Завдання з гендерного виховання: - ознайомлення дітей з інституційними цінностями, нормами і правилами між статевого спілкування (норми релігії, накази і розпорядження літературні пасажі); - формування адекватного розуміння дорослості: її змісту, істинних ознак, проявів і якостей; - формування тілесної ідентичності, з якою тісно пов’язаний психосоматичний потенціал; - розкриття особливостей жіночої і чоловічої психології, а також відмінностей поведінки представників різної статі; - формування у дітей правильного уявлення про взаємини статей, засновані на системі загальнолюдських і національних моральних цінностей.
високий Позитивна гендерна ідентичність, ненасильницьке поведінку в міжособистісних стосунках, відсутність агресії по відношенню до протилежної статі. Прийняття позицій спілкування «Я - о'кей, Ви - о'кей», супроводжується конструктивним рішенням своїх проблем, визнанням значимості інших людей. Відсутність гендерних стереотипів, високий рівень орієнтованості на виконання соціальної ролі в житті, усвідомлення власних гендерних характеристик. Знання суті, специфіки педагогічної системи гендерної виховання, знання специфіки вікового розвитку дітей і статеворольова соціалізації хлопчиків і дівчаток, знання тих аспектів і сфер людської діяльності, які можуть бути доступні дитині, знання принципів гендерної виховання. Рівні гендерного виховання Високий Позитивна гендерна ідентичність, ненасильницька поведінка в міжособистісних стосунках, відсутність агресії по відношенню до протилежної статі. Прийняття позицій спілкування «Я - о'кей, Ви - о'кей», супроводжується конструктивним рішенням своїх проблем, визнанням значимості інших людей. Відсутність гендерних стереотипів, високий рівень орієнтованості на виконання соціальної ролі в житті, усвідомлення власних гендерних характеристик. Знання суті, специфіки педагогічної системи гендерної виховання, знання специфіки вікового розвитку дітей і статеворольова соціалізації хлопчиків і дівчаток, знання тих аспектів і сфер людської діяльності, які можуть бути доступні дитині, знання принципів гендерної виховання.
Середній Диференційована гендерна ідентичність, гендерні стереотипи присутні не повною мірою, середній рівень орієнтованості на виконання соціальної ролі в житті Прийняття позицій спілкування «Я - не про' кей, Ви - про' кей», супроводжується безсиллям, коли порівнюють себе з іншими. Вона призводить до віддалення від людей, до депресії, погано усвідомлюються або «витісняються» власні гендерні характеристики. Часткове знання суті, специфіки педагогічної системи гендерної виховання, приблизне знання специфіки вікового розвитку дітей і статеворольова соціалізації хлопчиків і дівчаток, туманне уявлення про тих аспектах і сферах людської діяльності, які можуть бути доступні дитині, знання тільки декількох принципів гендерної виховання.
Низький Негативний рівень ідентичності, дотримання гендерних стереотипів, низький рівень орієнтованості на виконання соціальної ролі в житті, не усвідомлення власних гендерних характеристик. Прийняття позицій спілкування «Я - про' кей, Ви - не про' кей» це супроводжується докором інших у своїх помилках, обманом приниженням оточуючих, насильницьким поведінкою в міжособистісних стосунках по відношенню до протилежної статі, прояв аморалізма і агресії; «Я - не про' кей, Ви - не про' кей», супроводжується втратою інтересу до життя, тщетностью і відчаєм. Не знання суті, специфіки педагогічної системи гендерної виховання, не знання специфіки вікового розвитку дітей і статеворольова соціалізації хлопчиків і дівчаток, не знання тих аспектів і сфер людської діяльності, які можуть бути доступні дитині, не знання принципів гендерної виховання виховання.
Засоби педагогічного впливу: – своєчасна реакція дорослих на ті чи інші особливості поведінки дітей чи підлітків, їх взаємини з однолітками протилежної статі, емоційна оцінка цих особливостей; адекватна реакція на ті чи інші прояви сексуального розвитку дитини чи підлітка, що грунтується на розумінні того, що в їх розвитку є нормальним, а що – відхиленням від норми; – приклади правильного ставлення дорослих до представників іншої статі. Дорослі не повинні доводити до дітей свої конфлікти, не варто з’ясовувати в їх присутності свої стосунки і т. п. Приклади можуть бути взяті також з творів художньої літератури, кіно тощо.
Гендерне виховання пов’язане з моральним, фізичним, естетичним, розумовим і трудовим. У процесі трудового виховання створюються уявлення дітей про те, що праця людей різної статі має свою специфіку, яка пов’язана з фізіологічними особливостями та історичним аспектом розвитку людини: праця чоловіків традиційно передбачає більші фізичні навантаження, ніж праця жінок. Гендерне виховання пов’язане з естетичним: в організації дозвілля, де враховуються надання переваги дітьми, залежно від статевих відмінностей. Зв’язок гендерного виховання з моральним виявляється в ознайомленні дітей з елементарними поняттями про мораль, роллю в суспільстві людей різної статі, орієнтації дітей на майбутню соціальну функцію.