Тема виховної години: «Дружба – найцінніший скарб».
Мета: формувати поняття про справжню дружбу, уміння правильно вибирати друзів, спілкуватись і товаришувати; поповнити знання дітей правилами дружби; вчити цінувати дружбу та друзів; виробляти якості, що сприяють дружбі, а саме почуття допомоги, взаємовиручки; розвивати пам’ять мовлення, творчі здібності; виховувати доброзичливість, бажання допомагати, почуття вдячності, чесності, щирості, толерантності.
Обладнання: малюнок-ребус, плакат «Правила дружби», конверти з «роз сипанками» прислів’їв; квітка-семицвітка з пелюстками-надписами.
Хід виховного заходу.
Доброго дня. Я рада Вас вітати на цьому занятті. Перед тим, як розпочати наш захід, я б хотіла, щоб ви вибрали один з кружечок, який є перед вами. Він визначає ваш настрій.
Зелений – ви в прекрасному, чудовому настрої.
Жовтий – ви в хорошому настрої.
Червоний – трішки сумні.
Для оголошення теми заходу, потрібно розгадати кросворд. Учень, який відгадав слово, йде до дошки й записує в клітинки.
|
|
|
1 |
Д |
Р |
У |
Г |
|
|
|
2 |
К |
Р |
А |
Ї |
Н |
А |
|
|
3 |
Ж |
У |
Р |
Н |
А |
Л |
4 |
К |
Н |
И |
Ж |
К |
А |
||
5 |
Т |
У |
Р |
Б |
О |
Т |
А |
|
|
6 |
С |
К |
А |
Р |
Б |
||
Вчитель. Сьогодні ми з вами поговоримо про те чого не можна купити за гроші, про дружбу та друзів. З'ясуємо, яка людина може бути гідна звання друг. Довідаємось, що треба робити, щоб нас завжди оточували вірні друзі. Ви готові до цього? Так, сьогодні мова піде про дружбу як про одне з найбільших багатств людини. Гадаю, після сьогоднішнього спілкування ви розширите свої знання правилами дружби і краще будете розбиратися в справжніх друзях, більше будете розуміти і цінувати друзів.
Що таке дружба, і в чому вона полягає ?
Що ж означає слово «дружба» в науковій літературі?
Дружба (за тлумачним словником) – це стосунки між людьми, в основі яких знаходиться взаємна прихильність, відданість, товариська солідарність, духовна близькість, спільність інтересів, приязнь, дружність.
Потреба в дружбі, в товаришуванні, в друзях виникла дуже давно. Ще первісні люди, наші пращури, разом полювали на звіра, берегли вогонь, охороняли житло, ділились здобиччю.
Дружба завжди вважалася великою цінністю. Давні скіфи закріплювали дружбу власною кров’ю, що служила військовим договором і великою клятвою: надрізавши пальця, кров збирали у чашку, а потім куштували її з кінчиків мечів. Після цього вже нічого не могло їх розлучити.
В епоху середньовіччя лицарі ставили чоловічу дружбу на вищий щабель, ніж кохання та сімейні стосунки.
Дружба, братерство народжуються не кров’ю, а спорідненням думок, мети, справ. Дружбу надзвичайно цінували в усіх культурах.
Як на вашу думку, між ким може існувати дружба? А скільки може бути друзів у однієї людини?
Дійсно, дружити можна парами, групами, колективами, навіть містами і державами, може дружити дівчинка з дівчинкою, хлопчик з хлопчиком. А чи може дружити хлопчик з дівчинкою? Звичайно ж.
Є така прекрасна приказка «Щоб не марно в світі жити, треба, діточки, дружити».
У мене є друг (подруга)
Його (її) звати
Йому (їй) років.
Він (вона) дуже .
Ми з ним (нею) разом .
Ми з ним (нею) дружимо, тому що
Дерево міцне корінням, а людина — ………(друзями).
Один у полі ………..(не воїн).
Дружній череді й вовк не………( страшний).
Дружба — ……………(велика сила).
Друга шукай, а знайдеш — ………(тримай).
З добрим дружись, з лихим……….( стережись).
У лиху годину пізнаєш вірну……….( людину).
Міцну дружбу і вогонь не ……….(спалить).
Хто в біді допоміг, той два рази……….( поміг).
Дружба як дзеркало: розіб'єш — не………..( складеш).
Добрий друг підніме людину, а поганий…….( погубить).
Людина з друзями — степ із квітами, а людина без друзів — жменя ……..(попелу).
Сила птаха — в крилах, а людини — в ………(дружбі).
Людина без друзів, мов дерево без……………( коріння).
Вірного друга народ прославить, бо він товариша в біді не …………..(оставить)
Яку дружбу заведеш, таке й життя ……….(проведеш).
Нових друзів май, а старих не …………..(забувай).
Справжнього друга за гроші не ………….(купиш).
Друг не той, хто медом маже, а хто правду………..( каже).
Друзі пізнаються в …………(біді).
Дружба — найбільший………….( скарб).
Дружба та братство – дорожче………….( багатства).
З ким поведешся, того й……………( наберешся).
Куди голка, туди й ……….(нитка).
3 добрим здружись, а лихих………..( стережись).
Якості справжнього друга: доброта, чуйність, співчуття, вірність, веселість, оптимізм, товариськість.
Я вас попрошу обмінятися вашими долоньками.
Заключне слово вчителя. Хочу завершити нашу виховну годину легендою.
Легенда «Все в твоїх руках».
Ця історія відбулася давним-давно водному старовинному місті, в якому жив великий мудрець. Слава про його мудрість розійшлась далеко за межі його рідного міста. Всі з’їжджалися до нього з усього світу, щоб отримати пораду. Але був у місті чоловік який заздрив його славі. І вирішив він придумати таке питання щоб мудрець не міг на нього відповісти. Я йому покажу метелика і запитаю живий він чи мертвий, якщо той відповість живий – я його задушу, а якщо мертвий – відпущу і він полетить. Так все і трапилось. Заздрісник спіймав метелика і відправився до мудреця і запитав: «Який у мене метелик? Живий чи мертвий?» На що мудрець відповів: «Все в твоїх руках». Тож дорогі п’ятикласники, будьте дружнім колективом, допомагайте один одному, підтримуйте один одного, діліть разом і горе і радість, тоді ви будете справжньою класною родиною. Адже все у ваших руках. Творіть добро!