21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Дослідження. Від науково-технічної революції до інформаційно-технологічної

Про матеріал

Мета: сформувати в учнів систему знань про вплив науково-технічної та інформаційно-технологічної революції на галузеву структуру та територіальну організацію виробництва. На основі поєднання блоків знань із біології, історії, хімії закріпити знання про етапи еволюції, формувати позитивне ставлення до навчання.

Перегляд файлу

Мащанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Семінар-практикум вчителів природничо-математичного циклу

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок з географії

у 10 класі

з теми

«Дослідження. Від науково-технічної революції до інформаційно-технологічної»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготував

вчитель географії та інформатики

Мащанської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Озарчук А. В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2017

Тема. Дослідження «Від науково-технічної революції до інформаційно-технологічної».

Мета: сформувати в учнів систему знань про вплив науково-технічної та інформаційно-технологічної революції на галузеву структуру та територіальну організацію виробництва. На основі поєднання блоків знань із біології, історії, хімії закріпити знання про етапи еволюції, формувати позитивне ставлення до навчання.

Тип уроку: застосування знань, вмінь і навичок.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.

Сучасне покоління стало свідком грандіозних змін у всіх сферах життєдіяльності людства. Науково-технічна революція (НТР), що розпочалася в середині ХХ ст., змінила планету, додавши усьому, що відбувається глобальності, всеосяжності. Зміна індексу Доу-Джонса на токійській фондовій біржі хвилює європейських бізнесменів, українські кондитери турбуються, чи не знищить ураган у Латинській Америці врожаю какао.

Світ під впливом НТР стрімко змінюється, тому знання особливостей науково - технічної революції допоможе вам орієнтуватися в цих змінах.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Блок географії.

НТР – це якісне перетворення продуктивних сил, серед яких лідирує наука – провідний чинник розвитку суспільства.

Розпочавшись у середині ХХ ст., НТР змінила характер праці і виробництва, вплинула на всі сфери життя суспільства. НТР властиві: швидкий розвиток кількох напрямів, комплексна автоматизація виробництва, створення і впровадження ресурсозберігаючих і екологічних техніки і технології, поширення біотехнологій. Розглянемо ці особливості детальніше.

Поняття НТР та її основні напрями:

  1. Поняття НТР – поступальний рух людського суспільства у розвитку науки і техніки.
  2. Середина 50-х р. ХХ ст. – прискорення НТР охопило більшість країн та галузей.
  3. Риси НТР:
  • універсальність – охоплює всі країни та сфери виробництва;
  • прискорення науково - технічних перетворень (моральне старіння техніки випереджує фізичне);
  • зміни ролі людини у виробництві (інтелектуалізація праці);
  • військово - технічна революція.
  1. Шляхи розвитку НТР:

а) еволюційний

-    прискорення механізації;

-    збільшення швидкості руху на транспорті;

-    пропускна потужність автомагістралей.

б) революційний – прогресивний переворот торкнувся 3 галузей:

-    техніка виробництва – автоматизація;

-    енергетична база – атомна енергія;

-    виробництво сировини та матеріалів – перехід від природної речовини до штучносинтезованих із заданими властивостями.  

Блок  біології.

Аналіз необоротних змін в живих організмах на різних етапах їх розвитку. Еволюція живих організмів як незворотний процес.

Блок історії.

Сучасні фактори:

  • наукоємність – новий фактор;
  • створення технополісів (Японія, США, Франція);
  •  роль науки у створенні нових технологій виробництва.

Традиційні фактори:

  • розміщення трудових ресурсів за територіальним чинником;
  • чинник трудових ресурсів (розвинуті країни – кваліфіковані ресурси; розвиваючі країни – дешева робоча сила).

Загальні фактори:

  • транспортна система;
  • ринок збуту;
  • екологічний.

Блок географії.

НТР змінює галузеву структуру світового господарства: багато традиційних галузей втрачають своє значення, нові – високотехнологічні – визначають економіку країн, регіонів і Землі загалом. Отже, НТР має могутній вплив на всі сторони сучасного виробництва, систему суспільних відносин, на саму людину і середовище її мешкання.

ІV. Закріплення нових знань і умінь учнів.

Прийом «Інформаційна лабораторія».

Використовуючи матеріали мережі Інтернет, створити у редакторі презентацій PowerPoint мультимедійну презентацію з теми «Від науково-технічної революції до інформаційно-технологічної».

V. Підсумок уроку.

-    науково - технічна революція, що почалася у другій половині ХХ ст., перетворила науку на основну виробничу силу світового господарства;

-    про вплив НТР на національну економіку можна судити за рівнем і часткою в її структурі наукоємних галузей;

-    структура світового господарства за останні десятиліття істотно змінилася під впливом НТР.

VІ. Домашнє завдання.

Опрацювати відповідний матеріал підручника.

doc
Додано
5 серпня 2018
Переглядів
953
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку