Урок №44. Розв’язування задач за темою: «Закон Ома для ділянки електричного кола. Електричний опір.»

Про матеріал
Розв’язування задач за темою: «Закон Ома для ділянки електричного кола. Електричний опір.»
Перегляд файлу

Урок № 44

 

 Тема уроку.

 Розв’язування задач за темою: «Закон Ома для ділянки електричного кола. Електричний опір.»

 

Мета уроку.

 

Навчальна. Навчити учнів розв’язувати експериментальні і розрахункові задачі застосовуючи  формулу закону Ома й опору провідника .

 

Розвивальна. створити умови  для розвитку логічного мислення, вміння аналізувати й сопоставляти формули, використовувати математичні знання для розв’язання задач з фізики.

• сприяти розвитку комунікативних компетенцій.

 • сприяти розвитку креативних здібностей учнів

    • сприяти розвитку  навичок самостійного пошуку вирішення завдань,

 

Виховна. Сприяти  вихованню культури  розумової праці, сприяти вихованню самостійності, наполегливості. Показати важливість застосування вмінь отриманних на уроках фізики у практичній діяльності людини.

 

• Сприяти формуванню навичок працювати в колективі

• Сприяти самореалізації учнів

 

Психологічна мета уроку:

• створення доброзичливої атмосфери на уроці, взаємного контакту між вчителем і учнем.

 

Обладнання. Вольтметр, Амперметр, з’єднувальні провідники, акумулятор з мобільного телефону,  лампочка на підставці,  металеві провідники, оціночні листи, таблиці з фізики (збірники задач), ілюстративний матеріал  (дерево знань), портрети фізиків, комп’ютери.

 

Тип уроку.  Відпрацювання набутих знань і вмінь учнів.

 

План уроку

I Мотиваційно - цільовий етап. (5 хвилини)

II. Операційно-пізнавальний етап - 23 хв

III. Контрольно - оціночний етап - 8 хв

IV. Рефлексивний етап - 5 хв

V. Диференційоване домашнє завдання. - 2 хв

V I.  Підсумки уроку-2 хв

Хід уроку

I Мотиваційно - цільовий етап.

Шляхом навідних запитань учні на початку уроку формуюють свої цілі.

 

 

Добрий день. Рада Вас вітати на уроці фізики. Сьогоднішній урок ми будемо проводити в комп’ютерному класі.

На дошках трикутники закону  Ома (з фото). Діти що за формулу ви бачите на цьому ребусі? Як ви здогадались?  Молодці а де ви іх бачили? (діти: у підручнику).

 Запишіть  тепер цей закон на дошці формулою, а хто з вас його сформулює?

Зверніть увагу на ці провідники. 

 Від чого залежить іх опір?

Хто вийде і запише мені формулу для обчислення опору провідника?

Молодці, ви добре знаєте закон Ома і формулу для опору металевих провідників, але ви ще не навчилися застосовувати ці формули при розв’язанні задач.

 

Відкрийте зошити

 

Запишіть дату  і тему сьогоднішнього уроку.

 

Тепер давайте разом сформулюємо цілі сьогоднішнього уроку.

 А для цього зверніть увагу  на ці столи.  Хто вже здогадався що ми з вами будемо робити?А для чого?(для того щоб розв’язувати задачі).

 

А навіщо нам комп’ютери?

 

Цілі уроку

В кінці уроку я зможу:

- вирішувати задачі на закон Ома для ділянки кола та електричного

опору провідника;

- успішно виконати тест.

 

 Пропоную вам попрацювати в командах. 

Ви дівчата та хлопці будете першою командою, а ви другою. Виберіть будь ласка  собі капітанів.

         Першим вашим завдання буде побудувати асоціативний кущ корінням якого є закон ома.

          Перша і друга  команда сідайте парами за комп’ютери, а капітани виходьте будь ласка до дошки.

          На екрані ви бачите цей кущ, ви повинні  вставити в  його гілки відсутні символи.

    А у капітанів є можливість заробити своїй команді додатковий бал виконуючи це ж завдання на швидкість біля дошки.  Час виконання цього завдання максимум 2 хвилини.

Час пішов, виконуйте, Бажаю всім успіхів!!!

C:\Users\Елена\Desktop\Clip2net_180203210112.pngрис 1.1 Повторення основних формул до заповнення

C:\Users\Елена\Desktop\Clip2net_180203210328.pngрис 1.2 Повторення основних формул після заповнення.

 

Все час вичерпано.

        Поверніться тепер спиною до комп’ютерів і послухаємо капітанів. Я підношу ключі капітанам. Ось вам ключі, перевірте один одного.   І поставте бали в оціночний лист членам протилежних команд. (1 бал). , (вголос коментують) а команда переможець отримує ще й додатковий бал. (1+1 бали).

       Залишайте свої підписані оціночні листи біля комп’ютерів, а самі повертайтеся на свої місця.

Перед виконанням другого  завдання на цьому етапі уроку важливим є обговорення деяких запитань з ТБ.

Інструктаж з тб.

Бесіда.

На минулому уроці я вам демонструвала як складати електричне коло і вимірювати силу струму та напругу.

Як ці прилади приєднуються в коло?

 (клему приладу біля якої  стоїть знак «+» слід з’єднувати з проводом який йде від позитивного полюсу джерела струму, а клему зі знаком «-», навпаки, із проводом що йде від негативного полюсу джерела струму

 

Амперметр-?

 (Амперметр приєднується в електричне коло послідовно з провідником).

Вольтметр-?

 (вольтметр приєднується паралельно тій ділянці кола напругу якої треба виміряти)

Ми будемо використовувати акумулятор із мобільного телефонна в якості  джерела живлення .

Питання який струм ми використовуємо? (постійний)

Які значення напруги є безпечними? ( діти-напруга для сухих приміщень -36 В, для вологих – 24В), Ураження не відбувається при напрузі 12-16 Вольт та силі струму меншої 10 мА. подивіться будь ласка на свої акумулятори яка вказана напруга?

ось бачите, напруга яку ми будемо використовувати є безпечною для роботи.

 II. Операційно-пізнавальний етап.

Давайте пригадаємо з минулого року який метод ми з вами використовували на лабораторній роботі для знаходження лінійних розмірів малих тіл?

(метод рядів)

Молодці хто може його записати на дошці?

 

 

А тепер давайте влаштуємо змагання між командами

Ваше завдання..

Знайдіть всі можливі фізичні величини що стосуються цього металевого провідника, використовуючи це обладнання і відомі вам формули. Результати своїх вимірювань і обчислень записуйте на дошці.

   Розподіліть  свої ресурси таким чином, щоб задіяти всіх членів  своєї команди для раціонального використання часу. Перша і друга команда отримує по металевому провіднику.

 Тепер ви можете приступати до його  виконання.

 

 

 На це завдання вам відводиться 23 хвилини.

 

Перша команда отримує мідний провідник, друга – алюмінієвий.

Список можливих величин.

  1. L-довжина провідника.
  2. D- діаметр провідника
  3. S- площа поперечного перерізу провідника  
  4. V-обьєм провідника  V=S
  5. I- сила струму
  6. U-напруга на кінцях провідника
  7. R= опір провідника
  8. питомий опір провідника
  9. маса провідника
  10.     P=m вага провідника
  11.   q= I заряд провідника
  12.     N= кількість електронів
  13.      A=U (робота яку виконує електричне поле)
  14.     I=== концентрація електронів

 

(мідь -1 і алюміній-2)

Добре! Підіб’ємо бали за командну роботу! (максимальна кількість балів-5).

 А ви дітки знов сідайте за комп’ютери, і додайте в другу графу собі бали які ви отримали на цьому етапі роботи.

Третім нашим завданням буде складання тестів за комп’ютером.

III. Контрольно - оціночний етап

(складання тестів за комп’ютером)

 

 

Тест по темі ««Закон Ома для ділянки електричного кола. Електричний опір.»»

Варіант 1.

1. Одиницею напруги в СІ є ...

а) ом [Ом];

в) ампер [А];

б) кулон [Кл];

г) вольт [В];

2. В електричному колі, зображено на малюнку, амперметр показує

0,3А, а вольтметр - 6 В. Чому дорівнює опір резистора? C:\Users\Елена\Desktop\Clip2net_180205061203.png

а) 1,8 Ом;                                           в) 0,5 Ом;

б) 20 Ом;                                            г) 6,3 Ом;

 

  1. Сила струму в провіднику(1 бал)

 

а) Не залежить від напруги на кінцях провідника

б) Обернено пропорційна напрузі на кінцях провідника

в) Прямо пропорційна напрузі на кінцях провідника

 

 

4. Як зміниться опір провідника, якщо його довжину збільшити в

два рази, а товщину (діаметр проводу) зменшити в чотири рази.

а) зменшиться в 32 рази

 б) збільшиться в 16 разів

 в) зменшиться в 16 разів

г) збільшиться в 32 рази

д) не зміниться

 

 

 

 

Варіант 2.

1. Одиницею опору в СІ є ...

а) ом [Ом];                                     в) ампер [А];

б) кулон [Кл];                                г) вольт [В];

2. Сила струму в спіралі електричної лампи 0,5 А, опір

спіралі 10 Ом. Чому дорівнює напруга на кінцях спіралі?

C:\Users\Елена\Desktop\Clip2net_180205061203.png

 

а) 0,05 В;                                             в) 20 В;

б) 5 В;                                                  г) 2,5 В;

 

  1. Які величини характеризують будь-яке електричне коло?(1 бал)

 

а) Сила струму, напруга, довжина провідника

б) Сила струму, робота струму, опір

в) Сила струму, напруга, опір

 

 

4. Як зміниться опір провідника, якщо його довжину зменшити в

два рази, а товщину (діаметр проводу) збільшити в чотири рази.

а) зменшиться в 32 рази

б) збільшиться в 16 разів

 в) зменшиться в 16 разів

г) збільшиться в 32 рази

 д) не зміниться

Час вичерпано. За кожну правильну відповідь додайте собі в оціночний лист ще по  одному балу. (максимальна кількість балів за це завдання – 4).

        Як ви бачите у кожного з вас є ще й четвертий пункт за індивідуальну активність, пропоную кожній команді вибрати по два представника які отримають ці бали.

 Візьміть свої оціночні листи і підрахуйте набрану вами кількість балів за урок.

Підніміть руки хто отримав 12. 11. 10 балів?

 

V. Рефлексивний етап

Учитель разом з учнями повертається до цілей уроку, записаними за

дошкою і пропонує учням проаналізувати, чи досягнуті вони.

 

Що обов'язково потрібно враховувати при вирішенні подібних завдань в

подальшому?

 

Що, на вашу думку, необхідно повторити з математики, щоб

успішно вирішувати завдання на наступному уроці?

 

Що вам необхідно зробити вдома, щоб на наступному уроці не робити

помилок, допущених в тесті?

 

     V. Диференційоване домашнє завдання.

         1)   За підручником

Вправа 29 (1, 3, 8)

скласти ребус за темою уроку.

             V I.  Підсумки уроку

 

Діти а чи виконали ми свої цілі?

Діти що Вам на уроці сподобалося?

Що на вашу думку вам вдалося виконати?

Дякую за урок!

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 29. Електричний опір. Закон Ома
Додано
9 липня 2020
Переглядів
2472
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку