Екскурсія "Пізнаємо енциклопедію"

Про матеріал
Вчити працювати з додатковими джерелами інформації, перевірити рівень знань учнів, розвиток їх інтелекту. Розвивати пізнавальний інтерес, уміння працювати з ІКТ, потяг до знань, самоосвіти, допитливість, уміння виявляти ініціативу. Виховувати шанобливе ставлення до книжок, бажання більше знати.
Перегляд файлу

Засідання читацького клубу

«Чомуляндія»

 

 

 

 

 

 

 

 

                                           

Екскурсія до  бібліотеки - філії

Тема: У світі цікавого.

Мета:Вчити працювати з додатковими джерелами інформації,

          перевірити рівень знань учнів, розвиток їх інтелекту.

           Розвивати пізнавальний інтерес, уміння працювати з ІКТ,

           потяг до знань, самоосвіти, допитливість, уміння виявляти

ініціативу. Виховувати шанобливе ставлення до книжок, бажання більше знати.

Обладнання:дитячі енциклопедії, словники, газети, журнали,

комп’ютери, вислови про книги, наочність до вправи «асоціативний кущ», загадка, епіграф.

Форма проведення:засідання читацького клубу «Чомуляндія»

 

 

                             Епіграф:«Золото добувають із землі,

а знання – із книжок»

 

Хід заходу

І. Організація класу.

Привітання

Усміхніться любі діти,

Шлем гостям нашим привіт.

Помандруємо ми з вами

У цікавий дивний світ.

ІІ. Основна частина.

  1. Вступне слово вчителя.

   Сьогодні у нас чергове засідання у нашому клубі «Чомуляндія». З давніх

давен люди прагнули до знань. Здобуті знання намагалися передавати письмово. Перші книжки з’явилися у прадавньому Вавилоні близько 5000 років тому.

     Першу бібліотеку у Київській Русі створив князь Ярослав Мудрий у 1037 році при Софійському соборі.

   А сучасний папір винайшов китаєць Чай Лунь у ІІ столітті нашої ери. Книга допомагає нам пізнати навколишній світ. Недарма в народі є прислів’я «Хто багато читає – той багато знає».

  1. Інсценізація-повідомлення «Як книга прийшла до нас».
  • Зараз ми дізнаємося, який шлях подолала книга, щоб дійти до нас.

(«Наука Історія» та її помічники розповідають історію виникнення книги).

  1. Вікторина.
  • Як називають дітей, які люблять книгу? (Книголюби).
  • Як називають книги, які про все знають? (Енциклопедії).
  1. Робота в групах.

   Уявімо, що ви взяли до рук яскраву, гарно ілюстровану книгу. Ось ви перегортаєте сторінку і читаєте:

 «Найбільшою книгою в світі вважається літопис, висічений на стінах храму у Фівах (Єгипет). Кам’яні сторінки цієї книги мають ширину 40 сантиметрів.»

   «Найбільшою є Велика китайська енциклопедія, що складається з 11096 рукописних томів…»

  • Яка книга потрапила до ваших рук?
  • Енциклопедія (від грецької – «коло знань»), або «інструкція на всі випадки життя».

Завдання для груп: дослідити, чим схожі енциклопедії.

  • Вони дають правильність написання слів.
  • Пояснюють значення слів і понять.
  • Усі статті розташовані в алфавітному порядку.
  • У енциклопедіях є карти, таблиці, діаграми, малюнки.
  1. Цікаво знати.
  • Перші енциклопедії з’явилися у Стародавньому Китаї ще в ХІІ –  ХІІІ ст.. н.е.
  • Найстародавніша енциклопедія, яка дійшла до наших часів, написана Плінієм ще в І столітті до н.е. в Римі. Вона називалась «Природнича історія», складалася з 37 томів, містила 20000 статей.
  • Найбільшою енциклопедією була третя Китайська з 50220 томів.
  • Нині Енциклопедії містять відомості з різних галузей знань.
  1. Конкурс «Чия реклама книг найкраща».
  • Діти, ви прийшли сюди зі своїми книгами. Опишіть свою книгу так , щоб іншим захотілося її прочитати.
  1. Асоціативний кущ «Знання»
  • Які асоціації у вас виникають, коли ми чуємо слово «Знання»?
  • Звідки ми їх черпаємо?
  •  

                     КНИГИ

                    

ШКОЛА ЗНАННЯ ГАЗЕТИ, ЖУРНАЛИ

                       

            ТЕЛЕВІЗОР               ІНТЕРНЕТ

 

  1. Віртуальна подорож у навколишній світ.
  1. Сьогодні нові інформаційні технології – невід’ємна частина нашого

життя. Їх застосування формує вміння працювати з інформацією, формувати дослідницькі уміння, розвивати комунікативні здібності. Ще К. Ушинський помітив: «Дитяча природа вимагає наочності». Використання ІКТ дає змогу дитині стати активним суб’єктом навчальної діяльності. Нові інформаційні технології дають змогу здійснювати віртуальні екскурсії в різні куточки нашої великої планети, пізнаючи навколишній світ.

  1. Слово сільському бібліотекарю Авдієнко Людмилі Анатоліївні.
  • Для розширення спектру послуг нашої бібліотеки, ми прийняли участь у Всеукраїнському конкурсі: «Інноваційні зміни в бібліотеці з використанням інтернету за програмою «Міжнародної організації бібліоніст» і стали одними з призерів. Завдяки цьому ми отримали три комп’ютери, об лаштовані відеокамерами, навушниками та ліцензійними програмами, в тому числі і програмою «Skype».

Зараз ви можете скористатися можливістю інтернету, який є помічником у вашому навчанні.

  1. Практична робота за комп’ютером.
    1.           Вхід в мережу інтернет.
    2.           Індивідуальні завдання для груп.

(Сайт «Книжковий континент»).

  1.           Завдання за захопленнями. (Спорт, тварини, квіти).

ІІІ. Підсумок заходу.

  1. Міркування : «Чому я книгу вважаю своїм другом?»
  • Книгу я вважаю найближчим другом тому, що …
  1. Заключне слово вчителя.

«Книга приходить до кожного з нас у дитинстві»В.О. Сухомлинський вважав: «Коли з дитинства не прищеплено любові до книги, коли читання не стало духовною потребою дитини на все

життя, то вже в юнацтві її душа стане порожньою»

  • Читаючи довідкову літературу, ви поширюєте свій світогляд, навчаєтеся виразно і чітко висловлювати свої думки.
  • На цьому засідання клубу «Чомуляндія» закінчено. Дякую за увагу.
  1. Музичне вітання від маленьких читайликів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Шикута Тетяна
Додано
20 лютого 2023
Переглядів
338
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку