Година-спілкування "Чи бувають канікули для ввічливості?"

Про матеріал

Систематизувати знання дітей про слова та правила ввічливості, познайомити з особливостями вітання в різних країнах світу, активізувати словниковий запас словами ввічливості, виховувати повагу до однолітків і дорослих вдалося через використання протягом виховного заходу, використовуючи різноманітні форми роботи з учнями.

Перегляд файлу

Година-спілкування «Чи бувають канікули для ввічливості?»

Мета: систематизувати знання дітей про слова та правила ввічливості, познайомити з особливостями вітання в різних країнах світу, активізувати словниковий запас словами ввічливості, виховувати повагу до однолітків і дорослих.

Обладнання:картки з словами, темою, предмети для інсценізації, ілюстрації, мікрофон, клубок ниток, стікери-сердечка, фломастери

І. Організація класу

ІІ. Вступ

      «Здрастуйте!» — мовлю за звичаєм.

 «Доброго дня вам!» — кожному зичу я.

«Доброго ранку!» — людям бажаю.

«Доброго дня вам!» — гостей вітаю.

І посміхаються в відповідь люди!

Добрі слова ж бо для кожного любі!

     Сійся — родися, ніжне «Будь ласка».

Вдячне «Спасибі», «Вибач» тремтливе —

Слово у серці, як зернятко в ниві.

«Доброго ранку!», «Світлої днини» —

Щедро даруй ти людям, дитино.

     «Будь ласка», «Спасибі» і «Будьте здорові» —

Слова необхідні й корисні у мові.

Приємно їх чути і в школі, і вдома,

Від мами, від вчителя й просто знайомих.

     Тож радьмо: частіше їх, друзі, вживайте,

Даруйте сміливіше радісний настрій.

І кожен свій день, як завжди, зачинайте

Із слів: «Добрий ранок!», «Вітаю!», «Здрастуй!»

Є слова дуже важливі, вагомі — Батьківщина, мир... Є рідні та близькі — мама, тато, бабуся, дідусь, брат, сестра.

А ще є чарівні слова, які називаються ввічливими, бо промовляти їх треба, дивлячись у вічі.

ІІІ. Повідомлення теми уроку

Гра «Впізнай тему нашої години спілкування»

Чи  ввічливості?  бувають  для  канікули

(на дошці написано і картки у учнів біля дошки: склали і прочитали)

ІV. Основна частина

  1. Слово вчителя

Ввічливість  - це вміння спілкуватися, привітно ставитися до людей, які нас оточують, поводити себе так, щоб іншим поруч із нами було приємно.

Не лише дітям, а й багатьом дорослим людям хочеться, щоб усі їхні друзі, всі сусіди, зовсім незнайомі перехожі завжди ставилися до них уважно, по-доброму.

А чи вміємо ввічливо це робити?

2. Гра «Ввічливі діти» - питання з капелюха.

  1.      Необхідно вітатися в школі лише з вчителькою, яка навчає, чи з усіма працівниками школи?

(Звичайно, з усіма працівниками школи, спокійним голо­сом, злегка кивнувши головою)

  1.      Хто вітається першим, якщо зустрілися молодший і старший? (Молодший)
  2.       Хто вітається першим, якщо зустрілися хлопчик і дівчинка? (Хлопчик)
  3.     А якщо зустрілися дві дівчинки або два хлопчики од­ного віку, як тоді діяти?

(Першим вітається той, хто краще вихований)

  1.      Ти ідеш з товаришем вулицею. Він привітався з не­знайомою тобі людиною, зупинився. Чи треба й тобі віта­тися?

(Якщо твій товариш привітається з кимось, слід привітатися і тобі)

  1.         Ви побачили в автобусі, що в іншому кінці стоять ваші друзі. Чи треба привітатися з ними, а якщо треба, то як це зробити?

(Привітатися, якщо вони вас помітили, кричати не слід. Слова замінюють жести, усмішка, уклін)

  1.         Ти зустрівся в дверях з дівчинкою. Що ти будеш ро­бити?

(Уступлю дорогу і скажу: «Проходь, будь ласка»)

3. Гра «Будь ласка».

Учні за командою ведучого повинні виконувати різні дії) тільки тоді, коли звучать слова будь ласка, будьте ласкаві.

Встаньте будь ласка,

Присядьте

Руки вгору будь ласка, підніміть

А тепер опустіть.

Будь ласка на пояс покладіть

До товариша всміхніться

І за порти будь ласка,опустіться.

  • Всім людям стає приємно й хороше від цих слів.
  • Як привітаються діти, коли вони зустрілися вранці? Вдень? Уве­чері?

4. Розповідь учителя

Кожна країна світу має свої традиції, звичаї у вихованні культурної поведінки. У різних країнах люди вітаються по-різному:

українці зичать один одному доброго ранку, дня, здоров'я.

Англійці під час зустрічі за­питують: «Як ви себе почуваєте?»

Араби вітаються словами: «Мир тобі!» Саме це вітання найстаріше.

Таке ж давнє, як і рукостискання. Адже потискали один одному руки ще наші далекі—далекі пращури. Бо як же інакше повідомити зустрічного, що ти з миром ідеш? Сказати? А як­що він мови твоєї не знає і не розуміє тебе? От і виходить, що вірніше всього показати руки: ось мовляв, немає у мене ні сокири, ні списа, і лу­ка. Я — не ворог тобі, а друг. Рукостискання, щоправда, теж бувають різними.

У Конго, наприклад, і досі вітаються двома руками. Це ще красномовніше: обидві руки без зброї.

На островах Океанії потискають один одному середні пальці і злегка тягнуть кожен у свою сторону.

Крім доброзичливості, вітання може передавати ще й особисті почуття до людини.

У знак особливої пошани в Японії низько-низько вклоняються, згинаючись удвоє, і присідають до землі, нахиливши голову.

Індійці, склавши долоні, піднімають їх до обличчя.

Араби прикладають до лоба й до серця руки й опускають їх з поклоном, ніби кажучи: «Думки мої, серце моє — все тобі!»

Ось, що таїться в простому вітанні!

5. Гра «Ввічливі слова» Учитель розповідає, а учні хором вставляють ввічливі слова.

Одного разу Тарасик поїхав автобусом до бабусі у село. В селі сів біля вікна і з цікавістю розглядав. На зупинці зайшла жінка з маленькою дівчинкою. Тарасик встав і сказав... («Сідайте, будь ласка»). Жін­ка дуже ввічливо подякувала Тарасикові...(«Спасибі»). Несподівано автобус різко загальмував. Тарасик мало не впав і сильно штовхнув якогось чоловіка. Чоловік хотів розсердитися, але Тарасик відразу ж сказав... («Вибачте, будь ласка!»)

6. Інсценізація вірша А. Антонечка «Сашко».

В трамваї переповненім

Сашко з м'ячем сидить,

А біля нього згорблений

Старий дідусь стоїть.

Хтось до Сашка звертається:

  • Чи вас у школі вчать,

Як місце дати старшому,

Як старших поважати?

  • Та вчать, — Сашко відказує,

 — Але у дану мить

Розпочались канікули,

І нас ніхто не вчить.

 - Що можна сказати про поведінку Сашка?

Часто можна зустріти дітей, які з одними людьми ввічливі, а з інши­ми грубі, байдужі.

 - Чи можна таких дітей назвати ввічливими?

7. Робота в парах. Складання діалогу за ілюстрацією.

Іноді діти поводяться неввічливо, тому що не знають, як правильно поводи­тися у тій чи іншій ситуації.

8. Побажання. «Хлопчики — дівчаткам», «Дівчатка —хлопчикам».

Хто ж такі ввічливі дівчатка?

Хлопчики (8)

  •     Чесно кажучи, на ввічливу, охайну, добру дівчинку і подивитися приємно! Такі дівчатка трішки подібні на казкових принцес.
  •       Ввічливі дівчатка дуже делікатно розмовляють зі всіма знайомими і незнайомими людьми.
  •      Вони ніколи не кричать, не сперечаються і не сва­ряться, не вимовляють грубі — некрасиві слова.
  •  Ввічлива, добра дівчинка — справжня хазяйка в домі.

Вона не допустить, щоб на книжкових полицях або на столі був пил.

  •       Вона охоче вимиє після сніданку чи обіду посуд. Підмете підлогу, помиє квіти. Напоїть молоком котенятко.
  •     Допоможе бабусі начистити картоплі. І навіть випе­ре свої носові хустинки і фартушок.
  • Така дівчинка ніколи не капризує, не вередує.

Вона привітна, весела і добра зі своїми друзями. І турботливо відноситься до своїх близьких.

 - І звичайно, всякий по-справжньому ввічливий хлоп­чик з радістю готовий дружити з такою дівчинкою.

Дівчатка, будьте принцесами! — Будьте ввічливими!

Хто ж такі ввічливі хлопчики?

Дівчатка(5)

 - Гарному хлопчику хочеться бути подібним на казко­вого лицаря або принца. А казкові лицарі й принци дуже-дуже-дуже ввічливі зі всіма дівчатками.

  • У ввічливого хлопчика завжди багато друзів. Він мо­же дружити і з малюками, і з хлопчиками, і з дівчатками. Він ніколи не забуває вітатися навіть з тими, хто зовсім маленький.
  • Ввічливий хлопчик обов'язково уступить в трамваї або автобусі своє місце жінці й навіть дівчинці. Він ніколи не всядеться за стіл, доки за цим столом не займуть свої місця дівчатка.
  •   Ввічливий хлопчик обов'язково допоможе дівчинці зняти пальто, подасть кімнатні тапочки мамі й бабусі, до­поможе їм по дому.
  • І звичайно, лицар ніколи не буде ображати дівчаток! Хлопчики, будьте лицарями!Будьте ввічливими, гарними хлопчиками!Ми вас дуже-дуже просимо!

 

9. Гра (Обери найввічливішого)

  • Кого ви вважаєте найбільш ввічливим у класі серед дівчаток і серед хлопчиків? (написати на сердечко і прикріпити дитині часточку своєї вдячності за їх ввічливість)»

10. Коло ввічливих дітей

Учні доповнюють речення і стають в коло «Якщо я ввічлива, то...»

 

V. Підсумок

- Що корисного для себе дізналися сьогодні?

 - Що будете використовувати з почутого і побаченого у своєму житті?

- Діти, чи можуть бути канікули для ввічливості?

Побажання. Спробуйте протягом дня говорити якнайбільше ввіч­ливих слів і добрих вчинків. Зверніть увагу на те, що змінилося у вашому житті.

1

 

 

docx
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
1056
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку