Мета: Формувати національну свідомість школярів:
Розвивати бажання брати посильну участь у розбудові держави, наполегливо вчитися, щоб принести якомога більше користі рідній Україні. Пропагувати доброчинність, милосердя, взаємодопомогу та інші загальнолюдські цінності.виховувати у учнів морально – етичні норми життя; співчуття, співпереживання, повагу до кожної особистості, її потреб та прав, здатність з розумінням ставитися до проблем інших.
Перший урок 2018-2019н.р.
Тема. « Діти об’єднують Україну »
Вчитель початкових класів
Красногорівської ЗОШ I-IIст. N5
Маркова М.Г.
Мета: Формувати національну свідомість школярів:
Розвивати бажання брати посильну участь у розбудові держави, наполегливо вчитися, щоб принести якомога більше користі рідній Україні. Пропагувати доброчинність, милосердя, взаємодопомогу та інші загальнолюдські цінності.
виховувати у учнів морально – етичні норми житття; співчуття, співпереживання, повагу до кожної особистості, її потреб та прав, здатність з розумінням ставитися до проблем інших.
Обладнання:
Кольоровий папір , відео пісні, кольоровий папір, державні символи України, фото оберегів України, мікрофон, комп’ютер, розрізана розмальовка на 8 частин, кольорові олівці, паперові сердечки, карта України.
Хід уроку:
І. Вступна бесіда.
- Ось і промайнуло тепле літо. Я рада вітати вас в нашому світлому класі. Ви відпочили, набрались сил і готові вчитися. Я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх бажань.
За літо ви познайомилися з багатьма людьми. Сподіваюсь, що ви скучили за своїми друзями з класу. А тепер посміхніться і привітайтеся з тим, хто сидить біля вас.
В цьому класі друзі всі.
( Тричі плескають у долоні )
Я і ти, і ми, і ви.
( Тричі плескають у долоні )
Добрий день тому, хто зліва.
Добрий день, тому, хто справа.
Ми – шкільна сім'я.
В цьому класі друзі всі.
( Тричі плескають у долоні )
Посміхнись тому, хто зліва.
Посміхнись, тому, хто справа.
Ми – одна сім'я.
ІІ. Актуалізація життєвого досвіду та опорних знань учнів
Вчитель
Як ви відпочили влітку?
Скажіть, будь ласка, чи за час відпочинку у вас з’явились нові друзі?
(Під час розповіді діти причіпляють на карту України сердечки з паперу туди, де ви відпочивали влітку.)
Тепер погляньте на карту нашої Батьківщини. Своїми сердечками ви її прикрасили та об’єднали в одну прекрасну, дружню та мирну державу.
1 учень.
Є край, де найкращі у світі пісні
І цвітом чарує калина,
Де сонечко вперше всміхнулось мені
Це дім мій – моя Україна.
Моя Україна – найкраща у світі !
Моя Україна – це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні джерельця.
Маленькі струмочки і ріки глибокі.
Міста старовинні і замки прекрасні,
Великі будови і дуже сучасні.
Моя Україна – це пісня весела.
Це щира, багата, як світ, її мова,
Крилата, така мелодійна, чудова!
Найкраща у світі – моя Україна.
Бо нам найрідніша Вітчизна і мати.
То як же нам, дітям, її не кохати!? ( Перегляд відео «Україна-це ти…»)
- Дорогі друзі ! Сьогодні у нас незвичайний урок. Урок ДОБРОТИ, МИЛОСЕРДЯ. Усім відомо, що краса та надія кожної країни — це діти. Тема нашого уроку: « Діти об’єднують Україну » Ми будемо вчитися вмінню із розумінням ставитися до проблем інших, бути чуйними, добрими, співчутливими, толерантними.
-Щоб дружно жити в багатій та процвітаючій країні треба любити та шанувати традиції свого народу.
Робота в групах ( за допомогою різнокольорових цукерок клас ділиться на групи.)
Порадьтеся та напишіть, а краще намалюйте на різнокольорових аркушах паперу, що ви відносите до традицій та оберегів українців ( діти працюють в групах, вивішують на дошці свої малюнки та розповідають вірші).
Колосок і калина,
І рушник домотканий,
Хліба чорний окраєць
І розсипана сіль…
Все до болю знайоме –
Обереги домашні,
Пісня й дума народу,
Його радість і біль.
Верба – одвічний символ України,
Також відома культова рослина.
Символізує вірність, рідний край,
Любов безмежну, ніби небокрай.
Вишиванка рідна, ну хіба не диво?
В ній ходити модно, стильно і красиво.
Це митецький витвір, це краса і казка,
В ній душі наснага, материнська ласка.
Хлібом насущним гостей зустрічаєм,
На рушникові рясному несем.
Все найдорожче, що в серденьку маєм,
Радісно друзям своїм віддаєм.
Ми ж, українці, душею багаті,
Працею славен народ наш завжди.
Хочем, щоб хліб був у кожного в хаті
І не було в нас ніколи біди!
А рушники — обереги народні —
Давня святиня народу мого.
То ж возвеличимо хліб наш сьогодні
І не цураймося роду свого!
Фізкультхвилинка ( під відео гурту «Мальдіви» «На Україні»).
-А зараз подивіться, будь ласка, на карту нашої країни і скажіть, з дітьми якого регіону ви б хотіли поспілкуватись (діти обирають область)
Я пропоную для ваших ровесників приготувати подарунок та скласти відеозвернення. За допомогою інтернету, ми знайдемо адресу будь-якої школи та відправимо нашу стінгазету та відеозвернення .
-А для того, щоб все це зробити, треба ще попрацювати в групах. Кожна група отримує восьму частину великої розмальовки ( на тему дружби) та розфарбовує її. Потім групи повинні скласти всі частини в один малюнок та склеїти їх.
-А зараз порадьтеся та приготуйте від кожної групи невеличке побажання ровесникам нашої країни.
Що це значить — не дружити,
Жити так — одинаком?
Не дружити — це ходити
Не дверима, а вікном.
Це без друга, без подружки
На перерві у кутку
Розправлятись самотужки
З апельсином нашвидку.
Це дивитись, наче в книжку,
Набік з видом кам’яним,
А насправді тишком-нишком
Роздавати штурхани.
В школі вчитись й не дружити —
Це, повірте, все одно,
Що, заплющившись, сидіти
І дивитися кіно.
Твій друг
тобі віддасть усе:
і свій квиток на карусель,
і цвях, і ґудзик, і літак,
та не за щось —
а просто так.
І збільшувальне скельце,
найкраще у дворі,
твій друг
зі щирим серцем
тобі віддасть — бери!
І ти нічого не жалій —
ніколи і нітрохи!
І навіть
м'яч футбольний свій
віддай, як друг попросить.
І посміхнеться друг тобі —
аж схочеться співати.
І ти подумаєш тоді:
«Як гарно — дарувати!..»
Помирились сонце з хмарою,
І тепер танцюють парою.
Ллється дощ, і сонце світить,
Усміхаються їм діти.
Райдуга місток зробила —
Сонце з Хмарою здружила.
Хай з них приклад беруть діти.
Треба дітям всім дружити.
IV.Рефлексія
- Ви- гордість та майбутнє України. Вам продовжувати розбудову незалежної Батьківщини. А щоб жити єдиною мирною, об’єднаною країною, як ви думаєте, що повинна робити кожна людина? Даємо відповідь одним словом.