Доповідь на батьківські збори

Про матеріал
Даний матеріал містить вступне слово класного керівника, адаптація пятикласників до навчального процесу, поради батькам та анкету для знайомства з батьками і дітьми
Перегляд файлу

БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ

I. Вступне слово класного керівника

 

Шановні батьки! Ваші діти перейшли до основної школи, у них починається цікаве доросле життя. Яким воно буде — залежить не лише від школи, а й від тат і мам. Дуже хочеться, щоб нове життя ваших дітей не віддалило вас одне від одного, а, навпаки, зблизило, зробило вас хорошими друзями. Багато буде труднощів у ваших дітей, але не менше буде радощів і перемог! Дуже хочеться, щоб ви уважно ставилися до великих прикрощів і маленьких радощів ваших дітей, знали про них і допомагали дітям переживати скрутні хвилини їхнього життя.

Укотре всі ми разом учитимемося долати труднощі, вчитимемось падати, набиваючи якомога менше ґуль, радіти успіхам своїх дітей і перемогам їхніх однолітків.

Ми, педагоги, відкриті для спілкування, наші шкільні фахівці дадуть вам кваліфіковану консультацію, ви завжди отримаєте в школі вичерпну відповідь на всі питання, що вас хвилюють.

 

2. Розповідь про вчителів і вимоги, які вони висувають до навчальної діяльності учнів. Добре, якщо класний керівник запросить на перші батьківські збори всіх учителів, що викладають у класі, і вони самі розкажуть про себе та свої вимоги. Але обов’язково треба звернути увагу на те, що вимоги повинні бути єдиними і відповідати віковим та психологічним особливостям учнів.

 3. Знайомство з щоденником (яку інформацію може дати щоденник п’ятикласника, на які графи в ньому необхідно звертати увагу).

III. Самопрезентація класного керівника

 Класний керівник розказує про себе, про свою педагогічну діяльність і про плани на майбутнє в роботі з новим класом.

VI. Вибори батьківського комітету

VII. Підведення підсумків зборів

У кінці зборів батьки пишуть запитання, на які вони не отримали відповіді. Це можуть бути запитання до адміністрації школи, класного керівника. Не на кожне з них можна відповісти одразу. Для того щоб батьки отримали компетентну www.e-ranok.com.ua 8 9 відповідь на поставлені запитання, на столі у педагога стоїть коробка, в яку батьки складають свої записки. Класний керівник зможе їх проаналізувати і відповісти на запитання на наступних зборах або зателефонувати батькам, якщо відповідь треба дати терміново. У кінці батьківських зборів можна зробити загальну фотографію на згадку про першу зустріч.

АДАПТАЦІЯ П’ЯТИКЛАСНИКІВ ДО ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ

Шановні мами і тата!

Сьогодні ми обговоримо важливу тему: особливості адаптації наших дітей до школи.

Кожна людина в певні періоди свого життя зазнає труднощів у зв’язку із освоєнням нового виду діяльності, переходом до нової ситуації, нових умов життя. Учні 5-х класів — це діти молодшого підліткового віку. У цей час відбувається інтенсивне формування особистості, розпочинається перехід від дитинства до юності у фізичному, психічному і соціальному плані. Молодший підліток — допитлива, активна, різка, діяльна, галаслива й емоційна дитина, яка прагне до всього нового й незвичного.

 За складністю адаптації п’ятикласників можна прирівняти до першачків, які з дитсадка поринули у шкільне життя. Проблема переходу молодших школярів до середньої школи досить глибока. Адже п’ятикласники тут — наймолодші школярі, яким доводиться засвоювати закони нової школи.

 Під впливом складнішого змісту навчання у п’ятому класі відбуваються зміни в навчальній діяльності підлітків. Учні п’ятих класів стикаються з багатьма проблемами:

 з’явилися різні вчителі, до яких діти ще не пристосувались, та й учителі ще не вивчили дітей;

 збільшилась кількість навчальних предметів і уроків;

 змінився склад класу;

діти переходять із одного кабінету до іншого;

 з’явилося чергування.

 Основні ознаки шкільної дезадаптації такі: труднощі в навчанні, агресивна поведінка стосовно педагогів і однокласників, надмірна активність і рухливість, підвищена збудливість і тривожність, нездатність до концентрації уваги й зосередженості.

У п’ятому класі багато дітей відчувають самотність, тому що улюбленої першої вчительки немає поруч, а класному керівникові часто не вистачає часу приділяти їм таку саму увагу. А інші «шаленіють» від свободи та носяться по всій школі, задираючись навіть до старшокласників. У цей період діти можуть стати невпізнанними: тривога, боязкість чи, навпаки, розв’язність, надмірна метушливість, збудження охоплюють їх. У зв’язку з цим у них може знизитись працездатність, вони можуть стати забудькуватими, неорганізованими. Іноді порушуються сон, апетит. Більшість дітей переживає перехід до п’ятого класу як важливий крок у своєму житті. Деякі пишаються тим, що вони подорослішали, інші мріють розпочати «нове життя».

 П’ятикласники пристрасно бажають добре вчитися, щоб радувати близьких. Але, зіткнувшись із першими труднощами, часто розчаровуються. Навчальні проблеми п’ятикласників можуть бути зумовлені такими причинами: слабка навчальна підготовка в початкових класах; недостатньо розвинені розумові дії та операції, поганий мовленнєвий розвиток, слабкі увага та пам’ять; нерозвинена воля — небажання, «неможливість», за словами учнів, примусити себе постійно займатися навчанням. Таких дітей не приваблює мета, тому що для п’ятикласників характерне переважно емоційне ставлення до своєї діяльності.

Яка роль сім’ї та її значення в адаптації школяра? У родині дитина має почуватися затишно і впевнено. Головний мотив стосунків у родині — це любов батьків до своїх нащадків. У цей складний для дитини період батьки повинні бути поруч, у будь-який час готові прийти на допомогу — підтримати, розрадити, заспокоїти. Вони мають бути терплячими й уважними.

Поради батькам

     У ваших дітей переломний період, тому будьте особливо спостережливі, уважні та терплячі.

      У п’ятому класі розширився обсяг матеріалу з основних предметів, зросла кількість предметів, тому збільшується час підготовки до уроків. Забезпечте своїм дітям вдале поєднання відпочинку, фізичної праці та роботи над уроками.

     Розвивайте волю дитини, привчайте її до режиму дня, емоційно забарвлюйте її навчальну діяльність, але не перестарайтеся, інакше може виникнути так звана «емоційна втома»: дитина може стати капризною, роздратованою, плаксивою. Використовуйте гумор, але не сарказм і глузування! Терпіть дитячі жарти, хоч би якими безглуздими вони були, жартуйте з метою розрядки та привернення дитини на свій бік.

      Програми включають більше теоретичного матеріалу, тому слід привчити дітей твердо завчати окремі правила з математики, української мови, природознавства.

     Допомагайте школяреві в навчанні, домагайтеся, щоб він досконало зрозумів навіть найдрібніші деталі виконання важкого завдання. Хай дитина виконає одне-два подібних завдання і детально пояснить, що та як вона робить.

      Розвивайте увагу, мислення та пам’ять дитини, грайтеся з нею в ігри на розвиток спостережливості (у розвідників, мисливців, індіанців на полюванні тощо), розв’язуйте посильні головоломки, кросворди, шаради. Робіть усе це якомога частіше. Дуже важливо у навчальних та у всіх інших заняттях допомогти школяреві виробити об’єктивні критерії власної успішності та неуспішності; з допомогою дорослих слід розвинути в нього прагнення вдосконалювати свої здібності. Почніть із вироблення звички добре виконувати домашні завдання.

       Приводьте дітей у бібліотеку, читальний зал не силоміць, але привчайте до повсякденного читання художньої літератури, просіть їх переказати прочитане.

      Стежте за порадами вчителів, записаними у щоденниках і робочих зошитах. Уникайте критичних зауважень учителеві при дітях.

        Дбайте про те, щоб дитина була охайною в усьому, і серед іншого бережно ставилася до підручників.

      Ніколи не поспішайте з висновками ані про дитину, ані про вчителя — прийдіть до школи, поспілкуйтеся з учителем. Намагайтесь придбати для сімейної бібліотеки різноманітні словники та додаткову літературу.

      Пам’ятайте, клас, де навчається ваша дитина, — одне ціле з трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим більш дружні, цілеспрямовані будуть ці колективи, тим у кращій атмосфері формуватиметься ваша дитина. Це залежить від кожного.

      Не забувайте: дитину не можна карати за невміння, а терпляче вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.

       Керуйтесь у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання — особистий приклад.            Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини.

        Умійте ставити себе на місце дитини. Пам’ятайте: праця, зокрема навчальна, не завдає шкоди вихованню дитини, а бездіяльність — її перший ворог.

 

 

 

 

Анкета для батьків № 1

  1. ПІБ дитини:___________________________________________________
  2. Дата народження:_____________________________________________
  3. Домашня адреса:______________________________________________
  4. Батько ПІБ:____________________________________________________

Освіта:________________________________________________________

Де і ким працює:________________________________________________

Телефон:______________________________________________________

  1. Мати ПІБ:______________________________________________________

Освіта:_________________________________________________________

Де і ким працює:_________________________________________________

Телефон:________________________________________________________

  1. Інші діти у сім’ї  (ПІБ; вік; місце знаходження)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Анкета для батьків № 1

  1. ПІБ дитини:___________________________________________________
  2. Дата народження:_____________________________________________
  3. Домашня адреса:______________________________________________
  4. Батько ПІБ:____________________________________________________

Освіта:________________________________________________________

Де і ким працює:________________________________________________

Телефон:______________________________________________________

  1. Мати ПІБ:______________________________________________________

Освіта:_________________________________________________________

Де і ким працює:_________________________________________________

Телефон:________________________________________________________

  1. Інші діти у сім’ї  (ПІБ; вік; місце знаходження)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

docx
Додав(-ла)
Швець Лариса
Додано
6 березня 2023
Переглядів
5327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку