КОНТРОЛЬНА РОБОТА З ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ: читання мовчки
уч _________ 4 - Б класу
Прислуцького НВК
_______________________________
СЛАВЕТНИЙ КАЗКАР
Славетний казкар Ганс Крістіан Андерсен народився 1805 р. в Данії, у маленькому місті Оденсе. Бідна малесенька комірка, заставлена верстатами та різним інструментом батька-шевця. Під вікном ящик із землею, - там ростуть цибуля та петрушка, - оце й увесь город матері. Біля хатинки один кущик аґрусу - садок для хлопчика Ганса, що дивиться то гостро спостережливими жвавими, то задумливими, мрійними очима на навколишній світ.
Батьки дуже любили свого хлопчика-одинака. Увесь вільний час тато віддавав синові, гуляв з ним, робив йому різні іграшки. Були в Ганса і рухливі млинки, і мальовничі панорами, і ляльки, що кивали головами. А вечорами батько читав дружині і синові цікаві книжки. Чи не найбільше в житті любив маленький Ганс слухати ці читання батька і мріяти. Хлопчик завжди почував себе щасливим і завжди був чимось зайнятий. То він уважно розглядав листя на своєму кущику аґрусу, то його увагу привертала якась комашка, квітка або камінець. Усе для нього було живим, мало власну цікаву історію. Він помічав те, повз що інші проходили байдуже. Годинами він міг сидіти тихо зі своїми іграшками, шити вбрання лялькам і грати в театральні вистави.
Невдовзі Ганс опинився сам у великому місті Копенгагені. Безпосередній, щирий і довірливий, він звертається до багатьох, розповідає про своє життя, про свої мрії і надії. Хто дивиться на нього, як на дивака, хто зворушений і щиро хоче йому допомогти хоча б порадою...
Директор театру в Копенгагені Коллін виклопотав для нього стипендію і сам стежив за навчанням Андерсена. Майбутньому письменникові було вже 16 років, коли він вступив до гімназії. Директор не лише ніколи не хвалив його, а, навпаки, виставляв на посміховисько перед усім класом.
Нарешті один з учителів зрозумів нестерпне становище бідного юнака, поїхав у Копенгаген і розповів про все Колліну.
Андерсен залишив гімназію і після підготовки у приватних учителів витримав іспит в університет...
Ще довго шлях Андерсена не був легким. Справжньої слави письменник зажив своїми казками. Коли вийшли його перші казки «Кресало», «Принцеса на горошині», «Русалонька», про них заговорили скрізь. А коли він написав «Гидке каченя», багато знайомих та й незнайомих зрозуміли, що в цій казці відображено багато чого з його власного життя. І деякі «друзі» цілком легко пізнавали себе в образі курки, кота та інших.
Популярність Андерсена зростала з кожним роком. Особливо любили свого казкаря діти. Часто, побачивши його високу, худу, незграбну постать, діти підбігали і віталися з ним. Якось одна жінка зробила зауваження своєму синові: «Як ти насмілився заговорити із чужою людиною?». А хлопчик відповів: «Та це ж не чужий, це Андерсен, його всі діти знають».
І варіант
А поет
Б актор
В славетний казкар
А Англії
Б Данії
В Франції
А спостережливим, задумливим
Б непосидючим
В витівником
А бесіда з батьками
Б цікаві розповіді
В читання батьком книжок
Директор театру • • насміхався з 16-річного
гімназиста, коли той чогось не знав
Директор гімназії • • виклопотав стипендію,
стежив за навчанням
КОНТРОЛЬНА РОБОТА З ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ: читання мовчки
уч _________ 4 - Б класу
Прислуцького НВК
_______________________________
СЛАВЕТНИЙ КАЗКАР
Славетний казкар Ганс Крістіан Андерсен народився 1805 р. в Данії, у маленькому місті Оденсе. Бідна малесенька комірка, заставлена верстатами та різним інструментом батька-шевця. Під вікном ящик із землею, - там ростуть цибуля та петрушка, - оце й увесь город матері. Біля хатинки один кущик аґрусу - садок для хлопчика Ганса, що дивиться то гостро спостережливими жвавими, то задумливими, мрійними очима на навколишній світ.
Батьки дуже любили свого хлопчика-одинака. Увесь вільний час тато віддавав синові, гуляв з ним, робив йому різні іграшки. Були в Ганса і рухливі млинки, і мальовничі панорами, і ляльки, що кивали головами. А вечорами батько читав дружині і синові цікаві книжки. Чи не найбільше в житті любив маленький Ганс слухати ці читання батька і мріяти. Хлопчик завжди почував себе щасливим і завжди був чимось зайнятий. То він уважно розглядав листя на своєму кущику аґрусу, то його увагу привертала якась комашка, квітка або камінець. Усе для нього було живим, мало власну цікаву історію. Він помічав те, повз що інші проходили байдуже. Годинами він міг сидіти тихо зі своїми іграшками, шити вбрання лялькам і грати в театральні вистави.
Невдовзі Ганс опинився сам у великому місті Копенгагені. Безпосередній, щирий і довірливий, він звертається до багатьох, розповідає про своє життя, про свої мрії і надії. Хто дивиться на нього, як на дивака, хто зворушений і щиро хоче йому допомогти хоча б порадою...
Директор театру в Копенгагені Коллін виклопотав для нього стипендію і сам стежив за навчанням Андерсена. Майбутньому письменникові було вже 16 років, коли він вступив до гімназії. Директор не лише ніколи не хвалив його, а, навпаки, виставляв на посміховисько перед усім класом.
Нарешті один з учителів зрозумів нестерпне становище бідного юнака, поїхав у Копенгаген і розповів про все Колліну.
Андерсен залишив гімназію і після підготовки у приватних учителів витримав іспит в університет...
Ще довго шлях Андерсена не був легким. Справжньої слави письменник зажив своїми казками. Коли вийшли його перші казки «Кресало», «Принцеса на горошині», «Русалонька», про них заговорили скрізь. А коли він написав «Гидке каченя», багато знайомих та й незнайомих зрозуміли, що в цій казці відображено багато чого з його власного життя. І деякі «друзі» цілком легко пізнавали себе в образі курки, кота та інших.
Популярність Андерсена зростала з кожним роком. Особливо любили свого казкаря діти. Часто, побачивши його високу, худу, незграбну постать, діти підбігали і віталися з ним. Якось одна жінка зробила зауваження своєму синові: «Як ти насмілився заговорити із чужою людиною?». А хлопчик відповів: «Та це ж не чужий, це Андерсен, його всі діти знають».
За Оксаною Іваненко
ІІ варіант
А із захопленням
Б зі здивуванням
В спостережливими, мрійними очима
А їх купував синові тато
Б їх робив Гансу тато
В йому дарували ці іграшки
А грав у рухливі ігри
Б конструював
В шив вбрання лялькам, розігрував театральні вистави
А батько шив
Б батько читав синові цікаві книжки
В батько читав дружині й синові цікаві книжки
Біля хатинки один кущик • оце й увесь город
аґрусу - • матері.
Під вікном ящик із зем- • садок для хлопчика
лею, - • Ганса.