Година спілкування
«Чи знаєш ти ціну хвилини»
Мета: навчати дітей раціонального використання часу; викликати бажання берегти свій час і час інших, бути організованими; формувати свідоме ставлення до дотримання режиму дня; виховувати дисциплінованість, працьовитість.
Хід години спілкування
І. Вступна бесіда
- Відгадайте загадку: «Біжить, біжить, не оглядається» (Час)
- Чи вмієте ви користуватися часом?
- Чи розумієте цінність часу?
Ось про це ми сьогодні і поговоримо.
ІІ. Читання та обговорення оповідання В.О.Сухомлинського «Втрачений день»
У одного батька троє синів — маленьких хлоп'ят.
Ввечері батько питає хлопчиків:
— Розкажіть, як ви сьогодні прожили день.
Юрко відповів:
— Я сьогодні посадив дерево.
Батько сказав:
— Ти сьогодні добре прожив день.
Микола відповів:
— Я сьогодні зайчика намалював.
— Ти теж добре прожив день,— сказав батько.
Петрик відповів:
— Я сьогодні... в м'яча грав... і морозиво з'їв...
— У тебе сьогодні втрачений день,— сказав батько.
- Отже, свій час потрібно використовувати раціонально. Вам необхідно вчитися організовувати свою роботу так, щоб встигнути виконати домашні завдання, відпочити, погратися з друзями, подивитися цікаву телепередачу, допомогти батькам по господарству.
Час іде тільки вперед. Його не можна повернути. Втрачених хвилин не доженеш.
Як користуватися часом, щоб не шкодувати за його марною втратою?
Час має цікаву властивість. Іноді година, проведена з друзями, здається хвилиною. А урок тягнеться цілу вічність. Старші люди стверджують, що не помітили, як пройшли десятиліття.
ІІІ. Робота над прислів’ями та приказками про час.
-Український народ склав багато прислів’їв та приказок про час. Які з них ви пам’ятаєте?
- Коли час підкоряється людині? (Коли вона дотримується режиму дня, складає план роботи й намагається виконати його).
- Що таке режим дня? (Режим дня – це раціональний розподіл часу на всі види діяльності та відпочинку протягом доби).
ІV. Розповіді учнів про свій режим дня.
-Хто багато часу проводить біля телевізора, комп’ютера, телефона, на вулиці, той не зможе зрозуміти ціну хвилини. Хто безвідповідально ставиться до навчання, до своїх доручень, той не навчиться цінувати час. Дитина, яка не знає, скільки коштує хвилина, стане дорослою людиною, яка не зможе раціонально використовувати час. Як наслідок – невиконана робота, незакінчена справа, недотримане слово, нездійснені задуми.
V. Повідомлення вчителя.
-Кажуть, півень – це живий годинник. А чи знаєте ви, друзі, що й кожен із нас – теж своєрідний годинник, який природа від народження «завела» на певну роботу? Про це розповідає наука хронобіологія (від давньогрецького слова «хронос» - час та «біологія» - наука про все живе).
Отже, запам’ятайте, що:
Отже, звіряйте свій внутрішній «годинник» з годинником звичайним, і вам житиметься набагато легше!
-Дуже часто причина нераціонального використання часу не у вас самих. Є люди, яких називають хронофагами. Вони не мають чим зайнятися і займають ваш час. Їм потрібно тактовно поясними, що у вас важливі невідкладні справи, що ви дуже зайняті.
VІ. Фізкультхвилинка.
ГОДИННИК
Тік-так, тік-так,
Він невтомний – цей мастак!
Він щоночі й щогодини
Відраховує хвилини.
-Отже, цінуйте свій час і час інших людей. Будьте завжди пунктуальними.
VІІ. Корисні поради.
VІІІ. Підсумок бесіди.
Бережіть години, бережіть хвилини,
Кожную секунду навіть бережіть.
Пам’ятайте, час наш дуже швидко плине,
Можемо й не встигнуть ми усе зробить.
Справ у нас багато: треба гарно вчитись,
Щоб розуму набратись, корисними стать,
Дбати про Вкраїну – нашу Батьківщину,
Мріями й ділами до зірок дістать.
Як бджілки працьовиті, будьте, мої діти,
Щоб руки працьовиті мали ви завжди,
І тоді за всіх ми будемо радіти,
Все ж скарб наш найдорожчий – вона, і він, іти.
Н.Булда
-Чому потрібно берегти час?
- Як раціонально використовувати час?