“English through Games” для учнів 5 - 6 класів НУШ

Про матеріал
Використання ігор-вправ “English through Games” є надзвичайно ефективним методом у навчанні англійської мови учнів 5-6 класів НУШ. Вони сприяють розвитку мовленнєвих і комунікативних навичок, формують позитивне ставлення до вивчення мови, а також допомагають створити активне та сприятливе середовище для учнів. Через гру можна не лише закріплювати граматичні та лексичні знання, а й розвивати навички творчого мислення та міжособистісної взаємодії.
Перегляд файлу

Організація ігор-вправ “English through Games” для учнів 5 - 6 класів НУШ

Вивчення англійської  мови є важливою частиною освітнього процесу в сучасній школі, особливо в рамках Нової української школи (НУШ). Одним із найбільш ефективних методів, які сприяють розвитку мовленнєвих навичок учнів, є використання ігор. Ігри-вправи допомагають створити мотивацію для вивчення мови, заохочують до активної участі в заняттях і дозволяють засвоювати мовні явища у цікавій і нестандартній формі. У статті розглянемо основи організації ігор-вправ “English through Games” для учнів 5 - 6 класів НУШ, їх види та методи використання в процесі навчання.

Ігри займають важливе місце в навчанні, оскільки вони сприяють розвитку когнітивних, мовленнєвих та соціальних навичок учнів. У контексті навчання англійської мови ігри можуть бути корисними з кількох причин:

1) Ігри створюють сприятливу атмосферу для вивчення, знижують психологічну напругу і стрес. Учні, граючи, не відчувають тиску, що часто супроводжує традиційні форми навчання.

  1.     Ігри спонукають учнів до активного використання мови, стимулюють їх до взаємодії з іншими учасниками процесу навчання.
  2.     Ігри допомагають збудити емоційну зацікавленість, що сприяє кращому засвоєнню матеріалу.
  3.     Через ігри учні активно взаємодіють, висловлюють свої думки, вчаться слухати один одного.

Ігри, зокрема ігри-вправи, допомагають у формуванні таких компетентностей, як мовна, мовленнєва, соціальна, креативна. Вони можуть бути як індивідуальними, так і груповими, і кожен з цих форматів має свої особливості та переваги.

Існує безліч типів ігор, які можна використати на уроках англійської мови в 5-6 класах. Розглянемо деякі з них, а також конкретні приклади ігор-вправ.

1. Ігри на розвиток лексичних навичок

Ці ігри сприяють засвоєнню нової лексики, розвитку словникового запасу та вживанню слів у контексті.

  • "Слова на букву": Учні по черзі називають слова, що починаються з певної літери, наприклад, літери “A”. Кожен учасник має дати правильний переклад або використати слово в реченні. Ця гра покращує швидкість згадування лексики та засвоєння нових слів.
  • "Word Association": Учитель говорить слово, а учні повинні назвати слово, яке асоціюється з ним. Наприклад, якщо вчитель каже “dog”, учні можуть відповісти “bone”, “pet” або “tail”. Це допомагає учням розвивати асоціативне мислення та поглиблювати знання лексики.

2. Ігри на розвиток граматичних навичок

Граматика є складовою частиною навчання англійської мови, і її засвоєння може бути інтерактивним і цікавим через гру.

  • "Магазин": Учитель організовує ситуацію покупки товару в магазині. Учні використовують конструкції для запитів, відповідей, і це дає змогу не лише практикувати граматику, а й розвивати мовленнєві навички. Гра може включати такі конструкції, як "How much is this?", "Can I have...?" або "I would like...".
  • "Grammar Auction": У цій грі учні отримують певну кількість "монет" і мають можливість "купувати" правильні або неправильні речення з різними граматичними помилками. Це сприяє розвитку навичок корекції помилок і розуміння граматичних структур.

3. Ігри на розвиток мовленнєвих навичок

Ці ігри сприяють розвитку активного мовлення учнів, дозволяючи практикувати англійську у живій бесіді.

  • "20 Questions": Один учень думає про об'єкт, місце або тварину, а інші задають питання, на які можна відповісти "yes" або "no". Це дає змогу практикувати формулювання питань і відповідей на англійській мові.
  • "Role-Play": Учні виконують ролі в різних ситуаціях, наприклад, покупець і продавець, турист і екскурсовод. Рольові ігри дозволяють учням практикувати реальні ситуації комунікації.

4. Ігри на розвиток слухових навичок

Однією з важливих складових у навчанні англійської мови є розвиток навичок аудіювання. Ігри, спрямовані на слухові навички, дають можливість учням уважно слухати і правильно інтерпретувати почуте.

  • "Listen and Draw": Учитель описує якусь картину або сцену, а учні повинні її намалювати. Це розвиває здатність до сприймання інформації на слух.
  • "Simon Says": Гра, яка допомагає учням розвивати увагу до вимови та інтонації. Учитель дає команди, наприклад: "Simon says, touch your nose!" Учні виконують команду тільки в тому випадку, якщо вона починається зі слів “Simon says”.

Для ефективного впровадження ігор на уроках англійської мови для учнів 5-6 класів НУШ важливо дотримуватися кількох ключових принципів організації гри. Перед початком гри учитель повинен чітко ознайомити учнів з її метою: чи це розвиток лексичних навичок, чи робота над граматикою, чи тренування мовлення. Важливо, щоб учні розуміли, які завдання вони мають виконати. Ігри повинні бути відповідними для учнів 5-6 класів, враховувати їх інтереси та рівень володіння мовою. Наприклад, учням, які ще не дуже добре володіють мовою, можна пропонувати більш прості ігри, спрямовані на повторення та закріплення лексики, а учням з більш високим рівнем знань — завдання на розвиток мовленнєвих і граматичних навичок. Важливо, щоб учні відчували себе комфортно під час гри, без страху зробити помилку. Гра повинна бути захопливою і мотивуючою, без надмірної оцінки результатів, з упором на процес.

Гра має бути доступною для всіх учнів класу. Навіть якщо рівень знань учнів різний, завдання повинні бути такими, щоб кожен міг взяти участь і отримати користь від гри. Це забезпечить активну взаємодію та створить позитивну атмосферу для всіх.

Використання ігор на уроках англійської мови має безліч переваг:

  • Залучення учнів: Ігри сприяють високій активності учнів, утримують їх увагу на протязі всього уроку.
  • Розвиток творчих здібностей: Через рольові ігри учні можуть проявляти креативність, вигадувати нові ситуації і діалоги.
  • Індивідуальний підхід: Ігри дають можливість кожному учневі проявити свої здібності, а також допомагають у роботі з різними рівнями знань.

Використання ігор-вправ “English through Games” є надзвичайно ефективним методом у навчанні англійської мови учнів 5-6 класів НУШ. Вони сприяють розвитку мовленнєвих і комунікативних навичок, формують позитивне ставлення до вивчення мови, а також допомагають створити активне та сприятливе середовище для учнів. Через гру можна не лише закріплювати граматичні та лексичні знання, а й розвивати навички творчого мислення та міжособистісної взаємодії.

Успіх організації таких ігор залежить від правильно обраних методів ігрової діяльності, а також від здатності вчителя створювати умови для комфортного та продуктивного навчання.