Доповідь Складання портрета сучасного вчителя

Про матеріал
Педагогічний практикум Складання портрета сучасного педагога Модель сучасного вчителя в умовах інноваційного освітнього середовища.
Перегляд файлу

 Педагогічний практикум

Складання портрета сучасного педагога

Модель сучасного вчителя в умовах інноваційного освітнього середовища.

( методичне обєднання, семінар)

В XXІ ст  в суспільстві тривають процеси переосмислення цінностей, зміна ідеалів і пошук перспектив. Сучасна освіта мусить мати випереджальний характер, тобто бути націленою на майбутнє, на розв’язання проблем нового часу, розвиток творчих здібностей учасників навчально-виховного процесу, формування в них проектної культури, нових способів мислення – усього того, що забезпечує успішну соціалізацію. Тож працювати за новими вимогами може такий учитель, що перебуває в постійному творчому пошуку, повсякчасно навчається.

У ході вивчення даної теми і були сформульовані критерії визначення особистості Сучасного вчителя, які включають в себе як особистісні якості, так і професійні характеристики.

 Перед нашим семінаром я провела анкетування серед учнів різновікових груп.  Одним із питань було : Яким ви хочете бачити сучасного вчителя? І перші місця учні віддавали таким якостям як доброта, уважність, почуття гумору, такт. Таким чином, я переконана:

  •                               Вчитель XXI століття це той, хто в першу чергу вміє знаходити спільну мову зі своїми учнями, бути  психологом.
  •                               Тільки вчитель, котрий йде в ногу з часом, здатний зрозуміти своїх нових учнів і бути їм цікавим.
  •                                

- Тож давайте розглянемо модель сучасного вчителя і її складові

                        (модель сучасного вчителя)

 

- Для створенню атмосфери доброзичливості та довіри проведемо

 

1.ВПРАВУ- жарт  « ТРАНСПОРТНИЙ  ЗАСІБ»

Шановні колеги! Я знаю, що ви приїхали до нас на автобусі. Але мені б хотілося , щоб  ви пофантазували і написали , на якому транспортному засобі ви хотіли б  приїхати , якби мали таку можливість. Назва транспортного засобу будь-яка:

Т – тойота , таврія , трактор

М  - мерседес, метро , мазда, мітла

Л – лада , ланос, лімузин , літак тощо

 

- Всі з’їхались , тепер давайте зробимо висновок з ваших побажань

- кожен має право на свою точку зору;

- будьмо толерантними;

- поважне ставлення до співрозмовника;
- один говорить – всі слухають;
 

 

2.Ще одна вправа,  називається  …«Овації»

Мета: сприяти створенню атмосфери доброзичливості та довіри

Хід вправи: Пропоную підвестися тим, у кого, наприклад, гарний настрій. Якщо такі учасники є, то вони встають, а інші «нагороджують» їх оваціями. Після оплесків ті, хто встав, сідають на свої місця, а ми продовжуємо:             

 «Прошу встати тих, хто…»:

  • любить гратися з дітьми;
  • любить розповідати повчальні історії;
  • любить дітей;
  • вміє малювати;
  • уміє танцювати;
  • уміє співати;
  • має цікаве хобі.

Давайте поплескаємо собі в долоні! Ми побачили які всебічно розвинені вчителі!

 

3. Продовжіть фразу :

1) Школа майбутнього починається …       (сьогодні).

2) У людині є  сонце, тільки не треба …     (його гасити).

3) Успіх породжує …                                    (успіх).

4) Справжній учитель дає наснагу …          (для зростання).

 

 

 

 

4.Інтелектуальна  гра

Термінологічна  розминка «Незакінчене речення». Я починаю ви закінчуєте.

 

   Активізація  навчально-пізнавальної  діяльності – це...

...приведення  в  активний  діяльний  стан  розумових, моральних  і  фізичних  сил  учнів  за  допомогою  спеціальних  методичних  прийомів  для  досягнення  конкретної  мети.

 

Актуалізація – це...

... відтворення  в  пам’яті  системи  провідних  знань ( понять,  положень, правил, фактів,  уявлень  тощо ),  життєвого  досвіду,  а  також  засвоєних  раніше  способів  учіння ( умінь,  навичок,  логічних  операцій,  прийомів ), які  виступатимуть  інструментом  для  здобування  та  обробки  нової  інформації.

Групова  робота – це...

...форма  організації  навчання  в  малих  групах  на  основі  співпраці з  чітко  розподіленими  завданнями  для  учнів,  обєднаних  спільною  навчальною  метою.

Диференціація  навчання – це...

... створення  таких  умов,  за  яких кожен  учень  міг  би  повноцінно  оволодівати  змістом  навчального  матеріалу,  гармонійно  розвиватися  відповідно  до  своїх  індивідуальних  можливостей,  схильностей,  інтересів,  формувався  б  як  індивід  з  його  специфічними  особливостями.

Ефективність  навчання – це...

... міра  досягнення  мети  як  мислено  уявленого  результату  навчання;  визначають  на  основі  зіставлення  мети  і  здобутих  результатів.

Інновація  в  педагогіці – це...

...процес  створення  та  впровадження  нових  засобів ( нововведень )  для  розв’язання  тих  педагогічних проблем,  які досі  розв’язували  по-іншому; відкриття  нових  форм,  методів,  способів  педагогічної  діяльності,  вихід  за  межі  відомого  в  науці  і  масовій  практиці; творча  реалізація  нових  теоретичних  концепцій,  ідей, технологій,  систем  навчання  та  виховання.

Інтерактивна  технологія  навчання – це...

... організація  навчального  процесу, за  якої  неможлива  неучасть  школярів  у  колективному  взаємодоповнювальному, заснованому  на  взаємодії  всіх  його  учасників в процесі  навчального  пізнання.

Інтерактивні  методи – це...

...спосіб  навчання,  що  відбувається  завдяки  взаємодії  тих, хто  навчається. Це  співвідношення,  субєктами  якого  є  вчитель  і  учні.

Компетентність – це...

... досвідченість  у  певній  галузі,  якомусь  питанні, поінформованість, обізнаність, авторитетність.

Методика – це...

...  сукупність  методів,  прийомів  цілеспрямованого  виконання  будь-якої  роботи; галузь  педагогічної  науки,  яка  вивчає  закономірності  навчання  певного  навчального  предмета.

Методичні  прийоми  навчання – це...

... елементарні  методичні  вчинки ( дії ),  спрямовані  на  виконання  конкретного  завдання  на  певному  етапі  уроку.

Мотивація  навчання – це...

... використання  в  навчанні  системи  мотивів,  різних  способів  стимулювання  та  спонукання  з  метою  спрямування  й  залучення  учнів  до  активного  навчального  пізнання.

Мозковий ( розумовий ) штурм – це...

... ефективний  метод  колективного  обговорення,  пошук  рішень,  що  спонукає  учасників  проявляти  свою  уяву  та  творчість; його  досягають  шляхом  вільного  вираження  думок  усіх  учасників; допомагає  знаходити  кілька  рішень  з  конкретної  теми.

Особистісно  зорієнтовне  навчання – це...

...навчання, центром  якого  є  особистість  дитини, її  самобутність,  самоцінність.

Педагогічна  майстерність – це...

... комплекс  властивостей  особистості  вчителя,  що  забезпечує  високий  рівень  самоорганізації  професійної  педагогічної  діяльності,  її  високу  якість.

Самостійна  робота – це...

... діяльність  учнів,  спрямована  на  оволодіння  навчальним  матеріалом або  його  застосування,  що  відбувається  без  участі  вчителя.

Структура  уроку – це...

... сукупність  елементів  уроку,  що  забезпечують  його  цілісність  і  збереження  основних  характеристик  у  різних  варіантах  поєднання.

Технологія  уроку – це...

... планомірна, чітко  визначена  за  часом  та  місцем  послідовність  етапів  навчання,  яка  забезпечує  його  якість  та  ефективність.

Урок – це...

... форма  організації  навчальної  роботи,  яка  відбувається  в  межах  точно  визначеного  часу  з  постійним  складом  учнів  відносно  однакового  рівня  підготовленості  й  віку  відповідно  до  розкладу  і  включає  різні  види  роботи  і  включає  різні  види  роботи  як  учителя,  так  і  учнів,  необхідні  для  досягнення  навчальних  результатів.

Форми  навчальної   діяльності – це...

...  спеціально  організована  діяльність  учителя  та  учнів,  яка  відбувається  за  встановленим  порядком, у  певному  режимі.

 

 

5. Вправа «Портфель вчителя на кожний урок»

- Мета цієї вправи визначити передумови ефективного уроку, його компоненти, складові, фактори.

 

  Ділимо учасників на 2 групи.

 

-         На кожному стікері, запишіть складові, фактори ефективного проведення уроку .Презентація від кожної групи і зробимо висновок з найважливіших факторів та складових для проведення ефективного уроку.

 

(Наявність методичної літератури, наочності, попередня підготовка вчителя, творчий потенціал вчителя, багаж знань дітей, використання інтерактивних методів і форм роботи, мікроклімат, використання комп’ютерних технологій, різних джерел отримання інформації )

 

- Наші діти використовують інформацію з різноманітних джерел, проте найпотрібніша інформація подається на уроці. Тому вчителеві необхідно найефективніше подати цю інформацію.

 

Вправа «Конверт проблем»

- Сформулюйте на аркуші найбільші проблеми чи почуття страху у роботі з дітьми і покладіть до конверта. Обміняйтесь між групами конвертами. Дайте поради, як краще вирішити це питання. Вони повинні бути конкретними і дієвими.

 

 

 5. Вправа «Креативні історії з життя школи»

(Учасникам надаються картинки – вони мають скласти речення (оповідання)з них, пов`язавши зі шкільним життям)

 

 

6. Вправа «Казковий вернісаж»

А ще вчитель повинен вміти хоча б на декілька хвилин входити в роль учня. Усі ми родом із дитинства. І завжди з ніжністю і любов’ю згадуємо казки, які чули вдома, в дитячому садку, в школі. Адже казка – не просто популярний жанр, це джерело, що дає творчу наснагу кожній творчій людині. Казка дарує радість і дорослим, і дітям.

Тому зараз ми виконаємо вправу «Казковий вернісаж». Кожна група по черзі витягує згортки зі скриньки із описом знайомої всім казки. Група думає над відповіддю, потім зачитує опис казки і свій варіант відповіді.

Наступне завдання самим представити казку на новий лад.

1) У якій відомій казці сіра непривітна особистість здійснює підступний план убивства двох осіб, і лише завдяки своєчасному втручанню громадськості все закінчується добре?

                                                                                             «Червона шапочка»

 

2) Назвіть казку, в якій різні за своїм соціальним статусом герої займали по черзі помешкання, створене в незвичайному архітектурному стилі. І все було б добре, якби до помешкання не повернувся його попередній власник зі своїм охоронцем. От героям казки й довелося залишити незаконно зайняту територію.

                                                                                          «Рукавичка»

 

 

 

3) Герой якої казки постійно виконує забаганки своєї норовливої дружини? Проте, як би він не прагнув задовольнити амбіції супутниці, вона щоразу підвищує рівень вимог. Зрештою, подружжя опиняється на початковому етапі задоволення власних потреб.

                                                    «Золота рибка;  Про липку та зажерливу бабу»

 

 

4) В якій казці головна героїня постійно й нахабно обмовляла тих, хто робив їй добро? А коли вона, щоб уникнути покарання, незаконно оволоділа чужим помешканням, то різні впливові особи намагалися провести з нею роботу з подолання її асоціальної поведінки. Вдалося це лише найменшому з усіх учасників експерименту.

                                                                                                      «Коза-дереза»

 

5) Назвіть казку, в якій ідеться про спортсмена, котрий вирушає на змагання з бігу з перешкодами. Хитрість і витримка допомогли йому дуже близько підійти до фінішу, проте фінал – трагічний. Проявивши занадто велику самовпевненість, він гине.

                                                                                                                     «Колобок»

 

6) Назвіть казку, в якій головна героїня могла перевтілюватися в різні образи задля свого нареченого. Проте одного разу його нерозсудливість та імпульсивність у поведінці призвели до довготривалої розлуки закоханих. Та, долаючи різні перешкоди, вони все ж таки єднають свої долі.

                                                                                                         «Царівна жаба»

 

 

 

 

 

7. Якості, особливості поведінки, які допомагають жити у мінливому світі:

 

 - любов до людей, оптимізм;

- прийняття себе і світу у всіх його проявах;

- вміння оцінити проблему очима інших;

- почуття гумору;

- відчуття своєї недосконалості;

- комунікабельність;

- сенситивність, емпатія;

- бажання допомогти людям;

-  працьовитість;

- мрійливість, вміння фантазувати;

- рішучість, цілеспрямованість, наполегливість.

 

8. Якості, які ускладнюють життя в мінливому світі:

 -  невпевненість у собі;

-  упередженість;

- занижена самооцінка;

-  надмірна прихильність до принципів;

- несамостійність;

- формалізм, заорганізованість;

- стереотип у мисленні та поведінці;

- орієнтація на загальні правила і норми;

- тривожність;

- навіювання.

 

 

 

-А закінчити наш практикум  хотіла б притчею :
Бог зліпив людину з глини, і залишився у нього невикористаний шматок. «Що ще зліпити тобі? - запитав Бог. «Зліпи мені щастя», - попросив чоловік. Нічого не відповів Бог, і тільки поклав людині в долоню шматочок глини, що залишився.
     Нескладно зрозуміти суть цієї притчі, все в наших руках. Ось на такій позитивній ноті мені б і хотілося закінчити семінар.

 Удачі вам у всіх ваших справах, ліпіть творчих та талановитих дітей. До побачення!

 

doc
Додано
25 березня 2019
Переглядів
2293
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку