Фрагмент уроку на тему: «Розробка фрагменту уроку за технологією «Входження в картину»»

Про матеріал
Становлення творчої, активної особистості - важливе завдання сьогодення. В сучасних умовах активна, творча особистість повинна вносити прогресивні зміни до суспільного життя, вміти здійснювати вибір, визначати та розв'язувати проблеми, бути винахідливою, мати творчу уяву.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Фрагмент уроку

на тему: «Розробка фрагменту уроку за технологією «Входження в картину»»

 

Вступ

          Становлення творчої, активної особистості - важливе завдання сьогодення. В сучасних умовах активна, творча особистість повинна вносити прогресивні зміни до суспільного життя, вміти здійснювати вибір, визначати та вирішувати проблеми, бути винахідливою, мати творчу уяву. Особливим засобом формування творчої активності дітей є мистецтво. Вплив мистецтва на становлення особистості дитини, її розвиток дуже великий. Без виховання естетично розумних людей, виховання з дитячих років поваги до духовних цінностей, уміння розуміти та оцінювати мистецтво, без пробудження в дітей творчих зачатків неможливе становлення гармонійно розвиненої та творчо активної особистості. Розвиток творчих здібностей учнів – це один із основних напрямків роботи сучасного компетентного вчителя. Що необхідно для того, щоб процес творчості не був спонтанним, а вирішував основне завдання – об’єднання логічних та образних компонентів мислення? Сьогодні існують методики, які органічно доповнюючи одна одну, допомагають дитині швидко навчатися процесу творчості, використовувати закони творчості для удосконалення змісту та мотивів навчання. Уміння користуватися ними значно зменшує час обробки навчального матеріалу, вчить гнучко реагувати на будь-які обставини. Але починати розкривати творчі здібності треба з формування образного мислення, уяви, пам’яті. Однією з сучасних методик формування образного мислення – є технологія «Входження в картину».

Входження в картину за допомогою різних аналізаторів у 2 класі

Тема: Спостереження за пор року, використовуючи технологію «Входження в картину» за допомогою різних аналізаорів.

Мета: Формувати вміння складати розповідь з елементами опису; розширювати та активізувати словник учнів, формувати зв'язне, граматично -правильне мовлення.

Розвивати процеси сприймання,уваги,логічного мислення,спостережливості. Поглиблювати дитячі уявлення; впливати на емоції дітей, викликати інтерес до розповідання.

Практична частина:

Діти вибирають осіннє листя за кольорами. Коли перевертають, на них бачать цифри за якими розсаджуються по групах. У кожної з 4 груп - своя картина. На кольорових аркушах розміщені ключові запитання,на які діти відповідають.

1) Для роботи діти отримали картини О.Сальникової «Кури», Г.Мойсей «Літо», Б. Кустодиєва «Весна», І. Левітана «Золота Осінь».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2) Запитання для кожної групи:

1.Що відбувається на картині?

2.Чому я так думаю?

3.Де і коли відбувається подія?

4.Що б я робив, якби опинився в картині, щоб змінив?

5.Дайте назву кожен своїй картині.

3) Робота в групах

Вправа де працюють аналізатори людини: «Що я бачу?», «Я сприймаю дотиком», «Я тільки чую», «Я відчуваю запах».

 

 

 

 

Вправа «Я тільки чую»

Діти виконують точковий масаж вушок. Розповідають про уявні звуки. Шелест дерев, скрип гілок, спів пташок, шум води…

Вправа «Я відчуваю запах»

Діти уточнюють, які запахи можна відчути на картині. Листя, кори, свіжості, грибів…

Вправа " Я сприймаю дотиком "

Дітям пропонується із заплющеними очима торкнутися поверхні картки і сказати, що це може бути на картині.

Вправа «Що я бачу»

Діти уважно вдивляються в картину і намагаються побачити те що не бачать інші.

4) Гра «Зміна подій»

(Вчитель пропонує уявити, що події, зображені на картині, раптом змінилися). Наприклад:

• пішов дощ;

 • налетів сильний вітер;

 • перший заморозок.

(Діти мають розповісти, як зміняться об’єкти, зображені на картині).

Висновки

       Метод «Входження в картину» реалізується шляхом поєднання різноманітних активних форм роботи (індивідуальних, групових, колективних, пошукових, дослідницьких та ін.) Запропоновані види вправ допомагають учням не тільки свідомо засвоювати матеріал, а й сприяють формуванню умінь користуватися засобами мови у процесі мовленнєвого спілкування. Саме такі уроки допомагають формувати у дітей вміння творити, висловлювати свої думки, словами передавати почуття, враження від побаченого. Вони вчать бачити і розуміти прекрасне як в природі, так і в житті, на картині, допомагають відчути яскравість барв, що є в природі; виховують почуття любові до неї, до мистецтва; розширюють словниковий запас. Різноманітні ігрові прийоми, творчі завдання допомагають активізувати процес сприймання, мовлення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

1)Богайчук Р.В. Талановита дитина. Тернопіль:Навчальна книга- Богдан,2009

2)Крапівіна О. Запам'ятати з опорою на образ «Початкова школа»

3)Демченко Ірина. Творчий розвиток молодших школярів засобами образотворчого мистецтва //Рідна школа. 2002. - №6. С. 62-64.

4)https://www.google.com/search?q=картини+левітана+про+осінь&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiy0e

 

docx
Додано
13 жовтня 2023
Переглядів
94
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку