Добірка дидактичних ігор для вивчення англійської мови в початкових класах
Учитель ставить дітей в коло, протягуючи долоню, просить їх, показати свої долоньки. Після цього загинає великий палець та промовляє: “This is my father.” Загинає вказівний, промовляючи: “This is my mother.” Потім загинає середній: “This is my brother. He is tall.” Загинає безіменний: “This is my sister. She is short.” Загинає мізинець: «This is a baby. He is small.” Діти повторюють за вчителем, по черзі загинаючи пальчики та повторюючи фрази.
Діти приносять на урок заздалегідь намальовані вдома маленькі зображення героїв (персонажів) підручника, за яким вони вивчають англійську мову. Учитель просить школярів покласти ці малюнки в капелюх, а самим стати в коло. Учитель кидає м’ячика. Дитина, яка зловила, підходить до капелюха, витягує малюнок і показує його класу. Усі школярі вітаються з героєм, якого вони бачать : “Hi!” / “Hello!” й запитують: “What’s your name?” Дитина, яка витягувала цей малюнок, представляється від імені зображеного на ньому героя: “Hello! I’m …”.
Учень/учениця, яка правильно назвала ім’я героя на малюнку, кидає м’яч і гра продовжується далі.
Цю гру можна використовувати з метою кращого засвоєння учнями лексики з будь-якої теми. Вона сприяє запам’ятовуванню школярами великої кількості слів. Наприклад, вивчаючи тему “Toys”, учитель роздає кожній дитині малюнок із зображенням знайомих іграшок – по 4-5 у ряду – та маленькі паперові кружальця. Учитель називає іграшку. Якщо дитина знайшла зображення цієї іграшки на своєму малюнку, то вона закриває її кружальцем. Переможцем є той, хто перший закриє іграшки в одному ряду. Після цього учитель просить переможця назвати всі іграшки, які він закрив кружальцями. Пізніше, коли діти добре вивчать назви іграшок, учитель може запропонувати роль «вчителя» одному зі школярів.
Цю гру доречно проводити на закріплення теми «Котра година?». Учитель розподіляє клас на дві групи й розкладає на партах, цифрами донизу, два набори карток, з написаним на них часом. Діти виходять по черзі, беруть по одній картці й передають її учням з протилежної команди, запитуючи: “What’s the time?”. Ті мають відповісти на поставлене запитання. За кожну правильну відповідь надається один бал. Перемагає команда з найбільшою кількістю балів.
Цю гру доречно проводити з метою закріплення вивчених назв предметів, що є в помешканні. Учитель роздає кожній дитині по два аркуші паперу. На одному діти пишуть слово Bedroom, а на іншому - Living room. Учитель говорить назви меблів для спальні й вітальні, а діти мають підняти вгору відповідний аркуш паперу. Якщо якась річ може бути й у спальні, й у вітальні, діти піднімають два аркуші. Той, хто робить помилку, вибуває з гри.