Звіт директора Дружбівського ліцею про роботу у 2021-2022 н. р.
В С Т У П
Основна діяльність закладу у 2021-2022 навчальному році була спрямована на
створення умов для реалізації державної політики в сфері освіти, виконання Законів
України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про внесення змін до
законодавчих актів із питань загальної середньої освіти щодо організації навчально
виховного процесу», постанов Кабінету Міністрів України «Про затвердження
Положення про загальноосвітній навчальний заклад», «Про затвердження
Державного стандарту початкової загальної освіти», «Про затвердження Державного
стандарту базової та повної загальної середньої освіти», Концепції Нової української
школи та інших законодавчих і нормативно-правових документів з питань
виконання законодавства України в галузі освіти, ЗУ 2136-IX «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану».
На кожному рівні навчання забезпечується виконання державного стандарту, а
також дається теоретична і практична підготовка з дисциплін навчального плану з
метою максимального розвитку інтелекту, загальної культури, творчих
можливостей, фізичного і морального здоров’я.
Успішність подолання кожного рівня, виконання його освітніх задач гарантується
закладом тільки за умови усвідомленого й добровільного дотримання всіх норм і
правил шкільного життя, активної співпраці з батьками, відкритістю навчального
процесу.
Основні напрями роботи школи у 2020-2021 навчальному році:
впровадження інноваційних педагогічних технологій в освітній процес,
продовження роботи НУШ, інклюзивного навчання;
закладу освіти;
карантину через COVID–19;
навчання.
Підвищення якості та ефективності внутрішньошкільного управління
забезпечувалося документами планування роботи:
освітньою програмою, перспективним, річним, робочим навчальним, місячним та тижневим планами.
Принцип доцільності й оперативності прийняття управлінських рішень адміністрації базувався на аналітичних даних, отриманих у ході внутрішньошкільного контролю.
Згідно із штатним розписом на виконання Закону України «Про освіту», «Про
охорону праці» в школі розроблено та запроваджено в дію посадові інструкції
працівників, якість виконання яких перебуває під постійним контролем
адміністрації.
-1-
Діяльність школи орієнтована на поліпшення якості освіти та забезпечення рівного доступу до неї, на підготовку та виховання в учня (вихованця)
мотивації навчатися впродовж усього життя, бути підготовленим до жорст
окої конкуренції на ринку праці.
У 2020-2021 навчальному році педагогічний колектив продовжив працювати над
реалізацією науково-методичної проблеми «Створення освітнього середовища для
формування всебічно розвиненої успішної особистості», що знайшла відображення в
роботі шкільної методичної ради, шкільних предметних кафедр, методичних заходах
та професійних конкурсах. Система методичної роботи у школі була спрямована на розвиток творчої особистості педагога. Головні зусилля було зосереджено на наданні реальної дієвої допомоги педагогічним працівникам у підвищенні їхньої педагогічної майстерності, створенні творчої атмосфери, морально-психологічного клімату, який сприяв би пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій, забезпеченні оптимальних умов для підготовки та роботи вчителів в умовах Нової української школи.
Уся робота з педагогічними кадрами була спрямована на виконання таких
завдань:
Навчальні:
- формування соціальної, комунікативної, комп’ютерної та інших видів
компетентності учнів, індивідуалізації та диференціації навчання, його
профільності в старшій школі, спрямовану на набуття старшокласниками
навичок самостійної, науково-практичної, дослідницько-пошукової діяльності,
забезпечення наступно-перспективних зв’язків між загальною, середньою та
професійною освітою до обраного профілю навчання (екологічного та
економічного);
-поглиблення змісту загальноосвітньої підготовки учнів з окремих предметів
шляхом створення профільних класів, організації роботи курсів за вибором та
факультативів;
-підвищення якості знань учнів із базових предметів навчального плану;
-налагодження системи моніторингових досліджень якості рівня навчальних
досягнень учнів;
-удосконалення системи роботи з обдарованими та здібними дітьми, створення
системи пошуку юних талантів та обдарувань;
-створення здоров’язберігаючого середовища – оптимальних умов для навчання
та виховання дітей.
Методичні:
- створення освітнього середовища для формування всебічно розвиненої успішної
особистості;
-удосконалення професійної майстерності педагогічних працівників шляхом
організації роботи шкільних предметних кафедр, проведення методичних та
предметних тижнів;
-надання методичної, інформаційної, консультативної допомоги кожному
педагогові в умовах впровадження Нової української школи;
Виховні:
-виховання в учнях патріотизму та утвердження любові до Батьківщини,
духовності, моральності, шанобливого ставлення до національних надбань
-2-
українців, наслідування найкращих прикладів мужності та звитяги борців за
свободу та незалежність України;
-виховання успішної особистості через виховну систему життєвого
самовизначення і самореалізації.
-формування успішної особистості, яка здатна навчатися впродовж ж
иття, створювати, розвивати цінності громадянського суспільства;
-посилення педагогічного впливу на сім’ю, залучення батьків до участі в
освітньому процесі;
-розвиток учнівського самоврядування, широке залучення його до вирішення
питань організації освітнього процесу, життєдіяльності навчального закладу;
-підвищення іміджу навчального закладу.
У школі визначена чітка структура методичної роботи, яка складається із
взаємопов’язаних та взаємодіючих елементів, основний - педагогічна рада, яка визначає основні напрямки і завдання, конкретні форми роботи педагогічного
колективу та приймає рішення з основних питань діяльності школи.
Аналіз методичної роботи засвідчив, що протягом навчального року значно
підвищився рівень педагогічної майстерності вчителів. Система методичної роботи
була спрямована на розвиток творчої особистості учня та вчителя. Головні зусилля
були зосереджені на наданні реальної дієвої допомоги педагогічним працівникам у
підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери,
морально-психологічного клімату, який сприяв би пошуку кращих технологій
навчання, ефективному втіленню інновацій, забезпеченні оптимальних умов для
підготовки та роботи вчителів в умовах Нової української школи.
Основними завданнями методичної роботи школи є:
−науково-методичний супровід забезпечення вимог Державних стандартів в
умовах Нової української школи;
−удосконалення фахової майстерності і кваліфікації педагогічних кадрів,
підвищення їх психолого-педагогічної компетентності;
−забезпечення психолого-педагогічного та науково-методичного супроводу
освітнього процесу;
−формування успішної особистості, яка здатна навчатися впродовж життя,
створювати, розвивати цінності громадянського суспільства;
−розвиток ключових компетентностей учнів;
−організація роботи з обдарованими дітьми;
−сприяння повноцінної реалізації ідеї особистісно-орієнтованого навчання його
профільної спрямованості у старшій школі;
−організація дистанційного навчання;
−мотивація педагогів до використання сучасних підходів в організації освітньої
діяльності, спрямованих на формування життєвих і предметних
компетентностей;
−поширення педагогічного досвіду педагогів шляхом публікації власних
матеріалів на різноманітних сайтах;
−підвищення рівня методологічної підготовки педагогічних кадрів, перенесення
акценту з інформаційних на інтерактивні аспекти навчання.
-3-
Кадровий склад
В закладі на кінець 2020-2021 навчального року працювало 32 працівника. Із них 18 – педагогічних працівників, 14 – технічних працівників та обслуговуючий персонал:-директор;-заступник директора з навчально-виховної роботи (1 ставка);-заступник директора з виховної роботи (0,5 ставки);-практичний психолог (0,5 ставки);-бібліотекар (1 ставка);-асистенти вчителя (2 ставки);-педагог-організатор (1 ставка);-22 вчителя.Серед них:-спеціалістів -6-спеціалістів ІІ кваліфікаційної категорії-4-спеціалістів І кваліфікаційної категорії-7-спеціалістів вищоїкваліфікаційної категорії-12-провідний бібліотекар-1Серед зазначених вище педагогічних працівників 3 мають педагогічне звання «учитель-методист», 6-«старший учитель».