Діагностика рівня знань у дітей з професійної орієнтації

Про матеріал
В дошкільному навчальному закладі вихователі можуть самостійно провести діагностику особистої мотивації дитини «Ким я хочу стати?». Ці данні необхідно занести у індивідуальні папки-портфоліо дітей, з метою подальшої реєстрації зміни бажання дитини, щодо обору професії. Цікаво буде, якщо педагог окрім назви професії буде фіксувати ще й власну мотивацію дитини «Тепер я хочу бути…, тому що…».
Перегляд файлу

 Діагностика рівня знань у дітей з професійної орієнтації

 

Усім нам знайома ситуація, коли дитина з самого раннього віку повторює одну й ту ж фразу: «я хочу бути...» хто вчителем, лікарем або космонавтом й т.п. По мірі зростання дитина переосмислює свої бажання й починає більш серйозніше обирати свій життєвий шлях. І дуже добре, коли підліток сам зробить свій вибір. Але частіше дитину треба направляти, пояснювати їй суть тієї, або іншої професії.

Для того, щоб завжди знати думки дітей, їх інтереси та власні бажання щодо самореалізації, необхідно систематично проводити з дітьми індивідуальні бесіди про їх майбутнє.

В дошкільному навчальному закладі вихователі можуть самостійно провести діагностику особистої мотивації дитини «Ким я хочу стати?». Ці данні необхідно занести у індивідуальні папки-портфоліо дітей, з метою подальшої реєстрації зміни бажання дитини, щодо обору професії. Цікаво буде, якщо педагог окрім назви професії буде фіксувати ще й власну мотивацію дитини «Тепер я хочу бути…, тому що…». З цими даними вихователь знайомить і батьків, щоб вони прислухалися до своєї дітей, спостерігали за їх здібностями, нахилами, підтримували їх інтереси та хобі. Саме впровадження індивідуально-диференційного підходу у цьому питанні надає можливість сподіватися та самовизначенню та самовдосконаленню дитини.

У молодшій групі кожна професія оцінюється за трьома критеріями:

 1 - назва професії;  2 - що робить ;  3 - місце роботи.

В середній та старшій групах цей перелік збільшується. Діти окрім того повинні знати назви інструментів, соціальну вагомість професій та певні слова пов’язані з професіями (лексичне поле).

Діагностика проводиться два рази на рік (вересень, травень) з метою встановлення моніторингу рівня знань.

         

Методика проведення діагностики

          Педагог показує дитині ряд малюнків з певними професіями та задає супутні запитання:    1 – хто це?   2 – що він (вона) робить?   3 – де працює?

   4 – з чим працює?   5 – навіщо він це робить?

        Кожну вірну відповідь оцінюють в 1 бал. Данні заносяться до таблиць.  Потім бали сумують та визначають загальний бал, який дає можливість встановити рівень знань у дитини .

 

Критерії оцінювання рівня знань дітей з профорієнтації

 

     МОЛОДША ГРУПА

Низький рівень (н) 

0 – 9 балів

Дитина знає назву професії і може показати на картинці, але не знає що ця людина робить і де вона працює. Або взагалі не знає цю професію.

Середній рівень (с) 

10 – 18 балів

Дитина знає назву професії; може показати на картинці; знає що ця людина робить, але не знає де вона працює.

Високий рівень (в) 

19 – 27 балів

Дитина знає назву професії; може показати на картинці; знає що ця людина робить і де вона працює. Доводить приклади з власного життя.

      СЕРЕДНЯ – СТАРША  ГРУПИ

Низький рівень (н) 

0 – 18 балів

Дитина знає назву професії, може показати на картинці, але не знає що ця людина робить, де вона працює, її інструментарій. Або взагалі не знає цю професію.

Середній рівень (с) 19 – 36 балів

Дитина знає назву професії, може показати на картинці; знає що ця людина робить і де працює, але не може назвати інструменти праці та взагалі навіщо вона це робить.

Високий рівень (в)  37 – 45 балів

Дитина знає назву професії, може показати на картинці, знає що ця людина робить і де вона працює, може показати загальні рухи, притаманні певній професії, може назвати інструменти праці, пояснює соціальну вагомість професії. Доводить приклади з власного життя.

 

docx
Додано
2 липня 2020
Переглядів
479
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку