Тема. Стоп - булінг (4 клас)
Мета:
- навчальна: ознайомити учнів з поняттям, формами та структурою булінгу;
- виховна: виховувати почуття власної гідності; виховувати почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства;
- розвивальна: розвивати навички протидії соціальному тискові; розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації; формувати навики відповідальної та безпечної поведінки.
Результати бесіди :
Обладнання: відео-фрагменти мультфільму, смужки червоного, жовтого та зеленого кольорів.
Хід заняття
І. Організаційний момент (5 хв)
Учитель. Доброго дня, любі діти! Сьогодні у нас з вами незвичайне заняття, і перед його початком – пропоную налаштувати гарний і позитивний лад. Покажіть, будь ласка, якого кольору ваш сьогоднішній настрій. (Раніше підготовлені смужки допоможуть дізнатися про стан дитини, можна користуватися як цеглинками LEGO, звичайними олівцями)
- Чудово! Наша сьогоднішня зустріч – має зелений колір, колір спокою та натхнення. Значить, наша зустріч пройде позитивно.
ІІ. Повідомлення теми заняття (10 хв)
- Діти, пропоную вашій увазі фрагмент із відомого мультфільму «Три горішки для Попелюшки». Перегляньте і подумайте, чи гарно себе поводять дівчата по відношенню до Попелюшки?
(Посилання на відео-фрагмент мультфільму https://www.youtube.com/watch?v=1RjND6q6hz4 )
(Відповіді дітей)
- Подумайте, яким одним словом ми можемо описати відношення дівчат до Попелюшки? (Варіанти дітей). Для того, щоб дізнатися, що це за слово – пропоную відгадати анаграму. Перейдіть за посиланням на платформу. (Діти переходять за посиланням платформа WordWall- https://wordwall.net/ru/resource/47897581/%d0%b1%d1%83%d0%bb%d1%96%d0%bd%d0%b3 )
2.1 Розповідь вчителя
- Отже, сьогодні ми з вами обговоримо що таке булінг, як його уникнути.
Усі люди різняться між собою. Одні мають білий колір шкіри, інші – чорний або жовтий. Одні люди високі, інші – невисокі. Одні стрункі, інші – повні. Люди звертають увагу на відмінності, але це не означає, що хтось є кращим за інших. Мотивацією до булінгу, або цькування стають заздрість, помста, відчуття неприязні, прагнення відновити справедливість; боротьба за владу; потреба підпорядкування лідерові, нейтралізації суперника, самоствердження тощо аж до задоволення садистських потреб окремих осіб. (На слайді можна вивести види булінгу)
- Давайте з вами спробуємо визначити, які випадки являються булінгом.
2.2 Гімнастика для очей
- Нехай наші очі трохи відпочинуть – зробіть гімнастику для ваших очей.
(Посилання на гімнастику - https://www.youtube.com/watch?v=u_fLRqqJ59E )
2. 3 Вправа «Так чи ні»
(Продовжуємо роботу із смужками)
- Я буду показувати фото, виберіть ті, які являються ознаками булінгу. Якщо так – покажіть зелену смужку, ні – червону.
- Молодці! Чудово впоралися! Пропоную трохи перепочити і зробити фізкультхвилинку.
(Посилання на фізкультхвилинку - https://www.youtube.com/watch?v=vGAkqpIzPI0&t=10s )
ІІІ. Закріплення матеріалу (10 хв)
-Діти, давайте спробуємо допомогти дітям, які зазнають булінгу і створимо правила для його уникнення.
За посиланням ви знайдете правила уникнення булінгу, виберіть ті, які, на вашу думку, підійдуть. Ми потім разом їх побачимо.
(Посилання на дошку https://jamboard.google.com/d/1s005UGylhcPRRBNCkorEJwqM7nJY3q74BfRG3dPxJy4/viewer. Діти вибирають правила, які підходять, потім на екрані ми бачимо пам´ятку протидії булінгу.)
ІV. Підсумок заняття (5 хв)
- Сьогодні ми з вами дізналися більше про булінг, хотілося, щоб жоден з вас не потрапляв в такі ситуації. Якщо так станеться, ви знаєте до кого можна звернутися. Зараз пропоную кожному учаснику нашого заняття заповнити дошку побажань та записати свої думки.
(Посилання на дошку Padlet https://padlet.com/alinatytarenko6/lyzsxljp9gdg2nmn )
Якщо вас зацікавила ця тема пропоную разом із батьками пройти невеличку гру, для того, щоб перевірити, як ви засвоїли почуте.
(Посилання на опрацювання гри - https://learningapps.org/11800406 )
- Дякую за гарну роботу!
(Посилання на дошку Padlet - https://padlet.com/alinatytarenko6/lyzsxljp9gdg2nmn