Дорога на МАТЕМАТИЧНУ СІЧ

Про матеріал
Вашій увазі пропонується нестандартний урок-узагальнення знань у 5-му класі з елементами патріотичного та громадянського виховання. *Для повноцінної роботи презентацій потрібно завантажити папку з УСІМА файлами за покликанням у кінці документу. *Розпочинати потрібно з файлу "Маршрут"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Дорога на
МАТЕМАТИЧНУ СІЧ

 

Урок-подорож у 6 класі

 

Опис : http://kazaki.bryansk.in/i/logo/k1.png

 

 

Підготував: Вчитель математики
Скала-Подільської ЗОШ І-ІІІ ст.
Войцехівський Віктор Романович

 

 

 

Скала – Подільська ЗОШ І-ІІІ ступенів

2019


Тема: Систематизація знань з теми «Дії першого ступеня зі звичайними дробами» та підготовка до тематичного оцінювання.

Мета:  повторити вивчений матеріал з теми;

  узагальнити й закріпити навички й уміння учнів порівнювати і виконувати арифметичні дії зі звичайними дробами;

  розвивати логічне мислення;

  сприяти виявленню засвоєних дітьми знань. умінь та навичок;

  працювати над розвитком вміння порівнювати робити математичні узагальнення та висновки;

  формувати світогляд дітей;

  виховувати моральні якості, волю, бажання вчитися.

Обладнання: Інтерактивна дошка, проектор, програмне забезпечення.

Тип уроку: Узагальнення і систематизація знань і умінь учнів.

Хід уроку.

І. Організаційна частина.

За честь і гідність України,

За волю, правду і добро

Вони боролись щохвилини,

Їх кров лилася як вино!

Всіх ворогів вони долали,

Всі землі наші зберегли,

Завжди від лиха захищали

І гордо прапор наш несли!

Сини Твоєї Батьківщини,

В них сила духу непоборна!

Козацтво – слава України,

Це гордість наша всенародна!

 

- Діти, я одержав телеграму із запрошенням до участі в одній дуже цікавій подорожі – подорожі на МАТЕМАТИЧНУ СІЧ. Мені б хотілося, щоб ви вирушили в цю подорож разом зі мною, на нас чекають цікаві відкриття. У подорож можуть вирушити тільки ті, хто вважає себе справжніми козаками та козачками. Чи гідні ви стати моїми супутниками?

Телеграму – запрошення нам надіслав козак Кратний з куреня Подільності. Козак пропонує вам дати відповіді на такі запитання.

- Що ви можете сказати про назву куреня? (Ознаки подільності)

- Що вам нагадує прізвисько козака? (Спільне кратне)

В зв’язку з тим, що подорож буде тривалою, нам необхідно буде поновлювати провізію та спорядження. Учасники подорожі, які будуть найбільш активні, зможуть не тільки долучитися до організації походу, а й поповнити свої запаси оцінок.

ІІ. Актуалізація опорних знань

- Отже, нумо збиратися в дорогу!

- А хто це подорожує? А, це чумаки, що мандрують волами по сіль. Вони можуть взяти нас з собою, якщо ми виконаємо їх завдання, щоб перевірити, чи гідні ии нашої подорожі. Маємо дати відповіді на запитання.

1. Запорізькі гармати важили  біля 7 пудів. Скільки кілограмів в одному пуді?

 (1 пуд =16 кг 38 г)

2. Скільки чоловік вміщувала козацька чайка?  (50)

3. Чи можна при множенні кількох чисел отримати нуль?
(так, коли один з множників 0)

4. Як називається прилад для вимірювання кутів? (транспортир)

5. Скільки кілограмів в одному пуді? (16)

6. Що більше: добуток всіх цифр чи сума? (сума)

7. До одноцифрового числа дописали таку саму цифру. У скільки разів збільшиться число? (11)

8. Що легше 1 кг заліза чи 1 кг вати? (порівну)

9. Бігла трійка коней, кожен із них пробіг 5 км. Скільки кілометрів проїхав віз.
(5 км)

10. Коли ділене і частка рівні між собою? (коли дільник 1)

Ну от, ми справилися з завданням і зможемо розпочати подорож.

Подорож очікується довга, тому ми зробимо кілька зупинок. Ось і перша з них козаки тут завжди варять свій легендарний куліш. Нам теж, мабуть, варто долучитися, тож вперед.

1. Козак має 8 кг крупів і шалькові терези без гир. Допоможи йому відважити 3 кг крупів для каші.

(Спочатку за допомогою терезів ділимо 8 кг на дві частини по 4 кг, потім 4 кг на дві частини по 2 кг і 2 кг на дві частини по 1 кг. Взявши 2 кг і 1 кг отримаємо 3 кг крупи.)

2. Треба розвести багаття, допоможіть козакам. Із сірників склали приклад римськими цифрами.

 

Тільки от вийшло, що 6 - 4 = 9. Переставте 1 сірник так, щоб рівність стала правильною.

 

 

 

 

3. Козаки наварили каші. Тур з’їв ½ каші, Око – ¼ і Грай теж ¼. Решту каші вони вирішили доїсти пізніше. Яка частина каші залишилася?

(Каші не залишилося бо ½ +¼ +¼=1)

Наступним пунктом у якому ми зупинимося та переночуємо буде корчма.

Тут мешкає козак-характерник. (Характерник,— назва віщуна, чаклуна на Запорозькій Січі, який вмів ворожити, лікувати поранених козаків, знав психотерапію, вправи з фізичної підготовки козаків, про що існує ряд історичних свідчень очевидців, народних легенд та переказів.) Щоб продовжити подорож нам необхідно розгадати його загадки:

1. 8 козаків охороняли зовні великий  склад з порохом. Сторожа була розставлена так, як зображено кружечками  на кресленні. Потім прийшло розпорядження кошового, щоб охорону складу посилити, поставивши до кожної сторони по 3 козаки, однак підмога не прийшла. Чи можуть козаки виконати завдання своїми силами? (Якщо можуть, то покажи як)

 Відповідь: 

2. Пляшка, до половини наповнена соняшниковою олією, важить 900 г. Порожня пляшка важить 400 г. Скільки важить пляшка, наповнена олією. (1 кг 400 г)

3. Козаку Туру було 26 років 19 місяців тому, а козаку Граю буде 29 років через 16 місяців. Хто старший, Тур чи Грай?

(Козаку Туру 27 років і 7 місяців, а козаку Граю 27 років через 8 місяців. Тому старший Грай.)

4. Одного козака запитали, скільки в нього грошей. Він відповів: «Мій брат втричі багатший за мене, батько втричі багатший від брата, дід втричі багатший за батька, а у всіх нас рівно 1000 карбованців. От і дізнайтеся, скільки в мене грошей?»

(25 карбованців)

Молодці, учні! Козак характерник задоволений вашою ерудицією і зачаровує ваших коней які, тепер, миттю домчать вас на СІЧ. Подорожуємо далі.

А ось і Дробова застава. Щоб козаки нас пропустили потрібно вірно виконати завдання. Але спочатку згадаймо правила додавання та віднімання дробів з різними знаменниками. (Учні піднімають руки та з місця дають відповідь).

Для покращення ефективності нашої роботи розділимося на дві команди

Завдання 1 команди

Завдання 2 команди

Обчисліть:

а) + ; б) + ; в) ;

г) .

а) + ; б) + ; в) ;
г) .

Замініть десятковий дріб звичайним і виконайте дії:

а) 0,3 + ; б) 0,25 + .

а) 0,36 – ; б) – 0,45.

Розв'яжіть рівняння:

Маса однієї деталі кг, а другої — на кг менше. Знайдіть масу другої деталі.

За перший день заасфальтували км дороги, за другий — на кг менше. Скільки кілометрів дороги заасфальтували за два дні?


(Учні виконують завдання у зошитах, їх праця оцінюється як виконання самостійної роботи.)

Ми успішно виконали завдання і козаки готові нас пропустити. Вирушаймо далі.

А ось і МАТЕМАТИЧНА СІЧ! Тут ніколи не байдужі до тих, хто цікавиться математикою і завжди готові випробувати ваші знання та кмітливість.

  1.               Три чайки ходять в походи, похід одної триває 15 діб, другої — 20, третьої — 12 діб. Повернувшись на січ, вони того ж дня вирушають у новий похід. Сьогодні у похід вийшли всі три чайки. Через скільки діб вони знову разом вийдуть у похід?

(Через 60 діб)

  1.               Столяра на січі цікавить : якої найменшої довжини повинна бути дошка, щоб її можна було розрізати впоперек на рівні частини завдовжки 20 або 27 см без витрат матеріалу?

(5 м 40 см)

  1.               В одному курені було 360 козаків, а в іншому 240. Для участі у спортивних змаганнях треба було поділити козаків на рівні за числом учасників групи, які складають козаки тільки з одного куреня. Яке найбільше число осіб може бути у групі? Скільки буде груп?

(В групі 120 чоловік, всього 5 груп)

Як би не було цікаво та весело нам у нашій пригоді, але час вже й повертатися назад, тому прощаймося з козаками та вирушаймо додому.

ІІІ. Підсумок уроку

- Наша подорож наближається до кінця.

- Що вам сподобалося на уроці?

- Що допомогло завершити подорож?

Дружба!

Подорожуючи, ми згадали все, що вивчали на уроках математики. Це також допомогло нам подолати труднощі у подорожі.

 

Покликання на презентації: https://drive.google.com/drive/folders/1tUCSCgM0iQcjdj0ySA9ijBE7YAoGidnv?usp=sharing 

1

docx
Додано
17 січня 2022
Переглядів
373
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку