уроку фізики у 11 класі
Тема уроку: Енергія магнітного поля струму
Мета уроку: навчальна – ознайомити учнів з поняттям енергії у магнітному полі струму
розвивальна – формувати в учнів вміння користуватися науково-популярною літературою та виявлення творчих здібностей при розв’язуванні вправ;
виховна – виховати трудолюбивість, точність і чіткість при
відповідях і розв’язуванні завдань та навчити дітей
«бачити» фізику навколо себе.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
План уроку
1. Енергія магнітного поля
2. Взаємозв’язок електричного і магнітного полів як прояв єдиного електромагнітного поля.
3. Розв’язування задач
І. Організаційна частина (привітання, перевірка д/з)
ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності
Оголошення теми і мети уроку
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Енергія магнітного поля. У попередньому параграфі ми розглянули дослід з виникнення у провідниках струму розмикання. Підкреслимо, що лампочка продовжувала горіти (струм текти) після вимкнення зовнішнього джерела. Це свідчить про те, що магнітне поле в котушці має енергію. Очевидно, після замикання електричного кола від джерела струму деяка додаткова енергія була затрачена на створення магнітного поля. Під час його зникнення енергія частково повертається в коло. Отже, магнітне поле, як і електричне, має енергію.
Енергію магнітного поля котушки індуктивності визначимо, виходячи з таких міркувань. Нехай після розмикання кола струм зменшується з часом
ІV. Підсумок уроку.
V. Домашнє завдання: опрацюватии § 31 ст. 132-136 , дати в-ді на питання після параграфа, впр. 17.1
1