Ділова гра розрахована для учнів 7-8-х класів загальноосвітніх навчальних закладів. В ігровій формі діти навчаються спілкуванню в команді та розвивають лідерські навички.
Відкрите засідання клубу «Лідер»
«Лідер - це я, лідер - це ми, лідер - це дія»
Мета:
навчальна: -в ігровій формі навчити колективно приймати рішення;
- виявити психологічну сумісність в групі, стимулювати самопізнання;
- вміння бачити свої гідності та недоліки;
- здатність характеризувати себе, як члена команди;
розвиваюча: розвиток творчих здібностей, уваги, пам’яті;
розвивати навички критичного мислення;
виховна: формування творчого підходу до справи;
відповідальності, вміння спілкуватися в групі.
Методи: словесні, практичні.
Тип заняття: комбінаторний.
Вид заняття: ділова гра з використанням інтерактивних методів:
«вільний мікрофон», «мозковий штурм», «само презентація».
Оформлення: правила тренінгу, емблема дитячої організації «Росток».
Реквізит: стільці, ручки, папір, картки із завданнями.
Місце проведення: актова зала Палацу дитячої та юнацької творчості.
Учасники: команди 7-8 класів шкіл міста (склад команді8-10 чоловік).
Хід проведення
I. Блок «Презентація»
Ведучий: У ході першого блоку команда повинна визначити свого лідера, вміти приймати колективні рішення (нестандартні рішення).
Завдання 1. «Презентація»
Ведучий: За певний час члени команди повинні не тільки згадати, як кого звати, а й згадати цікаві факти з життя кожного члена групи. Визначити зі своєї групи самого знаючого, а також самого рішучого, який зможе відповісти на непрості запитання ведучого:
1 . Як звуть дівчинку справа (зліва)?
2 . Який розмір ноги у сусіда ?
3 . Чи є домашні тварини у кого-небудь з групи? Які?
4 . Який улюблений урок у сусіда праворуч (ліворуч)?
5 . У кого є молодші чи старші брати або сестри?
6 . Чи всі хлопці живуть біля школи ?
7 . Якого кольору волосся у вашого класного керівника?
8 . Якого кольору нігті у дівчат?
9 . Улюблений вид спорту?
10 . Улюблені квіти у класного керівника?
11 . На якому музичному інструменті грає ...?
12 . Скільки туристичних вузлів вміє в'язати ...?
Завдання 2. «Бинго» чи «Знайди того,хто»
Класним керівникам та командам роздаємо таблиці, які потрібно заповнити незалежно один від одного. У результаті перевіримо, як знають класні керівники свої команди, їх вміння та інтереси. Наприклад:
Хто знає дві іноземні мови? Хто бував у Київі?
У кого дома живе папуга? Хто вміє водить автомобіль?
Хто любить фільм «Властелин колец»?
Хто знає значення слова «Синхофазатрон»? та інші
Завдання 3. «Чарівний магазин»
Ведучий: У нашому «чарівному магазині» є всі людські властивості , почуття , вчинки. Їх можна «купити» в обмін на те, що у кожної команди в надлишку. Команди повинні вирішити, що в їх команді багато, але це повинні бути позитивні якості, тому що в магазині погане не приймають.
Капітан називає «надлишкові» позитивні якості команди і називає ті якості, які б хотіли придбати в свою чергу вони.
II Блок. «Лідер - це Дія»
Завдання 1. «Хто є Лідером?»
Ведучий: Багато людей думають, що бути лідером – це вроджена природна
якість і лише деякі люди знають, як працювати з іншими. Правда в тому, що
ці якості можна розвивати. Тільки після того, як ми усвідомимо труднощі,
пов’язані з роботою з різними людьми, почнемо розвивати необхідні
навички, щоб долати ці труднощі і самим ставати справжніми лідерами. Ви
постійно повинні знати самих себе і постійно вдосконалювати себе. Кожна
команда повинна назвати дві якості, притаманні лідеру.
Завдання 2. «Плюси» і «мінуси» Лідера»
Ведучий: На фліпчарті зображений айсберг, розділений хвилею океану. На верхній частині айсберга «плюси» лідера, а на нижній частині (підводного ) «мінуси».
Потім ми можемо перевернути лист, айсберг не змінюється, а чи змінюються «плюси» і «мінуси » лідера? ( Обговорення)
Ведучий задає капітанам але членам команд запитання:
«Чи добре бути Лідером?»
«Що дає тобі бути Лідером?»
«Чи брав ти на себе коли-небудь рішення за команду?»
«Чи отримував ти догану за неправильні дії і вчинки своєї команди?»
Обговорення.
Завдання 3. «Портрет Лідера»
Ведучий: На великому аркуші команда малює портрет лідера, за яким
можна визначити його характерні властивості, Потім лідери команд презентують свої малюнки.
Наприклад: «Чому у лідера великі вуха?»,
«Для чого багато рук?»,
«Навіщо сережка у вусі?»,
«Багато кишень на куртці?»,
«Посмішка на все обличчя?».
Завдання 4. «Лідери в історії»
Ведучий: Кожна команда називає одну історичну особистість і її «плюси» і «мінуси» для історії людства. Назвіть вчинок, який підкреслить історичну важливість кожного лідера.
Завдання 5. «Ваш найкращий вчинок».
Обговорення в міні-групах .
Діти розповідають про свої вчинки (мабуть незвичайні, але корисні та якими можна пишатися).
III. Підведення підсумків
Ведучий: Для чого ми грали у цю гру? Так, щоб переконатися, що ми з вами
дуже різні, але інколи наші мрії та бажання збігаються.
Тоді ми створюємо групи, колективи, знаходимо друзів. Наш колектив – це
дитяча організація «Росток», організація майбутніх лідерів. І хоча всі ви
різні, у вас є одна спільна мета – пізнавати світ, рости й товаришувати, а
також спільна мрія – мрія про щасливе майбутнє.
Давайте станемо в коло й подякуємо один одному за участь у грі. Адже
завдяки кожному з вас, ми дізналися дещо нове і про себе і про своїх
товаришів
Література
1. И.П.Иванов. Энциклопедия коллективно–творческих дел. //Москва.-
Педагогика.-1989.
2. А.О.Осюхіна. Ігри, які ведуть до успіху. //Суми.-2003.-С.33-37.
3. Е.Н.Минскин. Всегда всем весело. //Москва.-1969.- С.277, С.284-287.
4. Матеріали проекту ЮНІСЕФ «Розшир свої можливості –стань Лідером»