ЕКОЛОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ
Тема: «Збережемо красу природи»
Мета: узагальнити знання про природу; ознайомити учнів із заходами, щодо відтворення і збереження природи. Виховувати бажання примножувати та раціонально використовувати природні багатства. Розвивати пізнавальний інтерес, уміння працювати в групі.
ЕКОЛОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ
Тема: «Збережемо красу природи»
Мета: узагальнити знання про природу; ознайомити учнів із заходами, щодо відтворення і збереження природи. Виховувати бажання примножувати та раціонально використовувати природні багатства. Розвивати пізнавальний інтерес, уміння працювати в групі.
Обладнання: карта України, плакат «Планета Земля», квіточки, мультимедійний проектор, маркери.
Орієнтовний план тренінгу
1. Стартові завдання 5 хв
2. Проблемне питання 3 хв
3. Інтелектуальна атака 5 хв
4. Інформаційне повідомлення вчителя 7 хв
5 Міні - лекція 3 хв
6. Робота в групах 10 хв
7. Заключна частина 7хв
Хід тренінгу
І.Вступна частина
1)Привітання
Природа – наш зелений дім.
Як затишно і любо в нім.
Слід берегти її , бо плине час
Надія в неї вся на нас!
2)Знайомство
Я себе уявляю квіточкою … тому що….
3) Повторення правил
Пантонімою показати правила, які більш подобаються.
4) Проблемне питання
Жили собі у Всесвіті 9 сестер, 9 красунь. Та одна з них була найчарівніша. Милувала вона своїми чистими блакитними очима, дзвінким життєрадісним голосом, що розливався пташиним щебетом, линув перегуком лісових жителів та видзвонював крихітними цвіркунами. Розвіювалося на вітрі її розкішне волосся з переплетеного березового та вербового гілля. А ще красуня мала чарівну вдачу. Ступить крок – і заллється все навколо бузковими кольорами, засміється – і розсиплеться пролісковий цвіт, притихне в задумі – і видніється рожевий образ.
- Чи впізнали ви цю красуню? Як звуть її? (Земля)
- Та минав час. Почали тьмяніти і міліти її очиці – озерця, рідшати волосся, затихати голос.
- У мою душу закрадається тривога, а в вашу? Адже Земля – це наша домівка чи не так?
- Що саме непокоїть і тривожить нас?(візьміть чоловічків- Бінго і напишіть що тривожить вас і прикріпіть біля Планети Земля).
ІІ.Основна частина
1.Інтелектуальна атака (Доведи так чи ні) ( Слайд 1)
Повітря необхідне живим організмам. Для чого?
Повітря не має кольору.
Повітря нерухоме.
Чи є повітря в твердих речовинах, наприклад грунті й крейді?
Повітря, яким ми дихаємо насичене вуглекислим газом.
Чи може повітря мати запах бузку?
2.Інформаційне повідомлення вчителя
Чи завжди інформація буває правдивою?
Нещодавно я почула, що є 5 океанів. Кілька раз перевіряла себе – знаю тільки чотири, а ви?
А ось що до п´ятого:
Не прісний, не солоний,
Хоча блакитний і прозорий,
Без берегів і без води,
Прищем у ньому я і ти
І легкокрилі літаки.
Що ж це за океан? (Повітряний)
3.Міні - лекція
Екологічний календар (Слайд 2)
21 березня -Всесвітній день лісів
Цього дня проводять заходи щодо висаджування дерев, привертають увагу громадськості до нагальної необхідності збільшувати зелений покрив Землі.
22 березня - Всесвітній День води
Світ повинен усвідомити проблему стрімкого вичерпання питної води.
7 березня -Всесвітній день здоров'я
У довкіллі людини відбуваються зміни, що шкідливо впливають на людей.
22 квітня -День Землі
Засновано з метою привернення уваги людства до проблем планети, пов'язаних з діяльністю людей.
Друга субота травня - Міжнародний день перелітних птахів
Цього дня заохочують захищати птахів і привертають увагу громадськості до їх потреб.
5 червня -День довкілля
Люди всього світу занепокоєні стрімким зростанням екологічних проблем.
28 вересня - День зеленого споживання
Необхідність розвивати у людей усвідомлення важливості повторного використання та утилізації відходів.
4 жовтня -Всесвітній день тварин
Проводять спеціальні заходи, спрямовані на інформування громадськості щодо проблем тварин, заохочення людей замислитися над природним зв'язком між людьми й тваринами.
11 грудня -Всесвітній день гір
Цього дня наголошують на захисті та розвитку гір.
4.Руханка «Зима - літо»
3. Міні-лекція (Слайд 3)
Що таке Зелена книга?
Крім рідкісних видів рослин, існують й унікальні рослинні угруповання, які також потребують охорони. Вирішення цієї проблеми зумовило необхідність створення Зеленої книги України -списку унікальних та типових рослинних угруповань нашої країни, що потребують охорони. Слід зазначити, що Зелена книга вперше у світі створена саме в Україні (1997 p.), що свідчить про величезну увагу, яку надають охороні природи в нашій країні. У перше видання Зеленої книги України занесено понад 120 рослинних угруповань.
3. Робота в групах
І група- «Звірі» . Складають план дій «Що ми можемо зробити, щоб дихати чистим повітрям?»
ІІ група – «Риби» . Складають розповідь «Для чого треба економити електроенергію»
ІІІ група- «Пташки». Складають « Пам´ятку поводження на природі»
ІV група- «Комахи». Записують тварин і рослин, які занесені до Червоної книги України.
4. Презентація роботи груп
ІІІ. Заключна частина
1.Зворотний зв’язок
Ми любим Землю і я, і ти, планету будем берегти.
Якщо ви прониклись проблемами Землі, давайте ж витрімо їй сльози смутку, щоб вона завжди усміхалася. Давайте заквітчаємо планету. ( Діти прикрашають Землю квіточками)
2. Прощання.
(Всі беруться за руки)
Повітря, земля і вода – це природа.
Природа- це я.
І ти- це природа.
У нашому світі під сонцем однім.
Повинні ми жити у згоді.