Тема уроку. Додавання, видалення, редагування даних у базі.
Цілі уроку:
Тип уроку: комбінований.
Основні поняття |
Основні знання |
Основні вміння |
Інформаційна безпека |
Конфіденційність, порушення цілісності, загроза відмови служб (доступність) |
Розуміти поняття конфіденційності, цілісності, доступності та загроз для них |
Дії, які завдають шкоди інформаційній безпеці |
Дії авторизованих користувачів, хакери, комп’ютерні віруси, спам, фішинг |
Розуміти загрози для інформаційної безпеки, уміти розрізнити ту чи іншу дію |
Комп’ютерні вірус |
Поняття, властивості та види комп’ютерних вірусів |
Вміти виявити загрозу зараження комп’ютерним вірусом, розуміти, яку загрозу несуть різні види вірусів, знати ознаки зараження ПК вірусом |
Етап уроку |
Час, хв |
Завдання етапу |
Зміст |
Методи і прийоми |
ФОНД |
Діяльність учителя |
Діяльність учнів |
Організація початку уроку, вхідна рефлексія настрою |
3 хв |
Налаштування учнів на урок, перевірка присутності учнів на уроці, виявлення емоційного налаштування учнів |
Вступне слово, відмітка про відсутність |
Бесіда |
Ф |
Розповідає |
Беруть участь у бесіді |
Актуалізація опорних знань учнів |
5 хв |
Повторити основні запитання |
Відповісти на поставлені запитання |
Тестування за допомогою:
https://learningapps.org/2035822
https://learningapps.org/1357298 |
І |
Надати доступ до тесту |
Відповідають на запитання за допомогою гаджетів |
Етап цілепокладання |
5 хв |
Формування мети і цілей уроку; прогнозування змісту та результатів роботи |
Сформулювати тему, мету та ціль уроку, пов’язані їх |
Повторення техніки безпеки в кабінеті інформатики та при роботі з комп’ютером.
|
І |
|
|
Етап цілереалізації |
25 хв |
Вивчення нового матеріалу, закріплення знань, умінь і навичок, реалізація їх у життєвих ситуаціях |
|
|
|
|
|
Рефлексія |
5хв |
Закріплення знань, умінь і навичок, підсумок роботи, аналіз очікувань |
Дати відповіді на запитання |
1.Поясніть порядок уведення записів у таблицю. За значенням якого поля впорядковуються записи за замовчуванням? 2.Як можна здійснити навігацію в таблиці? 3.Як можна змінити шрифт даних у таблиці? 4.Як здійснити пошук запису в таблиці? 5.Як видаляється запис і таблиці? 6.Які дії слід виконати для додавання нового запису в таблицю? |
Б |
Бесіда |
Відповідають на запитання |
Домашнє завдання |
1 хв |
Записати домашню завдання |
Домашнє |
Проаналізувати параграф 2.4, ст.33-37 “Інформатика 10 (11) клас. Рівень стандарту”. Й. Я. Ривкінд та інші. 2018 р. |
Ф |
Дати завдання |
Записати в щоденник |
Оцінювання |
1 хв |
Оцінка роботи учнів на уроці. Підбиття підсумків |
Оцінити роботу кожного учні |
Самооцінювання |
Ф І |
Виставлення оцінок, пояснення |
Отримання оцінок |
Оновлення даних за допомогою форми або таблиці
Форми дають змогу оновити дані вручну. Завдяки формам введення даних це можна зробити швидше, легше й точніше. Форми можуть містити будь-яку кількість елементів керування, як-от списків, текстових полів і кнопок. Так само кожен з елементів керування форми зчитує дані з поля базової таблиці або записує їх у неї.
Дані в табличному поданні – це сітки, які мають вигляд аркушів Excel. Ви можете редагувати дані безпосередньо в поданні таблиці. Якщо ви знайомі з Excel, вам буде легко працювати з даними в табличному поданні. Ви можете змінювати дані в таблицях, набори результатів запитів і форми для відображення даних у табличному поданні. Зазвичай подання таблиці використовують, якщо потрібно переглянути багато записів одночасно.
У таблиці нижче наведено деякі символи маркера виділення запису, які можуть відображатися під час оновлення даних, і їхні значення.
Символ |
Значення |
|
Це поточний запис; запис збережено в тому вигляді, у якому він відображається. Поточний запис визначається зміною кольору маркера виділення запису. |
|
Ви редагуєте цей запис; зміни, унесені до нього, ще не збережено. |
|
Цей запис заблоковано іншим користувачем; редагувати його не можна. |
|
Цей новий запис, у який ви можете ввести дані. |
|
Це поле первинного ключа, що містить значення, які унікально ідентифікують запис. |
Додавання запису до таблиці або форми
Пошук запису
Перш ніж ви зможете знайти або видалити запис, його потрібно знайти. У поданні форми або таблиці, що містить лише кілька записів, перейти до потрібного запису можна з використанням навігаційних кнопок. Якщо записів багато, ви можете відфільтрувати потрібний за допомогою діалогова вікна Пошук і заміна.
Використання навігаційних кнопок для переходу між записами
Ви можете переходити між записами за допомогою навігаційних кнопок.
Кнопки зі стрілками. Натисніть відповідну кнопку, щоб легко перейти до першого, попереднього, наступного або останнього запису.
Створити запис. Натисніть, щоб додати запис.
Поточний запис. Введіть номер запису й натисніть клавішу Enter, щоб перейти до нього. Записи нумеруються від початку форми або таблиці; ці номери не пов’язано з жодним значенням поля.
Фільтр. Кнопка індикатора фільтра відображається, якщо застосовано фільтр. Натисніть її, щоб вилучити фільтр або повторно застосувати його.
Пошук. Введіть текст у поле Пошук. Збіги виділяються під час введення кожного наступного символу.
Використання діалогового вікна "Пошук і заміна"
У діалоговому вікні Пошук і заміна можна також швидко й легко змінити невеликий обсяг даних. Ви можете скористатися функцію пошуку в діалоговому вікні Пошук і заміна, щоб знайти відповідний запис. Знайдений запис стане поточним, і ви зможете змінити або видалити його.
Відкриється діалогове вікно Пошук і заміна.
Застосування фільтра
Ви можете застосувати фільтр, щоб обмежити кількість записів і відображати лише ті, що відповідають певним умовам. Застосування фільтрів спрощує пошук записів, які потрібно змінити або видалити.
Видалення запису
Щоб вибрати запис, клацніть маркер виділення запису (якщо доступний) поряд із потрібним записом.
Щоб збільшити або зменшити область виділення, перетягніть маркер виділення (якщо доступний) або натисніть клавіші Shift + стрілка вниз чи Shift + стрілка вгору.
Порада. Якщо потрібно видалити не весь запис, а лише його певні дані, виберіть ці дані в кожному полі й натисніть клавішу Delete.
Редагування даних у текстовому полі або полі
В Access передбачено один елемент керування текстом для полів "Короткий текст" і "Довгий текст" (так зване поле Memo). Зазвичай тип базового поля визначається розміром його елемента керування, який здебільшого збігається з потрібним розміром базового поля таблиці. Поле "Короткий текст" уміщує до 255 символів, а поле "Довгий текст" – 64 000 символів.
За задумом не можна редагувати дані з певних типів запитів. Наприклад, ви не можете змінити дані, які надає запит перехресний запит, а також не можете змінити або видалити обчислювані поля (значення, які обчислює формула під час використання бази даних, але які відсутні в таблиці).
У поданні форми ви можете клацнути підпис поля, щоб вибрати його. У поданні таблиці ви можете вибрати поле, клацнувши біля його лівої межі, коли вказівник миші набуде вигляду знака "плюс" (+).
Вам не потрібно спеціально зберігати зміни. Access уносить їх до таблиці, коли ви переміщаєте курсор до наступного поля в межах одного рядка, коли ви переміщаєте курсор до наступного рядка, або коли ви закриваєте форму чи таблицю.
Додавання дати за допомогою засобу вибору дати
Ви можете додати дату до своєї таблиці кількома способами, і елемент керування "Вибір дати" – найшвидший із них.
До поля може бути застосовано маску вводу. Маска вводу – це набір літералів і символів покажчика місця заповнення, які вимагають введення даних у певному форматі. Щоб ввести дані, дотримуйтеся маски вводу:
Якщо поле "Довгий текст" (так зване поле Memo) підтримує форматування, ви можете застосовувати до тексту різні шрифти, розміри, стилі й кольори.
.
Ви можете застосувати різні шрифти та розміри, зробити текст жирним або курсивом, змінювати кольори тощо.
Списки допомагають зберегти цілісність даних і спрощують роботу. Їх можна використовувати у формах, таблицях і запитах. У програмі Access є три типи списків: списки значень, поля підстановки та багатозначні списки. Списки значень відображають набір об'єктів, які вводяться вручну. Списки підстановки використовують запит для отримання даних з однієї або кількох наборів результатів таблиці, відкритих у вікні табличного подання даних. Багатозначні списки вирішують загальні вимоги до бізнесу, зв'язок "багато-до-багатьох". Наприклад, можливо, ви захочете відстежувати проблеми з підтримки клієнтів і призначати кілька користувачів тією самою проблемою в одному полі.
Існують три типи елементів керування списками:
Поле зі списком
Список
Поле зі списком MultiSelect
Вибір елемента з поля зі списком
Відкрийте форму в режимі Подання форми або таблицю чи запит у режимі Подання таблиці.
Вибір елемента зі списку
Вибір елемента зі списку елемент із багатозначного списку в поле зі списком MultiSelect
Редагування елементів у списку
Щоб вибрати значення за замовчуванням для нових записів, клацніть стрілку розкривного списку в полі значення за замовчуванням , а потім виберіть потрібне значення.
В Access передбачено два типи пустих значень: Null-значення або рядки нульової довжини. Null-значення вказують на невідоме значення, а рядки нульової довжини визначають поля, які містять пробіл. Наприклад, припустімо, у вас є таблиця даних клієнта, яка містить поле з номером факсу. Ви можете залишити це поле пустим, якщо не знаєте номера факсу клієнта. У такому разі це поле матиме Null-значення, тобто значення, яке вам не відомо. Якщо згодом ви дізнаєтеся, що в клієнта взагалі немає факсимільного апарату, ви можете ввести у відповідне поле рядок нульової довжини, що вказуватиме на відсутність значення.
Зазвичай ви можете скасувати введення хибних даних. Виконайте одну або кілька з таких дій:
Увага! Щойно ви почнете редагувати інший запис, застосуєте чи вилучите фільтр або перейдете до іншого вікна чи вкладки документа, унесені зміни стануть незворотними.