Текст і завдання до нього для оцінювання читання мовчки. 4 клас

Перегляд файлу

КОНТРОЛЬНА РОБОТА З ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ: читання мовчки

уч _________ 4 - Б класу

Прислуцького НВК

_______________________________

СЛАВЕТНИЙ КАЗКАР

Славетний казкар Ганс Крістіан Андерсен народився 1805 р. в Данії, у маленькому місті Оденсе. Бідна мале­сенька комірка, заставлена верстатами та різним ін­струментом батька-шевця. Під вікном ящик із землею, - там ростуть цибуля та петрушка, - оце й увесь город матері. Біля хатинки один кущик аґрусу - садок для хлопчика Ганса, що дивиться то гостро спостережливи­ми жвавими, то задумливими, мрійними очима на нав­колишній світ.

Батьки дуже любили свого хлопчика-одинака. Увесь вільний час тато віддавав синові, гуляв з ним, робив йому різні іграшки. Були в Ганса і рухливі млинки, і мальовничі панорами, і ляльки, що кивали головами. А вечорами батько читав дружині і синові цікаві книж­ки. Чи не найбільше в житті любив маленький Ганс слухати ці читання батька і мріяти. Хлопчик завжди почував себе щасливим і завжди був чимось зайнятий. То він уважно розглядав листя на своєму кущику аґрусу, то його увагу привертала якась комашка, квітка або камінець. Усе для нього було живим, мало власну цікаву історію. Він помічав те, повз що інші проходили байдуже. Годинами він міг сидіти тихо зі своїми іграшками, шити вбрання лялькам і грати в театральні вистави.

Невдовзі Ганс опинився сам у великому місті Копен­гагені. Безпосередній, щирий і довірливий, він зверта­ється до багатьох, розповідає про своє життя, про свої мрії і надії. Хто дивиться на нього, як на дивака, хто зворушений і щиро хоче йому допомогти хоча б порадою...

Директор театру в Копенгагені Коллін виклопотав для нього стипендію і сам стежив за навчанням Андер­сена. Майбутньому письменникові було вже 16 років, коли він вступив до гімназії. Директор не лише ніколи не хвалив його, а, навпаки, виставляв на посміховись­ко перед усім класом.

Нарешті один з учителів зрозумів нестерпне стано­вище бідного юнака, поїхав у Копенгаген і розповів про все Колліну.

Андерсен залишив гімназію і після підготовки у при­ватних учителів витримав іспит в університет...

Ще довго шлях Андерсена не був легким. Справж­ньої слави письменник зажив своїми казками. Коли вийшли його перші казки «Кресало», «Принцеса на горошині», «Русалонька», про них заговорили скрізь. А коли він написав «Гидке каченя», багато знайомих та й незнайомих зрозуміли, що в цій казці відображено багато чого з його власного життя. І деякі «друзі» ціл­ком легко пізнавали себе в образі курки, кота та інших.

Популярність Андерсена зростала з кожним роком. Особливо любили свого казкаря діти. Часто, побачивши його високу, худу, незграбну постать, діти підбігали і віталися з ним. Якось одна жінка зробила зауваження своєму синові: «Як ти насмілився заговорити із чужою людиною?». А хлопчик відповів: «Та це ж не чужий, це Андерсен, його всі діти знають».

За Оксаною Іваненко

І варіант

  1. Хто такий Ганс Крістіан Андерсен?

А   поет

Б   актор

В   славетний казкар

  1. У якій країні народився Андерсен?

А   Англії

Б   Данії

В   Франції

  1. Яким був Ганс у дитинстві?

А   спостережливим, задумливим

Б   непосидючим

 В   витівником

  1. Що приносило хлопчику найбільшу втіху, коли збиралася вся сім’я?

А   бесіда з батьками

Б   цікаві розповіді

В   читання батьком книжок

  1. Пронумеруй у клітинках послідовність пунктів плану до тек­сту.
  • Ким став Ганс Крістіан Андерсен?
  • Що оточувало маленького Ганса?
  • Чим захоплювався казкар у дитинстві?
  • Де і коли народився Ганс Крістіан Андерсен?
  • Хто допоміг Гансу одержати освіту?

 

  1. З’єднай стрілочками осіб і роль, яку вони відіграли в житті Андерсена.

         Директор театру • • насміхався з 16-річного

гімназиста, коли той чогось не знав

         Директор гімназії • • виклопотав стипендію,

стежив за навчанням

 

КОНТРОЛЬНА РОБОТА З ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ: читання мовчки

уч _________ 4 - Б класу

Прислуцького НВК

_______________________________

СЛАВЕТНИЙ КАЗКАР

Славетний казкар Ганс Крістіан Андерсен народився 1805 р. в Данії, у маленькому місті Оденсе. Бідна мале­сенька комірка, заставлена верстатами та різним ін­струментом батька-шевця. Під вікном ящик із землею, - там ростуть цибуля та петрушка, - оце й увесь город матері. Біля хатинки один кущик аґрусу - садок для хлопчика Ганса, що дивиться то гостро спостережливи­ми жвавими, то задумливими, мрійними очима на нав­колишній світ.

Батьки дуже любили свого хлопчика-одинака. Увесь вільний час тато віддавав синові, гуляв з ним, робив йому різні іграшки. Були в Ганса і рухливі млинки, і мальовничі панорами, і ляльки, що кивали головами. А вечорами батько читав дружині і синові цікаві книж­ки. Чи не найбільше в житті любив маленький Ганс слухати ці читання батька і мріяти. Хлопчик завжди почував себе щасливим і завжди був чимось зайнятий. То він уважно розглядав листя на своєму кущику аґрусу, то його увагу привертала якась комашка, квітка або камінець. Усе для нього було живим, мало власну цікаву історію. Він помічав те, повз що інші проходили байдуже. Годинами він міг сидіти тихо зі своїми іграшками, шити вбрання лялькам і грати в театральні вистави.

Невдовзі Ганс опинився сам у великому місті Копен­гагені. Безпосередній, щирий і довірливий, він зверта­ється до багатьох, розповідає про своє життя, про свої мрії і надії. Хто дивиться на нього, як на дивака, хто зворушений і щиро хоче йому допомогти хоча б порадою...

Директор театру в Копенгагені Коллін виклопотав для нього стипендію і сам стежив за навчанням Андер­сена. Майбутньому письменникові було вже 16 років, коли він вступив до гімназії. Директор не лише ніколи не хвалив його, а, навпаки, виставляв на посміховись­ко перед усім класом.

Нарешті один з учителів зрозумів нестерпне стано­вище бідного юнака, поїхав у Копенгаген і розповів про все Колліну.

Андерсен залишив гімназію і після підготовки у при­ватних учителів витримав іспит в університет...

Ще довго шлях Андерсена не був легким. Справж­ньої слави письменник зажив своїми казками. Коли вийшли його перші казки «Кресало», «Принцеса на горошині», «Русалонька», про них заговорили скрізь. А коли він написав «Гидке каченя», багато знайомих та й незнайомих зрозуміли, що в цій казці відображено багато чого з його власного життя. І деякі «друзі» ціл­ком легко пізнавали себе в образі курки, кота та інших.

Популярність Андерсена зростала з кожним роком. Особливо любили свого казкаря діти. Часто, побачивши його високу, худу, незграбну постать, діти підбігали і віталися з ним. Якось одна жінка зробила зауваження своєму синові: «Як ти насмілився заговорити із чужою людиною?». А хлопчик відповів: «Та це ж не чужий, це Андерсен, його всі діти знають».

За Оксаною Іваненко

ІІ варіант

  1. Як Андерсен сприймав світ у дитинстві?

А із захопленням

Б зі здивуванням

В спостережливими, мрійними очима

  1. Звідки в Ганса бралися рухливі млинки, мальовничі панора­ми й ляльки?

А їх купував синові тато

Б їх робив Гансу тато

В йому дарували ці іграшки

  1. Чим любив займатися хлопчик, коли залишався сам?

А грав у рухливі ігри

Б конструював

В шив вбрання лялькам, розігрував театральні ви­стави

  1. Чим жила сім’я Ганса вечорами? Познач повну відповідь.

А батько шив

Б батько читав синові цікаві книжки

В батько читав дружині й синові цікаві книжки

  1. Пронумеруй у клітинках послідовність пунктів плану до тек­сту.
  • Ким став Ганс Крістіан Андерсен?
  • Що оточувало маленького Ганса?
  • Чим захоплювався казкар у дитинстві?
  • Де і коли народився Ганс Крістіан Андерсен?
  • Хто допоміг Гансу одержати освіту?

 

  1. З’єднай стрілочками початок і кінець речень з тексту.

         Біля хатинки один кущик • оце й увесь город

             аґрусу - • матері.

         Під вікном ящик із зем- • садок для хлопчика

         лею, - •                                        Ганса.

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Довгонос Татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чемерис Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Чемерис Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
24 грудня 2017
Переглядів
2377
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку