Тема: Дерево не може жити без коріння, а людина без сім'ї.
Мета: Виховувати в учнів почуття любові, поваги до своїх рідних, бажання спілкуватися з ними, приносити їм радість.
Розкрити знання дітей про найрідніших людей: батька і матір. Учити учнів шанувати й поважати своїх батьків; формувати в них почуття обов'язку перед батьками; довести всім присутнім, що батьки і діти - це одне ціле;
Розвивати вміння розмовляти державною мовою, логічно та критично мислити.
Обладнання: правила роботи в групі, картки із завданнями, символи –обереги, малюнок дерева – символ родини.
Перебіг виховної години:
ВСТУПНА ЧАСТИНА.
Обговорення правил групи
Мета: спрямувати учасників на дотримання правил групи.
Хід вправи. Правила вкрай необхідні для створення такої обстановки, щоб кожен учасник міг відверто висловлюватися і виражати свої почуття і погляди. Отже, я пропоную наступні правила:
1. Картинка «Дзига» – бути активним.
2. Картинка «Вухо» – слухати й чути кожного.
3. Картинка «Чоловічки з думками» – говорити по черзі.
4. Картинка «Два смайлика беруться за руки» – цінуємо толерантність, точність, ввічливість.
5. Картинка «Круглий стіл» – світ навколо нас вирує, а ми «тут і тепер» – вчимося.
6. Картинка «Годинник» – це час. Використаймо його для себе найефективніше.
7. Картинка «Телефон» - не користуємся телефоном.
Учитель Можливо, будуть доповнення? Чи згодні Ви та чи приймаєте ці правила?
Тема нашої години спілкування : Дерево не може без коріння, а людина ……….
Дерево як символ родини: листя-діти, гілки –батьки, стовбур-дідусі і бабусі, коріння – прадідусі і прабабусі.
1.Нам потрібно до кінця нашої години подумати над проблемним запитанням :
Чому хлопчику Мауглі було дуже важко жити серед людей ?
Відгадайте загадку:
Слово фемелі як в латинській так і в англійській мові має відношення до нашої сьогоднішої теми. Яке? Прізвище. Люди передають його із покоління в покоління. НЕ ососором наше прізвище?
Завдання 2 Значення прізвища.
Мета: Показазати взаємозв’язок поколінь людей через віки.
Послухайте одну притчу:
В одному селі жила сім’я з 100 чоловік. У ній панувала особлива атмосфера миру, злагоди і взаєморозуміння. Ніколи тут не сварилися, ні лаялися. Цей слух дійшов до правителя країни. Вирішив він перевірити, чи так це насправді. Приїхав владика в село, знайшов голову сім’ї і запитав про те, як йому вдається зберігати гармонію між близькими людьми. Старий узяв аркуш паперу, довго на нього писав, а потім вручив його правителю. На папері було накреслено 3 слова
Завдання 3 Давайте спробуєм відгадати, які ж слова написав голова сім’ї.
На столах у кожної команди лежать папірці, напишіть три слова, які характеризують дружну сім’ю. Слова, які прозвучали в легенді заховані на дошці. Ми з вами порівняєм ваші відповіді в відповідь мудреця. Ваші відповіді ми прикріпимо на родине дерево.
«Любов», «Терпіння» і «Прощення». «І це все?» Здивувався правитель. На що старий відповів: «Так! Це основа не тільки хорошої сім’ї, а й світу в цілому … »
Наш народ завжди цінував статут сім’ї. Що є сімейними оберегами в українського народу? Вишиті рушники, вишиванки, колосся пшениці, сушені трави, рослини калина, дуб, волошки, лелека, соловей.
Яким чином від старшого покоління молодшим передається мудрість українського народу, що являється втіленням цієї мудрості. Казки, прислів’я, приказки.
Завдання 4 Склади і поясни приказку.
У конвертах знаходяться записи з прислів’ями, розділені навпіл. Зберіть і поясніть значення приказки. На роботу 3хв.
1.«З кривого дерева – крива й тінь»
«Є рід – буде й обід»
«У дружній родині і в холод тепло»
2. «Від малих дітей голова болить, а від великих – серце»
«Людина без братів і сестер – самотнє дерево».
«За загальним столом їжа смачніша»
3. «Добрі діти доброго слова послухають, а лихі – й дрючка не бояться»
«Добре там живеться, де гуртом сіється і жнеться»
В гостях добре а вдома краще).
4. Який кущ – така й калина, яеа / мати – така й дитина.
Як мати рідненька, то й / сорочка біленька.
Хто батька-матір зневажає, той / добра не знає.
5. У Недружна родині добра не буває.
Сім’я сильна, коли над нею дах один
Вся родина разом, так і душа на місці.
Завдання 5 Як добре ви знаєте свою родину.
Кожна команда по черзі обирає питання і відповідає.
По черзі кожна група дістає з чарівного кошика питання і відповідає на нього.
1. Група близьких родичів. (Родина)
2. Як ще називають батька? (Тато)
3. Ким тобі доводиться мамин брат? (Дядько)
4. Особа чоловічої статі щодо батьків? (Син)
5. Діти, що народилися в один день. (Близнюки)
6. Маленький хлопчик або дівчинка. (Дитина)
7. Донька моєї мами - то моя ... (сестра).
8. Найбільше в нашій хаті свято, коли приходить з роботи ... (тато).
9. Своїх онуків розуму навчає старенький ... (дідусь).
10. Найбільше пестять та голублять своїх дітей ... (мами).
11. Батькам на потіху росте здоровий, розумний їхній ... (син).
12. Твою матусю донечкою кличе твоя ... (бабуся).
13.Син рідного дядька чи тітки …(племіник)
14.Сестра матері чи батька …(тітка)
15.Мати чоловіка …(свекруха)
16.Мати дружини …(теща)
17.Як називається обряд утворення нової сім’ї …(одруження)
18.Як називають обряд, який проходить перед одруженням …(сватання)
19.З якого віку дозволяється за законом вступати в шлюб …(18 р.)
20.Син моєї мами мені …(брат)
21.Сини рідних братів та сестер один одному …(двоюрідні брати)
22.Батько дідуся мені …(прадід)
23.Доньки рідних братів та сестер одна одній …(двоюрідні сестри)
24. Мати бабусі мені …(прабабуся)
25.Кількість грошей розрахований на певний період часу …(бюджет)
26.Батьківський інструктаж одним словом …(наказ)
27.Не рідна мати …(мачуха)
28.Не рідний батько …(вітчим)
5.Фронтальна бесіда
Родичів і родинні зв’язки ви знаєте добре. Як пов’язанні ваші родини і наш клас?
Так правильно, тому що ви одна єдина дружна класна родина.
ІІІ. Підсумок
Дайте відповідь на проблемне питання, про Мауглі
Що для кожного з вас означають слова сім’я, родина.
Рефлексія
Привітальна листівка рідним людям.
Для французького льотчика й письменникаАнтуана Сент-Екзюпері чудо полягало в тому, що «рідний будинок здатний незримо створювати в серці «пласти ніжності», де як води джерела, народжуються мрії».
Які слова кожен з вас скаже своїм рідним при зустрічі (по одному слову, але беповторень)
Кожна команда напишіть три найважливіші слова, які ви скажете вдома своїм найріднішим людям