Мовний коучинг – що це і чому це працює.
Навчання буде успішним тільки тоді, коли зміст навчання буде відповідати потребам і інтересам учня.
У.Джемс
Будь-які перетворення, що відбуваються в сучасній освіті, знаходяться у прямій залежності від рівня професійно-педагогічної компетентності, їх особистісних якостей, а також від рівня розвитку мотиваційно-ціннісної орієнтації на професію «педагог», тому постає питання про необхідність розвитку професійної компетентності педагога, його майстерності , розвитку професійно-ціннісних орієнтацій і якостей, творчого стилю мислення, освоєння сучасних педагогічних технологій, саморозвитку і повноцінної самореалізації в обраній професії.
Концепції сучасної освіти максимально відповідає коучинговий підхід як ефективна, апробована на практиці система розвиваючого взаємодії, а коучингові навички органічно вбудовуються у профіль компетенцій сучасного вчителя.
«Коучинг - це мистецтво сприяти підвищенню результативності, навчання і розвитку іншої людини . Він спирається не на знання, досвід, мудрість або передбачення коуча, але у більшій мірі - на здатність людини вчитися самому і діяти творчо» (Дауні).
Педагогічний коучинг - це спеціальна система, яка допомагає, використовуючи знання і досвід самого студента, вирішити його певні проблеми, завдання і поставлені цілі, ця технологія допомагає, використовуючи власний потенціал, підвищити продуктивність і ефективність навчання, підвищити самооцінку. Педагогічний коучинг - це цілеспрямований процес, який може проводитися як у формі індивідуальних занять, так і в рамках організаційного консультування. Технологія педагогічного коучингу є базовою моделлю тьюторства для супроводу процесу індивідуального освіти у вузі, в системах додаткового і безперервної освіти.
Сьогодні очевидно, що «у новому стандарті учитель з транслятора знань перетворюється на людину-навігатора, організатора навчальної діяльності студентів». На даний час є актуальним передача технологій і знань в сферу освіти, і основний акцент робиться на тому, що повинна змінюватися роль викладача: він стає людиною, в першу чергу підтримує, створює атмосферу творчого потоку, що допомагає пройти всі вищевказані стадії будь-якого ефективного проекту. Сучасний викладач повинен бути хорошим коучем, щоб на кожному з цих етапів допомагати студенту планувати свої дії і розподіляти ресурси. Один з основних принципів коучингу свідчить, що кожна людина спочатку володіє всіма необхідними ресурсами. Учитель повинен володіти технологіями, які допомагають ці ресурси активізувати і спрямувати в потрібне русло.
Основні методи роботи педагога – коуча:
Нові підходи в роботі педагога – коуча:
В коучингу є інструменти, які дозволяють усвідомити свою цінність і значимість в професії. Тому педагогу важливо навчитись користуватися власними ресурсами, шукати точку прикладання отриманих раніше знань. Впровадження деяких технологій коучингу в педагогічну практику, застосування їх на ранньому етапі роботи з дитиною дозволить нам спочатку ростити покоління інноваційного формату: люди, починаючи зі школи, будуть привчатися жити в стані фокусу уваги, створення нових проектів, поліпшення якості свого життя і життя оточуючих. Найбільш ефективним для педагогів є поетапне впровадження коучингу і коучингового підходу в освітньому процесі.
Удосконалення педагогічної майстерності та підвищення рівня професійної компетентності можливо проводити через систему методичної роботи навчального закладу, в основу якої має бути покладений індивідуальний підхід, тобто гнучке використання різних форм і методів роботи з педагогами,спрямованими на результат у тому числі і коучинг-технології.[1]
Висновок.
Я притримуюсь роботи в якості коуча з англійської мови, тому що коучинг передбачає пошук конкретних складнощів в освоєнні англійської мови та супровід в пошуку рішення, що робить роботу індивідуальної і гнучкою. Я вірю, що в кожному з нас є потенціал і резерви, часто приховані і неусвідомлювані, використавши які, можна за допомогою коучингу отримати оптимальний результат, який принесе задоволення і радість.
Пропоную декілька прикладів того, з чим я за допомогою коучингу ефективно працюю:
Демократичні перетворення у сучасному суспільстві ведуть до переоцінки цінностей і підвищенню вимог до якості освіти. Я вважаю, що сучасний учитель повинен навчитися цінувати у студента не тільки вміння читати, рахувати і вирішувати завдання, скільки позитивне ставлення до самого себе, впевненість у своїх силах, відкритість зовнішньому світу, самостійність, ініціативність, допитливість, а також розвинені уява, довільність, комунікативні здібності, самооцінку, а все це у повній мірі вбирає у себе методика коучингу.
Література.
1. Коучинг як професійна педагогічна компетентність сучасного вчителя. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://coachingineducation.ru/kouching-kak-professionalno-pedagogicheskaya-kompetentnost-sovremennogo-uchitelya/
2. Максимов В.Е. Коучинг от А до Я. Возможно все.- СПб.: Издательство "Речь", 2004. - 264 с.