Етапи побудови інформаційної моделі

Про матеріал
Подати інформаційну модель можна за допомогою різноманітних засобів. Раніше архітектори, створюючи модель майбутньої будівлі, виконували креслення на великих арку шах паперу, використовуючи креслярські інструменти та олівці.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Етапи побудови інформаційної моделіУрок 6

Номер слайду 2

Запитання. Розділ 2 § 2.2 Що таке модель об’єкта або явища? Які існують типи моделей за способом подання?У яких формах можна подати інформаційні моделі?Які види інформаційних моделей можуть бути подані з використанням графічних редакторів, редакторів презентацій, текстових процесорів?

Номер слайду 3

Етапи побудови інформаційної моделі Розділ 2 § 2.2 Подати інформаційну модель можна за допомогою різноманітних засобів. Раніше архітектори, створюючи модель майбутньої будівлі, виконували креслення на великих арку шах паперу, використовуючи креслярські інструменти та олівці. Геологи, створюючи інформаційну модель експедиції, прокладали її маршрут на географічній карті, а розрахунки майбутніх витрат занотовували у вигляді таблиці в зошит.

Номер слайду 4

Етапи побудови інформаційної моделі Розділ 2 § 2.2 У наш час подання інформаційної моделі можна також виконувати на комп’ютері з використанням різноманітних програмних засобів.

Номер слайду 5

Етапи побудови інформаційної моделі Розділ 2 § 2.2 Для словесного подання моделей можна використати текстові процесори, для графічного – графічні редактори. Якщо для дослідження зручно поєднати в моделі текстове та графічне подання, то використовують як текстові процесори, так і редактори презентацій.

Номер слайду 6

Етапи побудови інформаційної моделі Розділ 2 § 2.2 Структурне подання моделі може бути виконано з використанням діаграм, таблиць або схем у текстових процесорах. Вибір засобу залежить від того, якою є мета створення моделі та яким способом можна ефективніше відобразити суттєві властивості об’єкта або явища.

Номер слайду 7

Етапи побудови інформаційної моделі Розділ 2 § 2.2

Номер слайду 8

Побудова інформаційних моделей. Розділ 2 § 2.2 Розглянемо послідовність побудови інформаційних моделей у різних програмних середовищах. Побудуємо інформаційну модель океанічних западин для вивчення на уроках географії найглибших западин, їх глибин і розподілу по океанах світу. Мета створення моделі – вивчення океанічних западин та їх розподілу по океанах.

Номер слайду 9

Побудова інформаційних моделей. Розділ 2 § 2.2 Предметна область охоплює всі океани Землі. У різні часи та в різних державах виділяли різну кількість океанів. Міжнародна гідрографічна організація з 2000 року виділяє п’ять океанів. Саме такою будемо вважати предметну область під час побудови нашої моделі. Для створення моделі використаємо дані, отримані з інтернет-енциклопедії Вікіпедія.

Номер слайду 10

Побудова інформаційних моделей. Розділ 2 § 2.2 Суттєвими властивостями об’єктів моделювання є назви западин, їх глибина, належність западин до океанів. Несуттєві властивості – солоність води в западинах, морські мешканці западин, океанічні течії та інші. У моделі суттєвими є взаємозв’язки між западинами та океанами, у яких розміщені ці западини. Виберемо для цієї моделі структурну форму подання у вигляді схеми, яка сприятиме кращому сприйняттю відомостей про суттєві властивості океанічних западин.

Номер слайду 11

Побудова інформаційних моделей. Розділ 2 § 2.2 Зобразити структурну модель можна в текстовому процесорі, який містить засоби для вставлення схем. Як результат отримуємо модель

Номер слайду 12

Побудова інформаційних моделей. Розділ 2 § 2.2 Для моделі можуть використовуватися інші форми подання: таблиця, у якій наведено дані про западини:Інформаційна модель – таблиця найглибших западин океанів

Номер слайду 13

Побудова інформаційних моделей. Розділ 2 § 2.2 Діаграма порівняння середніх і найбільших глибин океанів.

Номер слайду 14

Побудова інформаційних моделей. Розділ 2 § 2.2 Карта з нанесеними позначеннями глибин океанічних западин.

Номер слайду 15

Побудова інформаційних моделей. Розділ 2 § 2.2 Побудуємо інформаційну модель об’єкта ромашка лікарська, яку можна використовувати на уроках біології під час вивчення особливостей будови рослин. Мета створення моделі – вивчення будови рослини. Предметна область охоплює рослинний світ.

Номер слайду 16

Побудова інформаційних моделей. Розділ 2 § 2.2 Суттєвими властивостями є будова органів рослини: коріння, стебла, листків, квітів. Несуттєві властивості: запах, час цвітіння, лікарські властивості, місця розповсюдження тощо, – оскільки вони не стосуються будови рослини. Для цієї моделі суттєвим є взаємне розташування органів рослини. Виберемо для цієї моделі графічну форму подання, яка наочно відобразить суттєві властивості об’єкта дослідження.

Номер слайду 17

Побудова інформаційних моделей. Розділ 2 § 2.2 Засіб для подання графічної моделі – графічний редактор. Під час відтворення графічної моделі потрібно зобразити органи рослини за таким описом: стебло – пряме, циліндричне, голе, розгалужене; листки – чергові, розсічені; квітки – білі пелюстки, жовті середин ки; коріння – стрижневе, малорозгалужене, тонке, неглибоко проникає у ґрунт.

Номер слайду 18

Розділ 2 § 2.2 Проаналізувати§ 2.2, ст. 39-47

Номер слайду 19

Фізкультхвилинка. Розділ 2 § 2.2

Номер слайду 20

Працюємо за комп’ютером. Розділ 2 § 2.2 Виконатист. 44-45

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Діденко Алла Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
29 лютого 2020
Переглядів
12121
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку