Година спілкування "Добре жити з добрими людьми"

Про матеріал
Матеріал сприяє вихованню у дітей людських чеснот, формуванню моральних якостей молодшого школяра; спрямований на формування бажання творити добро.
Перегляд файлу

Тема: Добре жити з добрими людьми

Мета: формувати переконання про те , що добре жити з добрими людьми; розвивати оцінні навички; виховувати бажання творити добро.

Обладнання: малюнок сердечка із написом «добре», запис на дошці, оповідання В.Сухомлинського «Прогулянка до лісу», аркуші паперу, кольорові олівці.

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Що означає слово «добро»? Яких людей ми називаємо добрими. На які справи здатна добра людина? Кого із тих людей, з якими зустрічаєтесь щодня, ви можете назвати добрими?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Заповнення тематичної павутинки.

                     Твори добро та будь завжди привітна.

                     Дитино! Ти приходиш для добра.

                     Любов у серденьку хай сонцем квітне.

                     Збагнути це тобі уже пора.

Отже ми своє сердечко повинні наповнювати добрими справами, бути щедрими на гарні слова.

2. Робота над оповіданням В.Сухомлинського «Прогулянка до лісу».

Одного вихідного дня пішли в ліс сім’єю батько, мати, п’ятикласник Толя й чотирирічний Саша. У лісі було гарно і весело. Батьки показали дітям галявину, на якій цвіли конвалії. Поряд із галявиною ріс кущ шипшини. В ньому зацвіла перша квітка – запашна рожева. Вся сім’я сіла під кущем. Батько читав цікаву книжку. Раптом загримів грім, упали перші великі краплини, а потім полив дощ як із відра. Тато віддав свій плащ мамі, і дощ їй був не страшний. Мама віддала плащ Толі, і йому був не страшний дощ. Толя віддав свій плащ Саші, і дощ йому був не страшний. Саша запитав:

  • Мамо, чому це так: вам віддав плащ тато, Толі віддали свій плащ ви, а мене накрив своїм плащем Толя? Чому кожен не надів свій

7

плащ?

  • Кожний повинен захищати того, хто слабший, - відповіла мама.
  • А я чому нікого не захищаю? – запитав Саша. Отже, я – слабший?
  • Якщо ти нікого не захищаєш, ти справді найслабший, - усміхаючись, відповіла мама.
  • Але я не хочу бути найслабшим! – рішуче сказав Саша.

 Він підійшов до куща шипшини, відгорнув полу плаща і накрив рожеву квітку: злива вже відірвала дві пелюстки, квітка поникла – слабка, беззахисна.

  • Тепер я не найслабший, мамо? – запитав Саша.
  • Так, тепер ти сильний і мужній, - відповіла мати.
  1. Гра «Добрі справи моїх друзів та  членів сім’ї». (Розповіді дітей)
  2. Обговорення життєвих ситуацій.
  3. Літературне лото. Гра «З якої це казки?»

Він звірят усіх лікує,

Від халепи їх рятує,

І зайчат, і мавпеняти,

Бегемотів і тигренят,

Вилікує він за мить

Все, що в звірів заболить,

Наш добрий лікар… (Айболить)

      Сидить півник на печі,

Їсть смачненькі калачі,

Тут лисичка прибігає,

Півника мерщій хапає,

Біжить котик рятувати,

В лиса півника забрати.(Котик і Півник)

      Вигнав дід козу із хати,

Тай пішла вона блукати,

В зайця хату відібрала.

Всі козу ту виганяли.

Рак козуню ущипнув –

Зайцю хатку повернув. (Коза-дереза)

ІV. Закріплення матеріалу

- Отже, від сьогодні ми всі стаємо членами товариства «Добро»

Давайте складемо правила, за якими житимемо.(Відповіді дітей)

ЗНАЮ

ВМІЮ

ЦІНУЮ

VII. Висновок заняття.

- Чому слово «добро» записане в сердечку?

 

 

 

docx
Додано
8 лютого 2020
Переглядів
415
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку