Екологічний квест «Квітка-семицвітка»

Про матеріал

Квест включає в себе проходження семи станцій із завданням. За проходження кожної команда отримує пелюстку. 7 станцій, тому 7 пелюсток. з них кожна коменда повинна утворити квітку (серединка видається перед початком квесту)

Перегляд файлу

Екологічний квест

 

(Для учнів 4-го, 5-го та 6-го класів)

 

Підготувала вихователь Клиса Галина Володимирівна

 

Обладнання: 3 білих кола (серединки квіток) з написом   станції, з якої потрібно розпочати проходження; заготовки пелюсток квітки-семицвітки (по 3 штуки кожного кольору з 2-хстороннім скотчем); назви станцій та план-схема розташування їх; завдання для команд на кожній станції; 3 шт. А-4; олівці, фломастери.

 

Підготовка до  квесту

 

Дітей спочатку ознайомлюють із схемою розташування станцій і пояснюють, що вони  повинні скласти квітку-семицвітку, пройшовши 7 станцій. За проходження кожної вони будуть   отримувати по одній  пелюстці. Перед початком гри командам  видається коло (серединка квітки), де  на звороті вказано назву станції, з якої потрібно розпочати та порядок їх проходження. ( потрібно все прорахувати, щоб на одній станції не було 2 команди одночасно). На кожній станції знаходиться 1- 2 учня 7-го класу, які видають завдання,слідкують за його виконанням та видають одну із пелюсток квітки з приклеєним 2-х стороннім скетчем, щоб можна було прикріпити до кола-серединки. Після проходження всіх станцій у дітей повинна вийти квітка-семицвітка.

 

Хід квесту

 

Станція № 1:  «Дослідники»

 

Завдання:  Вам потрібно «дослідити» кожен рядок,  знайти  та назвати

                    одне зайве слово.

 

1) перелітні птахи: соловей, лелека, шпак, горобець, зозуля, жайворонок.

2) листяні дерева: дуб, береза, ялина, липа, клен.

3) зимуючі птахи: синичка, снігур, ластівка, дятел, горобець.

4) хвойні дерева: модрина,  ялина, сосна, верба,  кедр, туя.

5) впадають взимку в сплячку: білка,  жаба, ведмідь, їжак, борсук.

6) лікарські рослини: Мати-й-мачуха, щириця, ромашка, деревій, кропива.

7) частини рослин: корінь, букет, стебло, листок, квітка.

8) нежива природа: сонце, камінь, дуб, небо, сніг.

(діти отримують пелюстку, прикріплюють до серединки.)

 

Станція № 2:  «Все по порядку»

 

Завдання:  Вам потрібно окремі частинки, які лежать перед вами, 

                  розташувати по порядку так, щоб було видно як відбувається ріст

                   рослини та метелика.

 

стебло, плід, насіння, квітка, паросток.

гусінь, яйце, лялечка, метелик.

(діти отримують  та прикріплюють пелюстку.)

 

Станція № 3:  Станція «Незвичайні кросворди»

 

В нас кросворди не прості: незвичайні, чарівні.

Слово-код подивись. Не лякайсь, не барись.

 Коментарі уважно ти читай

 Та слова-відгадки називай.

Завдання:  Вам потрібно розгадати два незвичайних кросворда : «Мак» та

                   «Оса»

1. «Мак»

 

В нас не квітка оцей «Мак».

В словах ховатись він мастак.

 

1

 

м

а

к

 

 2

 

м

а

 

к

 

 

 3 м

а

к

 

 

 

 

 

4  м

а

 

к

 

 

 

 

 5  м

а

 

к

 

 

 

6

м

а

 

к

 

 

 

 

  1. Якщо сильно ти втомився,

то не думай, не гадай

         І у «мак» цей  вже скоріше

         без роздумувань лягай.     (гамак);

 

  1. Цей «мак»  - квіточка біленька,

    серединка золотенька.

    Дівчатка пелюстки зривають,

    коли на хлопчиків гадають.      (ромашка);

 

  1. «Мак» цей любимо ми їсти,

а зробили його з тіста. (макарони);

 

  1. Цей же «мак» - весела казка,

бо у кожного є маска.  (маскарад);

 

  1.  З цього «маку» варять кашку діточкам маленьким. (манка);

 

  1. А із цього ллється дощик сильний та дрібненький. (хмарка).

 

 

                                       2. «Оса»

 

В  нас не жалить «Оса» ця,

Лиш в слова ховається.

 

1  о

с

 

 

а

 

 

 

 

 2

о

с

 

 

 

а

 

 

 3   

о

с

 

а

 

 

 

 

 4

о

с

 

а

 

 

 

 

 

  1. Ця  «Оса» в нас не літає, листя восени скидає. (осика);
  2. Ну а ця в нас не дзижчить, до зірок в ракеті мчить. (космонавт);

3.  Дерево з голками ця «Оса». (сосна);

4. А з цією спить мале дитя. (соска)

(діти отримують пелюстку, прикріплюють її)

 

Станція № 4: «Зоологи»

 

Завдання: Вам потрібно вибрати  та назвати правильну відповідь.

 

 1. Яка із поданих рис є характерною ознакою птахів?

а) наявність хвоста;

б) відсутність ніг;

в) наявність пір’я.

 

2. Усі тварини поділяються на:

а) звірів, птахів, комах;

б) звірів, плазунів, птахів, комах, риб, земноводних, плазунів;

в) звірів, комах, птахів, риб.

 

3. Звірі це:

а) тварини, тіло яких вкрите шерстю. Своїх малят вони вигодовують молоком;

б) тварини, які відкладають і висиджують яйця. Своїх малят вигодовують гризунами;

в) тварини, які літають. Своїх малят вигодовують комахами та черв’яками.

 

4. Що роблять птахи навесні?:

а) відлітають у теплі краї;

б) впадають в зимову сплячку.

в) будують гнізда, висиджують пташенят;

 

5. Яка із поданих рис є характерною ознакою комах?

а) наявність крил;

б) наявність луски;

в) наявність шести ніг.

 

6. Який ланцюжок живлення правильний?

а) зерно – горобець – кіт;

б) зерно – кіт – горобець;

в) горобець – зерно – кіт.

 

7. Свійські тварини – це такі …

а)  які  не кусаються і не  нападають на людей;

б) які проживають з людиною, про яких вона дбає;

в) людина про них дбає, але вони проживають не з нею.

 

8. Головна причина відльоту птахів у теплі краї.

а) зниження температури;

б) бажання подорожувати;

в) відсутність їжі.

 

(діти отримують пелюстку та  прикріплюють її)

 

Станція № 5:  «Шукачі»

 

Завдання: Вам потрібно знайти назви  трьох дерев і 3-х квіток та  назви 

                   п’ятьох  тварин і  двох птахів, рухаючись за стрілочкою.

 

(діти отримують  і  прикріплюють пелюстку)

 

Станція № 6: «Експерти»

 

Завдання: Прослухавши твердження, вам потрібно дати відповідь «вірно»,

                   якщо це дійсно так і «не вірно», якщо це твердження хибне.

 

- Всі птахи восени відлітають у вирій; (невірно)

- Всі тварини взимку впадають в сплячку. (невірно)

- Всі  рослини в землі мають корінь; (вірно)    

- Вовк, лисиця, ведмідь – хижі тварини; (вірно)

- Всі птахи літають; (невірно)

- У квітів та трав листя росте не з гілок, а зі стебла.  (вірно)    

-  Сміття потрібно сортувати;  (вірно)    

- Всі кущі вищі за дерева; (невірно)

- У кожного дерева є міцний, вкритий корою стовбур.    (вірно)                            - На квітах і травах дозріває насіння, а на деревах та кущах плоди. (вірно)    

- Всі тварини взимку впадають в сплячку; (невірно)

- Щурі   першими покидають корабель, який тоне; (вірно)

- Всі дерева восени скидають листя;

-  Живі організми ростуть, дихають, живляться, розмножуються;

(діти отримують пелюстку, прикріплюють її)

 

Станція № 7:  «Лісники»

 

   Завдання:   Потрібно впізнати дерево за його описом.

            

1) Часто  люди називають це дерево «солодким». Якщо уважно придивитись, то можна побачити, як багато бджілок ласують солодким нектаром з його квітів, а  у вулику той нектар перетвориться на запашний солодкий  мед. З квіток  цього дерева заварюють   чай. (Липа).

 

2) Це вічнозелене  дерево, яке називають «лісова красуня». Люди вирубують їх заради декількох святкових днів. Після чого  викидають.  (Ялина)

 

3) Якщо прикласти руку влітку до стовбура цього дерева, то відчуєте, що він прохолодний, навіть під гарячим сонцем. Це єдине дерево з білою корою, яка не нагрівається на сонці.  (Береза).                                                   

4) «Патріарх лісів», «могутній велет» – так часто називають це дерево, бо й справді, в лісі воно здається найсильнішим. Крім того, що це дерево-богатир, воно ще й дерево-довгожитель.   (Дуб ).

 

5) Ці дерева  високі й розлогі. Ростуть побіля води та  схиляють свої віти аж до неї.  Гілочкою цього дерева б’ють людей, але ніхто не плаче і, навіть,  не ображається. (Верба)

 

6) Це високі стрункі дерева. Найчастіше ростуть уздовж доріг. Шевченко в вірші «Світає…» ще писав про них «Стоять собі, мов сторожа». Восени їх пух літає повсюди. (Тополі)

 

(діти отримують  останню пелюстку, прикріплюють її, утворивши квітку-семицвітку.

 

(коли всі команди скінчили, можна їхні квіти десь прикріпити, вказавши, які вони гарні і що кожна команда приклала максимум зусиль, щоб здобути кожну пелюстку. Якщо є переможці, то нагородити.)

 

 

 

1

 

doc
Додано
14 липня 2018
Переглядів
1982
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку