Година спілкування для учнів 2 класу «Морська подорож»
Мета. Надати ефективну підтримку учням 2 класу у період навчання, зняти психоемоційне напруження, підвищити навчальну мотивацію, формувати дружні стосунки в колективі, розвивати бажання навчатися, виховувати обережність та вміння долати небезпеки.
Обладнання аркуші паперу, кольорові олівці, релаксаційна музика « Звуки моря», паперові сердечка для кожного учня.
Хід заняття
(Усі стоять у колі). Вчитель. Ми раді всі знову зустрічі. Пропоную вам зараз привітатися із сусідом праворуч і повідомити про щось приємне ( учні по колу виконують цю вправу). Спасибі. За командою «Оплеск» зараз міняються місцями ті, хто
-прийшов у школу в гарному настрої,
-має багато друзів,
-радий, що навчається в школі,
-любить подорожувати (діти міняються місцями за командою педагога).
Вчитель. Оскільки багато хто з вас любить подорожувати, то ми вирушимо у морську подорож. Займіть свої місця (звучить музика, діти сідають за парти). Ми вирушаємо в круїз на кораблі, який кожен побудує самостійно. Візьміть кольоровий олівець і намалюйте корпус корабля, де кожна лінія позначає справу, яку ви можете робити самостійно, без допомоги дорослих, адже ви вже у 2–му класі. (Діти малюють на своїх аркушах, поті розказують про свої вміння).
Тепер почнемо оформлювати корабель. По-перше, намалюємо прапори, їх буде стільки, скільки улюблених справ у вас є в школі. По-друге, намалюємо ілюмінатори, їх буде стільки, скільки предметів вам подобається. По-третє, намалюємо якір, їх може бути декілька. Це уроки або справи, які вам не подобаються. (Діти малюють і розказують про справи, що подобаються і не подобаються).
Якорі тримають кораблі на місці. В школі є справи, предмети, які важче вам даються, вам не подобаються, але ми маємо їх вчити. Тому біля якорів намалюємо сокирку з надписом «Маю це робити». Нею ви перерубуєте ланцюги якорів і промовляєте «Я це не люблю робити, але я маю це робити, тому що…….». (Кожен закреслює свої якорі і розказує. Звучить музика).
А тепер, коли кораблі готові, прийшов час вирушати в подорож. Улаштуйтеся зручніше, заплющте очі, зробіть три глибоких вдихи й уявіть, як вітер стрімко несе наші кораблі, наповнюючи вітрила своїми потужними видихами. Навколо синя вода, пронизливо блакитне небо, ласкаве сонце. (Діти, заплющивши очі, уявляють море) .
Діти, розплющте очі, перед вами острів, який називається «Перший клас». Тут ми з вами згадаємо, якими боязкими та маленькими ви прийшли до школи, чого навчилися, з ким подружилися. Ланцюжком один за одним продовжте речення « Я навчився у першому класі……». (Відповіді дітей) .
Молодці, ви вже багато знаєте та вмієте. Продовжуємо нашу подорож. Уявіть, як вітер стрімко несе наші кораблі. Зграйка дельфінів вітає нас і вказує шлях до наступного острова, який називається «Обережно, небезпека!». Діти, які ж небезпеки є, як їх уникати, які небезпеки в школі, на вулиці, дома? (Діти разом з вчителем пригадують правила в школі, правила поводження з вогнем та світлом, правила поведінки на вулиці) .
Продовжуємо нашу подорож. Сонечко гріє наші личка, вітерець лоскоче. Наші кораблі наближаються до острова під назвою « Дружба». Ви всі чудові другокласники, у вас є багато друзів, приятелів. Розфарбуйте сердечко , напишіть імя свого друга чи подружки, якщо у вас є декілька друзів, то сердечка малюєте для кожного. ( Звучить музика, діти працюють). А тепер розкажіть, хто це і подаруйте своє сердечко. (Діти розповідають і дарують сердечка).
Діти, наша подорож морем сьогодні добігла до кінця, але ваше захоплююче плавання морем Знань триватиме ще не один рік, ви помандруєте багатьма новими островами предметів, друзів, класів. І завжди будуть у вас нові враження від подорожі. Щасти вам.