Доповідь. Мовний коучинг – що це і чому це працює

Про матеріал
Демократичні перетворення у сучасному суспільстві ведуть до переоцінки цінностей і підвищенню вимог до якості освіти. Вважаю, що сучасний викладач повинен навчитися цінувати в учнів не тільки вміння читати, рахувати і вирішувати завдання, скільки позитивне ставлення до самого себе, впевненість у своїх силах, відкритість зовнішньому світу, самостійність, ініціативність, допитливість, а також розвинені уява, довільність, комунікативні здібності, самооцінку, а все це у повній мірі вбирає у себе методика коучингу.
Перегляд файлу

 

Мовний коучинг – що це і чому це працює.

Навчання буде успішним тільки тоді, коли зміст навчання буде відповідати потребам і інтересам учня.

 

 У.Джемс

 

     Будь-які перетворення, що відбуваються в сучасній освіті, знаходяться у прямій залежності від рівня професійно-педагогічної компетентності, їх особистісних якостей, а також від рівня розвитку мотиваційно-ціннісної орієнтації на професію «педагог», тому постає питання про необхідність розвитку професійної компетентності педагога, його майстерності , розвитку професійно-ціннісних орієнтацій і якостей, творчого стилю мислення, освоєння сучасних педагогічних технологій, саморозвитку і повноцінної самореалізації в обраній професії.

 

     Концепції сучасної освіти максимально відповідає коучинговий підхід як ефективна, апробована на практиці система розвиваючого взаємодії, а коучингові навички органічно вбудовуються у профіль компетенцій сучасного вчителя.

 

     «Коучинг - це мистецтво сприяти підвищенню результативності, навчання і розвитку іншої людини . Він спирається не на знання, досвід, мудрість або передбачення коуча, але у більшій мірі - на здатність людини вчитися самому і діяти творчо» (Дауні).

 

     Педагогічний коучинг - це спеціальна система, яка допомагає, використовуючи знання і досвід самого студента, вирішити його певні проблеми, завдання і поставлені цілі, ця технологія допомагає, використовуючи власний потенціал, підвищити продуктивність і ефективність навчання, підвищити самооцінку. Педагогічний коучинг - це цілеспрямований процес, який може проводитися як у формі індивідуальних занять, так і в рамках організаційного консультування. Технологія педагогічного коучингу є базовою моделлю тьюторства для супроводу процесу індивідуального освіти у вузі, в системах додаткового і безперервної освіти.

 

     Сьогодні очевидно, що «у новому стандарті учитель з транслятора знань перетворюється на людину-навігатора, організатора навчальної діяльності студентів». На даний час  є актуальним передача технологій і знань в сферу освіти, і основний акцент робиться на тому, що повинна змінюватися роль викладача: він стає людиною, в першу чергу підтримує, створює атмосферу творчого потоку, що допомагає пройти всі вищевказані стадії будь-якого ефективного проекту. Сучасний викладач повинен бути хорошим коучем, щоб на кожному з цих етапів допомагати студенту планувати свої дії і розподіляти ресурси. Один з основних принципів коучингу свідчить, що кожна людина спочатку володіє всіма необхідними ресурсами. Учитель повинен володіти технологіями, які допомагають ці ресурси активізувати і спрямувати в потрібне русло.

 

Основні методи роботи педагога – коуча:

  • Активно слухає, задає сильні питання.
  • Допомагає визначити мету, скласти план, прийняти рішення, створити ідеї, перейти до дій.
  • Тримає центр уваги на результат .
  • Надихає, мотивує, знімає тривогу і стрес.
  • Дає зворотний зв'язок.

Нові підходи в роботі педагога – коуча:

  • Центр уваги у складних ситуаціях ставиться не на проблему, а на рішення.
  • Розвиток та навчання ставиться з акцентом не на недоліки, а на сильні сторони.
  • Навчання не на помилках, а на перемогах.
  • Орієнтир ставиться не на те, що було, а на те, що може бути у майбутньому.
  • Педагог-коуч - це не завдання та контроль, а виклик та підтримка.
  • Щирий інтерес до людини;
  • Емоційна компетентність;
  • Віра у потенціал людини;
  • Уміння слухати і чути інших, набагато важливіше ніж уміння використовувати власні знання.
  • Емпатія, як здатність розуміння почуттів іншої людини і готовність надати емоційну підтримку.
  • Розвивати, мотивувати, наділяти відповідальністю (залучати учнів у вирішення проблем, учити виробляти відповідальні рішення).
  • Уміння задавати розвиваючі питання і давати зворотний зв'язок. Уміння задавати правильні запитання, набагато важливіше ніж уміння віддавати прямі і чіткі вказівки.
  • Уміння задавати запитання, що відображають активне слухання і розуміння погляду співрозмовника, питання, що провокують вчинення відкриттів, осяяння, що будять цілеспрямованість і активність .
  • Уміння задавати відкриті питання, які породжують більшу ясність, нові можливості чи знання.
  • Уміння задавати  питання, які просувають людини у напрямку до бажаного, а не потребують від нього знаходити докази або озиратися назад [2]

     В коучингу є інструменти, які дозволяють усвідомити свою цінність і значимість в професії. Тому педагогу важливо навчитись користуватися власними ресурсами, шукати точку прикладання отриманих раніше знань. Впровадження деяких технологій коучингу в педагогічну практику, застосування їх на ранньому етапі роботи з дитиною дозволить нам спочатку ростити покоління інноваційного формату: люди, починаючи зі школи, будуть привчатися жити в стані фокусу уваги, створення нових проектів, поліпшення якості свого життя і життя оточуючих. Найбільш ефективним для  педагогів є поетапне впровадження коучингу і коучингового підходу в освітньому процесі.

 

     Удосконалення педагогічної майстерності та підвищення рівня професійної компетентності можливо проводити через систему методичної роботи навчального закладу, в основу якої має бути покладений індивідуальний підхід, тобто гнучке використання різних форм і методів роботи з педагогами,спрямованими на результат у тому числі і коучинг-технології.[1]

 

Висновок.

 

Я притримуюсь роботи в якості коуча з англійської мови, тому що коучинг передбачає пошук конкретних складнощів в освоєнні англійської мови та супровід в пошуку рішення, що робить роботу індивідуальної і гнучкою. Я вірю, що в кожному з нас є потенціал і резерви, часто приховані і неусвідомлювані, використавши які, можна за допомогою коучингу отримати оптимальний результат, який принесе задоволення і радість.

Пропоную декілька прикладів того, з чим я за допомогою коучингу ефективно працюю:

  • подолання мовного бар'єру;
  • підвищення мотивації в навчанні;
  • організація процесу оволодіння англійською за професійним спрямуванням;
  • освоєння розмовної англійської мови;
  • вирішення конкретних завдань (проведення нарад і переговорів, підготовка та проведення презентацій, співбесіду при працевлаштуванні на англійській мові та інше).

 

     Демократичні перетворення у сучасному суспільстві ведуть до переоцінки цінностей і підвищенню вимог до якості освіти. Я вважаю, що сучасний учитель повинен навчитися цінувати у студента не тільки вміння читати, рахувати і вирішувати завдання, скільки позитивне ставлення до самого себе, впевненість у своїх силах, відкритість зовнішньому світу, самостійність, ініціативність, допитливість, а також розвинені уява, довільність, комунікативні здібності, самооцінку, а все це у повній мірі вбирає у себе методика коучингу.

 

Література.

1. Коучинг як професійна педагогічна компетентність сучасного вчителя. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://coachingineducation.ru/kouching-kak-professionalno-pedagogicheskaya-kompetentnost-sovremennogo-uchitelya/

2. Максимов  В.Е. Коучинг от А до Я. Возможно все.- СПб.: Издательство "Речь", 2004. - 264 с.

docx
До підручника
Англійська мова (10-й рік навчання, рівень стандарту) 11 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
1304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку