«Формування громадянської компетентності в учнів 4 класу» (мала педрада)

Про матеріал
Розкрити проблеми громадянської компетентності учнів як однієї з найважливіших завдань сучасного виховання людини-громадянина, для якої демократичне громадянське суспільство стане осередком реалізації її творчих можливостей, задоволення особистих та соціальних інтересів.
Перегляд файлу

  Брагинівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

Мала педрада

 

Коло єднання:

«Формування громадянської компетентності в учнів 4 класу»

 

D:\фотоаппарат\педрада\DSCN5205.JPG

 

                      Учителя початкових класів:  Паливоди А.Г.

 

2018 р.

 

 

Мета:   Показати, що  формування основ громадянської культури учнiв початкових класiв - це цiлiсний процес виховання у молодшого школяра гуманiстичного ставлення до людського оточення, до держави, людства в цiлому, вiдповiдальностi, яка передбачає дотримання державних i суспiльних законiв, правил життєдiяльностi, а також соцiальної взаємодiї в суспiльствi.

        Розкрити проблеми громадянської компетентності учнів як однієї з найважливіших завдань сучасного виховання людини-громадянина, для якої демократичне громадянське суспільство стане осередком реалізації її творчих можливостей, задоволення особистих та соціальних інтересів.

 

Обладнання: проектор, мультимедійна презентація, листи батькам, дитячі роботи, карта України, картки з описаними вчинками дітей

 

    Мета дослідження полягає у розкритті проблеми громадянської компетентності учнів як однієї з найважливіших завдань сучасного виховання людини-громадянина, для якої демократичне громадянське суспільство стане осередком реалізації її творчих можливостей, задоволення особистих та соціальних інтересів.

Батькам рекомендуємо такі форми та методи патріотичного виховання дітей у сім'ї:

- ознайомлення дітей із сімейними бойовими та трудовими традиціями;

- бесіди про героїчні подвиги українського народу;

- читання та обговорення з дітьми книг на військово-патріотичну тематику;

- спільний перегляд героїко-патріотичних фільмів, телевізійних передач;

- заохочення дітей до участі у догляді за могилами воїнів та надання допомоги ветеранам ВВВ (в рамках акції «Зірка пам’яті»);

- розвиток інтересу до військової професії і служби у Збройних силах України;

- фізична підготовка та загартування дітей.

Патріотичне виховання учнів у дусі постійної готовності до захисту своєї Вітчизни необхідно проводити систематично, цілеспрямовано і наполегливо, з чітко визначеною перспективою, зорієнтованою на основні завдання навчально-виховного процесу.

Висновки. Кожна молода людина є активним учасником розбудови громадянського суспільства, відіграє в ньому важливу роль та несе відповідальність у процесах прийняття рішень на всіх рівнях, які впливають на їх життя, а держава забезпечує доступ молоді до відповідних та необхідних програм та послуг незалежно від статі, географічного положення, соціального, культурного, економічного чинників.

 

 

 

 

 

    Першого вересня 2014 року наша школа прийняла у свою дружну сімю

поповнення – 10 дівчаток  та 10 хлопчиків. Протягом чотирьох років навчання їхнє число трошки змінювалось. На сьогоднішній день 10 хлоп-

чиків та 11 дівчаток вже закінчують початкову школу.

       Сьогодні ми зібралися у дружньому Колі єднання, щоб познайомитися з нашими випускниками початкової школи, поспілкуватися, дати їм цінні поради, послухати та почути їх…(декламування віршів)

 

 Школа наша – маленька країна,

Росте і мужніє в ній кожна дитина.

Тут учні знаходять для серця відраду,

Знання і підтримку, ще й добру пораду.

D:\фотоаппарат педрада\педрада\DSCN5188.JPG 

В стінах цих кипить робота,

І нам збрехати не дадуть,

Що у вчителів важкі турботи,

Щоб ми знання могли здобуть.

 

В школі затишно, чудово:

Тиша, праця, навчання,

Найпотрібніші основи,

Головних наук знання.

 

Коридорами без звуку,

Неповторна, без прикрас,

Ходить панночка-наука

І заходить в кожен клас.

 

Всім дарує так старанно дуже цінні відкриття,

Щоб людина бездоганно, сміло входила в життя.

Я, ти, він, вона, школа вся – одна сім'я

В слові «ми» звучить ім'я, творча школа, запальна.

 

Скільки всяких дисциплін, і уроків, і гуртків.

Нам цікаво тут навчатись, всім приємно спілкуватись.

На екскурсію – всі разом, на змагання – усім класом

Усі ми –  учні не байдужі, цікаво жити любим дуже.

 

 Люблю я друзів щиро і безмежно,

Всіх однокласників, бо ми – одна сім'я.

І на душі хвилююче й бентежно,

Коли знайоме чується ім'я.

 

Люблю всіх друзів. Як без них прожити?

Без них сумні і невиразні дні.

Я вчусь дружити вірно і любити.

І це здається правильним мені.

 

Я з радістю щодня іду до школи.

Цікаво в школі : є уроки й гра.

Дітей не ображаю я ніколи –

Бо в світ усі прийшли ми для добра.

 

   Про те, що світ змінюється не говорить сьогодні хіба що ледачий… змінюється світ, людина, дитина…  Я пригадую себе, коли мені було стільки ж: боязка, сором’язлива, зовсім інші захоплення. Я і мої однолітки колекціонували календарі, листівки, захоплювалися музикою "Ласкового мая”, "Веселых ребят”, вели листування з своїми однолітками з інших міст, селищ, любили дивитися індійські кінофільми.  

      Роки ідуть... Життя рухається вперед...Змінюються смаки, захоплення, разом з життям змінюється й людина.

      Сучасні діти розкутіші, вони не такі закомплексовані, як були ми. З одного боку – розумні, щирі, ділові, з іншого – вередливі, неслухняні, вперті, самолюбиві, вразливі, нетерплячі як до вимог учителя, так і до слабкостей товаришів, різкі і прямолінійні у судженнях про навколишній світ, особливо про поведінку старших.

         Вони різні, постійно мінливі. Ми бачимо їх глибоко замисленими, зануреними у вирішення поставлених проблем, гамірними, веселими, розкутими в спілкуванні з однолітками і дорослими. Але вони дуже цінують відвертість, повагу до себе з боку оточуючих. 

     Скільки тривог переживають матері й педагоги,  скільки книжок написано про таємничу душу дитини, скільки дисертацій стоїть на бібліотечних полицях.

 Як зробити так, щоб дитина розкрилася, засвітилася, відчула за спиною крила…

ВІДЕО «Крила»

  Людина приходить у цей світ чиста, як крапелька роси, не маючи за плечима ніякого досвіду. Але за своє коротке життя, що є миттю порівняно з існуванням Космосу, вона будує неповторний життєвий світ, не менш складний і різноманітний, ніж Всесвіт.

Як плекати образ людини – господаря власної долі?

Якою має бути людина в житті й чим вона озброєна для життя?

Як допомогти дитині обрати свій життєвий шлях та ефективно інтегруватися в суспільство?

   Необхідно усвідомити, що учень, який сьогодні відповідає біля дошки, уже через декілька років  змушений буде виконувати куди складніші завдання в різних, часом непростих життєвих ситуаціях. Наскільки успішно він виконає їх, залежить від рівня, якості й дієвості підготовки до дорослого життя, яку він пройшов у школі.

   Сформовані життєві компетенції – саме ті крила, які надають можливість вільного польоту особистості в бурхливому вирі подій життя нашої країни.

   Сьогодні я запрошую всіх присутніх взяти участь у засіданні педагогічної ради у формі «Кола єднання» під назвою «Формування громадянської компетентності школярів».

    Громадянська компетентність – здатність людини активно, відповідально та ефективно реалізовувати права та обов’язки з метою розвитку демократичного суспільства.

Що означає бути громадянином?         

   (Роздуми дітей, батьків, вчителів)

 

D:\фотоаппарат педрада\педрада\DSCN5192.JPG   Отже, штрихи портрету нашого сучасника-громадянина ми відобразили. А тепер перейдемо до визначення місії громадянина України.

1-й крок.

Уявіть, що наша аудиторія – це парламент, який буде приймати Закон про права та обов’язки батьків, дітей та вчителів. Для цього створимо у нашому парламенті три палати:

Перша палата буде працювати над законопроектом про права та обов’язки батьків.

Друга палата створюватиме закон про права та обов’язки дітей, а третя – права та обов’язки вчителів.

У кожній палаті оберіть собі голову палати. Разом з ним обдумайте та обговоріть права і обов’язки батьків (чи дітей). Після  цього ваш голова запропонує їх для обговорення на загальному засіданні нашого парламенту. Під час обговорення ми будемо голосувати за кожну пропозицію (або відхиляти її).

Пам’ятайте: закони будуть прийняті лише тоді, коли за них проголосує більша половина усіх членів парламенту. На вироблення законопроектів вам відведено 7 хвилин.

2-й крок.

Зараз я запрошую до мікрофона голову палати дітей (потім – голову палати батьків).

3-й крок.

Під час виступів голів палат, обговорення та голосування на дошці скидаємо і аналізуємо наступну таблицю:

Батьки

Діти

Права

Піклуватися про дітей.

Давати ім’я дитині. 

Право на життя та право на ім’я.

Вибирати навчальний заклад для дитини.

Право на виховання в колі сім’ї.

Розпоряджатися майном дитини до її повноліття.

Звертатися в органи піклування в разі порушення прав.

Обов’язки

Утримувати дітей до повноліття.

Любити та поважати батьків, допомагати їм.

Виховувати дітей.

Дорослі діти повинні піклуватися про батьків.

Захищати гідність дітей і піклуватися про здоров’я.

Берегти себе.

Надавати можливість здобути середню освіту.

Навчатися в школі, виконувати домашні завдання.

 

Права і обов’язки вчителів:

 

D:\фотоаппарат педрада\педрада\DSCN5193.JPG- захист професійної честі, гідності;- вільний вибір форм, методів, засобів навчання, виявлення педагогічної ініціативи;
- індивідуальну педагогічну діяльність;
- участь у громадському самоврядуванні;
- підвищення кваліфікації, перепідготовку, вільний вибір змісту, програм, форм навчання, закладів освіти, установ та організацій, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку;
 

Відповідно до п. 1 статті 56 закону України «Про освіту» педагогічні працівники зобов'язані:

- постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру;
- настановленням та особистим прикладом утверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі - правди, справедливості, відданості, патріотизму, гуманізму, доброти, стриманості, працелюбності, поміркованості, інших доброчинностей;
- виховувати в дітей та молоді повагу до батьків, жінок, старших за віком, народних традицій та звичаїв, національних, історичних, культурних цінностей України, її державного й соціального устрою, дбайливе ставлення до історико-культурного та природного середовища країни;
- готувати учнів і студентів до свідомого життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
- додержуватись педагогічної етики, моралі, поважати гідність дитини, учня, студента;
- захищати дітей, молодь від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, іншим шкідливим звичкам.

 

    Я вважаю, що ми добре знаємо свої права та обов’язки і обов’язково ці знання візьмемо до 5 класу.

D:\фотоаппарат педрада\педрада\DSCN5200.JPG    «Молодший шкільний вік – щоденне відкриття світу», - зазначав В. Су - хомлинський. Саме в цей час закладається коріння громадянськості – потреба людини бути корисною іншим, потреба у спілкуванні, здатність критично і творчо мислити, вдало розв’язувати життєві проблеми, мати високі моральні якості.

    Маленька рослина починає своє життя з того, що пускає в землю корінець і пє цілющі соки. Отак і дитина. Прийшовши до школи, вбирає знання по краплинці, вчиться жити в колективі. Як же зачепити найтонші струни дитячого серця, щоби виховати особистість? Адже саме з молодшого шкільного віку закладається підґрунтя для подальшого розвитку особистості. Дитина надзвичайно чутлива до оточуючих вражень, вона інстинктивно прагне до всього, що розкриває перед нею красу життя. Заберіть це від дитини – і її душа зів’яне.

Вихованість, доброзичливість, щирість, чесність, правдивість, відповідальність – це душевно-моральний аспект громадянського виховання.

  • Кого із однокласників ви назвали б вихованим? А доброзичливим? І чому?

 

Гра «Клубочок»

        Кожна епоха ставила вимоги до громадян. Але завжди це бачення уособлювалось із високими почуттями, із вмінням жити турбота­ми і хвилюванням суспільства; щоб громадянське стало особистим, щоб грома­дянську самосвідомість виявляти не лише в колективі, але й віч-на-віч з са­мим собою: щоб душа не була сповнена лише радістю споживання, не була убога, пуста, а збагачувалась морально — радістю творіння людей.

Завдання. Загляньте у «Скарбничку мудрості» (додаток В). Проаналізуй­те і оберіть те висловлювання, яке, на вашу думку найбільш точно відображає тему нашої зустрічі «Ми — громадяни України». Поясніть свою точку зору, свій вибір.

   ( Прослухати думки присутніх із висловлювань знаменитих людей, їх докази на користь вибору.)

Із скарбнички мудрості

   Люблять батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона твоя.

                                                                         Л. Сенека

  Найвеличніші подвиги були здійснені заради любові до Вітчизни.

Ж.Ж.Руссо    

  Людина цінна для суспільства лише на стільки, наскільки вона служить цьому суспільству.                                                                             А. Франс

  Усі, хто готується стати корисним громадянином, повинні спочатку нав­читися бути людьми.                                                                     М. Пирогов

  Хто не став насамперед  Людиною, той поганий громадянин.

                                                                              В. Бєлінський

  На твоєму людському шляху — каміння, яке ти повинен прибрати, щоб іти за тобою було легше. Якщо за своє життя ти не побачив жодного каміння і не прибрав його, — ти не людина.                                                        

                                                                                                В. О. Сухомлинський

 - Ганьбити свою Вітчизну – значить зрадити її.                     В.Гюго.

 

       Виховати в учнів громадянську компетентність означає сформувати в нього комплекс особистісних якостей і рис характеру, що є основою специфічного способу мислення та спонукальною силою повсякденних дій, учинків, поведінки:

  • Патріотична самосвідомість;
  • Громадянська відповідальність і мужність;
  • Готовність трудитися для розвитку держави;
  • Повага до батьків, свого родоводу, традицій та історії рідного народу;
  • Усвідомлення своєї незалежності;
  • Дисциплінованість, працьовитість, завзятість, творчість;
  • Почуття дбайливого господаря своєї землі;
  • Турбота про природу, екологію

D:\фотоаппарат педрада\педрада\DSCN5197.JPG      

       У сучасній школі ідеї громадянського виховання органічно вписуються у зміст і методику навчальної і позаурочної роботи, в організацію життєдіяльності школярів. Цей напрям виховання в початковій школі має на меті формування у дітей знань і уявлень про українське суспільство, рідний край, розкриття на доступному рівні особливостей взаємодії людей у родині, в колективі, суспільстві, виховання в них позитивного особистісного ставлення до цінностей і символів Української держави; виховання гуманної, соціально активної, відповідальної особистості.  

   Дорогі діти! Батьки! Вчителі! Ми всі трохи хвилюємося. Чотири роки

ми разом з вами піднімалися сходинками країни Знань – все вище і вище.

Вчилися писати, читати, рахувати. Вчилися дружити і намагалися стати маленькими громадянами з великою душею.  Давайте ж разом

згадаємо, яким  був 4 клас, заглянемо в минуле.

 

Фільм «4 клас»

  • Що найбільше запам’яталося в початковій школі?
  • Які заходи  вас формували, як громадян нашої держави?
  • Що заділо Струни дитячої душі?

    Я, вихователь, і мої маленькі громадяни, немовби зливаючись в єдине ціле, разом пізнаємо, відкриваємо великий світ громадянськості. Саме тоді, коли, слухаючи нас дитина бачить, відчуває в нас передусім громадянина – однодумця, вона і починає активно ставитись до самого себе. Громадянськість – це пристрасть людського серця… - підкреслював В.Сухомлинський.

( учні читають вірші)

Учень 1.

Мій край чудовий – Україна!

Тут народилась ти і я.

Тут над ставком верба й калина,

Чарівна пісня солов’я.

Учень2.

Все найдорожче в цілім світі,

Бо тут почався наш політ

Цвітуть волошки сині в житі

Звідсіль веде дорога в світ.

Учень 3.

Усе найкраще і єдине,

І радощі свої, і жалі.

Мій рідний краю, Україно!

Найкраще місце на землі.

 

  • Що таке Батькіщина?
  • D:\фотоаппарат педрада\педрада\DSCN5208.JPGЗа що її можна любити?

(карта із сердечками)

 

 

ВІДЕО «Людина починається з добра»

 

-Я хочу розповісти про те, що в нашому класі є скринька «Добрих справ», куди ми складаємо свої добрі вчинки, справи, діла…

- А ще я хочу розповісти про одного хлопчика, який допоміг врятувати життя старенькій жінці…

- Шановні батьки, розкажіть про те, як вам допомагають ваші діти?

 

Дуже часто виникають ситуації, коли необхідно передбачати наслідки своїх вчинків, виявляючи людські якості.

-Проаналізуйте наведені ситуації і дайте оцінку громадянській позиції їх учасників.

Спрогнозуйте розвиток подій (кожна група тягне картку, на якій описаний вчинок, а необхідно спрогнозувати його наслідки).

Вправа «Акваріум».

1. Об'єдную учнів у 2-4 групи та ознайомлюю із завданням.

2. Пропоную одній із груп сісти в центрі або на початку середнього ряду в класі, де стоять парти, і утворити коло.

3. Подаю команду розпочати обговорення проблеми за алгоритмом:

прочитати вголос ситуацію;

обговорити її в групі, застосувати метод дискусії;

дійти до спільного рішення за 3-5 хв.

 

Батько у відрядженні, мама працює в ніч, Сергійку потрібно було забрати сестричку з дитсадка. Він загрався у футбол і забув про неї.

 

Марійка взяла книжку у бібліотеці, їй сподобались вірші. Особливо один дуже припав до душі. Марійка вирвала сторінку з книжки.

 

 

    Початок літа. Стигнуть ягідки суниць. Бабуся попросила Ніночку нарвати ягідок, на варенички. Дівчинка пішла у са­дочок, ягідка по ягідці –  і все опинилося у роті.

 

        Татко весь вечір сидів біля комп'ютера, готував доповідь на
конференцію. Перед вечерею він попросив нікого не користуватись комп'ютером, бо в нього ще багато роботи. А Юрко там
хотів пограти у нову гру. Поки татко пив чай, Юрко відключив
таткову програму і почав грати у свою гру. Але коли батько
зайшов до кімнати, хлопчик згадав, що він забув зберегти
таткові документи.

 

  Хлопці грали в шахи, потім бігали по хаті – грали у піжмурки. І
стомившись, пішли на кухню пити чай. Діставши сірники, щоб запалити вогонь у печі, один хлопчик запропонував стати індійцями. «А вони готують страву на вогнищі», – сказав хлопчик. Другий погодився і запропонував розкласти вогнище у ванній кімнаті.

 

Інтерактивна вправа « Мікрофон»

( Говорить тільки той, у кого в руках мікрофон.)

  • Від чого залежить щастя народу і кожної людини?

 (можливі відповіді: Від рівня життя людей, від гарної праці людей, від розумного президента, від кількості грошей у людей, від виховання і розуму громадян, від бажання людей працювати і цікаво проводити вільний час, від дбайливого ставлення людей до природи, від добра і любові до людей…)

Усе, що було названо, що стосується устрою і будови держави, життя кожної людини, має бути десь зафіксовано, записано у вигляді закону для всіх, хто бажає щасливо жити. Де, на вашу думку, все це записано? Так, у Конституції нашої країни.

 

На початку 3 класу  учням запропонувала: уявіть, що вас обрали президентом країни. Що б ви зробили? Які ваші дії?

Зачитування дитячих робіт.

 

Любов до рідного краю, рідної мови починається з любові до своїх рідних, до своєї родини, до рідної школи. Поступово із зростанням особистості, ця любов переходить у любов до рідної Батьківщини, до своєї держави, до України. Говорять, щаслива родина – щаслива країна

 

Листи-звернення до батьків (презентація)

 

 

Наперед виходять дівчинка і хлопчик. (Сценка)

 

Д.    А я чула, що сьогодні у нас останній урок…

Х.    Як то останній?

Д.    Ми прощатимемося з початковою школою.

Х.    От і добре! Я вже думав, що ця мука ніколи не скінчиться…

Д.    А що ж далі?

Х.    Я від старших чув, що на нас чекає старша школа.

Д.    А мені розповідали, що там справжнісінька каторга: твори, перекази, контрольні та ще й іспити якісь!

Х.    Щось мені вже не хочеться туди…

Д.    Давай краще у початковій школі залишимося, тут ми вже все знаємо, будемо всі відмінниками !

Х.    Еге, якби ж так можна було!  Але час назад не повернеш…

 

 

      Перехід до п’ятого класу є важливим етапом у житті дітей. Змінюється ситуація навчання, розширюється обсяг навчального матеріалу, з’являються вчителі-предметники. Це, безперечно, складний і відповідальний період, коли ефективність адаптації до нових умов навчальної діяльності, в значній мірі, залежить від наявної мотивації, відношення до школи, рівня соціальної та громадянської  компетентності.

 -  Діти, що ви очікуєте від 5-го класу? (добрих учителів, гарних оцінок, цікавого шкільного життя, нових однокласників і дружного колективу.

       Ви всі одержали аркуші, які були розділені олівцем на 2 рівні  частини. На першій частині аркуша написано: «Я в сьогоденні», а на другий - «Я в майбутньому». Вам треба було намалювати себе спочатку в сьогоденні, а потім у майбутньому.

        Зараз необхідно подумати й написати біля малюнка «Я в майбутньому» ті зміни, які з вами відбудуться.

Необхідно звернути увагу на те, що ви повинні описувати не тільки зовнішні зміни, але й внутрішні, тобто якими якостями ви будете володіти в середній ланці.

- Хто хоче розповісти про те, яким він себе побачив у сьогоденні й майбутньому і які з ним відбудуться зміни в п'ятому класі?

(Учасники за бажанням розповідають про свої  малюнки й ті зміни, які з ними відбудуться.)

-Чого ви чекаєте від себе в п'ятому класі?.

(Найчастіше діти пишуть про те, що чекають від п'ятого класу гарних оцінок, добрих учителів, цікавого матеріалу, веселого й різноманітного шкільного життя.)

- А ви, шановні дорослі, відзначте для себе всі очікування дітей. А зараз ми всі разом прикріпимо ваші малюнки на дошку.

- А що чекають батьки?

Чи виправдаються ваші очікування, ви дізнаєтеся, коли будете вчитися в середній школі. .

     Без знань людина не зможе прожити сьогодні ні в одній країні світу. У будь-якій точці Землі цінується людина освічена. Тому наші вчителі кожній дитині допомагають засвоїти новий матеріал не тільки для високих балів, а і для якісних знань. Крім знань, зі школи ми виносимо найцінніше — вміння бути людиною.

      А поведуть вас по країні знань ваш класний керівник- та вчителі – предметники:

Можливо, ви хочете трішки з ними поспілкуватись і взяти у них інтерв’ю?

( Інтерв'ю з учителями)

  • Що найбільше ви цінуєте в учнях?
  • Чи вмієте ви зацікавити своїм предметом?
  • Чи любите ставити низькі бали?
  • Чи можете ви співчувати учням?
  • За що сварите своїх вихованців?
  • Чому саме такий предмет ви обрали?
  • Чи отримували ви «2», коли вчилися у школі?
  • Що потрібно робити, щоб викликати вашу повагу?
  • Як часто пишете зауваження в щоденники?
  • Що ви робите для того,щоб уроки були цікавими?
  • Що робити, якщо не зрозумів якоїсь теми на вашому уроці?

 

Шановні учасники нашого Кола єднання, я впевнена в тому, що у нас одна мета –  зробити цих дітей щасливими, розумними, вихованими, а від правильного виховання дітей залежить благоустрій всього народу. І з цим можна погодитись.

   Діти,  Ви мрієте здо­бути цікаву професію, мати добру роботу, бути матеріально забезпеченими і жити у вільній демократичній державі. А для цього потрібні, насамперед, зусилля кожного з нас — громадян держави України. Від того, як ми навчимося бути добрими громадянами, залежить наше майбутнє. .

Я - твій громадянин, я прагну підростати,

Тягнусь пагінчиком до сонця і тепла,

Моя свята і рідна, Україна - мати,

Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла!

Я хочу знать, яким було життя,

За що боролись та вмирали люди.

Бо без минулого немає майбуття,

D:\фотоаппарат педрада\педрада\DSCN5214.JPGА майбуття... яким воно в нас буде?

 

      Ви ще учні, але не байдужі до того, що відбувається у нашій домівці, ми не можемо стояти осторонь життя нашої Батьківщини.    

       Події на сході України, численні втрати людських життів принесли журбу в душі українців. Українські воїни відважно захищають рідну землю від загарбників. Тому нині, як ніколи, наші прагнення до миру актуальні.

 А може вже досить… Я маю мрію: жити в країні, в якій ми – Єдині, в якій щаслива кожна дитина, кожна родина! В якій я можу бути людиною. В якій немає війни і ненависті, і ми можемо сміливо іти вперед. В якій я бачу світло і не бачу зброї, в якій я пишаюсь тобою і собою…

Ми за мир!!!

  . Хай завжди чистою буде блакить українського неба, нехай колоситься щедро пшениця, хай лине спів жайворонка над полями, хай завжди радісно і дзвінко сміються діти.

D:\фотоаппарат педрада\педрада\DSCN5142.JPG

            Потрібно жити кожним днем,

            Не відкладаючи на потім,

            Що має бути – не минем

            В своїх стараннях і турботі.

            Нам треба жити кожним днем,

           Не ждать омріяної дати,

           Горіть сьогоднішнім вогнем,

           Щоб завтра теж могло настати.

(Танок «Квітка-душа»)

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
780
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку