Ганс Крістіан Андерсен «Гидке каченя»

Про матеріал
Мета: вчити дітей виділяти у творі основні події, ознайомити учнів з особистістю славетного казкаря; допомогти дітям усвідомити складний шлях пізнання себе і навколишнього світу; розвивати вміння запам’ятовувати в тексті деталі сюжету, вдосконалювати вміння виразно читати; викликати в читачів інтерес до читання твору; виховувати турботливе ставлення до природи та тварин., толерантне ставлення один до одного.
Перегляд файлу

Тема: Ганс Крістіан Андерсен «Гидке каченя».
Мета: вчити дітей виділяти у творі основні події, ознайомити учнів з особистістю славетного казкаря; допомогти дітям усвідомити складний шлях пізнання себе і навколишнього світу; розвивати вміння запам’ятовувати в тексті деталі сюжету, вдосконалювати вміння виразно читати; викликати в читачів інтерес до читання твору; виховувати турботливе ставлення до природи та тварин., толерантне ставлення один до одного.

Обладнання: портрет письменника, підручник, ілюстрацій до каз­ки «Казка про царя Салтана».

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організація класу

Дружно будемо працювати,
Щоб виразно, швидко читати.

II. Вправи для вдосконалення читацьких навичок

1. Вправа для розвитку мовного апарату.

- Діти, перед тим як  почати перевірку домашнього завдання пропоную вам попрацювати над скоромовкою. Спочатку читаємо повільно, збільшуючи темп

1) Робота зі скоромовкою.

У ставку гуськом стоять

Гусенята й гуска.

Гусенята плюскотять,

Гуска носом плюска.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

– Домашнє завдання було у вас творче. Ви повинні були виконати малюнки  до тієї казки, яку ви читали дома.

Якого письменника ми вивчали минулого уроку?А з якою казкою ви познайомились?

   Пропоную вам продемонструвати свої роботи, але перед тим, як ви це зробите, я хочу щоб ви знайшли рядки у тексті казки  до малюнків, які ви намалювали.

Питання до казки:

– Назвіть головних героїв казки.

– Що зробили лихого сестри?

– Князь Гвідон, що  побачив коли вони з матер ю опинились на березі?

III. Підготовка до сприймання нового матеріалу

    Ми переходимо до нового зарубіжного письменника, казки якого ви вже читали. І щоб здогадатись про якого письменника іде мова, я пропоную пограти в гру «Перевертні».

На дошці написані слова-казки, їх треба відгадати.

Гра «Перевертні».

Русавочка Дюймолонька

Дика королева Снігові лебеді

IV. Повідомлення теми і мети уроку. Ознайомлення з творчим і життєвим шляхом письменника

– Так, діти це відомий казкар  Ганс-Крістіан Андерсен.

– Які книги казкаря читали?

Демонстрація виставки книжок
– Я підібрала для вас невелику виставку підручників, казок ,які знаходяться у нашій бібліотеці. Ви маєте можливість роздивитись їх на перерві більш детально, а взяти прочитати їх ви можете в бібліотеці.

Ганс Крістіан Андерсен

      Народився 2 вересня 1805 року в невеличкому датському містечку Оденсе на острові Фюн. Батько його був шевцем, а мама цілі дні, стоячи по коліна у холодній річковій воді, прала білизну для багатих людей. Люди вони були добрі і працьовиті, але ніяк не могли вибратися зі злиднів. Ганс Крістіан Андерсен відрізнявся від інших дітей своєю фантазією, саме це і було тією чарівною паличкою, за помахом якої стіни бідної комірчини розсувалися, і ящик із землею під вікном перетворювався на квітучий сад. Найсильнішим захопленням був театр.

       Ганс Крістіан Андерсен радів театральній афіші, яку він отримував у нагороду за допомогу. Вдома він розкривав цю афішу — і починався спектакль, створений його уявою. Ще у нього був свій ляльковий театр, який змайстрував йому батько. І ось настав той день, коли рідне місто зустрічало його святковими феєрверками. Понад усе на світі Р. К. Андерсен цінував чисте серце, справжній розум і доброту.

         Герої казок Г. К. Андерсена — люди, тварини, іграшки і прості непримітні речі. У казках Андерсена поруч живуть сльози і сміх, горе і радість — як у справжньому житті. Він був великим казкарем і розумів, що навіть найчарівніша казка має відбивати життя. Г. К. Андерсен став добрим порадником для всіх дітей.

V. Опрацювання першої частини казки «Гидке каченя» (до слів «Воно бігло...»)

1. Перегляд казки.

2. Словникова робота.

— Чому каченя вважали гидким?

— Хто його захищав?

3. Фізкультхвилинка

4. Вибіркове читання.

— Де народилися каченята?

— Якими були перші дії каченят?

— Як їх сприйняли на пташиному дворі?

— Чого боялася мама-качка?

— Як мати їх захищала?

— Чому гидке каченя вирішило втекти?

5. Вправи для розвитку техніки читання.

Пропоную вам гру «Хто швидше?»,будьте уважні і швидкі.

Гра «Хто швидше?» (прочитати абзаци, у яких є такі речення...).

– У сонячному сяйві лежав старий хутір…

 Ану, покажи мені те яйце, що не хоче тріскатись,– сказала стара качка…

– Другого дня була чудова ясна погода…

– Хороші дітки в цієї матері,– промовила стара качка з клаптиком на нозі,…

6. Складання плану казки.

– Діти, давайте разом з вами складемо план до першої прочитаної частини казки.

1. Народження каченят

2. Незвичайне каченя

3. Посміховисько

4. Пташиний двір

5. Втеча

– Другу частину казки ми з вами будемо читати на наступному уроці і  на ньому ми доробимо наш план.

І на кінець уроку я хочу почути відповідь..Закінчи речення…

– Сьогодні на уроці мені сподобалось…..

VII. Підсумок уроку

– З якою казкою ознайомилися на уроці?

– Хто автор казки?

– Чого вчить нас ця казка?

– Яка головна думка цієї казки?

– Який висновок ми можемо зробити?

VIII. Домашнє завдання

Підручник ст. 143–150 читати, переказувати.

 

docx
Додано
3 квітня 2020
Переглядів
1130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку