Тема 5. Будова і принцип дії асинхронного двигуна.
Тема уроку. Електрорушійні сили, струми та обертовий момент асинхронного двигуна. Мета.
ü Формувати знання про будову і принцип дії асинхронного двигуна, електрорушійні сили (ЕРС), струми та обертовий момент асинхронного двигуна;
ü Розвивати вміння аналізувати, логічне мислення, вміння працювати з додатковою інформацією;
ü Виховувати спостережливість, культуру оформлення конспекту, формувати науковий світогляд та інтерес до вивчення електротехніки.
Тип уроку. Урок формування нових знань. Вид уроку. Лекція з елементами бесіди.
Демонстрації |
Презентація та анімація «ЕРС, струми та обертовий момент асинхронного двигуна», |
Обладнання та наочність |
Картки з опорним конспектом, модель асинхронного двигуна, планконспект, (ТЗН), Віртуальна лабораторія multisim. |
Міжпредметні зв’язки |
Фізика |
План-схема уроку |
|
Етапи уроку |
Методи й форми роботи |
Організаційний момент:
|
-привітання; -перевірка присутності учнів; -повідомлення основних завдань уроку. |
Перевірка ДЗ
Актуалізація опорних знань |
- Усне опитування та доповіді учнів з Теми: «Асинхронний двигун, принцип дії, будова, призначення». |
Мотивація навчальної діяльності |
Метод «Прес», Мозковий штурм (створення проблемної ситуації). Вказати професійну значимість навчального матеріалу. (Див. додаток з опорними питаннями) |
Формування нових знань (Сприймання й первинне осмислення нового матеріалу) |
Пояснення з елементами евристичної бесіди, перегляд демонстрацій, робота з картками. Вивчення нового матеріалу. (Див додаток з теорією) |
Закріплення вивченого матеріалу |
Бліц – опитування та обговорення вивченого. Мозковий штурм, перевірка засвоєного матеріалу. Методи «Ланцюжок» та «Ключові слова». Орієнтовні питання в додатку. |
Підбиття підсумків уроку |
Аналіз роботи учнів та оцінювання. |
Домашнє завдання && 7.3.3, 7.3.5 |
Вивчити теорію за конспектом та підготувати доповідь або презентацію на тему «ЕРС, струми та обертовий момент асинхронного двигуна», «Втрати потужності, коефіцієнт корисної дії та коефіцієнт потужності асинхронного двигуна» |
Використана література |
А.М. Гуржій. Електротехніка з основами промислової електроніки. - К.: Форум, 2002. Персональний сайт: formula.kr.ua (розділ електротехніка). |
v Додаток Т 5 К 11.1. 1. Від чого залежить швидкість обертання магнітного поля? Чим визначається кількість пар полюсів двигуна?
2. Як створюється обертовий момент АД, чому ротор не може самостійно досягти синхронної швидкості обертання?
3. Як визначають ковзання й швидкість обертання ротора і як впливає на АД зміна навантаження на валу?
4. Що розуміють під механічною характеристикою двигуна і який вигляд механічної характеристики АД?
v Додаток Т 5 К 11 .2.
5. Як визначають діючі значення фазних ЕРС статора й ротора?
6. Як залежать ЕРС ротора й частота струму ротора від ковзання?
7. Як враховують ЕРС розсіювання статора й ротора?
8. Поясніть роль ЕРС статора. Як записується рівняння напруг статора?
9. Запишіть рівняння напруг ротора. Як залежить від ковзання струм ротора і його фаза?
v Додаток Т5 К 11. 3.
vЗАВДАННЯ. Підготувати доповідь та презентацію до уроку.
Тема 5. Будова і принцип дії асинхронного двигуна. Будова і принцип дії асинхронного двигуна. Основні частини асинхронного двигуна. Елементи обмоток статора. Електрорушійні сили, струми та обертовий момент асинхронного двигуна. Однофазний асинхронний двигун і його особливості. Втрати потужності, коефіцієнт корисної дії та коефіцієнт потужності асинхронного двигуна.