Виховний захід
Тема: Дружба і добро завжди поруч.
Мета Формувати уявлення про дружбу і дружні стосунки, виховувати ці стосунки в колективі.
Хід уроку
І. Організаційна частина
Станьмо, друзі, дружно в коло
Оглянімося навколо
Якщо всі ми зараз в купі,
То візьмімося за руки.
Я долонькою передаю тепло,
Щоб товариш мав лише добро.
Посмішку для настрою додам,
Щоб було приємно і мені і вам. (діти кладуть по колу долоньки,посміхаючись)
Вчитель Діти, щоб успішно працювати, слід один одного поважати. Тож пригадайте правила яких слід дотримуватись на уроці.
-Правило «піднятої» руки.
-Говоримо по черзі.
-Поважай думку іншого.
-Не перебивай.
-Будь активним.
На дошці плакат з малюнком дерева. Дітям роздаються вирізані яблука.
(Діти, напишіть на яблучку, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку і прикріпіть).
Вступна бесіда
То що ж таке «Добро» -відповіді дітей
Ось послухайте оповідання
Здрастуйте
Лісовою стежкою йдуть батько і син. Тиша. Сонце світить. Стукає дятел. Дзюрчить струмок в лісовій глушині. Раптом син побачив, що йде назустріч їм бабуся із паличкою.
-Тату, куди йде бабуся?-запитав син.
-У справах. Коли зустрінемося з нею, ми скажемо їй здрастуйте,-сказав батько.
-Навіщо їй казати це слово?-здивувався син.-ми ж зовсім не знайомі.
-А ось зустрінемося, скажемо їй здрастуйте, тоді побачиш для чого.
Ось і бабуся.
-Здрастуйте, сказав син.
-Здрастуйте,-сказав тато.
-Здрастуйте,-сказала бабуся і посміхнулася.
І син із здивуванням побачив, що все змінилося навкруги. Сонце засвітилося яскравіше. По верхів’ях дерев пробіг легенький вітерець, листочки заграли, затремтіли. В кущах заспівали пташки-до цього їх не чути було. На душі у хлопчика стало радісно.
-Чому це так?-здивувався син.
-Тому, що ми сказали людині «Здрастуй». Звичайне слово, а скільки в ньому добра. От нам у відповідь і посміхнулись.
Гра «Так» чи «НІ»
(Якщо «так»-плескаєм в долоні, якщо «ні» -тупаєм ногами)
-Перевести бабусю через дорогу
-Забрати пиріжок у меншого
-Підібрати котика на вулиці
-Відібрати ручку у товариша
-Заспокоїти дівчинку, що плаче.
Вправа «Мозковий штурм»
-Які добрі справи ви робили?
-Чи багато друзів має добра людина?
-А хто такий друг?
Малюєм коло, в середині слово «Друг» -діти по черзі пишуть на променях.
Гра продовж речення
Якщо хочем мирно жити
Треба вміти нам (дружити).
Щоб тепліше було жити
Слід завжди добро (творити).
Жити в правді, дружбі й мирі
Завжди будуть всі (щасливі).
Якщо виконувати щось разом, то стаєм дружніші, добріші, веселіші. Тож спробуємо.
Виконання «Руханки»
Коли хочете когось образити, завжди пам’ятайте «Чи хотіли б ви, щоб з вами так повелись».
Ось послухайте притчу.
Жила в одному селі жінка, яка дуже гостра на язик. Кожного очорнила, оббрехала. Не минула лиха година старенького священника. Коли почула жінка, що священник буде помирати, вирішила піти до нього і попросити прощення за всі свої злодіяння. А він каже «Бог простить, але коли прийшла, то виконай мою останню волю. Візьми подушку, вийди на вулицю, розірви, а пір’я пусти по вітру.» Дивне прохання, та жінка так і зробила, а коли повернулась, то він наказав їй піти і зібрати все пір’я і запхати назад у подушку. «Але ж це неможливо!»-скрикнула жінка. «Так, це неможливо так як і неможливо загоїти душевні рани людей яких ти образила».
Діти,
Життя-це скарб, дарований нам Богом.
Це радість, віра, мудрість, доброта.
Не розгубімо їх життєвими дорогами.
Нехай панує людяність свята.
Добро народжується в серці, а виявляється у вчинках.
(Інсценізація оповідання)
Влетівши в автобус, Петрик, як завжди, зайняв місце біля вікна й обличчям прилип до скла. Наче вулиці, якими їхав, бачив вперше. Так було менше шансів зустрітися з очима і докірливим поглядом якої-небудь бабусі. Тоді хочеш чи не хочеш, а довелося б поступитися місцем. У школі Петрик мало не налетів на вчителя географії.
-Добрий день, Семене Яковичу-привітався учень.
-А ми вже з тобою бачилися сьогодні-сказав вчитель.
-Хіба?- здивувався учень.
-У тролейбусі.-посміхнувся Семен Якович.
-Я стояв біля тебе, а ти сидів і робив вигляд, що нікого не помічаєш.
Петрик почервонів.
-Я просто…У мене поганий зір.-нарешті знайшовся він.
-Ах, ось воно що-співчутливо мовив учитель.
Наприкінці уроку вчитель оголосив про похід до лісу в неділю.
-Будемо вчитись рухатись за компасом.-Ура! Першим вигукнув Петрик і заплескав у долоні.
-А Петрику цього разу доведеться залишитись вдома. Піде з нами іншого разу, так як у нього проблеми із зором і йому слід сходити до окуліста.
Хлопчик засоромлено опустив голову.
Діти, біля вас лежить аркуш паперу і кольорові олівці. Спробуйте намалювати «Добро» (Це може бути веселка, подушка-м*якість, шубка-тепло, кошеня-турбота і т.д.)
Підсумок уроку
Діти малюють під супровід спокійної музики.
Виставка робіт.
Аналіз дерева сподівань від уроку, яке прикрашали яблучками на початку уроку.