Дидактична гра «Своя гра»
Мета: закріплення та перевірка вивченого матеріалу за 1 чверть у 5 класі, виявлення знань учнів, виховання інтересу до предмета.
Хід заняття: Організаційний момент. 5 хвилин.
Здрастуйте діти. Сьогодні ми з вами проведемо заняття в ігровій формі. Давайте розділимося на 3 команди. Придумайте назву команд та виберіть капітана.
Назва нашої гри, яку ми сьогодні проведемо – «Своя гра», адже кожен з вас знає правила цієї ігри.
Гра складається із трьох раундів. Після першого раунду одна з команд вибуває з гри, але учасники вибулої команди можуть брати участь у грі та відповідати на запитання, якщо команди не знають відповіді.
Після другого раунду вибуває ще одна команда. І залишається команда переможець. У третьому раунді проводиться конкурс капітанів. виявлення найсильнішого. За підсумками гри кожному буде виставлено оцінку.
Раунд 1. (15 хвилин) Перед вами таблиця з п'ятьма категоріями: інформація, комп'ютер, зберігання ня інформації, передача інформації, жартівливі питання з різними балами за запитання.
Інформація:
Питання: назвіть органи почуттів людини, за допомогою яких вона отримує інформацію?
Відповідь: очі, вуха, язик, ніс, шкіра.
2. Запитання: назвіть почуття людини, за допомогою яких вона отримує інформацію?
Відповідь: зір, слух, смак, нюх, дотик.
3. Питання: тварини також отримують інформацію за допомогою своїх органів почуттів. Яке, на вашу думку, найбільш розвинене почуття у орла?
Відповідь: зір.
4. Запитання: назвіть види інформації щодо способу сприйняття.
Відповідь: зорова, слухова, смакова, нюхова, дотикова.
Комп'ютер:
1 Питання: що входить до апаратного забезпечення комп'ютера?
Відповідь: системний блок, монітор, клавіатура, миша.
2. Запитання: що означає слово «універсальний»?
Відповідь: призначена для багатьох цілей.
3. Питання: які «професії» володіє комп'ютер (не менше 4)?
Відповідь: фотограф, вчитель, дизайнер, лікар, будівельник, архітектор, бухгалтер тощо.
4. Питання: основний інструмент збирання, зберігання та обробки інформації?
Відповідь: комп'ютер.
Зберігання інформації:
1 Питання: перший інструмент зберігання інформації?
Відповідь: пам'ять людини.
2. Питання: система обміну повідомленнями, за допомогою комп'ютерних мереж?
Відповідь: електронна пошта.
3. Питання: в якому році в США почала функціонувати перша у світі комп'ютерна мережа?
Відповідь: 1969 рік.
Жартівливі питання: Питання: озирнися, друже, довкола! Ось… – вірний друг. Він завжди тобі допоможе: Складе, відніме та помножить.
Відповідь: комп'ютер.
Питання: ну а поряд – головний блок: Там біжить електрострум по важливим мікросхемам. Цей блок звуть ...
Відповідь: системник.
Підраховуємо результати за раунд. Одна із команд вибуває.
Раунд 3. Конкурс капітанів. (10 хвилин) Кожному капітану задається 4 питання, на які потрібно відповідати не задумуючись.
1 капітан: 1. Основний пристрій введення інформації (клавіатура).
2. "Телевізор" комп'ютера (монітор).
3. Шкідлива програма (вірус).
4. Місце зберігання інформації (пам'ять).
2 капітан: 1. "Комп'ютерний гризун" (миша). 2. Найбільша кнопка на клавіатурі (Enter). 3. Влаштування виведення інформації на паперовий лист (принтер). 4. "Мозок" комп'ютера (процесор).
3 капітан: 1. Всесвітнє глобальне павутиння (Інтернет). 2. Вказівник розташування на екрані (курсор). 3. Пристрій проектування зображення з монітора на екран (Проектор). 4. Зміна форми подання інформації (кодування). Підведення підсумків.
Найкращий капітан. Висновок: таким чином ми сьогодні повторили основні поняття, вивчені з вами у першій чверті. Нагородження команд. Виставлення оцінок.