Управління групою дітей вимагає авторитету.
Буває авторитет сили. Йому підкоряються зі страху покарання. Механізм силового управління порівняно простий, тому його часто використовують. І тоді не потрібна ніяка педагогічна техніка. Але й розплата за цю простоту велика.
Буває авторитет знання. Йому підкоряються добровільно: усі розуміють, що так буде краще. Ключове слово тут - «повага». Але не всяке знання визнається групою як таке, що заслуговує на повагу.
У реальних умовах авторитет учителя включає обидві складові - авторитет сили й авторитет знання. Питання міри: яка з цих складових основна, головна, провідна.
Кожен вчитель мусить докласти максимум зусиль в управлінні своїм класним колективом. Питання дисципліни турбує кожного.
Як у класі, де можна вільно пересуватися під час уроку, чи вголос висловлювати власну думку можна зберігати порядок?
Про це замислююся і я.Читаю, досліджую, аналізую, запозичаю.
Пропоную деякі вправи для ефективного управління класом
Цікава вправа, запропонована великим мотиватором, вченим Гаррі Вонгом, яка допоможе вчителеві сконцентрувати і утримувати увагу учнів.
Стоячи перед дітьми, вчитель тримає долоню і промовляє
“Дай мені 5”
Кожен палець означає :
1)Очі дивляться
2)Вуха слухають
3)Ротик мовчить
5)В класі тиша
Виготовіть плакат “Дай мені 5” .Під час нашої ранкової зустрічі поясніть учням, що означає кожен палець. Згодом застосовуйте цю просту, проте дієву вправу тоді, коли увага учнів розсіяна, просто за допомогою долоні. Діти під час багаторазового повторювання правил запам’ятають, що коли ви кажете “Дай мені 5”- це означає, що вони мають “Слухати”, “Дивитися”, “Мовчати”, “Сидіти спокійно” і “Дотримуватися тиші”.
Ще одна чудова вправа, яка допоможе вам в управлінні класом.
Для ранкових зустрічей запропонуйте учням “Правила кола”.
Висловлюємо думки
Уважно слухаєм Зосереджено дивимось Розмірковуєм
Дотримуємося порядку
Відповідно, кожен символ має своє значення. Повторюйте їх щоранку. Згодом у дітей появляться чіткі навички дотримання порядку .