. Дистанційне навчання – це технологія, що базується на принципах відкритого навчання, широко використовує комп’ютерні навчальні програми різного призначення з метою доставки навчального матеріалу та спілкування безпосередньо за місцем перебування здобувачів освіти. Дистанційне навчання може проводитись у двох формах: онлайн і оф лайн. Перша умова проведення: учні та вчитель повинні бути забезпечені відповідним технічним обладнанням, мати підключення до мережі Інтернет. Друга умова: усі учні, повинні в призначений час приступити до роботи. Форми навчання у такому випадку використовують традиційні.
. При використанні офлайн-технологій матеріали уроку зберігаються на платформі, наприклад Google Classroom, для проведення дистанційного навчання, учні можуть опрацювати їх у будь-який час. Якщо відповідної платформи немає, або не всі учні мають доступ до якісного сигналу мережі Інтернет, раджу скористатися іншими соціальними мережами: вайбер, телеграм- канал та ін. Багато вчителів уже давно створили групи у вайбері і підтримують тісний зв'язок як із учнями, так і з батьками.
Сlass Dojo – це зручний і простий інструмент для оцінки роботи класу в режимі реального часу. За допомогою даного сервісу вчитель може швидко і просто оцінювати класну і домашню роботу. Зручний, яскравий, українізований інтерфейс, симпатичні аватари, цікаві для сприймання, можливість роботи, як із стаціонарного комп’ютера так із планшета чи смартфона.
https://learning.ua/ - це освітня платформа, де навчання відбувається за сценарієм дітей. Тут знайдуться завдання з двох предметів: математика та українська мова. Проект розроблений так, що дитина може стежити за своїми успіхами, програма визначає сильні та слабкі сторони учня. Програми повністю відповідають вимогам Міністерства освіти. Крім балів, в якості оцінки учні також отримують так звані нагороди - це різноманітні ігри та розваги, доступні тільки для дійсно старанних дітей. Цікаві інтернет ресурси для школярів:
http://soroka-vorona.info - це інформаційно-розважальний ресурс на українській мові, який присвячений навчанню, вихованню та розвитку дітей. Заняття з математики та української мови, вправи, спрямовані на психологічний та інтелектуальний розвиток дитини, зокрема: уява, дрібна моторика, мислення. Також, на сайті є вірші, казки, колядки, скоромовки та загадки українською мовою. Для відпочинку знайдуться українські мультфільми та розвиваючі відео, розмальовки та вироби.
Інтелект-карти – це унікальний і простий метод запам’ятовування інформації, що допомагає учням структурувати і правильно формулювати свої думки за допомогою створення «розумової карти» – свого роду плану, що складається з ключових слів, понять і термінів. Їх можна створювати на будь-якому уроці і на будь-якому етапі уроку за допомогою різних онлайн-програм. Bubbl.us
Free. Mind – одна з найбільш відомих та популярних безкоштовних програм для створення інтелект-карт. Інтуїтивно зрозуміле управління; наявність усіх необхідних для побудови карти інструментів; підтримка різних стилів, структур та схем; можливість проставляти посилання на зовнішні джерела.
Learning. Apps.org (https://learningapps.org/) - онлайновий сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Він є конструктором для розробки різноманітних завдань з різних предметних галузей для використанням і на уроках, і у позаурочний час, і для малечі, і для старшокласників.
Можливість проводити для школярів віртуальні екскурсії, прогулянки різними країнами , відвідувати музеї та національні парки. Діти можуть дистанційно відвідати та розширити свій світогляд завдяки онлайн екскурсіям, котрі необмежені кордонами: «https://osvitoria.media/news/8-virtualnyh-ekskursij-zooparkamy-svitovymy-pam-yatkamy-i-navit-marsom/».
Ми не повинні забувати, що дистанційне навчання – це насамперед навчання, а не гра. Тому процес організації і теорії навчання нікуди не діваються, просто з’являється інший спосіб зв’язку. Тобто, в дистанційному навчанні дитина має пройти шлях від сприйняття інформації до її розуміння, запам’ятовування, можливо, відтворення, використання на різних рівнях та до створення чогось нового.