Гендерне спрямування навчально-виховного процесу

Про матеріал
Гендерне виховання – це засвоєння знань про взаємини статей, формування культури статевої поведінки. Такий підхід до виховання дітей закладено в зміст моєї системи роботи з формування світогляду особистості. 
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Гендерне спрямування навчально-виховного процесу

Номер слайду 2

Виховання - друга після научіння сторона соціалізації дитини, здобуття нею людського життєвого досвіду. Виховання націлене на формування людини як особистості, її відношення до миру, суспільства, людей.

Номер слайду 3

Гендер - це соціальний статус, який з’ясовує індивідуальні можливості освіти, професійної діяльності, доступу до влади, сексуальності, сімейної ролі та репродуктивної поведінки. Тут і надалі, під гендером ми будемо розуміти фундаментальний вимір соціальних відносин.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Метою гендерного виховання є: Формування моделі поведінки певної статі Прищеплення культури взаємовідносин статей Формування правильного розуміння ролі чоловіка і ролі жінки у суспільстві

Номер слайду 6

Завдання з гендерного виховання: - ознайомлення дітей з інституційними цінностями, нормами і правилами між статевого спілкування (норми релігії, накази і розпорядження літературні пасажі); - формування адекватного розуміння дорослості: її змісту, істинних ознак, проявів і якостей; - формування тілесної ідентичності, з якою тісно пов’язаний психосоматичний потенціал; - розкриття особливостей жіночої і чоловічої психології, а також відмінностей поведінки представників різної статі; - формування у дітей правильного уявлення про взаємини статей, засновані на системі загальнолюдських і національних моральних цінностей.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

високий Позитивна гендерна ідентичність, ненасильницьке поведінку в міжособистісних стосунках, відсутність агресії по відношенню до протилежної статі. Прийняття позицій спілкування «Я - о'кей, Ви - о'кей», супроводжується конструктивним рішенням своїх проблем, визнанням значимості інших людей. Відсутність гендерних стереотипів, високий рівень орієнтованості на виконання соціальної ролі в житті, усвідомлення власних гендерних характеристик. Знання суті, специфіки педагогічної системи гендерної виховання, знання специфіки вікового розвитку дітей і статеворольова соціалізації хлопчиків і дівчаток, знання тих аспектів і сфер людської діяльності, які можуть бути доступні дитині, знання принципів гендерної виховання. Рівні гендерного виховання Високий Позитивна гендерна ідентичність, ненасильницька поведінка в міжособистісних стосунках, відсутність агресії по відношенню до протилежної статі. Прийняття позицій спілкування «Я - о'кей, Ви - о'кей», супроводжується конструктивним рішенням своїх проблем, визнанням значимості інших людей. Відсутність гендерних стереотипів, високий рівень орієнтованості на виконання соціальної ролі в житті, усвідомлення власних гендерних характеристик. Знання суті, специфіки педагогічної системи гендерної виховання, знання специфіки вікового розвитку дітей і статеворольова соціалізації хлопчиків і дівчаток, знання тих аспектів і сфер людської діяльності, які можуть бути доступні дитині, знання принципів гендерної виховання.

Номер слайду 10

Середній Диференційована гендерна ідентичність, гендерні стереотипи присутні не повною мірою, середній рівень орієнтованості на виконання соціальної ролі в житті Прийняття позицій спілкування «Я - не про' кей, Ви - про' кей», супроводжується безсиллям, коли порівнюють себе з іншими. Вона призводить до віддалення від людей, до депресії, погано усвідомлюються або «витісняються» власні гендерні характеристики. Часткове знання суті, специфіки педагогічної системи гендерної виховання, приблизне знання специфіки вікового розвитку дітей і статеворольова соціалізації хлопчиків і дівчаток, туманне уявлення про тих аспектах і сферах людської діяльності, які можуть бути доступні дитині, знання тільки декількох принципів гендерної виховання.

Номер слайду 11

Низький Негативний рівень ідентичності, дотримання гендерних стереотипів, низький рівень орієнтованості на виконання соціальної ролі в житті, не усвідомлення власних гендерних характеристик. Прийняття позицій спілкування «Я - про' кей, Ви - не про' кей» це супроводжується докором інших у своїх помилках, обманом приниженням оточуючих, насильницьким поведінкою в міжособистісних стосунках по відношенню до протилежної статі, прояв аморалізма і агресії; «Я - не про' кей, Ви - не про' кей», супроводжується втратою інтересу до життя, тщетностью і відчаєм. Не знання суті, специфіки педагогічної системи гендерної виховання, не знання специфіки вікового розвитку дітей і статеворольова соціалізації хлопчиків і дівчаток, не знання тих аспектів і сфер людської діяльності, які можуть бути доступні дитині, не знання принципів гендерної виховання виховання.

Номер слайду 12

Засоби педагогічного впливу: – своєчасна реакція дорослих на ті чи інші особливості поведінки дітей чи підлітків, їх взаємини з однолітками протилежної статі, емоційна оцінка цих особливостей; адекватна реакція на ті чи інші прояви сексуального розвитку дитини чи підлітка, що грунтується на розумінні того, що в їх розвитку є нормальним, а що – відхиленням від норми; – приклади правильного ставлення дорослих до представників іншої статі. Дорослі не повинні доводити до дітей свої конфлікти, не варто з’ясовувати в їх присутності свої стосунки і т. п. Приклади можуть бути взяті також з творів художньої літератури, кіно тощо.

Номер слайду 13

Гендерне виховання пов’язане з моральним, фізичним, естетичним, розумовим і трудовим. У процесі трудового виховання створюються уявлення дітей про те, що праця людей різної статі має свою специфіку, яка пов’язана з фізіологічними особливостями та історичним аспектом розвитку людини: праця чоловіків традиційно передбачає більші фізичні навантаження, ніж праця жінок. Гендерне виховання пов’язане з естетичним: в організації дозвілля, де враховуються надання переваги дітьми, залежно від статевих відмінностей. Зв’язок гендерного виховання з моральним виявляється в ознайомленні дітей з елементарними поняттями про мораль, роллю в суспільстві людей різної статі, орієнтації дітей на майбутню соціальну функцію.

Номер слайду 14

У своїй роботі я використовую такі форми: • організовані заняття – групові та індивідуальні • використання художнього слова • проблемні ситуації • ігри • ситуації спілкування з дітьми • прогулянки • театралізовані ігри та розваги • самостійна діяльність дітей

Номер слайду 15

“Займи позицію” “Один за всіх”

Номер слайду 16

“Співдружність” “Співпраця”

Номер слайду 17

Гра “Вгадай вид спорту” Гра “Вгадай казку”

Номер слайду 18

Гра “Ми – рівні, ми – різні” Гра  «Це - для хлопчиків, це - для дівчаток»

Номер слайду 19

Отже, гендерне виховання – це засвоєння знань про взаємини статей, формування культури статевої поведінки. Такий підхід до виховання дітей закладено в зміст моєї системи роботи з формування світогляду особистості. 

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Дякую за увагу!

ppt
Додано
16 лютого 2020
Переглядів
1090
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку