Година спілкування « Дружба – дорогоцінний скарб!»

Про матеріал
Мета: Розширити і поглибити поняття дружби і товаришування – цих важливих показників вихованості учнів; виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів; вміння бачити хиби у своїй поведінці й виправляти їх.
Перегляд файлу

 

Година спілкування

   « Дружба – дорогоцінний скарб!» 
 

Мета: Розширити і поглибити поняття дружби і товаришування – цих важливих показників вихованості учнів; виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів; вміння бачити хиби у своїй поведінці й виправляти їх. 
Обладнання: матеріали, необхідні для проведення конкурсів 
 

1. Вступ 
         Доброго дня, шановні дев’ятикласники! Сьогодні у нас година спілкування про дружбу та товаришування. 
2. Бесіда 
         Передусім, я хотіла б запитати: «Що таке, на вашу думку, дружба?», «Яким має бути справжній друг?», «Хто такий товариш?» 

3. Розповідь 
         А я хотіла б доповнити і продовжити ваші міркування. Товаришування, дружба – це взаємини між людьми, які народжуються, міцніють на основі спільного навчання, інтересів, уподобань. Товаришувати можна з багатьма ровесниками, а дружити – лише з одним чи кількома. Друзів пов’язує велика повага один до одного, принциповість у взаєминах, симпатія. 
       Взаємодопомога, чуйність, ввічливість – неодмінні ознаки дружнього класу. Неприпустимі у класі образливі прізвиська, непристойні жарти щодо дружби хлопців та дівчат, грубість у взаєминах, неповага до дівчат. Дружбу, товаришування можна зруйнувати грубими, недоречними жартами. Тому будьте уважними та замислюйтеся над своїми вчинками.

4. Конкурс №1 («коло», думка однокласників) 
       Давайте перевіримо рівень ваших взаємовідносин, товаришування. Метою даного досліду є вироблення навички і уміння спілкуватися в колективі. Формувати адекватну самооцінку на основі оцінки іншими. 
       Учні сідають по кругу, серед кола сидить один бажаючий. По черзі діти висловлюють свою думку про того, хто в центрі. Починають оцінювати словами : «Я  тебе сприймаю…». 
       Даний дослід сприяє формуванню більш адекватної самооцінки, кращому розумінню людини на основі сприйнятих даних, підвищенню життєдіяльності людини.

5. Конкурс №2 (психогеометричний тест Делінгера) 
Я вважаю, що вам сподобалося і кожен з вас зробить висновки. А зараз давайте проведемо психогеометричний тест Делінгера. Потрібно вибрати з поданих фігур одну, про яку ви впевнено скажете: «Це я!». Тобто, вона асоціюється з вами.

Психогеометрична характеристика зігзага 
           Ця фігура символізує креативність, творчість. Якщо ви твердо вибрали зігзаг як символ свого «Я», то ви, скоріш всього, істинний «правопівкульний» мислитель, іншомислячий, оскільки лінійні форми переважають вас численністю. Коли у зігзага з’явиться нова, цікава думка, то він готовий розповісти її усьому світу. Вони невтомні проповідники своїх ідей і готові мотивувати всіх навколо себе. Але їм не вистачає політичності, вони невидержані і дуже експресивні, що заважає їм впроваджувати свої ідеї в життя. До того ж, вони не сильні в розроблені конкретних деталей і не дуже наполегливі на доведені своїх справ до кінця.

Психогеометрична характеристика кола 
           Коло – це міфологічний символ гармонії. Той, хто впевнено вибирає його, зацікавлений передусім у хороших міжособистісних відносинах. Вища цінність для кола – люди, їх благополуччя. Коло – сама доброзичлива людина з усіх. Вона найчастіше слугує «клеєм» , який скріплює і робочий колектив і сім’ю. 
            Коло – це найкращі слухачі, вони мають високу емпатію – здібність співпереживати, емоційно відзиватися на переживання іншої людини. Коло легко «читають» людей, і з легкістю відрізняють брехню від правди. Але вони, як правило, слабкі в плані бізнесу. Тяжко вступають в міжособистісні конфлікти, нетерпимі. Природжені психологи.

Психогеометрична характеристика прямокутника 
           Прямокутник характеризує стан переходу і змін, це тимчасова форма особистості. Це люди, які незадоволені тим способом життя, яке ведуть зараз і тому зайняті пошуками кращого положення. Найбільш характерні риси прямокутника – це непослідовність і непередбачуваність вчинків в час перехідного періоду. Вони можуть змінюватися з дня в день, і, навіть, протягом дня! Мають низьку самооцінку, стараються стати кращими в чомусь. Спілкування з іншими людьми – просто необхідність! Позитив: допитливість, живий інтерес до всього відбуваючого.

Психогеометрична характеристика трикутника 
              Трикутник – символ лідерства. Головна характеристика трикутника – це сконцентрованість на головній цілі. Вони енергійні, нестримані, сильні особистості, які ставлять перед собою зрозумілі цілі, і, як правило, доходять до них. Це дуже впевнена людина, яка хоче бути правою в усьому. Трикутники дуже не люблять стати неправими. Успішно вчаться. В роботі керуються девізом: «А що я буду з цього мати…?»

Психогеометрична характеристика квадрата 
            Квадрат – ви невтомимий працівник. Любите порядок, охайні, наполегливі до закінчення роботи, маєте витримку. Вони колекціонери всіх даних. Дуже допитливі і хочуть бути в курсі всіх справ. Всі дані систематизовані, розкладені по поличках.

6. Конкурс №3 (коло довіри)      

               Дружба не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності, взаємоповазі, принциповості. Друг завжди допоможе в біді, захистить, підтримає, але він же перший скаже прямо про недоліки, запропонує їх виправити. 
Давайте ми перевіримо наскільки ви довіряєте один одному і з впевненістю можете покластися на свого однокласника. 
               Всі учні стають у коло. Бажаючий стає в центр і на будь-кого «падає», а ті, відповідно, підтримують. В ході конкурсу я контролюю ситуацію та страхую учня.

 

7. Висновок 
               Я гадаю, що ви зробите висновки із сьогоднішнього заняття, що дружбу потрібно цінувати, не залишати друга в біді, бути вірним дружбі, тобто ділити з другом не тільки радість, а й горе. Я бажаю бути вам дружнім колективом.

 

docx
Додано
7 травня 2019
Переглядів
625
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку