Формування творчої особистості учня

Про матеріал

Забезпечення творчого розвитку, саморозвитку особистості учителя та учня,

врахування їх індивідуальних здібностей і життєвого досвіду.

Формування ключових компетентностей учнів на всіх рівнях їхньої діяльності

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Де праця – там успіх Творчий міні-проект учителів української мови та літератури Зміївського району «Організація роботи з обдарованими учнями» 24.10.2018 р.

Номер слайду 2

Мета: забезпечення творчого розвитку, саморозвитку особистості учителя та учня, врахування їх індивідуальних здібностей і життєвого досвіду. Термін «обдарованість» був вперше вжитий А.Треєм у 1839 році у розумінні слова «геній».

Номер слайду 3

Це актуально! 2018-2019 навчальний рік Наскрізно упроваджено механізм реалізації завдань компетентнісного підходу в навчанні у контексті положень «Нової української школи», згідно з Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти Формування ключових компетентностей учнів на всіх рівнях їхньої діяльності

Номер слайду 4

Формування ключових компетентностей 1. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами 2. Спілкування іноземними мовами 3. Математична компетентність 4. Основні компетентності у природничих науках і технологіях 5. Інформаційно-цифрова компетентність 6. Уміння вчитися впродовж життя 7. Ініціативність і підприємливість 8. Соціальна та громадянська компетентності 9. Обізнаність та самовираження у сфері культури 10. Екологічна грамотність і здорове життя. Кожен навчальний предмет має формувати не лише суто предметну компетентність, а й вносити свій вклад у формування ключових. Відповідно завданням учителя української мови та літератури є формування повноцінної особистості учня, який звітує перед державою на рівні ЗНО про власні досягнення.

Номер слайду 5

Від предметоцентризму до дитиноцентризму Необхідно змістити акценти у меті навчання. Кожна програма з навчальних предметів містить власну мету і завдання. Варто мати єдину мету базової освіти, а в навчальній програмі опис механізму її досягнення засобами відповідного предмета. У такому разі головним стає учень, який навчається, а не предмет, якому навчають.

Номер слайду 6

Наскрізні змістові лінії • Екологічна безпека та сталий розвиток • Громадянська відповідальність • Здоров'я і безпека • Підприємливість та фінансова грамотність

Номер слайду 7

Очікувані результати навчання • Знаннєвий компонент • Діяльнісний компонент • Ціннісний компонент Навчальні програми націлені на результат. Формулювання очікуваних результатів навчання займає перше місце у порівнянні із формулюванням змісту навчального матеріалу, і містити не лише знаннєві компоненти, а й компетентнісні.

Номер слайду 8

Система пошуку обдарованих учнів Сфера пошуку Ознаки, за якими здійснюють пошук Урок Прояв творчості, пізнавального інтересу, нестандартність мислення Гуртки, секції Високий рівень зацікавленості роботою, інтерес до пошукової діяльності, креативність Письмові роботи Інтелект, логіка викладу матеріалу, начитаність, багата лексика, гуманітарні здібності Учнівські олімпіади, конкурси Високий рівень інтелектуальних здібностей, креативне мислення, неординарність підходів Результати анкетувань, тестувань Лідерські риси, оригінальність, ерудиція, об’єктивність самоаналізування Бібліотека Яскраво виражені інтереси та смаки, допитливість, читацька компетентність Виховні заходи Організаторські здібності, моральні цінності, активність, ініціативність

Номер слайду 9

Рекомендації педагогам, які працюють з обдарованими дітьми  1. Учитель не повинен повсякчас розхвалювати кращого учня. Не слід виділяти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми. 2. Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина буде частіше від інших переможцем, що може викликати неприязнь до неї. 3. Учитель не повинен робити з обдарованої дитини "вундеркінда”. Недоречне випинання винятковості породжує найчастіше роздратованість, ревнощі друзів, однокласників. Інша крайність – зловмисне прилюдне приниження унікальних можливостей і навіть сарказм з боку вчителя – звичайно, недопустимі. 4. Учителеві треба пам’ятати, що в більшості випадків обдаровані діти погано сприймають суворо регламентовані заняття, що повторюються.

Номер слайду 10

Вимоги до організації навчальної діяльності обдарованих учнів … Зміст навчальної інформації має доповнюватись науковими відомостями, які можуть одержати в процесі виконання додаткових завдань у той же час, що й інші учні, але за рахунок вищого темпу обробки навчальної інформації. Серед методів навчання обдарованих учнів мають превалювати самостійна робота, пошуковий і дослідницький підходи до засвоєних знань, умінь і навичок. Контроль за їх навчанням повинен стимулювати поглиблене вивчення, систематизацію, класифікацію навчального матеріалу, перенесення знань у нові ситуації, розвиток творчих елементів у їх навчанні.

Номер слайду 11

Рівні мислення Що робить учитель Що робить учень Репродуктивне мислення Пояснює, закріплює Запам'ятовує, репродукує Активне мислення Ставить проблему, формує, розв'язує Намагається зрозуміти, запам'ятати матеріал Самостійне мислення Ставить проблему, може формулювати її та пропонує учням самостійно розв'язувати Сам відкриває незнайоме, проводить довеональні способи застосування, оригінальні способи розв'язання Творче мислення Загальна організація коригування, контроль, вміле керівництво, патронат діяльності учня, який виявляє обдарованість Формує проблему, самостійно розв'язує, опрацьовує навчальний матеріал за підручником, конспектом тощо. Орієнтовна програма спостереження на уроці за здійсненням розвитку мислення учнів

Номер слайду 12

Форми роботи з обдарованими учнями в системі додаткової освіти Пам’ятка для педагогів Форми роботи Завдання Факультативи Курси за вибором Урахування індивідуальних можливостей учнів Підвищення ступеня самостійності учнів Розширення пізнавальних можливостей учнів Формування в учнів навичок дослідницької, творчої і проектної діяльності Учнівська наукова конференція Розвиток умінь і навичок самостійного набуття знань на основі роботи з науково-популярною, навчальною, довідковою літературою Узагальнення й систематизація знань з навчальних предметів Предметний тиждень Надання широкого спектру форм позаурочної діяльності Підвищення мотивації учнів до вивчення навчального предмета Розвиток творчих здібностей учнів Наукове товариство учнів Залучення учнів до дослідницької, творчої, проектної діяльності Формування аналітичного і критичного мислення учнів у процесі творчого пошуку і виконання досліджень Предметні олімпіади Виявлення та підготовка обдарованих учнів Підвищення навчальної мотивації Розширення загального світогляду учнів Гурток Студія Об’єднання Розвиток творчих здібностей учнів Сприяння у професійній орієнтації Самореалізація учнів у позакласній роботі

Номер слайду 13

Поради Девіда Льюїса батькам щодо розвитку обдарованої дитини 1. Відповідайте на запитання дитини якомога терпляче і чесно. серйозні запитання дитини сприймайте серйозно. 2. Створіть у квартирі місце-вітрину, де дитина може виставляти свої роботи. Не сваріть дитину за безлад у кімнаті під час її творчої роботи. 3. Відведіть дитині кімнату чи куточок винятково для творчих занять. 4. Показуйте дитині, що ви любите її такою, якою вона є, а не за її досягнення. 5. Надавайте дитині можливість у виявленні турботи. 6. Допомагайте дитині будувати її плани та приймати рішення. 7. Показуйте дитині цікаві місця. 8. Допомагайте дитині нормально спілкуватися з дітьми, запрошуйте дітей до своєї оселі. 9. Ніколи не кажіть дитині, що вона гірша за інших дітей. 10.Ніколи не карайте дитину приниженням. 11.Купуйте дитині книжки за її інтересами. 12.Привчайте дитину самостійно мислити. 13.Регулярно читайте дитині чи разом з нею. 14.Пробуджуйте уяву та фантазію дитини. 15.Уважно ставтеся до потреб дитини. 16.Щодня знаходьте час, щоб побути з дитиною наодинці. 17.Дозволяйте дитині брати участь у плануванні сімейного бюджету. 18.Ніколи не сваріть дитину за невміння та помилки. 19.Хваліть дитину за навчальну ініціативу. 20.Учіть дитину вільно спілкуватися з дорослими. 21.У заняттях дитини знаходьте гідне похвали. 22.Спонукайте дитину вчитися вирішувати проблеми самостійно. 23.Допомагайте дитині бути особистістю. 24.Розвивайте в дитині позитивне сприйняття її здібностей. 25.Ніколи не відмахуйтесь від невдач дитини. 26.Заохочуйте в дитині максимальну незалежність від дорослих. 27. Довіряйте дитині, майте віру в її здоровий глузд.

Номер слайду 14

Потрібно знати дитину, знати її силу і слабкості, розуміти її думки, переживання, бережно доторкнутися до її серця… В. О. Сухомлинський

ppt
Додано
15 листопада 2018
Переглядів
1279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку