по розділу І «Теплові явища».
Розгадування кросвордів – це цікаве заняття або хобі для багатьох людей, приємна і корисна розвага, а також один із способів згаяти довгу дорогу. Завдяки різноманітності видів кросвордів кожен може знайти головоломку собі до душі. Угорський кросворд – досить оригінальна і цікава розвага. Цей різновид носить назву «філворд». Угорський кросворд – це прямокутне поле з уже написаними буквами, які і складають відповіді. При розгадуванні угорських кросвордів потрібно вписувати відповіді в прямокутник з розставленими літерами. Точніше, не вписувати, а знаходити і викреслювати. У філворді слова можуть змінювати напрямок і згинатися, як завгодно, але при цьому перетинатися один з одним вони не повинні взагалі – одна буква знаходиться тільки в одному слові. В угорському кросворді немає заштрихованих клітин, а всі букви вже наведені. Необхідно відшукати слова, до яких даються визначення; слова можуть ламатися в будь-якому напрямку по вертикалі або горизонталі, але не по діагоналі. Після ви креслення всіх слів порожніх клітин залишитися не повинно. В простих філвордах до відповідей даються підказки - визначення або малюнки (формули). У складніших вказано тільки кількість слів і їх тематика. Для зацікавленості учнів та урізноманітнення форм роботи на уроках фізики можна запропонувати школярам розгадати філворди по відповідних темах.
Підручник.Фізика: підруч. для 8 кл. загальноосв. навч. закл. / В. Г. Бар’яхтяр, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова. О. О. Кірюхіна. – Х.: Вид-во «Ранок», 2016.
Після вивчення теми «Тепловий стан тіл. Температура та її вимірювання.» у кінці уроку можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі. Завдання. Вам потрібно спочатку записати у зошитах назви понять, про які йдеться, а потім потрібно знайти у таблиці відповіді на питання та викреслити їх.
Учні одержують таблиці по варіантах.
Е |
М |
П |
Е |
Р |
А |
Т |
У |
Р |
Т |
Т |
Е |
П |
Л |
О |
В |
І |
А |
Т |
Е |
П |
Л |
О |
В |
А |
Р |
Е |
Т |
Е |
П |
Л |
О |
В |
И |
Й |
П |
Р |
І |
В |
Н |
О |
В |
А |
І |
Е |
Л |
Ь |
С |
І |
Я |
А |
Г |
Н |
Р |
Е |
Ц |
В |
Л |
А |
С |
Н |
У |
И |
Т |
Е |
Р |
М |
О |
М |
Е |
Т |
Р |
Відповідь.
Закреслені слова: температура, теплові, теплова рівновага, тепловий, термометри, реперні, Цельсія, власну.
Е |
М |
П |
Е |
Р |
А |
Т |
У |
Р |
Т |
Т |
Е |
П |
Л |
О |
В |
І |
А |
Т |
Е |
П |
Л |
О |
В |
А |
Р |
Е |
Т |
Е |
П |
Л |
О |
В |
И |
Й |
П |
Р |
І |
В |
Н |
О |
В |
А |
І |
Е |
Л |
Ь |
С |
І |
Я |
А |
Г |
Н |
Р |
Е |
Ц |
В |
Л |
А |
С |
Н |
У |
И |
Т |
Е |
Р |
М |
О |
М |
Е |
Т |
Р |
Після вивчення теми «Внутрішня енергія. Способи зміни внутрішньої енергії .» можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі. Завдання. Вам потрібно спочатку записати у зошитах назви понять, про які йдеться, а потім потрібно знайти у таблиці відповіді на питання та викреслити їх.
1.Характеризуючи тепловий … дуже холодного тіла, можна сказати про нього «крижане». (Стан)
2.Яку енергію завжди має кожна частинка речовини? (Кінетичну)
3.Крім кінетичної енергії, частинки речовини мають і … енергію . (Потенціальну)
4.Суму кінетичної енергії теплового руху частинок, із яких складається тіло, і потенціальної енергії їхньої взаємодії називають … енергією тіла. (Внутрішня)
5.Як називається процес зміни внутрішньої енергії тіла без виконання роботи. (Теплообміном)
6.Одиниця внутрішньої енергії в СІ. (Джоуль)
8.Існують два способи зміни внутрішньої енергії тіла: виконання … та … . (Роботи, теплопередача).
Учні одержують таблиці по варіантах.
К |
І |
Н |
Е |
Т |
И |
Ч |
Н |
У |
У |
О |
Т |
Е |
Н |
Ц |
І |
А |
Л |
Ь |
Н |
П |
В |
Н |
У |
Т |
Р |
І |
Ш |
Н |
Я |
Т |
К |
І |
Л |
Д |
Ж |
О |
У |
Л |
Ь |
Е |
І |
К |
Ь |
Ч |
А |
Д |
Е |
Р |
Е |
П |
С |
Т |
Ь |
А |
Е |
П |
Л |
О |
П |
Л |
С |
Т |
А |
Н |
Т |
И |
Т |
О |
Б |
О |
О |
Б |
М |
І |
Н |
О |
М |
Р |
О |
Відповідь.
Закреслені слова: стан, кінетичну, потенціальну, внутрішньою, теплообміном, джоуль, кількість, роботи, теплопередача.
К |
І |
Н |
Е |
Т |
И |
Ч |
Н |
У |
У |
О |
Т |
Е |
Н |
Ц |
І |
А |
Л |
Ь |
Н |
П |
В |
Н |
У |
Т |
Р |
І |
Ш |
Н |
Я |
Т |
К |
І |
Л |
Д |
Ж |
О |
У |
Л |
Ь |
Е |
І |
К |
Ь |
Ч |
А |
Д |
Е |
Р |
Е |
П |
С |
Т |
Ь |
А |
Е |
П |
Л |
О |
П |
Л |
С |
Т |
А |
Н |
Т |
И |
Т |
О |
Б |
О |
О |
Б |
М |
І |
Н |
О |
М |
Р |
О |
3.Філворд по темі «Теплопровідність. Конвекція. Випромінювання.»
Після вивчення теми «Теплопровідність. Конвекція. Випромінювання.» можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі. Завдання. Вам потрібно спочатку записати у зошитах назви понять, про які йдеться, а потім потрібно знайти у таблиці відповіді на питання та викреслити їх.
Учні одержують таблиці по варіантах.
Л |
О |
П |
Р |
О |
В |
І |
Д |
Н |
І |
П |
М |
Е |
Т |
А |
Л |
И |
Г |
А |
С |
Е |
О |
Н |
В |
Е |
К |
Ц |
І |
З |
Т |
Т |
К |
Т |
В |
Е |
Р |
Д |
Я |
И |
Ь |
И |
Р |
О |
Д |
Н |
Ю |
И |
Х |
П |
Р |
Р |
И |
В |
У |
В |
О |
С |
У |
М |
И |
П |
П |
Р |
О |
М |
І |
Н |
Ю |
В |
А |
К |
О |
Л |
Ь |
О |
Р |
У |
Я |
Н |
Н |
Відповідь.
Закреслені слова: теплопровідність, метали, гази, конвекція, твердих, природну, примусову, випромінювання, кольору.
Л |
О |
П |
Р |
О |
В |
І |
Д |
Н |
І |
П |
М |
Е |
Т |
А |
Л |
И |
Г |
А |
С |
Е |
О |
Н |
В |
Е |
К |
Ц |
І |
З |
Т |
Т |
К |
Т |
В |
Е |
Р |
Д |
Я |
И |
Ь |
И |
Р |
О |
Д |
Н |
Ю |
И |
Х |
П |
Р |
Р |
И |
В |
У |
В |
О |
С |
У |
М |
И |
П |
П |
Р |
О |
М |
І |
Н |
Ю |
В |
А |
К |
О |
Л |
Ь |
О |
Р |
У |
Я |
Н |
Н |
4.Філворд по темі «Температура. Внутрішня енергія. Теплопередача.»
Після вивчення матеріалу з фізики у 8 класі частини І «Температура. Внутрішня енергія. Теплопередача.» можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі. Завдання. Вам потрібно спочатку записати у зошитах назви понять, про які йдеться, а потім потрібно знайти у таблиці відповіді на питання та викреслити їх.
Учні одержують таблиці по варіантах.
П |
И |
Т |
О |
М |
А |
С |
Л |
І |
К |
І |
Л |
Т |
І |
Л |
О |
М |
Д |
Т |
Е |
Ь |
К |
І |
О |
Д |
А |
Н |
Т |
П |
Л |
О |
С |
Т |
Ь |
С |
И |
Е |
П |
Л |
Є |
М |
Н |
І |
А |
М |
Т |
Р |
О |
Т |
И |
■ |
С |
Т |
Ь |
Е |
І |
З |
Н |
И |
Т |
И |
С |
Я |
М |
П |
Е |
Р |
А |
Т |
У |
Р |
А |
Відповідь. Закреслені слова: кількість теплоти, маса, температура, питома теплоємність, тіло, різнитися, дослідним.
П |
И |
Т |
О |
М |
А |
С |
Л |
І |
К |
І |
Л |
Т |
І |
Л |
О |
М |
Д |
Т |
Е |
Ь |
К |
І |
О |
Д |
А |
Н |
Т |
П |
Л |
О |
С |
Т |
Ь |
С |
И |
Е |
П |
Л |
Є |
М |
Н |
І |
А |
М |
Т |
Р |
О |
Т |
И |
■ |
С |
Т |
Ь |
Е |
І |
З |
Н |
И |
Т |
И |
С |
Я |
М |
П |
Е |
Р |
А |
Т |
У |
Р |
А |
5. Філворд по темі «Агрегатний стан речовини. Наноматеріали.»
Після вивчення теми «Агрегатний стан речовини. Нанаматеріали.» можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі. .
Завдання. Вам потрібно спочатку записати у зошитах назви понять, про які йдеться, а потім потрібно знайти у таблиці відповіді на питання та викреслити їх.
1.Лід (сніг), водяна пара і вода – це різні … стани води. (Агрегатні)
2.Практично будь-яка речовина залежно від фізичних умов може перебувати в … агрегатних станах: твердому, рідкому, газоподібному. (Трьох)
3.Існує ще один агрегатний стан речовини - … - частково або повністю йонізований газ. (Плазма)
4.Якими молекулами утворені водяна пара, вода, лід? (Однаковими)
5.Тверді тіла зберігають … і … . (Об’єм, форму)
6.Слово «газ» походить від грецького «хаос», «…». (Безлад)
8.Кожна кристалічна речовина плавиться за … температури. (Певної)
Учні одержують таблиці по варіантах.
М |
А |
Т |
Е |
Р |
І |
А |
Л |
О |
Д |
Н |
А |
К |
О |
В |
И |
Н |
О |
Б |
Е |
З |
Л |
И |
М |
А |
Л |
А |
З |
М |
А |
Д |
И |
Н |
П |
Н |
О |
А |
О |
Б |
Є |
П |
Е |
В |
Ї |
Т |
Р |
Ь |
М |
Ф |
О |
Р |
М |
У |
Х |
О |
І |
А |
Г |
Р |
Е |
Г |
А |
Т |
Н |
Відповідь. Закреслені слова: агрегатні, трьох, плазма, однаковими, об’єм, форму, безлад, наноматеріали, певної .
М |
А |
Т |
Е |
Р |
І |
А |
Л |
О |
Д |
Н |
А |
К |
О |
В |
И |
Н |
О |
Б |
Е |
З |
Л |
И |
М |
А |
Л |
А |
З |
М |
А |
Д |
И |
Н |
П |
Н |
О |
А |
О |
Б |
Є |
П |
Е |
В |
Ї |
Т |
Р |
Ь |
М |
Ф |
О |
Р |
М |
У |
Х |
О |
І |
А |
Г |
Р |
Е |
Г |
А |
Т |
Н |
6.Філворд по темі «Плавлення та кристалізація.»
Після вивчення теми «Плавлення та кристалізація» можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі. . Завдання. Вам потрібно спочатку записати у зошитах назви понять, про які йдеться, а потім потрібно знайти у таблиці відповіді на питання та викреслити їх.
Учні одержують таблиці по варіантах.
С |
Т |
А |
Л |
І |
З |
А |
Ц |
І |
И |
Л |
Е |
Н |
Н |
Я |
О |
Д |
Я |
Р |
В |
А |
В |
А |
Т |
И |
Е |
Р |
К |
А |
Д |
О |
Р |
Ф |
О |
Н |
Ж |
П |
Л |
Д |
М |
І |
Н |
Ї |
В |
У |
Р |
В |
І |
А |
Я |
С |
П |
Е |
В |
І |
З |
Н |
Я |
Т |
Ь |
И |
Т |
А |
Відповідь. Закреслені слова: плавлення, певної, кристалізація, різняться, аморфні, одержувати, віддавати .
С |
Т |
А |
Л |
І |
З |
А |
Ц |
І |
И |
Л |
Е |
Н |
Н |
Я |
О |
Д |
Я |
Р |
В |
А |
В |
А |
Т |
И |
Е |
Р |
К |
А |
Д |
О |
Р |
Ф |
О |
Н |
Ж |
П |
Л |
Д |
М |
І |
Н |
Ї |
В |
У |
Р |
В |
І |
А |
Я |
С |
П |
Е |
В |
І |
З |
Н |
Я |
Т |
Ь |
И |
Т |
А |
7.Філворд по темі «Питома теплота плавлення .»
Після вивчення теми «Питома теплота плавлення» можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі. Завдання. Вам потрібно спочатку записати у зошитах назви понять, про які йдеться, а потім потрібно знайти у таблиці відповіді на питання та викреслити їх.
Учні одержують таблиці по варіантах.
Л |
А |
В |
Л |
Е |
Н |
Н |
Я |
М |
У |
П |
П |
И |
Т |
О |
М |
А |
М |
А |
М |
Д |
О |
С |
Л |
І |
Д |
Н |
И |
С |
О |
Р |
Т |
Е |
П |
Л |
О |
Т |
А |
А |
Д |
І |
Д |
К |
О |
М |
У |
Т |
В |
Е |
Р |
К |
І |
Л |
Ь |
К |
І |
С |
Т |
Ь |
■ |
Відповідь.
Закреслені слова: плавлення, питома теплота, кількість, дослідним, маса, рідкому, твердому.
Л |
А |
В |
Л |
Е |
Н |
Н |
Я |
М |
У |
П |
П |
И |
Т |
О |
М |
А |
М |
А |
М |
Д |
О |
С |
Л |
І |
Д |
Н |
И |
С |
О |
Р |
Т |
Е |
П |
Л |
О |
Т |
А |
А |
Д |
І |
Д |
К |
О |
М |
У |
Т |
В |
Е |
Р |
К |
І |
Л |
Ь |
К |
І |
С |
Т |
Ь |
■ |
8.Угорський кросворд (філворд ) по темі «Випаровування.»
Після вивчення теми «Випаровування» можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі.
Завдання. Вам потрібно спочатку записати у зошитах назви понять, про які йдеться, а потім потрібно знайти у таблиці відповіді на питання та викреслити їх.
1.Процес переходу речовини з рідкого стану в газоподібний. (Пароутворення)
2.Рідина може перетворитися на газ двома способами: випаровуванням і … . (Кипінням)
3.Процес пароутворення з вільної поверхні рідини. (Випаровування)
4. Випаровування рідин відбувається за будь-якої … . (Температури)
Учні одержують таблиці по варіантах.
О |
У |
Т |
В |
О |
Р |
Е |
Н |
Н |
Я |
Р |
Р |
О |
В |
У |
В |
А |
Н |
Н |
Я |
А |
А |
М |
П |
Е |
Р |
А |
Т |
У |
Р |
П |
П |
Е |
К |
И |
П |
І |
Н |
Н |
А |
В |
И |
Т |
П |
Л |
О |
Щ |
І |
Я |
М |
Л |
О |
Д |
Ж |
У |
Є |
Т |
Ь |
С |
Я |
О |
Х |
О |
Ш |
В |
И |
Д |
Ш |
Е |
■ |
Відповідь.
Закреслені слова: пароутворення, кипінням, випаровування, температура, охолоджується, швидше, площі.
О |
У |
Т |
В |
О |
Р |
Е |
Н |
Н |
Я |
Р |
Р |
О |
В |
У |
В |
А |
Н |
Н |
Я |
А |
А |
М |
П |
Е |
Р |
А |
Т |
У |
Р |
П |
П |
Е |
К |
И |
П |
І |
Н |
Н |
А |
В |
И |
Т |
П |
Л |
О |
Щ |
І |
Я |
М |
Л |
О |
Д |
Ж |
У |
Є |
Т |
Ь |
С |
Я |
О |
Х |
О |
Ш |
В |
И |
Д |
Ш |
Е |
■ |
9.Філворд по темі «Конденсація.»
Після вивчення теми «Конденсація» можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі. Філворд складається з клітин, у яких вже присутні букви відповідей. Кожна відповідь являє собою ланцюжок клітин. Слова-відповіді не перетинаються і не мають спільних клітин з іншими словами. Завдання. Вам потрібно спочатку записати у зошитах назви понять, про які йдеться, а потім потрібно знайти у таблиці відповіді на питання та викреслити їх.
Учні одержують таблиці по варіантах.
Е |
Н |
С |
А |
Ц |
Д |
К |
И |
Й |
І |
Н |
Д |
З |
Г |
Я |
О |
І |
И |
У |
Щ |
К |
Р |
Р |
Я |
Е |
Х |
М |
А |
Н |
Н |
И |
Д |
І |
Л |
Е |
В |
М |
Я |
Н |
Н |
Відповідь. Закреслені слова: рідкий, конденсація, згущення, виділення, хмари.
Е |
Н |
С |
А |
Ц |
Д |
К |
И |
Й |
І |
Н |
Д |
З |
Г |
Я |
О |
І |
И |
У |
Щ |
К |
Р |
Р |
Я |
Е |
Х |
М |
А |
Н |
Н |
И |
Д |
І |
Л |
Е |
В |
М |
Я |
Н |
Н |