28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Домашній практикум для 7 класу

Про матеріал

Цикл домашніх практичних робіт для 7 класу, який можна виконати з використанням простого домашнього обладнання. Великі фізичні відкриття розпочинаються з найпростіших вимірювань!

Перегляд файлу

Практична робота №1

Спостереження явища дифузії

Мета роботи – сформувати уявлення про явище дифзії, розвивати вміння аналізувати, робити висновки.

Прилади та матеріали: картоплина, буряк, нитка, годинник, лінійка, порожні склянки однакового розміру, вода, суха акварельна фарба або чорнила, сіль, цукор, крупа.

Вказівки до роботи 1. Розріжте картоплину на дві частини, закладіть між ними тоненький шматок червоного буряка, зв’яжіть картоплину ниткою.

2.     Через 10 хвилин роз’єднайте. Поясніть спостережуване явище.

3.     Візьміть дві склянки з водою. Одну поставте у холодильник, а іншу – на підвіконня. 

4.     Через годину покладіть в обидві склянки по шматочку сухої акварельної фарби або капніть по краплин чорнила.

5.     Результат спостережень через кожну годину протягом наступних чотирьох годин запишіть, замалюйте, посніть.

6.     Візьміть три склянки з однаковим рівнем води. Виміряйте висоту стовпа води в кожній склянці. 

7.     В одну склянку всипте 1 столову ложку солі, в другу – 1 столову ложку цукру, в третю – 1 столову ложку будь-якої крупи. Ретельно розмішайте.

8.     Визначте висоту стовпа води в кожній чашці. Результати занесіть до таблиці. Як змінився рівень води? Поясніть спостережуване явище.

 

 

 

Склянка з водою

 

без домішок

з сіллю

з цукром

з крупою

Рівень води

 

 

 

 

 

Додаткове завдання 1. Налийте в склянку гарячої води, розмішайте в ній сіль. Накрийте її блюдцем. Через декілька хвилин на блюдці з’являться краплі води. Спробуйте їх на смак. Чому немає присмаку солі?

 

Визначення об’єму однієї краплини води і проміжків часу падіння краплини води

Мета роботи – навчитись виміряти малі величини на прикладі визначення об’єму однієї краплини води і проміжків часу падіння краплини води.

Прилади і матеріали: кран з водою, посудина відомого об’єму (склянка з поділками, банка або пляшка відомого об’єму), годинник.

Вказівки до роботи

1.   Візьміть посудину відомого об'єму. Визначте мінімальне та максимальне значення об’єму, яке ви можете виміряти за допомогою цієї посудини.

Vmin =                                   Vmax =

2.   Накапайте воду в посудину до заповнення її об'єму, рахуючи краплини.

Кількість крапель - n .

3.   Виміряйте час, витрачений на заповнення посудини.

Час заповнення посудини - t0 .

4.   Розрахуйте об’єм Vо однієї краплі формулою Vо = V / n в грамах.

5.   Розрахуйте проміжок часу tо в секундах падіння однієї краплі води за формулою t0 = t / n

4. Результати вимірювань і обчислень занесіть в таблицю

Кількість

крапель - n

 

Об’єм води в посудині –

V, л

Об’єм однієї краплини -

Vo, л

Час заповнення посудини - t, с

Часу падіння однієї

краплини t0, с

 

 

 

 

 

 

 

Додаткове завдання

1. Виразіть об’єм однієї краплі в м3 і час падіння однієї краплі води в хв . 2. Чи можна виміряти кількість крапель, не рахуючи всі краплі? Якщо можна,то як ?

3.   В якому випадку об’єм і час будуть виміряні більш точно: з малою або більшою кількістю крапель?

4.   Якщо з крану крапає вода, визначте добову витрату води.

Виготовлення терезів для домашніх експериментальних робіт та визначення густини картоплини за їх допомогою

Мета роботи – виготовити терези для практичного застосування, розвивати нестандартне мислення, навчитись визначати масу та густину у побутових умовах.

Прилади і матеріали: лінійка, нитка, два аркуші картону 10х10 см, мензурка, монети номіналом 5, 10, 25 та 50 копійок, картоплина середніх розмірів.

Вказівки до роботи

1.   Розріжте нитку на чотири однокові шматки.

2.   В кожному з двох аркушів паперу розміром 10х10 см зробити чотири симетричні отвори на однакових рівнях. Крізь отворі пропустити нитку так, щоб утворилось дві чаші так як це зображено на рисунку.

3.   Використовуйте лінійку як важіль. Терези готові.

4.   Використовуючи монети замість важків, на терезах визначте масу однієї картоплини. Маси монет подані в таблиці.

Номінал монети

5 копійок

10 копійок

25 копійок

50 копійок

Маса, г

4,30

1,70

2,90

4,20

5.   Наповніть мензурку водою. Опустіть в мензурку картоплину. Визначте об’єм картоплини.

6.   Визначте густину картоплини зо формулою  

7.   Результати вимірювань і обчислень занесіть в таблицю

Кількість монет номіналом

Маса картоплини

m, г

Об’єм картоплини

V, мл

Густина картоплини ρ, г/мл

5 коп.

10 коп.

25 коп.

50 коп.

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаткове завдання

1. Чи змінюється маса води при її замерзанні? Перевірте на досліді.

Визначення середньої швидкості підйому ліфта 

Мета роботи – навчитись розраховувати середню швидкість, яку розвиває ліфт під час підйому.

Прилади і матеріали: годинник з секундною стрілкою, мірна стрічка, довга нитка, вантаж, ліфт.

Вказівки до роботи

1.                 Зайдіть в ліфт, почніть рух з першого на шостий поверх. За допомогою годинника визначте час руху від початку підйому до повної зупинки ліфта.

2.                 Узявши вантаж на довгій нитці, станьте на площадці шостого поверху і опустіть вантаж на четвертий поверх. Визначте довжину нитки. 

3.                 Розділіть значення довжини нитки на кількість поверхів, визначивши висоту одного поверху.

3. Розрахуйте середню швидкість ліфта за формулою V = S / t

5. Результати вимірювань занесіть в таблицю

Кількість поверхів, на які опустили нитку

Довжина нитки, м

Висота одного поверху, м

Кількість поверхів, на які піднявся ліфт

Час руху ліфта, с

Відстань, яку

пройшов

ліфт, м

Середня швидкість ліфта, м/с

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаткове завдання

1. Отриманий результат запишіть в км/год.

Визначення залежності виштовхувальної сили від форми тіла 

Мета роботи – навчитись визначати виштовхувальну силу, оцінювати експериментальні дані.

Прилади і матеріали: пластилін, дві посудини різного діаметру, мірна чашка, вода.

Вказівки до роботи

1.   Надайте шматку пластиліну форму кулі.

2.   Поставте дві посудини різного діаметру одну в одну. Посудину з меншим діаметром наповніть водою по вінця.

3.   Опустіть шматок пластиліну в судину з водою. Визначте об’єм витісненої води за допомогою мірної чашки.

4.   Тому ж шматку пластиліну надайте форму бруска. Дослід повторіть. Визначте об’єм витісненої води.

5.   Надайте шматку пластиліну форму тіла неправильної форми. Дослід повторіть. Визначте об’єм витісненої води.

6.   Результати запишіть до таблиці.

 

Тіло кулястої форми

Тіло прямокутної форми

Тіло неправильної форми

Об’єм витісненої води

 

 

 

 

7.   Оскільки виштовхувальна сила пропорційна об’єму тіла, оцініть як на неї впливає зміна форми тіла однакової маси та густини.

 

Додаткове завдання

1. Склянка вщерть наповнена сумішшю води та льоду. Чи виллється вода, коли лід розтане? 

 


№ 6

Розрахунок механічної роботи, яку виконує людина при підйомі сходами

Мета роботи – навчитись розраховувати механічну роботу, яку виконує людина під час підйому по сходах.

Прилади та матеріали: вага, вимірювальна стрічка.

Вказівки до роботи

1.   Виміряйте масу свого тіла m в кг.

2.   Розрахуйте силу, яка чисельно дорівнює силі тяжіння, що діє на вас, за формулою F = mg

3.   Виміряйте за допомогою вимірювальної стрічки висоту h1 однієї сходинки на вашій сходах.

4.   Підрахуйте кількість сходинок n між першим і другим поверхами і знайдіть відстань між цими поверхами h = nh1

5.   Розрахуйте механічну роботу , яку ви здійснюєте , піднімаючись по сходах на один поверх, за формулою A1 = Fh

6.   Відзначте номер поверху, на якому ви проживаєте.

7.   Знайдіть повну роботу, яку ви здійснюєте , піднімаючись по сходах на свій поверх , коли ідете додому.

8.   Результати вимірювань і обчислень занесіть в таблицю

Маса тіла m

, кг

 

Сила

F, H

 

Висота сходинки

h1, м

 

Кількість сходинок

n

 

Відстань між сусідніми

поверхами h, м

 

Робота при підйомі на один поверх A1, Дж

 

Номер вашого

поверху

 

Повна робота A, Дж

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаткове завдання

1.   Знайдіть роботу, яку здійснює при цьому сила тяжіння, що діє на вас .

2.   Визначте потенціальну енергію, яку ви маєте біля дверей власної квартири.

Література

1.     Ситник С. П. Експериментальні задачі з фізики. 7-9 класи. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2007. – 64с.

2.     Гельфгат І. М. Фізика. 7 клас: збірник задач / І. М. Гельфгат, І. Ю.

Ненашев. – 3-тє вид. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018. – 160 с.

3.     https://uk.wikipedia.org/wiki/ Монети_України

pdf
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Інші матеріали
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку