Дружні стосунки між школярами

Про матеріал
Виховна година на тему "ДРУЖНІ СТОСУНКИ МІЖ ШКОЛЯРАМИ". Мета: Виховувати дружні стосунки між школярами, розкрити перевагу добра над злом. Виховувати бажання жити в мирі і злагоді з рідними, близькими, в шкільному колективі, колективі класу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

План конспект виховної години

 

 

 

 

 

 

 

 Підготувала

 вчитель 5 класу

 Полуян Ольга

 

 

 

 

 


Мета: Виховувати дружні стосунки між школярами, розкрити перевагу добра над злом. Виховувати бажання жити в мирі і злагоді з рідними, близькими, в шкільному колективі, колективі класу.

 

Хід заняття.

І. Бесіда вчителя.

Сьогодні ми поговоримо про те, які повинні бути стосунки між школярами, учнями нашого класу.

5 учнів класу – це колектив. Ви всі такі різні. Одні дівчатка не схожі на інших, хлопчики теж різні. І всі ви зветесь – клас! А ще кажуть – колектив! А щоб цей колектив був дружній, треба, щоб кожен хлопчик і кожна дівчинка цього хотіли, прагнули до цього. Треба, щоб між учнями нашого класу був мир і лад (злагода). А що таке лад? Мир, злагода, лад починається з вашого дому, з вашої сім’ї, з мами, тата, з вас. Лад – це коли усі знають, що робити, коли хто має слухатись і кого слухатись, кого шанувати, за що відповідати. Всі питання в сім’ї вирішують дружно, сім’єю. Коли у родині лад і мир, то їм радісно і добре живеться. І дім цей у пошані. А немає і сім’ї ладу, не буде і миру. Тоді буде горе. І в нашому класному колективі повинен бути лад, мир і дружба між усіма учнями.

ІІ.Ознайомлення з прислів’ями.

Дружбу треба берегти, як зіницю ока.

Народ склав прислів’я про дружбу:

        Дружній череді і вовк не страшний.

        Які люди, таке й життя буде.

        В товаристві лад – усяк тому рад.

        Мир будує, війна руйнує.

ІІІ.Читання вірша.

„Що це значить – не дружити”.

                      Що це значить – не дружити,

                      Жити так – одинаком?

                      Не дружити – це ходити

                      Не дверима, а вікном.

Це без друга, без подружки.

На перерві у кутку.

Розправлятись самотужки

З апельсином нашвидку.

В школі вчитись й не дружити –

Це, повірте, все одно,

Що, заплющившись, сидіти

І дивитись  у вікно.

(Оксана Сенатович).

IV. Ознайомлення з правилами дружби.

   Запам’ятай правила дружби.

  1. Дружба, - це правда і чесність кожного.
  2. Поважай тих, з ким дружиш.
  3. Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю від себе.
  4. Ніколи нікого не обманюй, не ображай.
  5. Ні до кого не чіпляйся, будь чесний, не дражнись.
  6. Будь терплячим.  
  7. Ти не кращий за всіх, але і не гірший за всіх!
  8. Якщо вмієш добре грати, то навчи іншого.
  9. Успіху можна досягти тільки разом, в колективі.

V. Розповіді учнів про друга.

Друг, який він? Чемний, вихований, подільчивий, спокійний чи грубий, злий, жадібний? Давайте поговоримо. (Учні розповідають про свого товариша).

VI. Розгляд випадків, ситуацій.

  1. Послухайте вірш „Утрьох” і подумайте, чому Славко залишився сам, без друзів?

Славкові, що з квартири сорок,

Велосипед купили вчора.

Він зразу в двір його потяг,

Прудкого та дзвінкого,

Все хизувався ним, та нас не підпускав до нього.

Просив Юрко; „Ну дай хоч раз

Проїду метрів двісті!”

А він Юркові: „Ач який, свого купи та й їзди!”

І я просив, та він „Моє!”

І нам кататись не дає...

Ну й що, нехай!

А ми зате, разом в кіно ходили,

Разом у нашому дворі співали скільки сили,

А потім грали у квача, аж поки вечір не настав.

А що Славко? Він сам, один

Сидів з велосипедом

І вже кататись не хотів.

От так йому і треба!

(Діти аналізують вірш).

  1. А зараз подумай, як ти поведешся?

        Ти їздиш на велосипеді, а товариш просить покататися. Що ти скажеш:

 А) Нехай тобі тато купить, то й катайся.

 Б) Дозволю товаришеві покататись.

 В) Дозволю, коли принесе багато цукерок.

3. А тепер перевіримо, який ти друг?

На перерві ти поспішаєш до їдальні. На зустріч дівчинка, а ти її випадково штовхнув. Вона падає, плаче. Як ти вчиниш?

А) Побіжиш далі

Б) Крикнеш: „Гей, роззяво, дивитися треба!”

В) Скажеш: „Вибач” і побіжиш далі.

Г) Допоможеш дівчинці встати і вибачишся. 

VII. Підсумок заняття.

Отже, мир і злагода починається від вашої дружби в колективі.

VIII. Аналіз проведення виховного заходу

Проведення даного виховного заходу є актуальним, оскільки саме в старших класах учні починають вважати себе вже дорослими. Крім того мета даного виховного заходу співпадає із тими основними виховними цілями, які ставить перед собою класний керівник, а саме "Виховання згуртованості учнів, формування у них високої громадської активності, розвиток уміння міжособистісного спілкування, правомірної поведінки, самостійності та організаторських здібностей".

Особлива цінність даного виховного заходу полягає в тому, що він спрямований в першу чергу на збереження дружнього способу життя учнів.

На мою думку, даний виховний захід позитивно вплинув на учнів групи. Особливо радує те, що вдалося створити дружелюбну атмосферу, ця виховна година стала ще одним кроком на шляху розвитоку і становлення особистості кожної дитини в колективі.


Література:

 

1. Виховні технології у діяльності класного керівника (частина друга): Навчально-методичний посібник / Укл.: Яковець Н.І., Солова В.М., Киричок І.Г. – Ніжин: НДПУ, 2003. – 258 с.

2. Конспект з педагогічної майстерності.

3. Фіцула Н.М. Педагогіка: Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти. – К. Видавничий центр „Академія”. 2000р. – 344с.

4. Педагогічна практика студентів. Методичні рекомендації для студентів IV-V курсів фізико-математичного факультету. (За загальною редакцією Н.І. Яковець). – НДПУ. 2001р. – 102с.

 

doc
Додано
21 січня
Переглядів
48
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку