21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Година спілкування "Чи знаєш ти ціну хвилини"

Про матеріал
Дана розробка спрямована на те, щоб навчати дітей раціонального використання часу; викликати бажання берегти свій час і час інших, бути організованими; формувати свідоме ставлення до дотримання режиму дня; виховувати дисциплінованість, працьовитість.
Перегляд файлу

Година спілкування

«Чи знаєш ти ціну хвилини»

 

Мета: навчати дітей раціонального використання часу; викликати бажання берегти свій час і час інших, бути організованими; формувати свідоме ставлення до дотримання режиму дня; виховувати дисциплінованість, працьовитість.

 

Хід години спілкування

І. Вступна бесіда

- Відгадайте загадку: «Біжить, біжить, не оглядається» (Час)

- Чи вмієте ви користуватися часом?

- Чи розумієте цінність часу?

Ось про це ми сьогодні і поговоримо.

ІІ. Читання та обговорення оповідання В.О.Сухомлинського «Втрачений день»

У одного батька троє синів — маленьких хлоп'ят.

Ввечері батько питає хлопчиків:
   Розкажіть, як ви сьогодні прожили день.

Юрко відповів:
  Я сьогодні посадив дерево.

Батько сказав:
   Ти сьогодні добре прожив день.

Микола відповів:
   Я сьогодні зайчика намалював.
   Ти теж добре  прожив день,— сказав батько.

Петрик відповів:
  Я сьогодні... в м'яча грав... і морозиво з'їв...
  У    тебе    сьогодні    втрачений день,— сказав батько.

  • Про що спитав батько своїх синів ввечері?
  • Що він сказав Юркові та Миколці? Чому?
  • Чому батько сказав Петрику, що у нього втрачений день?

-  Отже, свій час потрібно використовувати раціонально. Вам необхідно вчитися організовувати свою роботу так, щоб встигнути виконати домашні завдання, відпочити, погратися з друзями, подивитися цікаву телепередачу, допомогти батькам по господарству.

Час іде тільки вперед. Його не можна повернути. Втрачених хвилин не доженеш.

Як користуватися часом, щоб не шкодувати за його марною втратою?

Час має цікаву властивість. Іноді година, проведена з друзями, здається хвилиною. А урок тягнеться цілу вічність. Старші люди стверджують, що не помітили, як пройшли десятиліття.

ІІІ. Робота над прислівями та приказками про час.

-Український народ склав багато прислівїв та приказок про час. Які з них ви памятаєте?

  • Час минає, а не вертає.
  • Час як вода – все йде вперед.
  • Згаяного часу і конем не наздоженеш.
  • Час не птах, за хвіст не впіймаєш.
  • На годину спізнився – за рік не доженеш.
  • Час дорожчий за гроші.
  • Без роботи день роком стає.

- Коли час підкоряється людині? (Коли вона дотримується режиму дня, складає план роботи й намагається виконати його).

- Що таке режим дня? (Режим дня – це раціональний розподіл часу на всі види діяльності та відпочинку протягом доби).

ІV. Розповіді учнів про свій режим дня.

-Хто багато часу проводить біля телевізора, компютера, телефона, на вулиці, той не зможе зрозуміти ціну хвилини. Хто безвідповідально ставиться до навчання, до своїх доручень, той не навчиться цінувати час. Дитина, яка не знає, скільки коштує хвилина, стане дорослою людиною, яка  не зможе раціонально використовувати час. Як наслідок – невиконана робота, незакінчена справа, недотримане слово, нездійснені задуми.

V. Повідомлення вчителя.

-Кажуть, півень – це живий годинник. А чи знаєте ви, друзі, що й кожен із нас – теж своєрідний годинник, який природа від народження «завела» на певну роботу? Про це розповідає наука хронобіологія (від давньогрецького слова «хронос» - час та «біологія» - наука про все живе).

Отже, запамятайте, що:

  • Мозок найкраще працює з 10-ї до 12-ї години, тож не гайте часу на щось інше, а уважно слухайте вчителів на уроках;
  • Шлунок найкраще працює о 13-й годині, тож не забудьте в цей час підкріпитися ;
  • Руки найкраще працюють з 15-ї до 16-ї години, тож робіть у цей час якісь саморобки, майструйте, допомагайте батькам по господарству;
  • Уроки найкраще робити з 16-ї до 18-ї години: по-перше, в цей час найкраще працюють ваші легені, живлячи мозок киснем; по-друге, у цей час, щоб ви не робили, все у вас росте – і волосся, й нігті, і, звичайно, мозок; по-третє, у цей час найкраще працюють всі ваші чуття: зір, нюх, дотик.

Отже, звіряйте свій внутрішній «годинник» з годинником звичайним, і вам житиметься набагато легше!

-Дуже часто причина нераціонального використання часу не у вас самих. Є люди, яких називають хронофагами. Вони не мають чим зайнятися і займають ваш час. Їм потрібно тактовно поясними, що у вас важливі невідкладні справи, що ви дуже зайняті.

VІ. Фізкультхвилинка.

ГОДИННИК

Тік-так, тік-так,

Він невтомний – цей мастак!

Він щоночі й щогодини

Відраховує хвилини.

-Отже, цінуйте свій час і час інших людей. Будьте завжди пунктуальними.

 

VІІ. Корисні поради.

  • І ще декілька порад.
  • Свої речі тримайте в порядку. Тоді ви будете затрачати менше часу, щоб знайти потрібну річ.
  • Портфель складайте звечора, щоб вранці не витрачати дорогоцінного часу й щоб не забути важливу річ, коли будете поспішати.
  • Не відкладайте на завтра те, що можна зробити сьогодні.
  • Намагайтеся взятися за роботу раніше наміченого часу, а не пізніше.
  • Не хапайтеся за кілька справ одразу, тому що завжди поспішатимете й нічого не встигатимете.
  • Корисно завести власне «довідкове бюро» - записничок. Він вам допоможе берегти кожну хвилину.
  • Не відкладайте важливі справи й відкладайте всі, що не важливе.

VІІІ. Підсумок бесіди.

Бережіть години, бережіть хвилини,

Кожную секунду навіть бережіть.

Памятайте, час наш дуже швидко плине,

Можемо й не встигнуть ми усе зробить.

Справ у нас багато: треба гарно вчитись,

Щоб розуму набратись, корисними стать,

Дбати про Вкраїну – нашу Батьківщину,

Мріями й ділами до зірок дістать.

Як бджілки працьовиті, будьте, мої діти,

Щоб руки працьовиті мали ви завжди,

І тоді за всіх ми будемо радіти,

Все ж скарб наш найдорожчий – вона, і він, іти.

Н.Булда

-Чому потрібно берегти час?

- Як раціонально використовувати час?

docx
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
371
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку