Екологічне свято «Неси добро у світ природи»
( 2 клас)
Мета: поглибити знання дітей про багатогранність і цінність природи; розширити уявлення про вплив людини та її поведінки на навколишній світ; виховувати ціннісне ставлення до природи, як до рідної домівки, бажання зберегти її для майбутніх поколінь.
Очікувані результати: ціннісне ставлення особистості до природи; сформованість мотивів на збереження та примноження природних багатств; прагнення жити в гармонії з природою.
Методичне забезпечення: плакати «Обожнювать красу Землі навчись», «Хай служать добру твої розум і руки», «Любімо не словом, ані язиком, але ділом і правдою»; виставка фотоматеріалів художніх полотен з різними краєвидами; Червона книга України; глобус; шапочки-маски для дітей (соловей, калина, білка, сова, соняшник, дельфін, дятел, барвінок, Сонце, зернятко, мишка, змія, їжак).
Хід заходу
Класовод:Найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю викликає спілкування з природою. Шепіт голубої води, зелених дібров, спів дзвінкоголосих пташок, запах і розмаїття квітів – усе це дороге серцю, ні з чим незрівнянна краса рідного краю.
Класовод: Сьогоднішній наш захід присвячений любові, добру та красі природи, адже всі ми повинні розуміти красу природи, робити для неї добро і любити її. Розпочнемо з легенди:
Було у матері Природи три доньки. Одну з них звали Краса, другу – Доброта, третю – Любов. Дружно вони жили, доньки любили свою матір, піклувалися про неї, допомагали їй у всьому. Та якось серед них виникла суперечка: «А хто ж важливіший для нашої матері Природи? Від котрої з нас більше користі?».
Звичайно, мати Природа швидко помирила дочок, пояснивши їм, що всі троє однаково потрібні їй, однаково важливі в її житті.
Герої цієї легенди допоможуть і нам це зрозуміти. Першою до нас завітала Краса.
(На дошці з’являється плакат «Обожнювать красу Землі навчись»)
Краса: Красу можна сприймати зором, слухом, а ще більше – серцем. Про красу можна розповісти словом…
Учень:
Буває часом сліпну від краси,
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво.
Оці степи, це небо, ці ліси,
Усе так гарно, чисто, незрадливо.
Усе як є – дорога, явори,
Усе моє, все зветься України,
Така краса, висока і нетлінна,
Що хоч спинись і з Богом говори.
Краса: Про красу можна розповісти піснею…
Пісня «Зацвіла в долині»
Краса: Про красу природи можна розповісти картиною, як це роблять художники. До вашої уваги репродукції картин.
(Огляд картин)
Краса: Як бачите, кожна людина, бачить красу по-своєму. Інколи це буває так:
Сценка
До квітучого лугу прийшли два юнаки – Сергій і Матвій.
Краса: Дійсно, такі люди є. І з роками таке нерозуміння краси може обернутися великим лихом для природи. Одним із наслідків нерозуміння краси природи є славнозвісна «Червона книга», в яку занесені види рослин і тварин, що зникають з лиця Землі.
Учень:
Людино мила! людино добра!
Не рви в букети квіти.
Все, що навколо бачиш ти,
Рости повинно і цвісти.
Учень:
Дерева, друже не ламай!
Вони - твої легені.
Змайструй шпаківню,
Посади біля хати калину.
В природу із добром іди,
Вона тобі, як мати.
Віддячить за добро тобі
Земля теплом родинним.
Любт і бережи її,
Будь гідним її сином.
Учень:
В Червону книгу ми занесли
Світ неповторний та чудовий,
Що поступово вимирає,
Давно рятунку в нас благає.
Невже в майбутньому на світі
Не будуть зеленіти віти –
Верби, берізки, горобини
І диво-дівчинки калини.
Учень:
Невже ми більше не побачим,
Як біля річки верби плачуть,
Як розцвітають на майданах,
Високі красені каштани.
Ми всі господарі природи,
Тож збережемо її вроду!
Добро: Справді, істина ця не нова: «Краса врятує світ!». Але як і чим врятувати і зберегти красу? Відповідь на це питання, як і на багато інших, можна знайти у Біблії (Послання св. апостола Павла 6:10): «Поки маємо час, усім робімо добро…»
(На дошку вішаємо новий плакат «Хай служать добру твої розум і руки»)
Учень:
Світ довкола – це вода.
Вона в струмочку, в океані,
У водопровідному крані,
І в морському урагані, в штормі, в хвилі.
У рослині і тварині, і в допитливій людині.
Учень:
Вода –це прекрасна рідина,
Без запаху й смаку вона.
Життя без неї неможливе.
Корисна і завжди важлива.
Оазис там, де є вода,
А де нема – пустеля дика.
Річка:
Ой, рятуйте мене, люди,
Витягайте з русла сміття,
Що кидають у воду всюди
І вкорочують життя.
Помирати рибка стала,
Так забруднена вода,
Вже купатись перестала
В каламуті дітвора.
Мохом, склом побитим
Вкрились русло, береги
Не ходять вже води пити
З мене коні та воли.
Зидихаюсь від бензину,
Масла, бруду, хоч умри,
Як почнуть свої машини
Мити в річці шофери.
Я прошу вас, люди добрі,
Не засмічуйте ви нас!
Збережіть для покоління,
Що прийде вже після вас!
Учень:
Людино! запам'ятай назавжди:
Вода – це життя на землі.
Економ і бережи її –
Ми на планеті не одні!
Наш девіз:
Неси добро у світ природи!
Учень:
Якщо людина добре серце має,
Вона іде у світ добро творить.
В її очах любов і ласка сяє,
Така людина святістю горить!
Пісня «Посмішка»
Добро: Що є доброта в природі?
Учень:
У березневий день її зрубали.
Вона, немов лебідонька стояла,
Стан обвивали шовковисті коси,
Була нам мила в спеку і морози.
У березневий день її зрубали,
Від болю затремтіла, застогнала,
Мов скошена упала при дорозі,
Весняним соком пролилися сльози.
Той сік цілющий, а вона вже мертва,
Рука не заніміла, не затерпла!
Яке жорстоке треба серце мати,
Щоб ту красу навіки зруйнувати.
Стікали додолу ще живі сльозинки,
А небо чисте – жодної хмаринки.
Весна ішла – життя всім дарувала,
А на землі берізка помирала.
Пісня – хоровод «На лугу, на лугу…»
Учень:
Берізонько, берізонько,ти мавко лісова,
Зелені твої віти вітрисько розвива.
Стоїш ти при дорозі утравах і кущах
І білі свої ноги все миєш у дощах.
Учень:
Прошу вас із берези ви соку не точіть.
Ви краще їй сестричку зелену посадіть.
Ви краще їй шпаківню поставте на гілках,
Щоб прилетів до неї друг лісу – Добрий птах.
Учень:
Я посаджу берізоньку зелену та струнку –
Нехай росте під сонечком у нашому гайку.
Прийде весна теплесенька, їй коси розплете –
Нехай мала берізонька на радість нам росте!
Учень:
Поклонімося берізці нині,
Щоб красу вона несла людині!
(Діти схиляють голови до берізки).
Учень:
Тож нехай наш девіз буде:
Нема лісу – посадіть!
Мало лісу – бережіть!
Багато лісу – не губіть!
Учень:
Природа нам – як рідний дім,
Вона усім як мати.
Щоб лад завжди був в домі тім,
Про це нам треба дбати.
Учень:
Прийде весна й покличе нас
В поля, теплом зігріті.
Та знати треба повсякчас,
Як слід й не слід чинити.
Учень:
Не рви трави товсті жмути,
Не рви в букети квіти.
Все, що навколо бачиш ти,
Рости повинно й жити!
Учень:
Не рви, не знищуй, не руйнуй –
Це заповідь для тебе:
Красу планети не зіпсуй –
Вона одна під небом.
Любов: Ніхто сьогодні не буде сперечатися, коли я скажу: «Природу потрібно любити!». А що таке любов? Святий апостол Іоанн Богослов наголошує: «Бог є любов!». Далі додає: «Діточки, – любімо не словом, ані язиком, але ділом і правдою». Як довести нам свою любов до матінки природи? Тільки добрими ділами, тільки примножуючи красу.
Учень:
Добрим світ створив Творець.
Сонце – спільний наш отець,
Земля, звичайно, – мати.
Треба їх нам зберігати!
Учень:
Бережи природу – предків заповіти,
Не засмічуй воду, землю і повітря.
Хай в душі і серці горить, як багаття,
Всі ми на планеті рідні сестри й браття!
Учень:
На землі все потрібне:
І дощик, і сніг, і вітер.
Всі живі ждуть любові
І турботи про них,
І у лагіднім слові,
І у діях твоїх!
Учень:
Ми посадимо в полі тополі,
Хай вони зростають поволі.
Учень:
Ми обсадимо школу бузками,
Прикрасимо клумбу квітками.
Учень:
Хай ростуть дерева і квіти.
Хай будуть здоровими діти!
Учень:
Дерева зростатимуть з нами,
Шелестітимуть тихо гілками.
Хай же шумить тополина.
Разом:Хай цвіте процвітає Україна!
Учень:
Вмійте природу любити,
Кожній стеблинці радіти,
Сад зелений садити,
Хай ожива вода Дніпрова,
Правічні височать дуби,
І хай полин – трава – чорнобиль
Не стане іменем біди.
Учень:
Треба, щоб в лісі для лиса і лося
Місця живого хоч трохи знайшлося.
Треба ще рибок малих і великих
В чистих – пречистих озерах і ріках,
Пташок веселих в зелених гаях.
Щоб захищали сади і поля.
Класовод: Щоб довести свою любов на ділі ми приймемо «Закони охорони природи». Але це не ті, що прийняли дорослі, і яких вони ж самі не дотримуються. Наші закони опираються на одвічну мудрість природи:
(Розповідають діти у костюмах та масках)
Пісня « Послухай музику землі»
Класовод: А зараз утворимо екологічний ланцюжок.
(Діти стають в коло, утворюючи «екологічний ланцюжок»)
Учень:
Ось планета, яку ми звемо Земля.
А я – вербичка, зелене личко,
Яка вплітається у ниті незримі,
Що все зв’язали у коло єдине
На цій планеті, що зветься Земля.
Учень:
А я – Сонце, що день приносить,
Розчеше коси вербичці,
Яка вплітається в ниті незримі,
Що все зв’язали у коло єдине,
На цій планеті, що зветься Земля.
Учень:
А я – зернятко, яке зігріте сонцем ласкавим,
Що день приносить,
Розчеше коси зеленій вербичці,
Що росте на планеті Земля.
Учень: Я – мишка сіренька,
Яка зернятко з’їдає тихенько,
Яке зігріте сонцем ласкавим,
Що сіє життя на планеті Земля.
Учень: Я – змія повзуча,
Яка впіймає мишку сіреньку,
Яка з’їдає зернятко тихенько
На щедрій планеті, що зветься Земля.
Учень:
А я – їжачок колючий,
Який поснідає гадом повзучим,
Що гріє на сонечку тіло блискуче
На добрій планеті, що зветься Земля.
Учень:
А я – людина, завершую коло єдине,
Яке зберегти повинна,
Щоб квітло життя невпинно
На вічній планеті, що зветься Земля.
Пісня «Поглянь навколо»
Учень:
Збережімо цю землю, її вроду,
І маленьку рибку у воді.
Збережем всіх звірів у природі
І убиймо звіра у собі,
Щоб барвиста веселка сіяла,
Радість людям усім дарувала.
Усі: дорослі і малі,
Добро творімо на Землі!
Учень:
Юні друзі, дійдемо згоди,
Станемо дружно на захист природи.
Хай у наших глибоких криницях
Буде чиста джерельна водиця.
Не забруднюйте ріки благаю –
Хай там рибка по волі гуляє.
Учень:
Бережіть у гнізді пташенятко,
Не стріляйте у нього з рогатки.
Щоб Земля була у квітах,
Бережіть природу, діти!
Учень:
Світ прекрасний навколо тебе –
Сонце ясне і синє небо,
Птахи і звірі, гори і ріки –
Нехай він буде таким навіки!
Нехай людина добро приносить -
Бо світ навколо любові просить.
Пісня «Барви рідної землі»