"Календарно-тематичне планування уроків географії" 10 клас, рівень стандарту,(52 години, 1,5 години на тиждень).
Відповідно до оновленої навчальної програми, затвердженої наказом МОН України від 07.06.2017 № 804 та з використанням методичних рекомендацій, підготовлених МОН України спільно з НАПН України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» (лист МОН України 09.08.2017 № 1/9-436). З урахуванням Інструктивно-методичних рекомендацій щодо вивчення в закладах загальної середньої освіти навчальних предметів та організації освітнього процесу у 2018/2019 навчальному році.
http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html
Календарно-тематичне планування уроків географії 10 клас 2018-2019 н.р.
СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНА ГЕОГРАФІЯ СВІТУ
(52 год, 1,5 год на тиждень)
1-й семестр – 2 год/тиждень, 2-й семестр - 1 год/тиждень
К-ть г-н |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої |
Дата проведення |
Корекція дат |
1 |
ВСТУП ( 1 год.) Предмет соціально-економічної географії світу. Джерела географічних знань. Методи економіко-географічних досліджень |
|
|
|
|
Учень: |
|
|
|
20 год. |
Розділ І. ЗАГАЛЬНА ЕКОНОМІКО-ГЕОГРАФІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА СВІТУ |
|
|
|
Тема 1. Політична картина світу (4 год.)
|
||||
2 |
Політична географія. Сучасна політична карта світу. Відмінність понять «країна», «держава», «залежна територія». |
|
|
|
3 |
Класифікація країн за формою правління. Форми адміністративно-територіального устрою. Відмінності федеративних держав. |
|
|
|
4 |
Політичні та економічні системи країн. Типологія держав. Етапи формування політичної карти світу. |
|
|
|
5 |
Міжнародні організації, їх функціональний і просторовий розподіл. Загальнополітичні (ООН, Рада Європи, Європейський Парламент, ОБСЄ) та спеціальні (Європейський Союз, НАТО та ін.) організації |
|
|
|
|
Учень: розуміє, що є предметом вивчення політичної географії; готує повідомлення і робить узагальнення до теми на основі аналізу додаткових джерел географічних знань; демонструє вміння аргументовано і чітко формулювати висновки, наводити докази, щодо віднесення країн до того чи іншого типу
|
|
|
|
|
Тема 2. Населення світу (4 год.) |
|
|
|
6 |
Кількість населення. Відтворення населення. Демографічні процеси і демографічна політика. |
|
|
|
7 |
Міграційні процеси і міграційна політика держав. Причини та проблеми зовнішніх міграційних потоків. |
|
|
|
8 |
Мовний і етнічний склад населення. Найпоширеніші мовні сім’ї і групи. |
|
|
|
9 |
Географія світових та національних релігій. Соціальна і професійна структура населення. Трудові ресурси. Проблеми зайнятості й безробіття. |
|
|
|
|
Учень: висловлює толерантне ставлення до соціальних явищ, релігій, традицій різних країн світу, вміє практично застосовувати їх в системі соціальних відносин; вирішує доступні соціально- та економічно значущі проблемні завдання у ході розгляду питань міграції, зайнятості та безробіття населення; бере участь у розв’язуванні дискусійних питань щодо сучасних демографічних проблем світу, висловлює переконливі аргументи, докази, приклади; аналізує та структурує необхідну інформацію з різних джерел |
|
|
|
Тема 3. Взаємодія суспільства і природи. Світові природні ресурси (4 год.) |
||||
10 |
Географічне середовище як сфера взаємодії суспільства і природи. |
|
|
|
11 |
Географія світових природних ресурсів: мінеральних, земельних, лісових, водних, Світового океану, рекреаційних. |
|
|
|
12 |
Географія світових природних ресурсів: мінеральних, земельних, лісових, водних, Світового океану, рекреаційних. |
|
|
|
13 |
Практична робота 2. Порівняльна оцінка ресурсозабезпеченості двох окремих країн світу (за вибором) Узагальнення знань |
|
|
|
|
Учень: дає оцінку соціальним проблемам, що пов'язані з надмірним споживанням природних ресурсів, погіршенням стану навколишнього середовища |
|
|
|
Тема 4. Світове господарство (8 год.) |
||||
14 |
Сучасне світове господарство. Міжнародний географічний поділ праці (МГПП). Етапи формування світового господарства. |
|
|
|
15 |
Галузева і територіальна структуру світового господарства. Промисловість. Географія основних галузей промисловості світу (енергетика, обробна та ін.) |
|
|
|
16 |
Галузева і територіальна структуру світового господарства. Промисловість. Географія основних галузей промисловості світу (енергетика, обробна та ін.) |
|
|
|
17 |
Світове сільське господарство: значення, внутрішньогалузева структура, міжгалузеві зв’язки, аграрні відносини. Найбільші сільськогосподарські райони світу. |
|
|
|
18 |
Географія світового транспорту. |
|
|
|
19 |
Всесвітні економічні відносини. Форми всесвітніх економічних відносин. Інтернаціоналізація, інтеграція, інформатизація та глобалізація як найважливіші тенденції розвитку світового господарства. |
|
|
|
20 |
Всесвітні економічні відносини. Форми всесвітніх економічних відносин. Інтернаціоналізація, інтеграція, інформатизація та глобалізація як найважливіші тенденції розвитку світового господарства. |
|
|
|
|
Дослідження (одне на вибір):
|
|
|
|
|
Учень:
пояснює причини динаміки галузевої і територіальної структури господарства;
працює самостійно з картографічними і статистичними матеріалами; розуміє роль ТНК у світовій економіці; наводить приклади впливу глобалізації на власне життя; пояснює вплив туризму на розвиток регіонів, наводить приклади світових пам’яток культури; бере участь у дискусіях щодо сучасних тенденцій розвитку світового господарства та взаємовідносин між державами, захищає свою точку зору; встановлює взаємозв’язки між окремими суспільними та економічними процесами, застосовує освоєні способи дії в нових ситуаціях, здійснює самоконтроль; застосовує для розв’язування проблемних (нестандартних) задач інформаційні та телекомунікаційні технології |
|
|
|
27 год. |
Розділ II. РЕГІОНИ ТА КРАЇНИ СВІТУ |
|
|
|
Тема 1. Країни Європи (11 год.) |
||||
21 |
Загальна характеристика регіону, його склад. Населення, міста. Характеристика господарства країн та значення інтеграційних процесів у його формуванні. Країни ЄС: особливості, проблеми, роль інтеграційних процесів. |
|
|
|
22 |
ФРН. Географічне положення. Населення і міста. Особливості сучасного розвитку господарства . |
|
|
|
23 |
Велика Британія. Особливості ЕГП, його вплив на розвиток країни. Населення, міста. Характерні риси розвитку економіки. Значення зовнішніх економічних зв’язків. |
|
|
|
24 |
Франція. Особливості ЕГП. Населення і міста. Провідні галузі господарства. |
|
|
|
25 |
Італія. Особливості ЕГП, його вплив на розвиток господарства. Населення, міста. Галузева структура господарства, її територіальні відмінності. |
|
|
|
26 |
Контрольна робота №1 |
|
|
|
27 |
Практична робота 3. Порівняльна характеристика промисловості ФРН і Франції, Великої Британії та Італії (за вибором) |
|
|
|
28 |
Держави-сусіди України (Білорусь, Молдова, , Словаччина, Угорщина). Особливості ЕГП країн. Населення, демографічні проблеми. Сучасний стан економіки країн. Галузева структура господарства, її територіальні відмінності. Зв’язки країн-сусідів з Україною. |
|
|
|
29 |
Держави-сусіди України (Польща, Румунія). Особливості ЕГП країн. Населення, демографічні проблеми. Сучасний стан економіки країн. Галузева структура господарства, її територіальні відмінності. Зв’язки країн-сусідів з Україною. |
|
|
|
30 |
Держави-сусіди України (Словаччина, Угорщина). Особливості ЕГП країн. Населення, демографічні проблеми. Сучасний стан економіки країн. Галузева структура господарства, її територіальні відмінності. Зв’язки країн-сусідів з Україною. Узагальнення знань |
|
|
|
|
Учень:
складає комплексну суспільно-географічну характеристику країн регіону;
аналізує особливості та проблеми країн ЄС, позитивні наслідки та ризики вступу України до ЄС; |
|
|
|
Тема 2. Країни Азії (6 год). |
||||
31 |
Загальний огляд. Склад регіону. Різноманітність країн. Особливості господарства. Роль країн Азії в світі. Регіон як перехрестя важливих морських комунікацій. Сув’язь важливих морських і сухопутних комунікацій у регіоні. Туризм. |
|
|
|
32 |
Загальний огляд. Склад регіону. Різноманітність країн. Особливості господарства. Роль країн Азії в світі. Регіон як перехрестя важливих морських комунікацій. Сув’язь важливих морських і сухопутних комунікацій у регіоні. Туризм. |
|
|
|
33 |
Японія. ЕГП, історико-культурні особливості. Особливості населення. Роль науки і високих технологій в економіці. Галузева і територіальна структура господарства. Спеціалізація країни в світовому господарстві. Зовнішньоекономічні зв’язки. |
|
|
|
34 |
Китай. Особливості розселення, демографічна політика і трудові ресурси. Економічна політика в країні. Галузева структура господарства, галузі міжнародної спеціалізації. Зовнішні економічні відносини. Територіальні відмінності. |
|
|
|
35 |
Індія. Культурно-історичні особливості країни. Природні умови і ресурси. Розміщення населення і господарства. Роль країни в регіоні та в світі
|
|
|
|
36 |
Контрольна робота №2 |
|
|
|
|
Учень: знаходить, систематизує необхідну інформацію під час підготовки характеристики країн регіону; використовує та аналізує графіки, діаграми, таблиці, картосхеми, що містять інформацію про країни регіону, висловлює власні судження та висновки |
|
|
|
|
Тема 3. Країни Північної Америки (4 год.) |
|
|
|
37 |
США. Найбільша за економічним потенціалом та політичним впливом країна сучасного світу. Населення: закономірності зростання, етнічний склад, трудові ресурси, соціальна структура суспільства. Українська діаспора США. Процеси урбанізації. |
|
|
|
38 |
США. Галузева та територіальна структура господарства, галузі міжнародної спеціалізації. Найбільші промислові та сільськогосподарські райони. Специфіка зовнішніх економічних відносин США. |
|
|
|
39 |
Канада. ЕГП. Особливості розміщення населення. Українці в Канаді. Найбільші міські агломерації. Господарство. Роль країни в міжнародному географічному поділі праці. |
|
|
|
40 |
Практична робота 4. Порівняльна характеристика господарства США та Канади |
|
|
|
|
Учень: пояснює роль США, Канади в міжнародному географічному поділі праці. Узагальнення знань |
|
|
|
Тема 4. Країни Латинської Америки (2 год.) |
||||
41
|
Центральна та Південна Америка. ЕГП та склад регіону. Політична карта, різноманітність країн. Особливості населення. |
|
|
|
42 |
Основні риси географії сільського господарства, промисловості, транспорту. Екологічні проблеми. Участь регіону в міжнародному географічному поділі праці |
|
|
|
|
Учень:
|
|
|
|
Тема 5. Країни Африки. Австралія та країни Океанії (5 год.) |
||||
43 |
Загальний огляд країн Африки. Склад регіону, різноманітність країн. Історія формування політичної карти. Характерні риси населення, типи розселення та урбанізації. |
|
|
|
44 |
Природно-ресурсний потенціал та його використання. Особливості територіальної та галузевої структури господарства країн Африки. Найбільші країни. |
|
|
|
45 |
Австралія. Особливості розміщення населення, найбільші міські агломерації. Особливості економічного розвитку. Географія промисловості, сільського господарства, транспорту і ресурсів. Роль країни в МГПП. Зовнішні зв’язки. |
|
|
|
46
|
Країни Океанії. Специфіка ЕГП. Нова Зеландія і острівні країни Тихоокеанського регіону. Політична карта. Етнічна карта регіону. Особливості розвитку малих острівних держав
|
|
|
|
|
Учень:
описує загальні риси ЕГП, населення, природно-ресурсного потенціалу країн регіонів; характеризує особливості господарства малих острівних держав; розуміє роль провідних країн Африки на континенті та Австралії в Тихоокеанському регіоні
|
|
|
|
Глобальні проблеми людства (2 год.) |
||||
47 |
Поняття про глобальні проблеми людства (війни і миру, екологічну, сировинну й енергетичну, голоду, боротьби зі злочинністю, тероризмом, епідеміями). Роль світової громадськості у їх розв’язуванні |
|
|
|
48 |
Поняття про глобальні проблеми людства (війни і миру, екологічну, сировинну й енергетичну, голоду, боротьби зі злочинністю, тероризмом, епідеміями). Роль світової громадськості у їх розв’язуванні Узагальнення знань |
|
|
|
|
Учень: оцінює роль світової громадськості у розв’язуванні глобальних проблем людства та пропонує власні оригінальні ідеї.
|
|
|