Фрагмент уроку для розвитку фонетичної компетенції
Клас: 2
Мета: навчити учнів упізнавати звук [æ] і правильно його вимовляти ( на рівні окремих слів та речень).
Обладнання: картки, аудіоматеріал.
Етапи. Мета. Прийом. |
Зміст роботи |
Етап 1. Виконання вправ на гімнастику язика. Мета: Підготувати артикуляційну базу для вимови звука [æ]. Прийом: Колективне виконання розпоряджень учителя.
Етап 2. Відпрацювання вимови окремого звука у словах і словосполученнях. Мета: Навчити учнів вимовляти звук [æ] та впізнавати його на слух. Прийом: Хорове повторення, індивідуальне повторення.
Етап 3. Відпрацювання вимови звуків в опозиції у словах та словосполученнях. Мета: Навчити учнів розрізняти на слух звуки [æ] та [e] і правильно вимовляти їх в опозиції. Прийоми: Виконання розпорядження учителя, пояснення, хорове та індивідуальне повторення.
Етап 4. Відпрацювання вимови нового звука в римовах віршиках. Мета: Навчити учнів правильно вимовляти новий звук у потоці мовлення. Сформувати вміння та навички вживати наголосу та певного потрібного тону. Прийом: Хорове повторення за вчителем, індивідуальне декламування вірша по частинах.
|
Т: Підготуйтесь до вимови нового вам звуку: [æ] «Ann, Ann, сome as quickly as you can», «That handsome man standing with his back to the track has a hat in his hand.»
Т: А тепер слухайте мене, дивіться, як я вимовляю звук [æ]. «Ann, Ann, сome as quickly as you can», «that», «track», «Ann», [æ]. Для вимови цього звуку вам потрібно широко відкрити рот, при цьому кінчик язика повинен торкатися нижніх зубів, а тепер спробуйте видихнути повітря. [æ] схожий на український звук [е], але відрізняється від нього. Під час вимови українського [е] ми розкриваємо рот не так широко, спробуйте. Рот відкриваємо настільки широко, ніби бажаємо відкусити великий шматок від яблука. T-Class: Повторюйте зі мною хором van, land, cattle, pack, Ann, pat, mat. T: Зараз давайте кожний із вас спробує за мною по черзі повторити слова зі звуком [æ]: gladness, sadness, handbag, back, black, pack, backpack, taxi… T: Прослухайте слова та підійміть руку, коли почуєте слово зі звуком [æ]: wag, vend, clap, jam, well, merry, tram.
Прослухайте пари слів із звуками та визначте однакові чи різні їх голосні звуки. Якщо однакові ставте знак «+», якщо вони різні то «-» біля відповідної пари. 1.had – head (-) 2.bag – beg (-) 3.can – pat (+) 4.pan – pack (+) 5. land – lend (-) 6. wack – wag (+) 7. vat – van (+) 8. val – vet (-) 9. fad – fan (+) 10. marry – merry (-)
Т: А тепер прослухайте аудіозапис пари слів з цим звуком, і після кожного слова буде невелика пауза, під час якої ви повинні підняти картку зелену картку, якщо впізнаєте цей звук та повторити за диктором слово. Audio- Cl: add, bell, man, rat, map, cat, well, fat, fell, grab, hand, apple. Т: Прослухайте віршик про те, Нєта та Рєта, які вміють перекладати з італійської та іспанської мов. Повторюйте за мною кожний рядок хором. T-Cl: Nat can translate from Italian to Spanish, Pat can translate from Spanish to Italian. Can Pat translate from Italian to Spanish? Can Nat translate from Spanish to Italian? А зараз давайте послухаємо віршик про те, що Єн та Дєн носять у своїх сумках. Е-Cl: Ann has a hat in her handbag, Dan has a cap in his backpack. If Ann didn’t have the hat in her handbag, Would Dan have the cap in his backpack? Т: Хто хоче почати спробувати розказати віршик Єн та Дєна по одному рядочку.Я вам допоможу.
|