботою «Практична робота  “Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості”.

Оцінка досягнень учня по І групі результатів ____________________

Група результатів 2.

Завдання 1- 6 з однією  правильною відповіддю (кожне завдання по 0,5 б, разом 3 бали)

  1. Гідробіонти – це мешканці: а) ґрунтів;  б) водойм;  в) повітря;  г) наземного середовища.
  2. До амфібіонтів належить: а) рак річковий;  б) жаба озерна;  в) короп річковий;  г) дощовий черев’як.
  3. Ниткоподібні утвори грибів: а) гіфи;  б) міцелій;  в) грибниця;  г) плодове тіло.
  4. До цвілевих грибів  належить: а)  бліда поганка;  б) мукор;  в) дріжджі;   г) сироїжка.
  5. Виберіть отруйний шапинковий гриб: а) строчок звичайний;  б) глива; 

в) сироїжка рожева;   г) білий гриб.

  1. Які види використовують для первинного визначення чистоти повітря?  а) гриби;  б) дріжджі;  в) лишайники;  г) бактерії.

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

Завдання 7  Проаналізуйте  інформацію. Встановіть  відповідність.  Визначіть  тварини за їх середовищем проживання. (3 бали)

А. Водне середовище

Б. Ґрунтове середовище

В. Наземно-повітряне середовище

1

2

3

4

5

6

Опис на тему: Видра річкова

До чого побачити чорного або білого крота та інші прикмети про тварину

Прісноводні двостулкові молюски України — урок. Біологія, 7 клас НУШ.

 

А

Б

В

 

 

 

 

Завдання 8. Заповніть таблицю (3 бали)

 

Назва

 

 

 

 

 

 

Значення в житті людини

 

 

 

 

 

 

 

Оцінка досягнень учня по ІІ групі результатів ____________________

Група результатів 3.

  1. Розгляньте малюнки тварин. Виберіть спільні особливості пристосування

до середовища існування, які мають ці тварини (оберіть одне або кілька тверджень).  (3 бали)

А Добре розвинені органи зору і слуху.

Б Регулюють температуру тіла потовиділенням.

В Задні кінцівки довші за передні, пристосовані до стрибків.

Г Колір допомагає маскуватись на тлі середовища існування.

Д У разі зниження температури середовища впадають у стан заціпеніння.

1

2

 

 

 

  1. Поміркуй! Яку роль відіграють лишайники, що першими оселяються на скелях, камінні, згарищах? ( 3 бали) ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Порівняй!  Ґрунтове і водне середовище життя організмів. Склади твір-мініатюру про ґрунтове і водне середовище.  (4 бали)

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________

  1. Виберіть твердження (одне або декілька), що відповідають правилам збирання грибів. (2 бали)

А Гриби не рекомендують збирати біля автомобільних доріг і полів.

Б Збирати гриби потрібно у плетені кошики, а не в пакети.

В Під час збирання гриби слід очищати від землі та бруду.

Г Можна збирати всі гриби, які трапляються по дорозі.

Д Якщо ви бачите отруйний гриб, його слід знищити.

Е Місце, де ріс гриб, слід прикрити землею або листям.

 

 

 

 

 

Оцінка досягнень учня по ІІІ групі результатів ____________________

 

 

 

 

 

 

 

Оцінка за діагностичну роботу №7 _____________________________________  (визначається на основі середнього арифметичного оцінок  ГР1+ГР2+ГР3/3)

 

 

Каталог статей - Новопиліпівська ЗШ І-ІІІ ст.

1

 

docx
Додав(-ла)
Денисюк Юлія
Додано
1 січня
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку