Оцінювання навчальних досягнень учнів — обов’язкова складова освітнього процесу. Нині він змінюється, тож, природно, слід переглядати й реалізовувати принципово нові підходи щодо оцінювання в освітній системі. Таким концептуальним підходом є формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів, що дає змогу:
Формувальне оцінювання — необхідна умова інтерактивного навчання, під час якого формується культура спільного обговорення у класі, розвиваються навички критичного і творчого мислення, а також створюється середовище, що заохочує учнів запитувати. Таке оцінювання підтримує впевненість учнів у тому, що кожен із них здатен поліпшити свої результати.
Навчання й оцінювання — взаємопов’язані процеси. Від правильної організації оцінювання залежить ефективність навчання. Саме формувальний підхід дає змогу педагогам одержати інформацію про стан навчальних досягнень учнів і вчасно відреагувати на проблеми в навчанні, прийняти педагогічні рішення для його поліпшення.
«Сигнали рукою»Учитель заздалегідь домовляється з учнями про певні рухи, якими вони сигналізуватимуть — розуміють вони навчальний матеріал чи ні. Я зрозумів і можу пояснити — великий палець спрямований угору;Я не зовсім зрозумів, або Я не все зрозумів — помахати долонею; Я не зрозумів — великий палець спрямований в сторону.
«Світлофор»Замість жестів учитель може запропонувати учням показувати картки певного кольору: Я зрозумів — зелена картка;Я не зовсім зрозумів, або Я не все зрозумів — жовта;Я не зрозумів — червона. Відтак учитель визначає, як працювати далі з учнями, що підняли картки певного кольору.
Під час навчання дієвий специфічний інструмент формувального оцінювання — портфоліо. У формувальному оцінюванні умовні позначки, значки різних кольорів, матеріали, зібрані у портфоліо, фіксують навчальні досягнення учнів та дають змогу вчителю відстежувати їхню динаміку, а відтак — визначати потреби в навчанні кожного конкретного учня та надавати йому якісну педагогічну підтримку.
Використані джерела:https://nus.org.ua/articles/formuvalnogo-otsinyuvannya-pryklady-form-yaki-zapovnyuyut-uchyteli-dity-ta-yihni-batky/https://www.google.ru/search?q=формувальне+оцінювання&newwindow=1&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ah. UKEwi. Dip_3l. ZX1 Ah. XHwos. KHZSXBfg. Q_AUo. AXo. ECAEQAw&biw=1326&bih=627&dpr=1https://naurok.com.ua/formuvalne-ocinyuvannya-navchalnih-dosyagnen-uchniv-u-nush-prezentaciya-230469.html