Формування здоров’язбережувальних компетентностей учнів на уроці

Про матеріал
Численні дослідження останніх років доводять, що кожна третя дитина, яка приходить до першого класу, має ті чи інші відхилення в стані здоров’я. До того ж ранній початок систематичних занять у школі, значна інтенсифікація навчального процесу дає поштовх до збільшення навантаження на функціональні можливості організму дітей.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формуванняздоров’язбережувальних компетентностей учнів на уроці

Номер слайду 2

Численні дослідження останніх років доводять, що кожна третя дитина, яка приходить до першого класу, має ті чи інші відхилення в стані здоров’я. До того ж ранній початок систематичних занять у школі, значна інтенсифікація навчального процесу дає поштовх до збільшення навантаження на функціональні можливості організму дітей. За період навчання у школікількість здорових дітей зменшується. Аби наші діти радували нас повсякчас, треба зробити все, щоб вони виросли здоровими людьми. .

Номер слайду 3

«Турбота про здоров’ я - це найважливіша праця вчителя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світогляд, розвиток, міцність знань, віра в свої сили» В. О. Сухомлинський

Номер слайду 4

Класіфікаціяздоров’я-збережувальних технологійІгри та ігротерапія. Аромотерапія. Масаж біологічно активних точок голови та обличчя. Казки та казкотерапія. Природотерапія. Психогімнастика. Гімнастика для очей. Пальчикова гімнастика. Дихальна гімнастика. Фізкультхвилинки. Ранкова гімнастика. Сміхотерапія. Кінезіологічні вправи

Номер слайду 5

Здоров’язбережне навчання приводить до запобігання втомі і стомлюваності, підвищення мотивації навчальної діяльності, поліпшення навчальних досягнень

Номер слайду 6

Під здоров’язбережними технологіями розуміємо:сприятливі умови навчання дитини у школі (адекватність вимог, вмілий підбір методик навчання і виховання);оптимальну організацію навчального процесу (відповідно до вікових, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм);повноцінний та раціонально організований руховий режим. 

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Здоров’язбережні технології є стрижнем усіх педагогічних технологій,спрямованих на зміцнення та відтворення здоров’я учасників навчальновиховного процесу

Номер слайду 9

Складаючі здоров‘язбережувальних технологій

Номер слайду 10

Здоров’язберегаючі технології: - профілактичні щеплення, - забезпечення рухової активності, - вітамінізація, - організація збалансованого харчування, - сприятливі умови навчання дити- ни у школі, - сприятливий емоційний настрій.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Оздоровчі: фізична підготовка, загартування, гімнастика, хореографічні постанови, аромотерапія, пальчикова гімнастика, дихальна гімнастика, уроки на свіжому повітрі, кінезіологічні вправи, зорова гімнастика, точковий масаж, психогімнастика.

Номер слайду 13

Пальчикова гімнастика Пальчикова гімнастикадозволяє активізувати працездатність головного мозку; впливає на центри розвитку мови; допомагає зняти напруження;координує рух з мовою;розвиває м’язи фалангів пальців та кистей рук. Вправа «Ліхтарики», 2-А клас. Вправа «Іжачок », 2-А клас

Номер слайду 14

Вправа з ручкою , 2- А клас. Вправа “Квітка”, 2-А клас Вправа “Пташка” , 2-А клас Вправа з горішками , 2-А клас

Номер слайду 15

Дихальна гімнастика Більшість учнів початкових класів не вміє правильно дихати під час виконання м’язового навантаження, ходьби, бігу, а також в умовах відносного м’язового спокою. Неправильне дихання веде до порушень діяльності серцево-судинної й дихальної систем зниження насичення крові киснем порушення обмінуречовин. Тому застосовуються вправи для вироблення глибокого дихання.

Номер слайду 16

д. Вправа «Гуляє вітер по паркану” , 2- Б клас Вправа “Півник”, 2- Б клас Вправа “Забий гол”, 2- Б клас Вправа “Кулька у животі”, 2-Б клас Вправа “Поїзд чух-чух-чух”, 2-Б клас Вправа “Рубання дров”, 2-Б клас

Номер слайду 17

Вправа “Ручку на місце ”, 2-Б клас Вправа “Свічка”, 2-Б клас Вправа “Шум вітру”, 2-Б клас Вправа “Звуконаслідування”, 2-Б клас

Номер слайду 18

Вправи Метелики»,

Номер слайду 19

Фізкультхвилинки. Запобіганню передчасній утомі й зняття м’язового статичного напруження призначені різні види фізкультхвилинок, які проводяться приблизно через 10-15 хвилин від початку уроку або з настанням першої фази розумового стомлення в значної частини учнів класу. Якими бувають дерева кущі?

Номер слайду 20

Вправа “Заборонений рух”, 1-Б клас. Вправа“Горобці”, 1-Б клас Вправа “Світлофор”, 1-Б клас Вправа “Зайчики”, 1-Б клас. Вправа “Зірка”, 1-А клас Танок “ Що таке доброта?”, 2-Б

Номер слайду 21

Фізична підготовка На уроках фізичної культури використовувати нестандартне обладнання,елементи йоги та фітнес вправи Фітнес-зарядка “Веселий та сумний веселун ”Вправи на рівновагу із мішечками морської сіліВправи із лавою. Елементи Йога. Фітнес-зарядка “Метелики “

Номер слайду 22

“Чарівна мотузочка”“Стежка Здоров’я”

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Природотерапія. Одним із шляхів реалізації проекта здоров’язбережувальних технологій єприродотерапія. Це проведення уроків на природі, екскурсії, прогулянки, спілкування з тваринами, спостереження за рослинами.

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Ігри та ігротерапія Сюжетно-рольові ігри: режисерська гра,театралізована гра,комп’ютерні ігри,гра-фантазія,рухливі ігри,народні ігри,розважальні ігри. Пальчиковий театр

Номер слайду 30

Інсценування казок, сюжетно-рольові ігри, діалоги.

Номер слайду 31

Українські народні ігри “Дід Макар”, 2-А, 2-Б клас“Галя по садочку ходила”, 2-А, 2-Б клас“Подоляночка”,4-Б клас“Дід Панас”,4-А клас“Калина –малина”,2-А, 2-Б клас“Хустиночка”,2-А, 2-Б клас

Номер слайду 32

Ігрові ситуації на уроках. Вправа ,,Мікрофон” Вправа “ Авторське крісло” Вправа “Асоціативний кущ” Вправа “Хай світом править доброта” Групова робота Досліди

Номер слайду 33

РПодорож країною казок. Навчаємось разом із тітонькою Совою. Робота в парах. Фішбоун. Акваріум. Навчаємось, граючись

Номер слайду 34

Беремо участь у різноманітних конкурсах,предметних шкільних. Рухливі ігри

Номер слайду 35

Точковий масаж Один з найдавніших методів лікування, та дуже корисна процедура. Завдяки впливу на певні точки нашого тіла можна змінити стан здоров'я дитини, запобігти розвитку багатьох захворювань, зупинити хворобу і зміцнити імунітет. Точка 1 Масаж цієї точки сприяє зменшенню кашлю і поліпшенню кровотворення. Точка 2 Регулює імунну функцію. Точка 3 Приходять в норму всі функціі організму

Номер слайду 36

Точка 4 Має вплив на лікування грипу і застуди. Точка 6 Контролює хімічний склад крові і слизову оболонку гортаніТочка 5 Контролює кровопостачання слизових оболонок носа і гайморових порожнин. Точка 7 Сприяє нормалізаціїроботи вестибулярного апарату. Точка 8 Покращує кровопостачання зони очного яблука і лобних відділів мозку. Точка 9 Контролює органи слуху і вестибулярний апарат

Номер слайду 37

Аромотерапія Стає розповсюдженою технологія аромотерапія. Щоб зняти тривожність, використовують ефірні масла бергамоту та м’яти. Щоб зняти почуття напруги – беруть масло герані, лаванди, іланг-ілангу. Суміш масел сосни, м’яти, лаванди вбиває мікроби, стафілокок. Стимулюючі ефірні масла – це грейпфрут та розмарин. Суміш (розчиненння водою) допоможе повністю відновлювати мікрофлору впродовж дня. Випалення ефірних масел знижує концентрацію патогенних речовин, сприяє осіданню пилу. При вдиханні ефірні масла діють антивірусно.

Номер слайду 38

Письмо із подушечками морської солі на голові , 2-Б клас. Мішечки із лікарськими травами викоритовуються під час дидактичних ігор, 2-Б , 4-Б клас

Номер слайду 39

Кінезіологічні вправи- розвивають мозолисте тіло;- підвищують стресовитривалість;- покращують мислинну діяльність; - полегшують процес читання і письма;- тренують координацію рухів;- розвивають моторику;- покращують пам’ять; - розвивають мовлення, мислення, творчі здібності.     

Номер слайду 40

“Згинання п’яти”“Кулак, ребро, долоня”

Номер слайду 41

Вправа“Капелюх мислення”Вправа“Енергетичне позіхання”Вправа “Кнопки мислиння”Вправа“Крюки”Вправа “Лікоть- Коліно”Вправа“Слон”

Номер слайду 42

Вправа «Вісімка для очей»Вправа «Дзеркальне малювання»Вправа «Малювання лінивої вісімки»

Номер слайду 43

Психогімнастика. Психогімнастика - це спеціальні вправи, які направленні на: збереження психічного здоров’я; корекцію і попередження емоційних розладнань у дітей; розвиток міжпівкулевих зв’язків. Психогімнастика виробляє позитивні риси характеру (впевненість, чесність, сміливість, доброту). Викорінюються невротичні прояви ( страхи, невпевненість). За допомогою психогімнастики виховуються емоції і почуття, набуваються навички саморозслаблення. Психогімнастика – допомогає дитині зрозуміти, що між думками, почуттями і поведінкою існує зв’язок і що емоційні проблеми визиваються не тільки ситуаціями, але їх неправильним сприйняттям. За допомогою психогімнастики діти вивчають емоції, можливість ними керувати. Для цього використовуюься мімічні вправи, релаксація та афріммація

Номер слайду 44

Дякую за перегляд !

pptx
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку