Методична розробка та проведення уроку «Основи енергоефективності та екології» за професією «Кухар» на тему: «Основи енергоефективності»

Про матеріал
Ця методична розробка спрямована на те, щоб ознайомити здобувачів освіти з основними поняттями та практичними аспектами енергоефективності, з акцентом на застосування цих знань у професії кухар.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ 

ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

„ФАСТІВСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ”

 

20 жовтня – Міжнародний День кухаря й кулінара - Наукова бібліотека КНУКіМ

 

Методична розробка та проведення уроку «Основи енергоефективності та екології» за професією «Кухар» на тему:

 

«Основи енергоефективності»

 

 

Підготовив:

викладач предмету

«Основи енергоефективності та екології»

Мельник Іван Анатолійович

План – конспект уроку

Тема уроку: Основи енергоефективності.

 Ця методична розробка спрямована на те, щоб ознайомити здобувачів освіти з основними поняттями та практичними аспектами енергоефективності, з акцентом на застосування цих знань у професії кухар.

Мета уроку:

  • Навчальна: Надати здобувачам освіти базові знання про енергоефективність та способи її впровадження у професійній діяльності кухара.
  • Розвивальна: Розвивати у здобувачів освіти вміння аналізувати енерговитрати та обирати енергоефективні технології у роботі кухні.
  • Виховна: Виховувати відповідальне ставлення до ресурсів, формувати екологічну свідомість.

Тип уроку: Комбінований урок з елементами лекції, практичних завдань та обговорення.

Завдання уроку:

  • Визначити ключові поняття енергоефективності.
  • Ознайомити здобувачів освіти із методами підвищення енергоефективності на кухні.
  • Розглянути конкретні приклади застосування енергоефективних технологій у кулінарії.

Обладнання та матеріали:

  • Комп’ютер, проектор для презентацій.
  • Роздаткові матеріали з інформацією про енергоефективне обладнання.
  • Фліпчарт або дошка для записів.

Методи навчання:

  • Лекційний виклад.
  • Демонстрація наглядного матеріалу.
  • Практичні завдання та аналіз кейсів.

 

Структура уроку

І. Організаційний момент…………………………………………………2-3 хв.

ІІ. Актуалізація знань……………………………………………………..5-7 хв.

ІІІ. Виклад нового матеріалу…………………………………………..20-25 хв.

ІV. Закріплення та оцінювання знань………………………………..15-20 хв.

V. Підсумок уроку, домашнє завдання та рефлексія…………………5-7 хв.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент:

  • Привітання здобувачів освіти, перевірка присутніх.
  • Оголошення теми, мети та завдання уроку.

ІІ. Актуалізація знань:

  • Бесіда з метою визначення рівня обізнаності здобувачів освіти щодо енергоефективності.
  • Обговорення повсякденного використання енергоресурсів на кухні та їх вплив на довкілля та економіку.

ІІІ. Виклад нового матеріалу:

 Енергоефективність — це раціональне використання енергії для досягнення бажаного результату з мінімальними витратами. Іншими словами, це здатність виконувати ту саму роботу або отримувати той самий результат, використовуючи менше енергії. Основна мета енергоефективності — скоротити енергоспоживання без погіршення якості продукції або послуг.

Енергоефективність є важливим аспектом не лише для економії ресурсів, а й для зменшення впливу на довкілля. Вона сприяє зменшенню викидів парникових газів, що є ключовим фактором у боротьбі зі зміною клімату.

 

  • Значення енергоефективності в різних галузях, зокрема в кулінарії.
  1. Промисловість: У промислових процесах енергоефективність досягається завдяки модернізації обладнання, оптимізації виробничих процесів та використанню відновлюваних джерел енергії. Це допомагає зменшити витрати на енергію та підвищити конкурентоспроможність.
  2. Будівництво: В будівництві використовуються енергоефективні технології для зниження енергоспоживання будівель — ізоляційні матеріали, енергоощадні вікна, сонячні батареї та системи вентиляції з рекуперацією тепла.
  3. Транспорт: В автомобільній галузі енергоефективність досягається завдяки розробці більш економних двигунів, використанню електротранспорту, а також впровадженню нових технологій, які дозволяють скоротити витрати палива.
  4. Кулінарія: На кухні енергоефективність проявляється у використанні сучасного обладнання, яке споживає менше електроенергії чи газу. Також важливою є оптимізація процесів приготування їжі, щоб досягати максимальних результатів з мінімальними витратами ресурсів.

 

  • Зменшення енергоспоживання у повсякденній діяльності кухара.
  • Енергоощадне обладнання на кухні:
    • Приклади енергоефективної техніки: індукційні плити, конвекційні печі, мультиварки.
    • Вибір обладнання з маркуванням енергоефективності (клас енергоефективності від A до G).
  • Методи енергозбереження під час приготування їжі:
    • Використання посуду з високою теплопровідністю (чавун, сталь).
    • Приготування страв під закритою кришкою для економії тепла.
    • Використання залишкового тепла (наприклад, виключення плити за декілька хвилин до завершення приготування).
  • Економія води і електроенергії:
    • Ефективне використання води при митті посуду та продуктів.
    • Використання сучасних посудомийних машин, які споживають менше води та електроенергії.
  • Екологічний аспект:
    • Як енергоефективність впливає на зменшення викидів CO₂.
    • Способи зменшення кількості відходів на кухні (компостування, переробка).

 

 

 

  • Енергоефективність у кулінарії

У кулінарії, енергоефективність означає використання обладнання та методів, що дозволяють зменшити споживання енергії під час приготування їжі. Наприклад, використання сучасної техніки з класом енергоефективності «A» чи «A+» допомагає знизити енергоспоживання до 30-40%. Крім того, методи приготування, як-от готування на низьких температурах або використання кришок для каструль, також сприяють економії енергії.

 

 

  • Важливість зменшення енергоспоживання для кухара

Для кухара енергоефективність має кілька важливих аспектів:

  1. Економія коштів: Зменшене споживання енергії безпосередньо впливає на зменшення витрат на електроенергію та газ, що важливо як для приватних, так і для професійних кухарів у ресторанах.
  2. Екологічна відповідальність: Зниження енергоспоживання зменшує кількість викидів CO₂, що є важливим внеском у боротьбу зі зміною клімату.
  3. Тривалість роботи обладнання: Використання енергоефективних технологій сприяє меншому зношуванню обладнання, що продовжує його термін служби та зменшує потребу в ремонті.
  4. Якість роботи: Енергоефективне обладнання часто є більш сучасним і продуктивним, що дозволяє кухарам працювати швидше та ефективніше.

Таким чином, зменшення енергоспоживання у щоденній роботі кухара — це не лише можливість заощадити, але й важливий внесок у захист навколишнього середовища та підвищення ефективності кухарської праці.

ІV. Закріплення знань:

  • Практична вправа: Здобувачі освіти обирають приклад обладнання або процесу, який може бути оптимізований з точок зору енергоефективності, і описують свої пропозиції.
  • Групова робота: Обговорення можливих варіантів підвищення енергоефективності на прикладі конкретної кухні (шкільної, ресторанної або домашньої).

Оцінювання знань:

  • Оцінка участі здобувачів освіти у практичній роботі, активності під час обговорення.
  • Оцінювання виконання домашнього завдання на наступному уроці.

V. Підсумок уроку:

  • Підведення підсумків, коротке повторення основних понять.
  • Обговорення ефективності застосування енергоефективних технологій у роботі кухара.
  • Відповіді на запитання здобувачів освіти.

Домашнє завдання:

  • Підготувати коротку презентацію або звіт на тему: «Як підвищити енергоефективність у закладі громадського харчування: пропозиції та обґрунтування».

Рефлексія:

  • Викладач аналізує наскільки здобувачі освіти зрозуміли тему, та оцінює, як знання можуть бути застосовані у їхній професійній діяльності.
docx
Додано
23 жовтня
Переглядів
59
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку