Формування мотивації за допомогою компетентнісно-зорієнтованих завдань
«Учень – не чаша,
яку необхідно наповнити,
а факел,
який потрібно запалити».
Природнича компетентність. Учень:наводить приклади поширення корисних копалин, основних типів і форм рельєфу;формулює поняття:формулює поняття: «платформа», «щит», «область складчастості»; визначає вік гірських порід за геологічною картою; порівнює особливості природних умов території в різні геологічні ери; оцінює вплив людини на рельєф, наслідки використання корисних копалин; знає і розуміє явища і процеси, що відбуваються в географічній оболонці Землі; вміє виявляти та встановлювати взаємозв'язки між компонентами природи; - застосовує свої знання під час вирішення практичних завдань дослідницького змісту;- виявляє ставлення щодо власного вкладу у вивчення природи.
Соціально-економічна компетентність Учень :знає соціально-економічні процеси України та світу;розуміє зміни в соціальному і економічному розвитку; вміє складати структуру соціальної сфери, характеризувати господарство України та світу;застосовує свої знання, які набуті на уроках соціально-економічної географії; виявляє ставлення до сучасних соціально-економічних змін в Україні і світі; оцінює власний вклад у вирішенні проблеми соціально-економічного розвитку країни; усвідомлює значення соціальної сфери у розвитку економіки країни
Екологічна компетентність Учень :знає основи наукових знань про складні зв’язки і взаємодію між природою, суспільством і господарством, про принципи раціонального користування і охорони природи; розуміє екологічну ситуацію в регіоні, державі, світі; усвідомлює актуальність екологічних проблем у світі; вміє наводити приклади впливу природи на умови життя людини;застосовує свої знання під час пошуку шляхів вирішення екологічних проблем рідного краю; виявляє ставлення щодо формування почуття відповідальності за свої вчинки перед сучасниками та майбутніми поколіннями людей; оцінює власні можливості щодо вирішення екологічних проблем.
Просторова компетентність, картознавча. Учень : знає карту - чітко уявляє взаємне розташування, відносні розміри, форму і назви об’єктів, що вивчаються в курсі шкільної географії; розуміє карту — засвоїв основні її властивості, види карт, умовні позначення, прийоми використання; читає карту — поєднує умовні знаки, виявляє розміщення і взаємозв’язки компонентів природи та людської діяльності;вміє співвідносити природні явища і процесу з географічним положенням країн; застосовує свої знання під час виконання практичних робіт, під час роботи з контурною картою; виявляє ставлення щодо умов проживання в різних регіонах світу; оцінює вплив географічного положення на рівень соціально-економічного розвитку країни
Краєзнавча компетентність. Учень :- знає природу, культуру, господарство рідного краю;вміє порівнювати нові факти із своїми життєвими спостереженнями, виявляє у них риси схожості та відмінності; аналізує проблеми і перспективи розвитку свого регіону; виявляє внесок регіону в розвиток України;використовує знання про рідний край і знаходить шляхи для їх реалізації; оцінює явища, процеси рідного краю, перспективи розвитку свого регіону; виявляє розуміння проблем рідного краю та шукає шляхи їх реалізації.
Завдання "Ви дипломат і у справах на деякий час вам потрібно виїхати проживати до Австралії. Попросіть свою дружину скласти список речей які вам та вашій родині потрібно взяти з собою, щоб почуватися комфортно на новому місці проживання. У вашій країні зараз осінь. Пояснити чому саме ці речі з'явилися в списку, з чим це пов'язано “.
«Ми захоплюємося нашою наукою, але як заразити молодь цим захопленням? … Звичайний у цих випадках метод – здивувати, вразити. Проблема в тому, що людину не можна здивувати, якщо вона не знайома з тією ситуацією, у яку ваш сюрприз вносить вирішальні зміни. Але в кожній сфері для новачка можна знайти захопливий, повчальний бік справи й подати її у формі, що викличе гострий інтерес». Карл Дарроу