Функції в електронних таблицях

Про матеріал
Конспект уроку з інформатики у 7 класі за темою "Функції в електронних таблицях". В матеріалі є посилання на додаткові Інтернет-матеріали.
Перегляд файлу

7 клас

Урок 12. Функції в електронних таблицях.

Цілі:

  • навчальна: навчити використовувати функції в електронних таблицях;
  • розвивальна: розвивати вміння чітко й лаконічно висловлювати свої думки, збагачувати мовлення учнів; формувати вміння застосовувати знання та навички в різних ситуаціях;
  • виховна: виховувати старанність, акуратність під час роботи з електронними документами.

 

Знаннєва складова

Знає принципи адресації клітинок і діапазонів.

Діяльнісна складова

Застосовує засоби опрацювання електронних таблиць для розв’язання навчальних і життєвих задач.

Використовує формули в електронних таблицях.

Редагує і форматує електронні таблиці.

Застосовує засоби автозаповнення й автозавершення для прискорення введення даних.

Ціннісна складова

Розпізнає задачі, для яких доцільно використовувати електронні таблиці.

 

 

Ключові компетентності:

  • соціальна та громадянська компетентності: сприяти усвідомленню необхідності використовувати тільки легальне програмне забезпечення та контент;
  • здоров'я і безпека: дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями;
  • підприємливість та фінансова грамотність: розвиток уміння визначати всі можливі варіанти розв’язання проблеми та перевіряти результати.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: інтерактивна дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: Microsoft Excel, MyTestX.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

  1. Привітання
  2. Перевірка присутніх
  3. Перевірка готовності учнів до уроку

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Комп’ютерне тестування
  2. Домашнє за підручником (у дошки)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

 Фронтальне опитування:

  1. З чого складається формула в Microsoft Excel?
  2. З якого знаку починається введення формули?
  3. Як скопіювати формулу?
  4. Що таке «модифікація»?

 

На інтерактивній дошці виконати вправу:

 https://learningapps.org/3291580

 

IV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування роботи
в Microsoft Excel:

(використовуються проектор)

Основні тези стосуються використання функцій в Microsoft Excel:

  1. Використання кнопки    fx
  2. Основне → Редагування → Кнопка ∑
  3. Формули → Бібліотека функцій
  4. СУММ – обчислення суми
    МИН – визначення мінімального елементу
    МАКС – визначення максимального елементу
    СРЗНАЧ – визначення середнього значення

V. Фізкультхвилинка

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами( див. стор.4-5).
    Також доречно використовувати додаткове завдання.
  4. Вправи для очей.

 

 

 

 

VIІ. Підсумки уроку

Рефлексія

1. Найскладнішим для мене виявилося…

2. Я дізнався (дізналася)…

3. Я навчився (навчилася)…

 

VІІI. Домашнє завдання зі створення таблиці та використання функцій.
 

ІХ Оцінювання роботи учнів


C:\Users\ProMa_000\Desktop\1385086928_desktop_computer.png 

 

 

 

 

 

Увага!Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм

 

Вправа 1.Путівки.

Завдання. Знайди для даних таблиці Путівки.xlsx загальну кількість проданих туристичних путівок, найбільшу та найменшу кількість проданих путівок у квітні, використовуючи вбудовані функції.

 

  1. Відкрий файл Путівки.xlsx, що зберігається в папці:

 

  1. Введи до клітинки С11 текст Всього.
  2. Виділи клітинку D11, натисни кнопку Сума та вибери функцію Сума.
  3. Переконайся, що у формулі, що з'явилась у клітинці D11, зазначено діапазон клітинок D4:D10, та натисни клавішу Enter.

За потреби впиши або виділи потрібний діапазон.

  1. У клітинку С12 введи текст Максимум.
  2. Виділи клітинку D12, натисни кнопку Сумата вибери функцію Максимум.
  3. Проаналізуй, який діапазон автоматично запропонований для знаходження максимального значення. Виділи діапазон D4:D10, оскільки в запропонований діапазон включено також клітинку D11, що містить результат обчислення суми. Натисни клавішу Enter.
  4. У клітинку С13 введи текст Мінімум.
  5. Виділи клітинку D13, натисни кнопку Сума, вибери функцію Мінімум, виділи діапазон D4:D10 та натисни клавішу Enter.

 

  1. Клацни правою клавішею миші на заголовку рядка з номером 11 та вибери вказівку Додати клітинки.

До таблиці буде вставлено порожній рядок між таблицею з даними та результатами обчислень, щоб наведені результати було зручніше переглядати.

  1. Проаналізуй, чи змінилися значення знайдених суми, максимального та мінімального значень.
  2. Введи нове значення кількості проданих путівок у квітні до Бердянська – у клітинку D6 введи 17. Переглянь, як змінились результати обчислень за формулами.
  3. Збережи результати у файлі з тим самим іменем.

 

 

(Практичне завдання з мережі Інтернет)

 

1

 

docx
Додано
28 грудня 2019
Переглядів
1075
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку