Численні дослідження останніх років доводять, що кожна третя дитина, яка приходить до першого класу, має ті чи інші відхилення в стані здоров’я. До того ж ранній початок систематичних занять у школі, значна інтенсифікація навчального процесу дає поштовх до збільшення навантаження на функціональні можливості організму дітей. За період навчання у школікількість здорових дітей зменшується. Аби наші діти радували нас повсякчас, треба зробити все, щоб вони виросли здоровими людьми. .
Класіфікаціяздоров’я-збережувальних технологійІгри та ігротерапія. Аромотерапія. Масаж біологічно активних точок голови та обличчя. Казки та казкотерапія. Природотерапія. Психогімнастика. Гімнастика для очей. Пальчикова гімнастика. Дихальна гімнастика. Фізкультхвилинки. Ранкова гімнастика. Сміхотерапія. Кінезіологічні вправи
Під здоров’язбережними технологіями розуміємо:сприятливі умови навчання дитини у школі (адекватність вимог, вмілий підбір методик навчання і виховання);оптимальну організацію навчального процесу (відповідно до вікових, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм);повноцінний та раціонально організований руховий режим.
Дихальна гімнастика Більшість учнів початкових класів не вміє правильно дихати під час виконання м’язового навантаження, ходьби, бігу, а також в умовах відносного м’язового спокою. Неправильне дихання веде до порушень діяльності серцево-судинної й дихальної систем зниження насичення крові киснем порушення обмінуречовин. Тому застосовуються вправи для вироблення глибокого дихання.
Фізкультхвилинки. Запобіганню передчасній утомі й зняття м’язового статичного напруження призначені різні види фізкультхвилинок, які проводяться приблизно через 10-15 хвилин від початку уроку або з настанням першої фази розумового стомлення в значної частини учнів класу. Якими бувають дерева кущі?
Точковий масаж Один з найдавніших методів лікування, та дуже корисна процедура. Завдяки впливу на певні точки нашого тіла можна змінити стан здоров'я дитини, запобігти розвитку багатьох захворювань, зупинити хворобу і зміцнити імунітет. Точка 1 Масаж цієї точки сприяє зменшенню кашлю і поліпшенню кровотворення. Точка 2 Регулює імунну функцію. Точка 3 Приходять в норму всі функціі організму
Точка 4 Має вплив на лікування грипу і застуди. Точка 6 Контролює хімічний склад крові і слизову оболонку гортаніТочка 5 Контролює кровопостачання слизових оболонок носа і гайморових порожнин. Точка 7 Сприяє нормалізаціїроботи вестибулярного апарату. Точка 8 Покращує кровопостачання зони очного яблука і лобних відділів мозку. Точка 9 Контролює органи слуху і вестибулярний апарат
Аромотерапія Стає розповсюдженою технологія аромотерапія. Щоб зняти тривожність, використовують ефірні масла бергамоту та м’яти. Щоб зняти почуття напруги – беруть масло герані, лаванди, іланг-ілангу. Суміш масел сосни, м’яти, лаванди вбиває мікроби, стафілокок. Стимулюючі ефірні масла – це грейпфрут та розмарин. Суміш (розчиненння водою) допоможе повністю відновлювати мікрофлору впродовж дня. Випалення ефірних масел знижує концентрацію патогенних речовин, сприяє осіданню пилу. При вдиханні ефірні масла діють антивірусно.
Психогімнастика. Психогімнастика - це спеціальні вправи, які направленні на: збереження психічного здоров’я; корекцію і попередження емоційних розладнань у дітей; розвиток міжпівкулевих зв’язків. Психогімнастика виробляє позитивні риси характеру (впевненість, чесність, сміливість, доброту). Викорінюються невротичні прояви ( страхи, невпевненість). За допомогою психогімнастики виховуються емоції і почуття, набуваються навички саморозслаблення. Психогімнастика – допомогає дитині зрозуміти, що між думками, почуттями і поведінкою існує зв’язок і що емоційні проблеми визиваються не тільки ситуаціями, але їх неправильним сприйняттям. За допомогою психогімнастики діти вивчають емоції, можливість ними керувати. Для цього використовуюься мімічні вправи, релаксація та афріммація