Електронна скринька та електронне листування

Про матеріал
Розробка уроку призначена для учнів 7 класу під час вивчення теми "Електронне листування". Урок побудований за принципами особистісно орієнтованої технології навчання. Розроблений урок має чітку структуру, яка відповідає типу, меті, і характеризує реалізацію сучасних освітніх технологій, а також включені різні етапи роботи. У розробці використані такі методичні прийоми, як вправа "Хвилинка-цікавинка", "Шифрувальник","Логічна мозаїка", інтерактивні завдання, "Цікавий кросворд", фізкультхвилинка та вправа для очей. Під час викладу нової теми спостерігається зв’язок з попереднім матеріалом. Під час уроку використовується інтерактивна дошка, за допомогою якої вчитель ознайомлює учнів із новим матеріалом.
Перегляд файлу

 

Тема: Електронна скринька та електронне листування.

Мета: 

  • навчальна: повторити правила поведінки в кабінеті інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій; сформувати в учнів уявлення про електронну пошту як найважливіший засіб спілкування в сучасному суспільстві, її можливості, функціонування; ознайомити з роботою поштових клієнтів, навчити реєструвати нову електронну скриньку на поштовому сервері.
  • виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, підвищувати мотивацію учнів шляхом застосування різних форм ведення уроку і використання ІКТ, дбайливе ставлення до шкільної комп’ютерної техніки.
  • розвиваюча: розвивати пізнавальні інтереси, логічне мислення; навички роботи з комп’ютером; формувати вміння діяти за інструкцією, культуру користувача мережі Інтернет.

 

Обладнання: комп’ютери класу, інтерактивна дошка з програмним забезпеченням SmartNotebook, мультимедійний проектор, комп’ютерна презентація до уроку, плакат «Техніка безпеки в кабінеті інформатики», підручник для 7 класу «Інформатика» Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьмінська, робочі зошити, тестова оболонка MyTest.

 

Тип уроку: Комбінований урок.

 

Базові поняття й терміни: електронна пошта (e-mail), поштовий сервер,

адреса електронної скриньки.

 

 

 

 

 

 

 

 

Структура уроку

  1. Організаційний момент………………………………………………..1 хв
  2. Розминка…………………………………………………………...……1 хв
  3. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності……2 хв
  4. Повідомлення теми, мети та завдань уроку…………………………...1 хв
  5. Пояснення нового матеріалу………………………………………….15 хв
  6. Робота з комп’ютером…………………………………………………15 хв
  7. Узагальнення та систематизація знань……………………………… 5 хв
  8. Підведення підсумків уроку…………………………………………...5 хв

 

Хід уроку

 

І.   Організаційний момент

  • перевірка присутніх;
  • перевірка готовності учнів до уроку;
  • створення позитивного настрою для проведення уроку.

 

ІІ. Розминка

Використовую розминку для підготовки дітей до пізнавальної діяльності, створюю позитивний емоційний настрій, «ситуацію успіху». Суть розминки полягає в виконанні інтерактивної вправи за допомогою програмного забезпечення SmartNotebook на повторення правил з техніки безпеки.

Учитель: Я вам пропоную виконати нескладне завдання, яке допоможе вам пригадати правила з техніки безпеки в кабінеті інформатики, адже ми кожного уроку повинні будемо їх дотримуватися.

Бліц-опитування «Ерудит»

Запитання:

Правило №1. Заходити в кабінет інформатики спокійно, не поспішаючи, не штовхаючись, не зачіпаючи столів. (Так)

Правило №2. Вмикати і вимикати апаратуру можна і без вказівки вчителя. (Ні)

Правило №3. Не можна працювати за комп’ютером у вологому одязі та вологими руками. (Так)

Правило №4. При появі запаху горілого потрібно далі продовжувати працювати за комп’ютером і нікому про це не повідомляти. (Ні)

Правило №5. Відстань від екрана комп’ютера повинна бути не менша 50 см. (Так)

Правило №6. Працювати за комп’ютером можна скільки завгодно. (Ні) (Слайд 2)

 

ІІІ.  Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

 

Учитель: Сьогодні наш урок буде незвичайний і дуже цікавий. Ви дізнаєтеся багато чого нового та корисного. Ми з вами вирушимо у цікаву подорож до Країни Знань, яка принесе вам безліч нових знань та позитивних вражень. Для того, щоб дізнатися про що саме буде наш урок, я вам пропоную розгадати кросворд від Мудрої тітоньки Сови. Це буде ваша підказка до уроку. (Слайд 3-4)

 (Розгадування кросворду «Юний інформатик»)

IV. Повідомлення теми, мети та завдань уроку

 

Учитель: Діти, як ви вже здогадалися, сьогодні ми говоритимемо з вами про про листи, та листування. E-mail (від англ. electronic mail – електронна пошта). Уявити сучасний світ без електронної пошти вже неможливо. Сотні мільйонів поштових скриньок, трильйони повідомлень щорік, терабайти даних щодня – це ритм нашого життя. Адреса електронної пошти стала для сучасного спілкування настільки ж обов'язковою, як домашня адреса і номер телефону. Люди постійно обмінюються повідомленнями, спілкуючись під час особистої зустрічі, використовуючи поштове листування, смс-повідомлення,

Учитель: Тож тема нашого уроку «Поштова служба Інтернету. Електронна скринька та електронне листування». Запишіть її до зошитів. Сьогодні ви дізнаєтесь, що таке електронна пошта та як з нею працювати. (Слайд 5)

На початку уроку, ми поставимо перед собою проблемне питання, на яке постараємось дати відповідь в кінці уроку «Чи зможе електронне листування повністю замінити традиційне, звичайне листування? » (Слайд 6)

 

Очікувані результати уроку:

 

Знати:

  • Що таке електронна пошта та як вона працює;
  • Як створюється адреса електронної пошти та з яких частин вона складається;
  • Принципи роботи під час електронного листування.

 

Вміти:

  • Користуватися безкоштовними поштовими серверами;
  • Створювати власну електронну скриньку на поштовому сервері;
  • Характеризувати можливості електронного листування;
  • Виконувати нескладні завдання по темі. (Слайд 7)

 

V. Пояснення нового матеріалу

 

Учитель: Однією з найстаріших служб Інтернету, призначеною для обміну повідомленнями, є електронна пошта.

Для користування електронною поштою необхідні різні засоби: комп’ютерні пристрої і мережі, спеціальні програми й відповідні правила (протоколи), за якими здійснюватиметься обмін електронними листами.

Електронна пошта (e-mail) — це сукупність засобів, призначених для обміну електронними листами між користувачами комп’ютерної мережі. (Слайд 8)

Учитель: Діти, можливо хтось із вас має досвід роботи з електронною поштою?

(Бесіда з класом)

Листування електронною поштою схоже на звичайне. Проте на кожному з етапів використовуються комп’ютерні пристрої, мережі та комп’ютерні програми (Мал.1.1.) (Слайд 9)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мал.1.1.

Для електронного листування потрібно мати електронну скриньку для листів. Електронна скринька має електронну адресу – так само, як ви маєте поштову адресу свого місця проживання.

При звичайному листуванні спершу необхідно підготувати лист, покласти його в конверт, зазначити адресу отримувача листа та адресу відправника. При електронному листуванні це роблять за допомогою спеціальної програми. Написаного листа зазвичай опускають у поштову скриньку, а електронний лист відправляють на поштовий сервер, що забезпечує надсилання всіх листів за відповідною адресою. Звичайні листи надходять до поштової скриньки адресата. Електронний лист приймається на той поштовий сервер, де адресат має свій обліковий запис. Для доступу до електронної поштової скриньки необхідно мати логін – ім’я користувача та пароль, які схожі на ключ до поштової скриньки, до якої поштар вкидає листа. Лист пишеться мовою, зрозумілою адресату. А в конверт можна вкласти фотографії, листівки, малюнки, інші документи. Аналогічно приєднують різні файли до електронного листа.


Поштовий сервер це комп’ютер і відповідне програмне забезпечення, за допомогою якого підтримується робота електронної пошти.

Найпростішим способом отримання власної електронної поштової скриньки є використання одного з безкоштовних поштових серверів, наприклад:

українських: mail.ukr.net, webmail.meta.ua, mail.i.ua, mail.bigmir.net ;

міжнародних: hotmail.com, mail.yahoo.com, gmail.com. (Слайд 10)

 

Учитель: Електронне листування має свої переваги й недоліки порівняно зі звичайною поштою. Давайте разом з’ясуємо ці переваги та недоліки. Допоможе нам в цьому цікава вправа.

Вправа «Розумники та розумниці» (http://LearningApps.org/watch?v=pj83dvqrn15) (Слайд 11)

 

(Для створення інтерактивного завдання використано інтернет-ресурс LearningApps.org, що є сервісом Web 2.0 для підтримки процесів навчання та викладання за допомогою невеликих інтерактивних модулів. Ці модулі можуть використовуватись безпосередньо як навчальні ресурси або для самостійної роботи).

 

 

Учитель: А зараз ми трішки поринемо в минуле і дізнаємося, як з’явилася перша поштова скринька і хто вважається її винахідником.

 

Історична довідка №1

Перша поштова програма SNDMSG (англ. send message – надіслати повідомлення) була розроблена 1971 року Реєм Томлінсоном  для комп’ютерної мережі ARPANet. Першою адресою електронної пошти була адреса її винахідника tomlinson@bbn-tenexa.

Першим листом, надісланим електронною поштою, був лист від Рея Томлінсона його колегам з повідомленням про нову можливість спілкування в мережі – електронну пошту. (Слайд 12)

 

Учитель: Адреса електронної пошти складається із двох частин, розділених символом @. Цей символ часто називають «ет», «а_комерційне», «собака» тощо.

Перша частина адреси – це ім’я поштової скриньки користувача, а друга – ім’я поштового сервера, на якому розташована поштова скринька (Мал.1.2).

 

 

 

 

 

 

 

 

Мал.1.2.

Наприклад:

school06@ukr.net

 

Ім’я поштової скриньки має бути унікальним, тобто не повторюватися на обраному поштовому сервері. Використання пропусків, розділових знаків і символів кирилиці в електронній адресі не допускається.

Якщо необхідно відокремити в адресі поштової скриньки прізвище від імені або ініціалів, можна використовувати символ підкреслювання «_» або крапку «.». Останнім часом на кожному поштовому сервері встановлено свої правила формування адреси поштової скриньки. (Слайд 13)

 

Учитель: Діти, а вам цікаво, звідки з’явився символ @. Давайте переглянемо декілька цікавих фактів про цей символ.

 

Історична довідка №2

Символ @ використовували ще у Венеції ХVI ст., щоб представити амфору                              одиницю маси. Тепер англійці називають його ет, грекисто, арабифі, японціатто мааку, індонезійціух.

А вже образи цей символ навіяв ще більш неймовірні. Мавп’ячий хвіствикористовується в Німеччині, Голландії, ПАР, Словенії. У Польщі й Сербіїмавпочка. Хоботу Данії і Швеції, а рулет з оселедцяу чехів і словаків. Равлик повзає в електронних адресах італійців і корейців. Норвежцям та угорцям символ @ нагадує хвостик свині. (Слайд 14)

 

Учитель: А тепер ви дізнаєтесь як зареєструвати електронну скриньку на поштовому сервері.

 (Розповідь і демонстрація вчителя основних етапів реєстрації електронної скриньки)

На головній сторінці будь-якого поштового сервера (Мал. 1.3) надається можливість доступу до скриньки, створеної на цьому сервері, та реєстрації нової поштової скриньки. Для реєстрації поштові сервери пропонують прийняти угоду про використання поштової скриньки, у якій користувач має підтвердити свої наміри надати правдиві відомості про себе, не використовувати поштову скриньку для здійснення протизаконних дій, а також дій, що суперечать мережному етикету.

 

 

 


Мал.1.3.

Якщо користувач погоджується із запропонованими умовами, на екрані відобразиться сторінка, що містить анкету, яку потрібно заповнити. Користувач заповнює її лише один раз при створенні скриньки.

Деякі поля анкети є обов’язковими для заповнення. Як правило, вони позначені зірочкою. Одним із обов’язкових полів є адреса поштової скриньки, яку користувач має намір створити. Вона обирається за бажанням користувача. Як правило, ліва частина адреси поштової скриньки відображає ім’я користувача, його прізвище або вибирається довільно. Її називають логіном. Фактично цим ім’ям називають папку, у якій зберігається на сервері вся кореспонденція користувача.

При введенні пароля, як і в інших програмах, введені символи на екрані для конфіденційності не відображаються, замість них відображаються зірочки або кружечки.

Для захисту своєї електронної скриньки потрібно дотримуватись таких правил:

1) при реєстрації вказувати надійний пароль. Наприклад, ненадійними паролями є такі, які використовують малу кількість символів, дублюють частину логіна, вказують на ім’я користувача чи інші персональні дані – номер телефону,  дату народження тощо;

2) нікому не повідомляти свій пароль;

3) при реєстрації інших скриньок використовувати нові паролі. (Слайд 15)

За успішного проходження реєстрації буде створено поштову скриньку із зазначеною адресою, доступ до якої можна отримати шляхом введення відповідного логіна й пароля, які були обрані при реєстрації. На нову скриньку з поштового сервера може бути надіслано першого листа з повідомленням про успішне створення скриньки та деякі поради для роботи з електронною поштою.

 

VI. Робота з комп’ютером

 

Учитель: Для того, щоб закріпити отримані на уроці знання, вам потрібно зареєструвати власну електронну скриньку на поштовому сервері freemail.ukr.net. (Слайд 16)

 

Інструкція до практичної роботи

Дотримуйтеся правил з техніки безпеки у кабінеті інформатики!

  1. Відкрий браузер і до рядка адреси введи адресу поштового сервера freemail.ukr.net.

  2. На головній сторінці поштового сервера обери посилання Реєстрація.

 

Через деякий час за наявності зв’язку з Інтернетом на екрані відобразиться анкета для заповнювання.

3. Введи бажане ім’я користувача (наприклад, Ivanov@ukr.net). Натисни кнопку Перевірити. Якщо користувач із такою адресою вже зареєстрований, зміни адресу та знову перевір доступність обраного імені користувача.

4. Заповни інші обов’язкові поля анкети й обери за власним бажанням пароль.

5. Ознайомся з Умовами використання скриньки та Угодою про конфіденційність.

6. Натисни кнопку Реєстрація.

7. Адресу й пароль твоєї нової поштової скриньки занотуй у зошит.

8. Повідом про виконану роботу вчителя.

9. Вийди із системи.

 

   Фізкультхвилинка (Слайд 17)

(Виконання вправ для очей та зняття м’язової напруги)

 

VII. Узагальнення та систематизація знань

 

Учитель: Які ви в мене молодці. Для того, щоб закріпити знання, які ви отримали сьогодні на уроці, нам потрібно виконати останнє завдання і пройти тести. Тестові завдання складаються із шести питань, на які ви з легкістю оберете правильну відповідь.

(На вибір вчителя діти проходять тестові завдання у тестовій оболонці MyTest або грають у гру «Продовж речення», залежно від кількості вільного часу)

Гра «Продовж речення» (Слайд 18)

Назвіть правильні твердження:

  •   Сукупність засобів, призначених для обміну електронними листами між користувачами комп’ютерної мережі наз. електронна пошта (e-mail).
  •   До електронного листа можна прикріпити фотографії, малюнки, музику та інші файли.
  •   Адреса електронної скриньки складається із двох частин, розділених між собою символом @.
  •   Комп’ютер і відповідне програмне забезпечення, за допомогою якого підтримується робота електронної пошти це поштовий сервер.
  •   Перша поштова програма була розроблена 1971 року для комп’ютерної мережі ARPANet Реєм Томлінсоном. 
  •   При реєстрації необхідно вказувати надійний пароль.

 

 

 

 VIII. Підведення підсумків уроку

 

Учитель: Ось і закінчилася наша цікава і захоплююча подорож країною Знань.

Сьогодні ви гарно попрацювали й були дуже активними на уроці. Ви справилися із усіма завданнями, навчилися створювати власні електронні скриньки. На початку уроку ми ставили перед собою проблемне питання «Чи зможе електронне листування повністю замінити традиційне, звичайне листування? », давайте спробуємо дати на нього відповідь. (Слайд 19)

(Відповіді учнів)

Учитель: Отже, судячи по вашим відповідям, можна зробити такий висновок, що електронне листування дуже часто позбавляє людей живого спілкування. Це спричиняє сухості у взаємовідносинах між друзями, у стосунках між чоловіком і жінкою, батьками та дітьми. Але, безумовно, треба зазначити, що в питаннях ділового спілкування, бізнесу електронна пошта є незамінним помічником, це потреба сьогодення.

 

Рефлексія

 

Учитель: Закінчуючи урок, я б хотіла, щоб кожен із вас висловив свої враження від заняття. Перед вами лежать аркуш паперу і конверт із вашим прізвищем та ім’ям, тож висловіть свою думку про урок, давши відповідь на одне із запитань:

  • Чи справилися ви із завданнями, поставленими на початку уроку?
  • Що допомогло досягти мети?
  • Чи виникали труднощі під час уроку?
  • Чи сподобався вам урок? (Слайд 20)

 

Свої листи із побажаннями та пропозиціями вкиньте до поштової скриньки, яка знаходиться у мене на столі. Я із задоволенням перегляну кожен ваш лист.

(Учитель підготувала до уроку власну поштову скриньку із картону)

 

 

Домашнє завдання

Опрацювати підручник §1, дати усно відповіді на запитання в кінці параграфу. З’ясувати адресу поштової скриньки однокласника, що працює за комп’ютером праворуч від вас. (Слайд 21)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
30 серпня 2019
Переглядів
4123
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку